A legtöbb webshop tulajdonos rengeteg pénzt veszít azzal, hogy nem használja ki a marketing automatizálás és email automatizálás nyújtotta lehetőségeket. Sokan még mindig megelégszenek azzal, hogy néha napján kiküldenek egy-egy hírlevelet, amikor éppen van idejük és inspirációjuk. Pedig a vállalkozás növekedését nem szabad ehhez kötni – 20-30% bevételnövekedéstől esel el, ha nem, vagy nem jól hírlevelezel.
A cikket vendégszerzőnk, Boros Lajos írta, a MinnerAkadémia e-mail marketing szakértője, az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak egyik oktatója.
Hadd mutassam meg, hogy mivel szoktak indulni az első beszélgetéseink webshop tulajdonos ügyfeleinkkel:
„Nincs rá időm.”
„Nem tudom, miről írjak.”
„Nem tudok jól szöveget írni.”
Hidd el, megértem, ha hasonlóan érzel. Tisztában vagyok vele, hogy rengeteg feladattal kell megbirkóznod naponta. De biztos vagyok abban is, hogy a kimutatható növekedéshez szükséged lenne egy jó email marketing rendszerre. Talán még a feladatlistádon is szerepel, csak soha nem jutsz el a megvalósításig.
Ha így van, akkor figyelj!
Megmutatom, hogyan építhetsz olyan rendszert, aminek a segítségével heti 2 munkaórával haladó email marketinged és jelentős – akár 20-30% – extra profitod lehet rövid időn belül.
Használd ki az email marketing szoftvered lehetőségeit!
Elképesztő, hogy mennyire fejlettek és mennyi mindenre képesek már az email marketing szoftverek. A legtöbb vállalkozó mégsem használja ki ezeket megfelelően. Azt szoktuk mondani, hogy…
olyan, mintha vettek volna egy Jaguárt, de úgy vezetik, mint egy Zsigulit.
Néhány hetente kiküldenek egy-egy hírlevelet és megelégszenek ennyivel. Pedig ezekkel a szoftverekkel automatizálni tudod a vevőszerzésed jelentős részét, mint például a vásárlás utáni folyamatot, sőt magát a vásárlási élményt is.
Aknázd ki ezeknek a szoftvereknek a képességeit és nemcsak több vásárlót fogsz szerezni, hanem jóval elégedettebb, boldogabb vevőid lesznek, akik örömmel jönnek vissza vásárolni és lelkesen ajánlanak a barátaiknak.
Automatizáld a vevőszerzést és a vásárlói élményt hírlevelekkel!
A magyar webshopok számára annyiban merül ki az email marketing, hogy hektikusan, néha napján kiküldenek egy levelet, amikor épp eszükbe jut valami. Ez óriási előny lehet számodra! Ahelyett, hogy az ihletre várnál, automatizáld a folyamataidat. Ezt megteheted mindenféle programozói tudás nélkül.
Az előre beállított folyamatokkal leveszed a válladról a terhet és biztosítod a kimagasló vásárlói élményt a hét minden napján, a nap 24 órájában. Egyszer kell jól elkészítened, és onnantól kezdve automatizáltan fog működni a vásárlási folyamatod.
Sőt, automatizálhatod a vevővélemény kérést, kiszállítást, újravásárlást… szinte mindent, ami a vevő és a webshop közötti interakcióba tartozik.
Legyen élmény a vásárlás utáni folyamat – mindez automatizáltan
Gyakran a vásárlás az első pont, ahol igazán lenyűgözheted a vevődet. Amíg a konkurenciád kiküld mindössze egy vagy kettő levelet, amiben visszaigazolja a vásárlást, addig te profi szintre lépsz: megtervezel és felépítesz egy olyan email sorozatot, amivel lenyűgözöd és leveszed a lábáról a vevőket.
Gondolkozz akár 6-8 levélben:
- Küldj emailben használati utasításokat a termékeddel kapcsolatban, vagy egyéb hasznos tartalmakat.
- Értesítsd automatikusan a termék postázásáról!
- Érdeklődj, hogy mindent megkapott-e rendben és írd meg neki, hogy hol tudja felvenni veled a kapcsolatot.
- Építsd bele a sorozatba az automatikus vevői elégedettség felmérést! Ha ügyes vagy, automatizálhatod a cross-sellt vagy upsellt is.
Tartsd szem előtt, hogy a vevőid szeretnék azt érezni, hogy jó helyen vásároltak. Bizonyítsd be, hogy tényleg így van!
Feliratkozás utáni üdvözlő sorozat – ahol a nagy pénz rejtőzik
Tudtad, hogy ez az automatizmus hozza a webshop tulajdonos ügyfeleink nagy részénél a legtöbb bevételt?
A képen az egyik ügyfelünk példáját látod.
Azért ez az automatizmus az egyik legerősebb, mert ilyenkor a legfrissebb az élmény a vevőd számára. Az érdeklődő oldallátogató már tett egy apró elköteleződést és megszavazta neked a bizalmat azzal, hogy megadta az email címét.
