Így néz ki a CRM rendszer. Látni akarom! Példákkal, képekkel

Az előző cikkben már motiváltalak számokkal, hogy megéri használni a vállalkozásodban egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert, vagyis CRM-et. A 8,7-szeres megtérülés CRM rendszer bevezetésénél csábító szám (ROI), hát még a további árbevétel – és profitnövekedés! Mielőtt még jobban elmélyednénk benne lássuk, hogy is néz ki egy ilyen rendszer. Vizuálisan jobban el tudjuk képzelni, ráérünk még a többi dologgal! Lássuk!

Vannak bonyolultabb és átláthatóbb kezelőfelületek. Több cégtől is mutatok képernyőfotót (ne érezz részlehajlást, lesz később összehasonlító anyag is). A cikk ezért is teljes képernyőn látható most, hogy jobban olvashatóbbak legyenek a képek (asztali gépen).

Ezek a funkciók minden CRM rendszerben benne vannak!

A vevő, vásárló adatlap

A vásárlóból indulunk ki, miatta használjuk. Ha még csak érdeklődő, akkor is bekerülhet a rendszerbe. Minden belőle indul ki, mivel a cél, hogy átláthatóan kezeljük az ügyfeleket, és minél több információt összegyűjtsünk róluk egy helyen. Rengeteg időt lehet megspórolni főleg ügyfélszolgálatnál, probléma, ügyfélkezelés esetén.

Az alábbi képen az egyediszoftverek.hu (Starsoft) megoldásából az vevő adatlapot látjuk. Ide több helyről is jöhet be adat.

  • egyrészt mi visszük fel kézzel
  • ide tudjuk vezetni az emaileket is – Ha például küld egy emailt, vagy te küldesz neki az itt is látszik
  • több CRM lehetőséget ad, hogy minden felhasználóhoz még a szerződéseket, számlákat és egyéb dokumentumokat is itt tároljuk
  • adatok, elérhetőségek
  • jegyzetek
  • és természetesen mi történt vele:
    • ki ő – érdeklődő, vásárló
    • mikor vásárolt és mit
    • státuszokat, folyamatokat lehet beállítani rá
    • automatizálni lehet

Az emailek

A MiniCRM rendszerből való email kiküldést látod az alábbi képen. A CRM-ek célja, hogy mindent egy helyen láss, kezelj. Nekem ez a rész tetszik a legjobban. Kell!

  • Minden emailt innen tudsz kezelni! Nem lesz többé elkallódott email! A bejővő emaileket is itt kezeled!
  • Egyedi emaileket írni. Tehát csak egy vásárlónak. Mintha emailfiókodból küldenéd, csak most a rendszeren belül. Természetesen látszódni fog az adott vevő adatlapján.
  • Ügyfélszolgálati megkeresésre válaszolsz.
  • Marketing célra használod a rendszert:
    • hírleveleket küldesz ki
    • automata emaileket különböző feltételek szerint. Például vásárlás után egy nappal … , vagy adott terméket megvásárolta, de másikat még nem, ezért küldesz neki valami… (Persze figyelembe véve a GDPR szabályokat).
  • Többen is hozzáfértek az emailekhez (cégen belül), át tudod adni könnyen. A felhasználóról minden információt tudsz, még akár dokumentumokat is. Így például átkerül valakihez az ügyfél, nem kell tovább küldözgetni az emailt és a dokumentumokat keresni és elmondani a munkatársnak, hogy mit kell tudni a vevőről, mert minden információ ott van, látja a munkatárs, amikor emailt ír.
  • És természetesen különböző beállításokkal fel tudod címkézni az emaileket, vagy beállítod, hogy milyen feltételek szerint priorizálja. Például benne van a bejövő emailben, hogy: “nem jött meg a csomag”. Akkor az sürgős…. – a rendszerekben ezt vizuálisan is megjeleníti.

Űrlapok, vásárlások

Az alábbi képernyőfotó a VisioCRM -ből van. Minden egy helyen, tehát a weboldaladon lévő űrlapjaidból beérkező információk a CRM-edbe érkeznek be. Ha kell összefésüli az adatokat a rendszer, megtalálja vevőd-e már az illető…. Ez lehet hírlevél feliratkozás, ajánlatkérő űrlap, ügyfélszolgálati megkeresés. És természetesen a vásárlásokat is becsatornázod.

Vezérlőpult, átlátható folyamatok

És a fő dolog, ami miatt szeretni fogod a CRM-et! Az alábbi képen a Salesautopilot vezérlőpultját látod. Ez is minden CRM rendszernél elérhető. Be tudsz állítani feladatokat is, amiket listázni tudsz. Egy helyen látod, hogy mi történt a cégedben, ki-mikor vásárolt, milyen marketing kampány megy éppen, milyen emailekre kell válaszolni… Egyre jobban fejlődnek ezek a CRM rendszerek és egyre többnél már task-okat, projekteket is le tudsz vezényelni. Értelemszerűen adott munkatárshoz külön be tudsz állítani mit is láthat, vagy éppen neki mi jelenjen meg.

Riport, statisztika modul

Ehhez még keresem a képernyőfotót. De nem nehéz elképzelned. Vizuálisan látod az eredményeket, tudsz szűrni:

  • termékre,
  • időszakra
  • termékcsoportra
  • üzletágra
  • vevőre, vagy amire te csak akarsz (vagy amit rendszer enged)

Pályázat is van CRM rendszer bevezetésére: Pályázat CRM rendszer bevezetésére, IT fejlesztésre. Szűkös határidő!.

Itt pedig a számok, hogy mit érhetsz el vele, miért kell neked is CRM: 1000 forint beruházás 8700 forintot hoz CRM rendszer bevezetésénél (ROI)

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás