Sok cég szenved azzal, hogy a vásárló kosárba teszi a terméket, már majdnem célegyenesben van, aztán lelép. Persze sok tényezője van annak, hogy nem fejezi be a vásárlást. Láthattunk néhány Minner cikkel korábban egy kutatást arról, hogy a felhasználók több mint fele online vásárlás közben TV-zik, vagy éppen a munkahelyén adja le a rendelést. Képzeld el, éppen szól a főnöke a webshop látogatódnak, hogy meg kell valamit csinálni, te pedig ott állsz már, hogy van egy majdnem vásárlód. Hogyan lehet visszacsalogatni, rávenni, hogy fejezze be a vásárlást a fogyasztó? Ez a cikk segíthet neked abban, hogy milyen lépésekkel tudod csökkenteni a kosárelhagyást, vagy éppen kiaknázni a már pénztárba betoppanó online érdeklődőket.
A kosárelhagyás, és az ezzel kapcsolatos marketing megoldások fontos eszköztára egy webáruháznak, online értékesítő oldalnak. Nem csak azért szakíthatja meg valaki a vásárlást, mert már nem érdekli a termék, hanem azért, mert valami külső tényező akadályozta.
A Minneren már korábban bemutatott Retargeting.bizAll IN ONE rendszere erre is ad megoldást, sőt a cégek előszeretettel használják ezt a funkciót. Ügyfeleiknek a rendszer nem csak azt adja, hogy egy helyen kezelhetik a Facebook – és Google marketinget, vagy éppen a hírleveleket, hanem automatizmusoknak köszönhetően a kosárlehagyásra is van megoldásuk. Lássuk a folyamatot!
Így követik egymást a lépések, egy sikeres kosárelhagyó kampány esetében:
A siker itt az, hogy a fogyasztó visszatér és befejezi a vásárlást.
- Új látogató Google DSA kampányból, hirdetésből
- Kosárelhagyó pop-up
- Push értesítés – pl. 8 óra múlva
- Facebook kosárelhagyó retargeting ad
- Triggered email – 24 óra múlva – (kuponnal)
- SMS reminder – (kupon lejárati idejére emlékeztetve)
Fontos! Ahhoz, hogy valaki igazán ki tudja aknázni a Retargeting.biz automatizációt, a mesterséges intelligencia funkcióját, vagy éppen a kosárelhagyó funkcióját legalább napi 300 látogatóval kell rendelkeznie. De még jobb akkor, ha bőven napi 700 látogató felett van ez a szám.
Lássuk ezt bővebben, képernyőképekkel!
Új érdeklődő a Google-ból
A dinamikus kereső hirdetéseket beállítjuk. Kell új érdeklődő, hogy utána vagy vásárol, vagy elhagyja a kosarat, pénztárt. A képernyőn azt látod, hogy magán a Retargetingfelületén belül állítod be a szöveget, büdzsét….

További Google kampányok is indíthatók természetesen a Retargeting.biz rendszeréből, ahogy feljebb már írtam, vagy korábbi cikkben bemutattuk a funkciókat ez egy All IN ONE platform, főleg webáruházaknak. Egy felületet kell megszoknod.

Kosárelhagyó pop-up
Persze van, aki nem szeretik a pop-up-okat, de kétségtelenül egy hatékony eszköz. Egyéni döntés, hogy alkalmazod-e, de ahogy marketingben szoktuk mondani:
Teszteld le!
A rendszer rendelkezik pop-up szerkesztővel, hogy igazán igényes felugró ablakokat jeleníts meg a felhasználók előtt.


Push értesítés, notification
Na ez érdekes lesz! Tudod a süti sávok miatt szinte reflexből rákattintanak arra a felhasználók, hogy elfogadás. A böngésző notification, értesítő egy ilyen megoldás, ahol ha elfogadják, akkor kapnak egy push értesítést, ha te a rendszerből azt kiküldöd.

Facebook kosárelhagyó retargeting, remarketing
Attól még, hogy Google-ből jön a látogató, a Facebook pixel még fogadja az adatokat és használni tudod a Facebook remarketinget. A legjobb az egészben, hogy költséghatékonyan tudsz hirdetni, hiszen csak azokra kampányolsz, akik a kosarat elhagyták. Az alábbi képen láthatod a lehetőségeket, hogy milyen hirdetéseket tudsz indítani a rendszerből a Facebookon. Egyébként a rendszer ún. api-n keresztül adja fel a hirdetéseket a te hirdetési fiókodban.

Trigger e-mail, emlékeztető e-mail
Kaptál te is már emlékeztető e-mailt, hogy abbahagytad a vásárlást egy oldalon? Tudod már elkezdted megadni az adatokat, sőt lehet, meg is adtad az e-mail címedet, de visszafordultál a bankkártyás vásárlásnál. És másnap kaptál is egy emlékeztető e-mailt, hogy valamit a kosaradban hagytál.
A napokban teszteltem a Pepita.hu webshopot szakmai szemmel és náluk látszott, hogy neked is szükséged lehet majd arra, hogy felkészíted erre a webshopod. Ők a pénztár esetében, amikor rákattintasz a megrendelésre / fizetésre akkor a következő mező csak az, hogy megadd az e-mail címedet, majd utána mész tovább a rendelési adataid megadásához.

Már jött is a követő e-mail, hogy ott felejtettem egy-két terméket.

A Retargeting.biz szerkesztőfelületén könnyedén létre tudod hozni az e-maileket. Sőt a rendszerük megfelelő termékeket is hozzá tudja kapcsolni az egyedi, személyre szabott e-mailhez.

Ami még segítség lehet számodra, hogy sablonok közül is tudsz választani.

Itt érdemes lehet kitalálni valamilyen izgalmas kupon kampányt is, de persze úgy, hogy ne erre játszanak a felhasználók, hogy akkor így olcsóbban megkapják. Találj ki kapcsolódó upsell ajánlatot, ha még vásárol valamit, akkor ingyenes a szállítás…
Még mindig nem vásárolt valaki? Akkor küldjünk neki SMS-t
Na most itt gondolhatod azt, hogy huhh ez már lehet sok a fogyasztónak. De, itt az az igazság, hogy lehet ő ebből alig érzékel valamit. Mert éppen nem olvasta az e-mailjeit, vagy éppen Facebookozás közben elvonták a figyelmét. Ritka az, hogy éppen mindent megkap a felhasználó, hiszen ehhez például telefonszámot is meg kell adnia.
Az SMS kampányokban az az érdekesség, hogy a kiküldött üzenetek 98%-át 3 percen belül megnyitják és elolvassák az emberek.

Utóbbi időben sokszor tapasztaltuk, hogy az erős ügyfélhitelesítése (PSD2) még mindig nagy probléma a bankkártyás vásárlások sikerességénél. És sajnos a felhasználó morcos, pedig közben lehet ő nem tett meg egy lépést a vásárlásnál. De a napokban én tapasztaltam, hogy VISA kártyával nem tudtam fizetni számítógépen, mobilon gond nélkül ment. Nos az ilyen abbahagyott vásárlásnak is pontot tehetünk a végére.
A Retargeting.biz rendszerét láttam belülről, és valóban igazán jól használható, ha tudatosan használjuk és minél jobban kihasználjuk az egyes funkciókat. Például az előbb vázolt kosárelhagyási stratégia, kampány akkor működik jól, ha minden pontját alkalmazod. Sőt javaslom is, hogy próbáld ki, teszteld le. Ahogy mondtam már korábban is, és remélem ezt a tanácsomat nagyon is megfogadod: LE KELL TESZTELNI.
A sikeres vállalkozások kiróbálnak, letsztelnek dolgokat, és amikor látják, hogy valami megy, na arra helyeznek igazán nagy hangsúlyt. Ez például a marketingre hatványozottan igaz. Mi a Minnernél az ügyfelekkel a hirdetési büdzsé 7-10%-át csak tesztelésre költjük el. Hogy utána azt a maradék 90-93%-ot igazán hatékonyan költsük el.