Így szerezz több ügyfelet Facebook hirdetésekkel

Dátum

Megosztás

Fizeted a Facebook hirdetéseket, de úgy érzed, nem jön az eredmény? Ebben a cikkben egy olyan megközelítést írtunk le, ami segít koncepcióban gondolkodni, és teljes egészében átlátni a folyamatot, az ügyfél fájdalompontjaitól az adatok elemzéséig és optimalizálásig. Ha eddig azt gondoltad, a PPC egy technikai dolog ami csak a célzás és a büdzsé helyes beállításáról szól, akkor mindenképp olvass tovább!

A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.

A potenciális ügyfeled fő fájdalompontjaira fókuszálj

Mielőtt bárminek is nekikezdesz tudnod kell válaszolni a következő kérdésekre:

  • Kik a te ideális ügyfeled?
  • Mi foglalkoztatja őket?
  • Milyen problémára keresnek megoldást?
  • Mi okozza ezt a problémát / mi a mögöttes cél?
  • Hogy tud a te szolgáltatásod segíteni nekik megoldani a problémát / elérni a célt?

Csak akkor tudsz ütős hirdetést készíteni, ha mindegyik kérdést meg tudod válaszolni.

Ne gondold, hogy ez túl elméleti, vagy hogy könnyű, ezt tudod fejből! Próbálj brainstormingolni, írd le ténylegesen a válaszokat egy doksiba vagy jegyzetfüzetbe. Ha pedig nem jönnek az ötletek, nézd meg a buyer persona kutatásról szóló cikkünket.

Problémák és előnyök listázása

Mielőtt nekiesnél a hirdetés szövegének vagy grafikájának listázd az előző pontban válaszként adott problémákat és előnyöket. Miért van erre külön szükség?

Ezek fogják megadni a hirdetéseid koncepciójának alapját!

Figyelem! Semmiképp se próbálj meg mindent egy adott hirdetésben összefogni. Például, ha egy jógastúdiót üzemeltetsz véletlen se így nézzen ki egy hirdetésed:

Szeretnél többet mozogni? Közelebb kerülni a belső önmagadhoz? Stabilitást szerezni? Vagy természetes megoldást keresel a derékfájdalmadra?

Az XY jógastúdióban minderre megoldást találsz a tematikus óráinkon. Tapasztalt jóga oktatóink segítségével egyszerre teremtheted meg a belső békét és inthetsz búcsút a fájdalomnak!

Gondolj csak bele. Általában neked is egy problémád van egy adott területen, amire megoldást keresel. Nem szeretnéd egyszerre megszüntetni a derékfájdalmad, mélyebb spiritualitást átélni és edzettebb is lenni – tisztelet persze a kivételnek. Ha egyszerre túl sokat ígér a hirdetés, akkor egyből gyanút fogunk, hogy ez túl szép, hogy igaz legyen!

Sokkal jobban jársz, ha a problémákat, vagy a megcélzott előnyöket külön hirdetésekben kezeled, mert így sokkal valószínűbb, hogy be fog találni. Lesz persze, ami nem, de erre való a tesztelés.

Hirdetési szövegek és grafika

Most, hogy egyértelmű koncepcióid vannak elkezdheted megírni ezek alapján a hirdetéseid szövegét és a grafikáját. Itt egy arany szabály van: a szövegnek és a hozzá társított grafikának együtt kell dolgoznia, egymást kell erősítenie. Evidens lehet, de sokszor látom, hogy ezen a ponton már máshol van a hirdetők agya és nem sikerül összehangolni a kettőt.

Sok esetben a hirdetők elkészítik a szövegeket és a grafikákat mondjuk 5-5 verzióban, majd ezek összes kombinációját kezdik el tesztelni. Ez jól hangzik papíron, mert 25 hirdetés készül, de a gyakorlatban mégse mindig működik. Példánknál maradva ha egy spirituálisabb megközelítésű jógás képet használsz egy fájdalomra összpontosító szöveggel nem biztos, hogy eléred a megfelelő hatást.

Hirdetési keret

Mindig megkapjuk azt a kérdést, hogy mennyivel érdemes hirdetni. Nem is csoda hogy ez felmerül. A világ pénzét is el lehetne költeni minden platformon, ha nem vagyunk óvatosak. Én mindig azt szoktam mondani, hogy kezdjünk kicsiben és ha már kialakul a bizalom akár a platformokban, akár a partnerben / önmagunkban a hirdetéskezelést tekintve, illetve a számok is indokolják, akkor csak a kapacitás fogja limitálni a dolgokat.

