Így szerezz külföldi viszonteladókat, partnert 3 egyszerű lépésben

Dátum

Megosztás

A cím lehet, hogy túlzás, de valóban pusztán az választhat el a terméked, szolgáltatásod külföldi terjesztésében, hogy nincs előtted egy rövid csekklista. Próbáld a cikk alapján elképzelni, hogy például van egy géped, amivel szeretnél bejutni külföldi üzletek polcaira és megteszed az első lépéseket. Eddig visszapattantál a megkereséseiddel? Nézzük milyen egy másik stratégia! 3 fontos lépésről fogok írni most a cikkben, ami már átlendíthet téged a sikeres terjeszkedésen.

Ha már most lerövidítenéd, felgyorsítanád a külföldi terjeszkedésed, akkor keresd meg a Minner export partnerét, az Everigo-t!

A kapcsolatfelvétel – Vagy nagyon akarod, vagy sehogy

Az Amazon képzésünk oktatói sikeres e-kereskedők, már éves szinten több mint 1 milliárd forint forgalmat érnek el úgy, hogy ezen ők már többször átestek. Világmárkát győztek meg, hogy a régióban ők lehessenek a fő forgalmazójuk, Ausztriában helyi üzletláncot győztek meg, hogy terméküket belistázzák (saját termék). Amikor legutóbb beszéltünk, akkor egy lengyel dealt készítettek elő.

Kérdeztem tőlük, hogy de mégis hogyan érik ezt el. Erre a válasz röviden az, hogy igazi össztűz elé állítják a leendő kulcspartnereket. Küldenek e-mailt, felhívják őket időpont egyeztetéssel, felveszik a kapcsolatot velük Linkedin-en, akár kipécézve egy-egy munkatársat is.

Nos nem is azt mondom, hogy teljesen így csináld, bár kétségkívül ez a letámadás működik. Viszont tapasztalatunk szerint túl hamar feladják a cégek az ilyen B2B megkereséseket. Amit ők tanácsoltak ilyen vállalkozóknak egy korábbi Minner eseményen, hogy:

  • Érdemes váltani a megkeresés felütését, szövegét.
  • Ne mindig ugyanazt küldjük ki, e-mailben, ne ugyanazt mondjuk telefonban…
  • A bejutás könnyű a deal a nehezebb. Készüljünk fel, mert az az lepattanás inkább utána jön.
  • Nem azonnal fognak igent mondani, akár 3-4 hónap is lehet. Eközött 8-20 megkeresést is meg kell ejtened leendő partnerenként.

A megbeszélés

Ha ennél a résznél mersz legyinteni, akkor képzeld el, hogy én azért buktam több millió forintnyi szponzorációt, mert bizony nem készültem prezentációval. Anno 2019-ben úgy mentem egy nagy multihoz megbeszélésre, hogy ajánlás útján kötöttek össze az egyik vezetővel. Zsebben éreztem a megállapodást, aztán kopppantam. Úgy mentem, hogy bár mindent tudtam, de! A tárgyalásról hiányzott a prezentáció, ami segített volna, hogy biztosa csak azt mondjam el, amit akarok és ne hagyjak ki semmit.

Azóta minden ilyen megbeszélésre így készülök (prezentációval), és azóta 100% -ban deal-eket kötök.

  • Törekedj arra, hogy a márkád alapvető imázselemei a prezentáción is visszaköszönjenek! 
  • A prezentáció ne csak a cégedről szóljon. Legyen benne célcsoportról szó, hogy mit szeretnek a a termékben, szolgáltatásodban az ügyfelek. Ezt jó véleményekkel is bemutatva. Tapasztalatok akár marketingben, akár más területen. Elért eredmények, sikerek, sőt akár kudarcok is (hitelesebb leszel). Itt bemutatva a PR megjelenéseket, vagy azt bemutatni, hogy milyen erős a kereslet a termékedre, vagy azt hogy oldjátok meg. Például egy beszerző azt szeretné látni, hogy ezt a polcokon keresni fogják. Mondd el publikus terveid, hol és mikor szeretnél terjeszkedni (ami nem üzleti titok persze).
  • Érdemes nem egyedül menni, hogy lássák ez itt nagy cég.
  • Ha kell vonj be tolmácsot! Erre ajánlom figyelmedbe partnerünket az Everigo-t!

Tűnj nagynak! Tűnj megbízhatónak!

Az, hogy jó a terméked, szolgáltatásod még nem jelenti azt, hogy valaki egyből igent mond. Az a jó stratégia, aki képes a másik helyébe képzelni magát. Ebben az esetben gondolj bele abba, hogy te sem kötsz csak úgy valakivel partnerséget. Meg akarsz bizonyosodni, hogy valóban jó döntés lehet, nem csak a levegőbe beszélnek.

  • Legyen adatod, hogy kik és miért veszik a terméked. Mi a fő mozgatórugó, ami miatt a márkádat, terméked, szolgáltatásodat választják.
  • Tedd rendbe a weboldalad. Legyenek kint értékelések….
  • Vegyél PR cikket és legyen feltűntetve, hogy mekkora a hazai látogatottsága az oldalnak, ahol megjelent – utóbbit majd a prezentációban mutatod be.
  • Ha még jobb bizalmat akarsz mutatni, akkor köss hazai piacon kollaborációkat, amit felhasználhatsz, hogy megbizonyosodjanak, veletek lehet együtt dolgozni. Az együttműködés legitimálja azt is, hogy a piacon tényleg jelen vagy úgy és olyan mértékben ahogy állítod.

 Ha szeretnél belevágni, irány az Everigo és kérj ingyenes konzultációt.

Exportálnék! De előbb olvasnék még…

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!