Nem kell milliókat költenie egy cégnek, hogy kész legyen az első applikációja. Sőt képzeld el, hogy azt is meg lehet oldani, hogy már az elején profit is legyen belőle. Erről beszélgettem Viniczai Benedekkel a Belee Gamestől. Ők már több sikeres applikációt készítettek cégeknek, főleg marketing céllal. Beszélgettünk költségekről, stratégiáról, az app store-okról.
A podcast hanganyaga
Spoitfy-on itt éred el, Apple Podcastben itt, vagy beágyazva itt az alábbi lejátszóban:
A podcast leirata, rövid vázlata
A Belee Gamesről már olvashattál a Minneren, hiszen bemutattuk a Dora Natura webáruház applikációjának eredményeit.
- A Dora Natura naturkozmetikai termékeket értékesítő cégnek készítettek olyan applikációt, amiben a játszani kellett a kedvezményekért. 10-20-30%-os kupont lehetett kapni. Bizony ilyen “alacsony” kedvezmény is hozott eredményt, nem is akármennyit!
- 4 napos kampány 37-szeres megtérülés! Kitermelte a már kifizetett fejlesztési költséget és a további fejlesztéseket is. Jó stratégia!
- 4 napból 2 nap eladási rekord dőlt
- Az applikáció most fog a 4. kampányánál tartani.
- Kiemelkedett a kedvezménnyel úgy, hogy a piacon sokan akcióznak, pedig láthatod, hogy nem 50%-os kedvezménnyel érte el.
- Több cégnél is hasonló eredményeket értek már el!
A játékos kuponszerzés koncepciója:
- A webáruház / cég egy saját dizájnra épülő játékot kap, amit együtt találnak ki a Belee Games-sel. Ezek főleg ügyességi játékok. Sajátmárkás (logós, saját színek…) applikációról van szó.
- A fejlesztés első fázisában néhány nap után már egy demo játékot is ki tud próbálni a megbízó webáruház.
- Kell néhány hét, amíg a játékot lefejleszti a cég. Általában 2 héttel kell számolni.
- A vásárlók App Store-ból (iPhone) és Play Store -ból is le tudják tölteni a játékot, így minden készüléken elérhető. A fejlesztők intézik a feltöltést és az applikáció üzemeltetés egyéb teendőit.
- A játékok célja az, hogy a felhasználó pontokat gyűjthet a játékokban, és a pontokat be tudja váltani kuponokra. Lásd: alábbi képek a játékról.
- A fejlesztési költség 500 000 forintról indul, függ attól, hogy mennyire szerteágazó, bonyolult a játék.
A játékok gyorsak, élvezhetőek. Miközben játék közben a felhasználó megküzd a kuponért sokkal jobban magáének érzi, így sokkal nagyobb az esély, hogy beváltsa.
Extra haszon:
Lett a cégnek egy olyan applikációja, amit így nagyobb eséllyel letöltöttek az emberek, mintha azonnal azt mondta volna, hogy hééé itt az applikációm, tudsz azon keresztül is vásárolni. Sőt, utóbbi még nincs is készen, arról nem is beszélve, hogy a fejlesztés megtérült, sőt a későbbi appfunkciók fejlesztési költsége is, és persze profit is. A fenti Dora Natura webáruház példáját, stratégiáját érdemes lehet követni. Ettől még szárnyalhat a fantáziád, nem kell egy az egyben ugyanazt csinálni, nem kell olyan játékot, sőt teljesen más is lehet a célja az appnak. Amit itt érdemes ellesni, hogy elsőként egy kevés funkcióval rendelkező appot teszel a felhasználók elé, és ezt első körben kampányszerűen csináld. Tehát az applikációd a marketinged része legyen. Nekik innen már könnyebb elérniük, hogy új funkciókkal felruházva az applikációt nagyobb eséllyel használják is az emberek, azon keresztül vásároljanak majd, a webshop onnan is elérhető legyen. Erről itt olvashatsz bővebben: A te mobilapplikációd fejlesztési és indulási stratégiája. Így lesz értelme a store-okba kerülni
Ha későbbi applikációt szeretnél, akkor van lehetőséged ún webapp megoldást is igénybe venned, ami gyorsítja a fejlesztési időt, és egyszerre elkészül a két app store-ba is (Apple App Store, Google Play Store). Így a webáruházatokat, vagy a weboldalatokat könnyen be tudjátok integrálni a webáruházba.
Kövesd, merre járnak az emberek és célozd meg később őket lézerpontosan
Ami plusz előny az applikációkban, hogy könnyebben nyomon követhetőek és rögzíthetőek az emberek tevékenysége. Így például tudod ki és meddig jutott a játékban, applikációdban, ki mire kattintott… És ezt fel is tudod használni értesítők küldésére, vagy például remarketingben.
Hallgasd meg a teljes podcastot!
Ez érdekel! Milyen cikk van még erről?
- Így akciózd le a termékedet, hogy ne a marketingköltség vigye el a hasznot. 5 tipp, akció ötlet
- A te mobilapplikációd fejlesztési és indulási stratégiája. Így lesz értelme a store-okba kerülni
- Így lesz élmény a kuponozás a vásárlóknak! És a webshopnak is több vásárlója [Esettanulmány]
- Már most a vásárlók többsége mobilról internetezik. Online adsz el? Ezzel tudsz kitűnni!
Fotó: Mika Baumeister / Unsplash