Hogy azért mégis kapj egy kapaszkodási pontot: hirdetés verziónként érdemes legalább napi 500, de optimális esetben minimum napi 1.000 Ft-ot elkölteni.

Na de mit jelent ez? Számoljunk kicsit!

Ha egy kampányban mondjuk 3 hirdetés csoportot viszel fel, mert szeretnél 3 különböző réteget megcélozni a hirdetéseiddel, egy hirdetés csoportban pedig 5 hirdetést futtatsz, az 3*5=15 hirdetés verzió. A matek így azt adja ki, hogy napi 15.000 Ft-os, vagyis havi 450.000 Ft-os kerettel kellene hirdetned optimális esetben ahhoz, hogy az algoritmus jól el tudja azt osztani.

Ha nincs ekkora induló tőkéd akkor vagy kevesebb hirdetés verziót tesztelj, vagy napi 500 Ft-ban húzd meg a minimumot hirdetésenként. Ez alá csak kivételes esetben menj!

Azzal mindenképp számolj, hogy minél alacsonyabb a hirdetési kereted, annál lassabban érkezik visszajelzés a piactól és a Metától, illetve annál később látsz eredményt is. Persze lehet, hogy 300 Ft elköltése után már beesik egy érdeklődő, vagy akár több is, de ekkor még ne örülj, ahogy akkor se szomorodj el, ha 2.000 Ft elköltése után még mindig üres az email fiókod.

Hagyd dolgozni a Metát és semmiképp se akarj hirtelen, kevés adat alapján dönteni

A hirdetésen túl: landing oldal

A hirdetés célja nem az, hogy vásároljanak tőled, hanem hogy rákattintsanak! Az eladás ezután történik, ezért fontos, hogy mindig a megfelelő landing oldalra tereld a forgalmat a hirdetésekből, sose a főoldalra.

Ha nincs még landing oldalad a szolgáltatásodnak, akkor pedig minél hamarabb készíts egyet. Nem feltétlenül kell a kezdetektől bonyolultnak és rommá dizájnoltnak lennie, bár persze minél teljesebb és szebb, annál valószínűbb, hogy jól fog konvertálni. A szépségnél viszont van 2 sokkal fontosabb tényező:

  • Rajta legyen minden információ a problémákról / elérhető eredményről és a szolgáltatásról, méghozzá könnyen emészthető módon.
  • Könnyen használható és mobilbarát legyen a landing oldal.

Véletlen se hosszú leíró mondatokból álljon a landing oldalad, mert azt senki se fogja elolvasni. Itt nem blogbejegyzést írsz, hanem szolgáltatást szeretnél eladni. Nem azt mondom, hogy ne írd le az információkat, vagy, hogy kevés szöveg legyen. Épp ellenkezőleg! Mindent írj le részletesen, csak éppen úgy tagolva, hogy az könnyen emészthető legyen, és a gyorsan, szkennelve olvasó érdeklődő is megkapja belőle a fontos információkat.

Landing oldal jó gyakorlatok

Használj dobozokat, akár ikonokkal, ahol az ikon egyértelműen kapcsolódik a fő mondanivalóhoz, egy címsor egyértelműsíti miről lesz szó, alatta pedig 1, maximum 2 mondatban részletezed a tudnivalókat.

Használj különböző grafikus megjelenítéseket, amik vezetik az emberek szemét.

Használj fotókat és videókat, amik illusztrálják amiről írsz.

Összességében kisebb szöveg blokkokban gondolkodj, amiket külön-külön könnyű feldolgozni. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy az emberek el is olvassák a tartalmaid.

Illetve fontos, hogy a célközönséged könnyen használni tudja az oldalt. Itt már kicsit belemegyünk a UX témakörbe, de az egyszerűség kedvéért 1 dologra érdemes nagyon figyelned, hogy könnyen elvégezhető legyen az általad megcélzott konverzió.

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek kitöltsenek egy űrlapot, akkor helyezd el a landing oldalon ezt és a tartalom közben logikus helyeken helyezz el az űrlapra irányító gombot. Ha egyből időpont foglalásokat szeretnél gyűjteni köss össze a landing oldaladdal egy időpontfoglaló rendszert (elterjedt a Calendly, de lehet a piacodnak sajátja, mint például a fodrászoknak a Salonic) és a landing oldalon vagy adott szekciók után legyenek erre mutató gombok (mint az űrlap esetében), vagy egy, a képernyő jobb oldalán / alján folyamatosan látható, lebegő foglalj időpontot gomb.

Fontos még, hogy a CTA (call to action) tényleg CTA legyen, azaz cselekvésre ösztönözzön! Ahol valamit vársz a látogatóktól egyértelműen közöld azt. Például egy jelentkezési űrlapra mutató gomb felirata ne annyi legyen, hogy “tovább az űrlapra”, hanem “Jelentkezz most!”.

Ennél, ha a szolgáltatás nagyon specifikus problémára ad választ írhatsz erősebbet, kreatívabbat is. Például, ha kifejezetten fájdalom megszüntetésről szól a szolgáltatás a gomb szövege lehet “Elegem van a fájdalomból”. Ennek az előnye, hogy egyértelműen ez a gomb fogja közelebb vinni az embereket a megoldáshoz, a hátránya, hogy nem felszólítás.

#tipp: ez a kicsi változtatás minden területen nagy eredményekhez vezet! TikTok esettanulmányunk szerint a CTA használata a videóban egyértelműen növelte a követők számát.

Eredmények elemzése és optimalizáció

Ha nem jönnek az eredmények ne egyből teljesen új hirdetésekben gondolkozz és ne is égess fel minden hidat magad mögött. Sokkal jobb stratégia megvizsgálni a teljes értékesítési tölcsért, hogy megtudd hol a hiba.

  • Kevés eléréssel magas a reklám megjelenési gyakoriság? –» Túl kicsi célcsoportra lősz túl kevés hirdetés verzióval túl magas kerettel. A megoldás az, hogy bővítesz a célcsoportodon, több hirdetés verziót indítasz el, vagy csökkented a hirdetéseid keretét. Persze csak akkor, ha nincs eredmény.
  • Túl drága a kattintás? –» Az elért embereket nem fogta meg a hirdetésed. 2 helyen lehet hiba:
    • Rossz célcsoportot választottál
    • Rossz a hirdetésed. Ez utóbbi jelentheti azt, hogy nem elég jó az ajánlatod, de azt is, hogy azt nem kommunikálod elég jól (gyenge grafika és rossz hirdetési szöveg)
  • Sok a kattintás, de kevesen érdeklődnek a weboldaladon? –» Vagy technikai probléma van, pl nem töltődik be a weboldal, esetleg rossz landinget használsz, vagy a hirdetés és a landing oldal között megjelenik egy olyan akadály, amire nem számít a célcsoportod. Ilyen esetben meg kell vizsgálnod, hogy a landing oldal tényleg jó-e, technikailag probléma mentes, logikus a felépítése, illetve az ajánlat is elég jó-e.
    • Lehet ez egy rosszul felépített landing oldal, amit el se olvasnak / meg se próbálkoznak értelmezni
    • Hirtelen kiderül, hogy sokkal drágábba szolgáltatás, mint amire számítottak
    • Nem elég jók a referenciáid / nem elég meggyőző a landing oldal ahhoz, hogy konvertáljanak
    • … és a többi. Sajnos ez nem egy egzakt tudomány, ezért kell kísérletezni, de idővel és tapasztalattad egyre jobban érzed majd, hol a hiba.

Ahogy látod közel se olyan egyszerű a dolog, hogy “nem jönnek az ügyfelek, nem is működik a Facebook”. Ahhoz, hogy egy tényleg jól működő ügyfélszerző hirdetést felépíts nem csak a hirdetéseket, hanem a teljes értékesítési tölcsért optimalizálnod kell. Az adatok értelmezése ebben fog segíteni.

Hogyan tovább?

Na de hogy kezdj neki az egésznek? Senki se fogja helyetted elvégezni a házi feladatot, maximum a konkurenciád, aki ezzel jól megelőz majd téged. Úgyhogy keress a naptáradban pár szabad órát (használd például a timeboxing módszert), és állj neki a megvalósításnak! Ha nem ez a célod, kezdd az első pontban felírt kérdések megválaszolásával és haladj végig szépen a koncepció és hirdetés készítéssel.

Ne aggódj, ha nem jön egyből eredmény, megesik az ilyen néha. Ilyenkor elemezd az adatokat és gondold végig mi mehetett félre. Nem voltak elég jók a hirdetéseid (drága kattintási költség)? Nem elég jó a landing oldalad / ajánlatod (sok kattintás –» kevés érdeklődő)? Csavarj a hirdetéseken, javíts a landingen, kísérletezz, és ha jön eredmény, akkor adj neki padlógázt!

Ha pedig még részletesebb segítség kell, akár a tartalmi részében, akár a hirdetéskezelő útvesztőjében, mindezeket pontról pontra végigvesszük a MinnerAkadémia Facebook marketing képzésében. Már több, mint 650 hallgató szavazott bizalmat a tudásanyagnak, tanulj te is Márktól –> Irány a képzés!

Ez jó volt! Van még ilyen tartalom?

Fotó: Canva

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.