Így néz ki a CRM rendszer. Látni akarom! Példákkal, képekkel

Az előző cikkben már motiváltalak számokkal, hogy megéri használni a vállalkozásodban egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert, vagyis CRM-et. A 8,7-szeres megtérülés CRM rendszer bevezetésénél csábító szám (ROI), hát még a további árbevétel – és profitnövekedés! Mielőtt még jobban elmélyednénk benne, lássuk hogy is néz ki egy ilyen rendszer. Vizuálisan jobban el tudjuk képzelni, ráérünk még a többi dologgal! Lássuk!

Vannak bonyolultabb és átláthatóbb kezelőfelületek. Több cégtől is mutatok képernyőfotót (ne érezz részlehajlást, lesz később összehasonlító anyag is). A cikk ezért is teljes képernyőn látható most, hogy jobban olvashatóbbak legyenek a képek (asztali gépen).

Ezek a funkciók minden CRM rendszerben benne vannak!

A vevő, vásárló adatlap

A vásárlóból indulunk ki, miatta használjuk. Ha még csak érdeklődő, akkor is bekerülhet a rendszerbe. Minden belőle indul ki, mivel a cél, hogy átláthatóan kezeljük az ügyfeleket, és minél több információt összegyűjtsünk róluk egy helyen. Rengeteg időt lehet megspórolni főleg ügyfélszolgálatnál, probléma, ügyfélkezelés esetén.

Az alábbi képen az egyediszoftverek.hu (Starsoft) megoldásából a vevő adatlapot látjuk. Ide több helyről is jöhet be adat.

  • egyrészt mi visszük fel kézzel
  • ide tudjuk vezetni az emaileket is – ha például küld egy emailt, vagy te küldesz neki, az itt is látszik
  • több CRM lehetőséget ad, hogy minden felhasználóhoz még a szerződéseket, számlákat és egyéb dokumentumokat is itt tároljuk
  • adatok, elérhetőségek
  • jegyzetek
  • és természetesen mi történt vele:
    • ki ő – érdeklődő, vásárló
    • mikor vásárolt és mit
    • státuszokat, folyamatokat lehet beállítani rá
    • automatizálni lehet

Az emailek

A MiniCRM rendszerből való email kiküldést látod az alábbi képen. A CRM-ek célja, hogy mindent egy helyen láss, kezelj. Nekem ez a rész tetszik a legjobban. Kell!

  • Minden emailt innen tudsz kezelni! Nem lesz többé elkallódott email! A bejővő emaileket is itt kezeled!
  • Egyedi emaileket írni. Tehát csak egy vásárlónak. Mintha az email fiókodból küldenéd, csak most a rendszeren belül. Természetesen látszódni fog az adott vevő adatlapján.
  • Ügyfélszolgálati megkeresésre válaszolsz.
  • Marketing célra használod a rendszert:
    • hírleveleket küldesz ki
    • automata emaileket különböző feltételek szerint. Például vásárlás után egy nappal … , vagy adott terméket megvásárolta, de másikat még nem, ezért küldesz neki valami… (Persze figyelembe véve a GDPR szabályokat).
  • Többen is hozzáfértek az emailekhez (cégen belül), át tudod adni könnyen. A felhasználóról minden információt tudsz, még akár dokumentumokat is. Így például átkerül valakihez az ügyfél, nem kell tovább küldözgetni az emailt és a dokumentumokat keresni és elmondani a munkatársnak, hogy mit kell tudni a vevőről, mert minden információ ott van, látja a munkatárs, amikor emailt ír.
  • És természetesen különböző beállításokkal fel tudod címkézni az emaileket, vagy beállítod, hogy milyen feltételek szerint priorizálja. Például benne van a bejövő emailben, hogy: “nem jött meg a csomag”. Akkor az sürgős…. – a rendszerekben ezt vizuálisan is megjeleníti.

Űrlapok, vásárlások

Az alábbi képernyőfotó a VisioCRM -ből van. Minden egy helyen, tehát a weboldaladon lévő űrlapjaidból beérkező információk a CRM-edbe érkeznek be. Ha kell, összefésüli az adatokat a rendszer, megtalálja vevőd-e már az illető…. Ez lehet hírlevél feliratkozás, ajánlatkérő űrlap, ügyfélszolgálati megkeresés. És természetesen a vásárlásokat is becsatornázod.

Vezérlőpult, átlátható folyamatok

És a fő dolog, ami miatt szeretni fogod a CRM-et! Az alábbi képen a Salesautopilot vezérlőpultját látod. Ez is minden CRM rendszernél elérhető. Be tudsz állítani feladatokat is, amiket listázni tudsz. Egy helyen látod, hogy mi történt a cégedben, ki-mikor vásárolt, milyen marketing kampány megy éppen, milyen emailekre kell válaszolni… Egyre jobban fejlődnek ezek a CRM rendszerek és egyre többnél már task-okat, projekteket is le tudsz vezényelni. Értelemszerűen adott munkatárshoz külön be tudod állítani, mit is láthat, vagy éppen neki mi jelenjen meg.

Riport, statisztika modul

Ehhez még keresem a képernyőfotót. De nem nehéz elképzelned. Vizuálisan látod az eredményeket, tudsz szűrni:

  • termékre,
  • időszakra
  • termékcsoportra
  • üzletágra
  • vevőre, vagy amire te csak akarsz (vagy amit rendszer enged)

Pályázat is van CRM rendszer bevezetésére: Pályázat CRM rendszer bevezetésére, IT fejlesztésre. Szűkös határidő!.

Itt pedig a számok, hogy mit érhetsz el vele, miért kell neked is CRM: 1000 forint beruházás 8700 forintot hoz CRM rendszer bevezetésénél (ROI)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!