Az előző cikkben már motiváltalak számokkal, hogy megéri használni a vállalkozásodban egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert, vagyis CRM-et. A 8,7-szeres megtérülés CRM rendszer bevezetésénél csábító szám (ROI), hát még a további árbevétel – és profitnövekedés! Mielőtt még jobban elmélyednénk benne, lássuk hogy is néz ki egy ilyen rendszer. Vizuálisan jobban el tudjuk képzelni, ráérünk még a többi dologgal! Lássuk!
Vannak bonyolultabb és átláthatóbb kezelőfelületek. Több cégtől is mutatok képernyőfotót (ne érezz részlehajlást, lesz később összehasonlító anyag is). A cikk ezért is teljes képernyőn látható most, hogy jobban olvashatóbbak legyenek a képek (asztali gépen).
Ezek a funkciók minden CRM rendszerben benne vannak!
A vevő, vásárló adatlap
A vásárlóból indulunk ki, miatta használjuk. Ha még csak érdeklődő, akkor is bekerülhet a rendszerbe. Minden belőle indul ki, mivel a cél, hogy átláthatóan kezeljük az ügyfeleket, és minél több információt összegyűjtsünk róluk egy helyen. Rengeteg időt lehet megspórolni főleg ügyfélszolgálatnál, probléma, ügyfélkezelés esetén.
Az alábbi képen az egyediszoftverek.hu (Starsoft) megoldásából a vevő adatlapot látjuk. Ide több helyről is jöhet be adat.
- egyrészt mi visszük fel kézzel
- ide tudjuk vezetni az emaileket is – ha például küld egy emailt, vagy te küldesz neki, az itt is látszik
- több CRM lehetőséget ad, hogy minden felhasználóhoz még a szerződéseket, számlákat és egyéb dokumentumokat is itt tároljuk
- adatok, elérhetőségek
- jegyzetek
- és természetesen mi történt vele:
- ki ő – érdeklődő, vásárló
- mikor vásárolt és mit
- státuszokat, folyamatokat lehet beállítani rá
- automatizálni lehet

Az emailek
A MiniCRM rendszerből való email kiküldést látod az alábbi képen. A CRM-ek célja, hogy mindent egy helyen láss, kezelj. Nekem ez a rész tetszik a legjobban. Kell!
- Minden emailt innen tudsz kezelni! Nem lesz többé elkallódott email! A bejővő emaileket is itt kezeled!
- Egyedi emaileket írni. Tehát csak egy vásárlónak. Mintha az email fiókodból küldenéd, csak most a rendszeren belül. Természetesen látszódni fog az adott vevő adatlapján.
- Ügyfélszolgálati megkeresésre válaszolsz.
- Marketing célra használod a rendszert:
- hírleveleket küldesz ki
- automata emaileket különböző feltételek szerint. Például vásárlás után egy nappal … , vagy adott terméket megvásárolta, de másikat még nem, ezért küldesz neki valami… (Persze figyelembe véve a GDPR szabályokat).
- Többen is hozzáfértek az emailekhez (cégen belül), át tudod adni könnyen. A felhasználóról minden információt tudsz, még akár dokumentumokat is. Így például átkerül valakihez az ügyfél, nem kell tovább küldözgetni az emailt és a dokumentumokat keresni és elmondani a munkatársnak, hogy mit kell tudni a vevőről, mert minden információ ott van, látja a munkatárs, amikor emailt ír.
- És természetesen különböző beállításokkal fel tudod címkézni az emaileket, vagy beállítod, hogy milyen feltételek szerint priorizálja. Például benne van a bejövő emailben, hogy: „nem jött meg a csomag”. Akkor az sürgős…. – a rendszerekben ezt vizuálisan is megjeleníti.

Űrlapok, vásárlások
Az alábbi képernyőfotó a VisioCRM -ből van. Minden egy helyen, tehát a weboldaladon lévő űrlapjaidból beérkező információk a CRM-edbe érkeznek be. Ha kell, összefésüli az adatokat a rendszer, megtalálja vevőd-e már az illető…. Ez lehet hírlevél feliratkozás, ajánlatkérő űrlap, ügyfélszolgálati megkeresés. És természetesen a vásárlásokat is becsatornázod.

Vezérlőpult, átlátható folyamatok
És a fő dolog, ami miatt szeretni fogod a CRM-et! Az alábbi képen a Salesautopilot vezérlőpultját látod. Ez is minden CRM rendszernél elérhető. Be tudsz állítani feladatokat is, amiket listázni tudsz. Egy helyen látod, hogy mi történt a cégedben, ki-mikor vásárolt, milyen marketing kampány megy éppen, milyen emailekre kell válaszolni… Egyre jobban fejlődnek ezek a CRM rendszerek és egyre többnél már task-okat, projekteket is le tudsz vezényelni. Értelemszerűen adott munkatárshoz külön be tudod állítani, mit is láthat, vagy éppen neki mi jelenjen meg.

Riport, statisztika modul
Ehhez még keresem a képernyőfotót. De nem nehéz elképzelned. Vizuálisan látod az eredményeket, tudsz szűrni:
- termékre,
- időszakra
- termékcsoportra
- üzletágra
- vevőre, vagy amire te csak akarsz (vagy amit rendszer enged)
Pályázat is van CRM rendszer bevezetésére: Pályázat CRM rendszer bevezetésére, IT fejlesztésre. Szűkös határidő!.
Itt pedig a számok, hogy mit érhetsz el vele, miért kell neked is CRM: 1000 forint beruházás 8700 forintot hoz CRM rendszer bevezetésénél (ROI)