A cím lehet, hogy túlzás, de valóban pusztán az választhat el a terméked, szolgáltatásod külföldi terjesztésében, hogy nincs előtted egy rövid csekklista. Próbáld a cikk alapján elképzelni, hogy például van egy géped, amivel szeretnél bejutni külföldi üzletek polcaira és megteszed az első lépéseket. Eddig visszapattantál a megkereséseiddel? Nézzük milyen egy másik stratégia! 3 fontos lépésről fogok írni most a cikkben, ami már átlendíthet téged a sikeres terjeszkedésen.
Ha már most lerövidítenéd, felgyorsítanád a külföldi terjeszkedésed, akkor keresd meg a Minner export partnerét, az Everigo-t!
A kapcsolatfelvétel – Vagy nagyon akarod, vagy sehogy
Az Amazon képzésünk oktatói sikeres e-kereskedők, már éves szinten több mint 1 milliárd forint forgalmat érnek el úgy, hogy ezen ők már többször átestek. Világmárkát győztek meg, hogy a régióban ők lehessenek a fő forgalmazójuk, Ausztriában helyi üzletláncot győztek meg, hogy terméküket belistázzák (saját termék). Amikor legutóbb beszéltünk, akkor egy lengyel dealt készítettek elő.
Kérdeztem tőlük, hogy de mégis hogyan érik ezt el. Erre a válasz röviden az, hogy igazi össztűz elé állítják a leendő kulcspartnereket. Küldenek e-mailt, felhívják őket időpont egyeztetéssel, felveszik a kapcsolatot velük Linkedin-en, akár kipécézve egy-egy munkatársat is.
Nos nem is azt mondom, hogy teljesen így csináld, bár kétségkívül ez a letámadás működik. Viszont tapasztalatunk szerint túl hamar feladják a cégek az ilyen B2B megkereséseket. Amit ők tanácsoltak ilyen vállalkozóknak egy korábbi Minner eseményen, hogy:
- Érdemes váltani a megkeresés felütését, szövegét.
- Ne mindig ugyanazt küldjük ki, e-mailben, ne ugyanazt mondjuk telefonban…
- A bejutás könnyű a deal a nehezebb. Készüljünk fel, mert az az lepattanás inkább utána jön.
- Nem azonnal fognak igent mondani, akár 3-4 hónap is lehet. Eközött 8-20 megkeresést is meg kell ejtened leendő partnerenként.
A megbeszélés
Ha ennél a résznél mersz legyinteni, akkor képzeld el, hogy én azért buktam több millió forintnyi szponzorációt, mert bizony nem készültem prezentációval. Anno 2019-ben úgy mentem egy nagy multihoz megbeszélésre, hogy ajánlás útján kötöttek össze az egyik vezetővel. Zsebben éreztem a megállapodást, aztán kopppantam. Úgy mentem, hogy bár mindent tudtam, de! A tárgyalásról hiányzott a prezentáció, ami segített volna, hogy biztosa csak azt mondjam el, amit akarok és ne hagyjak ki semmit.
Azóta minden ilyen megbeszélésre így készülök (prezentációval), és azóta 100% -ban deal-eket kötök.
- Törekedj arra, hogy a márkád alapvető imázselemei a prezentáción is visszaköszönjenek!
- A prezentáció ne csak a cégedről szóljon. Legyen benne célcsoportról szó, hogy mit szeretnek a a termékben, szolgáltatásodban az ügyfelek. Ezt jó véleményekkel is bemutatva. Tapasztalatok akár marketingben, akár más területen. Elért eredmények, sikerek, sőt akár kudarcok is (hitelesebb leszel). Itt bemutatva a PR megjelenéseket, vagy azt bemutatni, hogy milyen erős a kereslet a termékedre, vagy azt hogy oldjátok meg. Például egy beszerző azt szeretné látni, hogy ezt a polcokon keresni fogják. Mondd el publikus terveid, hol és mikor szeretnél terjeszkedni (ami nem üzleti titok persze).
- Érdemes nem egyedül menni, hogy lássák ez itt nagy cég.
- Ha kell vonj be tolmácsot! Erre ajánlom figyelmedbe partnerünket az Everigo-t!
Tűnj nagynak! Tűnj megbízhatónak!
Az, hogy jó a terméked, szolgáltatásod még nem jelenti azt, hogy valaki egyből igent mond. Az a jó stratégia, aki képes a másik helyébe képzelni magát. Ebben az esetben gondolj bele abba, hogy te sem kötsz csak úgy valakivel partnerséget. Meg akarsz bizonyosodni, hogy valóban jó döntés lehet, nem csak a levegőbe beszélnek.
- Legyen adatod, hogy kik és miért veszik a terméked. Mi a fő mozgatórugó, ami miatt a márkádat, terméked, szolgáltatásodat választják.
- Tedd rendbe a weboldalad. Legyenek kint értékelések….
- Vegyél PR cikket és legyen feltűntetve, hogy mekkora a hazai látogatottsága az oldalnak, ahol megjelent – utóbbit majd a prezentációban mutatod be.
- Ha még jobb bizalmat akarsz mutatni, akkor köss hazai piacon kollaborációkat, amit felhasználhatsz, hogy megbizonyosodjanak, veletek lehet együtt dolgozni. Az együttműködés legitimálja azt is, hogy a piacon tényleg jelen vagy úgy és olyan mértékben ahogy állítod.
Ha szeretnél belevágni, irány az Everigo és kérj ingyenes konzultációt.