Így lesz applikációd! Jó áron és megtérüléssel. A Belee Games fejlesztőcéggel beszélgettem [podcast]

Dátum

Megosztás

Nem kell milliókat költenie egy cégnek, hogy kész legyen az első applikációja. Sőt képzeld el, hogy azt is meg lehet oldani, hogy már az elején profit is legyen belőle. Erről beszélgettem Viniczai Benedekkel a Belee Gamestől. Ők már több sikeres applikációt készítettek cégeknek, főleg marketing céllal. Beszélgettünk költségekről, stratégiáról, az app store-okról.

A podcast hanganyaga

Spoitfy-on itt éred el, Apple Podcastben itt, vagy beágyazva itt az alábbi lejátszóban:

A podcast leirata, rövid vázlata

A Belee Gamesről már olvashattál a Minneren, hiszen bemutattuk a Dora Natura webáruház applikációjának eredményeit.

  • A Dora Natura naturkozmetikai termékeket értékesítő cégnek készítettek olyan applikációt, amiben a játszani kellett a kedvezményekért. 10-20-30%-os kupont lehetett kapni. Bizony ilyen “alacsony” kedvezmény is hozott eredményt, nem is akármennyit!
  • 4 napos kampány 37-szeres megtérülés! Kitermelte a már kifizetett fejlesztési költséget és a további fejlesztéseket is. Jó stratégia!
  • 4 napból 2 nap eladási rekord dőlt
  • Az applikáció most fog a 4. kampányánál tartani.
  • Kiemelkedett a kedvezménnyel úgy, hogy a piacon sokan akcióznak, pedig láthatod, hogy nem 50%-os kedvezménnyel érte el.
  • Több cégnél is hasonló eredményeket értek már el!

A játékos kuponszerzés koncepciója:

  • A webáruház / cég egy saját dizájnra épülő játékot kap, amit együtt találnak ki a Belee Games-sel. Ezek főleg ügyességi játékok. Sajátmárkás (logós, saját színek…) applikációról van szó.
  • A fejlesztés első fázisában néhány nap után már egy demo játékot is ki tud próbálni a megbízó webáruház.
  • Kell néhány hét, amíg a játékot lefejleszti a cég. Általában 2 héttel kell számolni.
  • A vásárlók App Store-ból (iPhone) és Play Store -ból is le tudják tölteni a játékot, így minden készüléken elérhető. A fejlesztők intézik a feltöltést és az applikáció üzemeltetés egyéb teendőit.
  • A játékok célja az, hogy a felhasználó pontokat gyűjthet a játékokban, és a pontokat be tudja váltani kuponokra. Lásd: alábbi képek a játékról.
  • A fejlesztési költség 500 000 forintról indul, függ attól, hogy mennyire szerteágazó, bonyolult a játék.

A játékok gyorsak, élvezhetőek. Miközben játék közben a felhasználó megküzd a kuponért sokkal jobban magáének érzi, így sokkal nagyobb az esély, hogy beváltsa.

Extra haszon:

Lett a cégnek egy olyan applikációja, amit így nagyobb eséllyel letöltöttek az emberek, mintha azonnal azt mondta volna, hogy hééé itt az applikációm, tudsz azon keresztül is vásárolni. Sőt, utóbbi még nincs is készen, arról nem is beszélve, hogy a fejlesztés megtérült, sőt a későbbi appfunkciók fejlesztési költsége is, és persze profit is. A fenti Dora Natura webáruház példáját, stratégiáját érdemes lehet követni. Ettől még szárnyalhat a fantáziád, nem kell egy az egyben ugyanazt csinálni, nem kell olyan játékot, sőt teljesen más is lehet a célja az appnak. Amit itt érdemes ellesni, hogy elsőként egy kevés funkcióval rendelkező appot teszel a felhasználók elé, és ezt első körben kampányszerűen csináld. Tehát az applikációd a marketinged része legyen. Nekik innen már könnyebb elérniük, hogy új funkciókkal felruházva az applikációt nagyobb eséllyel használják is az emberek, azon keresztül vásároljanak majd, a webshop onnan is elérhető legyen. Erről itt olvashatsz bővebben: A te mobilapplikációd fejlesztési és indulási stratégiája. Így lesz értelme a store-okba kerülni

Ha későbbi applikációt szeretnél, akkor van lehetőséged ún webapp megoldást is igénybe venned, ami gyorsítja a fejlesztési időt, és egyszerre elkészül a két app store-ba is (Apple App Store, Google Play Store). Így a webáruházatokat, vagy a weboldalatokat könnyen be tudjátok integrálni a webáruházba.

Kövesd, merre járnak az emberek és célozd meg később őket lézerpontosan

Ami plusz előny az applikációkban, hogy könnyebben nyomon követhetőek és rögzíthetőek az emberek tevékenysége. Így például tudod ki és meddig jutott a játékban, applikációdban, ki mire kattintott… És ezt fel is tudod használni értesítők küldésére, vagy például remarketingben.

Hallgasd meg a teljes podcastot!

Ez érdekel! Milyen cikk van még erről?

Fotó: Mika Baumeister / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...