A megfigyeléseink szerint a webshopok jelentős része csak kiküldi a kupont vagy csalit, amire feliratkoztak az oldallátogatók, és nem is törődik többet az érdeklődőivel. Pedig épp nyílna a pénztárca…
Bízom benne, hogy te ezután máshogy fogod csinálni és ki fogsz tűnni a gyengén kommunikáló tömegből. Dolgozz ki egy több lépéses folyamatot, amiben a (1) feliratkozód megkapja a kupont vagy ingyenes anyagot, amire feliratkozott, (2) megmutatod neki az értékrendedet és (3) finoman tereled a vásárlás felé!
Fordítsd vissza a kosárelhagyókat emailekkel automatikusan!
A megrendelést megkezdők körülbelül 70%-a nem fejezi be a vásárlást az átlagos statisztikák szerint. Őket hívjuk kosárelhagyóknak. Ők olyan potenciális vevők, akik komoly érdeklődést mutattak a termékeid iránt és mégsem vettek semmit.
Óriási hiba lenne veszni hagyni őket!
Állíts be egy olyan sorozatot, amivel nemcsak emlékezted őket arra, hogy nem fejezték be a vásárlást, hanem edukáló tartalmakkal megmutatod azt is, hogy miért érdemes nálad vásárolniuk. Néha plusz segítségre van szükség, néha az ár számít. Teszteld le, hogy kedvezménnyel, vagy edukációval tudod sikeresen visszahozni az érdeklődőket.
„69%-kal több bevételt hoz 3 email küldése a kosárelhagyóknak, 1 email helyett.”
Omnisend (2018)
Érd el, hogy újra vásároljanak tőled!
Az egyik tipikus kihívás, amivel az ügyfeleink hozzánk fordulnak, hogy miután méregdrága hirdetéssel megszerzik a vevőt, nem tudják elérni, hogy újra vásároljon tőlük.
Ha belegondolsz, ez teljesen természetes… Ha egyszer nálad vásárolt valaki, a Facebook és a Google azonnal kiszagolja, hogy a vevődet érdeklik hasonló termékek és máris elárasztják jobbnál jobb hirdetésekkel.
Mekkora esély van így elérni, hogy másodszor is nálad vásároljon? Nehéz, igaz?
Akkor kezdd el javítani az esélyeidet! Tervezd meg a pontos koreográfiát. Gondold végig, hogy mennyi idő múlva lenne életszerű, hogy újra vásároljon tőled és addig támogasd, amivel csak tudod.
Tudtad, hogy a vevőknek fájón rosszul esik, hogy a rendelés elküldése után annyit sem kérdeznek meg tőlük, hogy „Figyi, egyébként elégedett vagy a termékkel?” Ők ezt úgy élik meg, hogy az adott webshopnak csak a pénzük kellett, ám mint ügyfelek, ők lényegtelenek.
A sikeres vásárlás után is tartsd velük a kapcsolatot! Írj kreatív, érdekes leveleket, amivel segítesz nekik, edukálod és (FONTOS) megmutatod nekik elegánsan, hogy miért tőled érdemes vásárolni második alkalommal is.
Már most mondom, hogy nem lesz elég 1-2 email. 5-10 leveles folyamatban nyugodtan gondolkozhatsz, amiből 5-7 levél edukáció és a többi jól időzített sales.
Így segítenek az automatizált folyamatok heti 2 órában extra profitot termelni.
Ha a fenti lépéseket jól kiépíted, akkor bármilyen szakaszban is legyenek az ügyfeleid, minőségi kiszolgálást fognak kapni.
Az automatizmusaid gondoskodnak az új feliratkozókról, odafigyelnek a bizonytalan kosárelhagyókra, királyként (vagy királynőként) bánnak a vásárlóiddal és még azt is elérik, hogy repesve visszajöjjenek hozzád.
Kiépíted a rendszeredet az automatizmusokkal (igen, ez nagy munka – egyszer), és utána már kapkodás nélkül meg tudsz írni heti 2 db, automatizmuson kívüli, aktuális emailt 1-1 órában. Javaslom, hogy tedd meg, mert mérhetően több bevétel van az email marketingben, mint gondolnád.
A tapasztalatunk szerint 20-30% növekedést is el tud érni egy webshop néhány hónap alatt, amikor komolyan ráfekszik az email marketingre.
Hogy számokkal is alátámasszam, mutatok egy újabb ügyfél példát:
Most pedig ültesd a fentieket gyakorlatba!
Ha profi segítséget szeretnél hozzá, akkor nézd meg a kimondottan webshopok számára készült email oktatóanyagunkat: Email marketing mesterkurzus webshopok számára
Ez izgalmas volt, van még ilyen tartalom?
- Dobd fel a hírleveleid gifekkel! Így használj GIF-eket a marketingedben
- Hogy a technikai oldal is rendben legyen: Hírlevél kézbesítési csekklista: 8 dolog, amivel javíthatod a hírleveleid megnyitási arányát
- Ha webshopod van, ez is érdekelhet: Ezek a magyar kereskedők 4-szer több árbevételt érnek el azért, mert exportálnak [kutatás]
Borítókép: Canva