Így tervezd meg a 2023-as Facebook kampányaidat

Dátum

Megosztás

Az éves tervezés minden vállalkozás legfontosabb része és szerintem érdemes már decemberben, vagy akár novemberben is foglalkozni vele, hogy ne a januári évkezdési hajrá mellett kelljen időt szorítani rá. Egy jól megfogalmazott terv segíteni fog több hajszállal átvészelni a következő évet, ráadásul ahogy látni fogod, időt is spórolhatsz vele – a Facebook kampányaid területén biztosan.

A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.

Miért tervezz?

Teljesen mindegy, hogy nagy vagy kis céget, projektet kezelsz, érdemes előre megtervezni a céged következő évének marketing aktivitásait, mert ez fogja megadni az alapot az egész éves hajtásban.

Terv nélkül csak kapkodni fogsz egész évben, ami meglátszik majd az eredményeiden is!

Nagyon nem lesz mindegy ugyanis, hogy amikor szükség van rá, akkor hirtelen kell-e előhúzni a kalapból egy teljes Facebook (vagy bármilyen marketing) tervet, vagy egy előre átgondolt, megtervezett ütemterv alapján tudsz majd döntéseket hozni.

Határozd meg a célokat

Minden éves terv legfontosabb része a célok meghatározása és nincs ez másképp a Facebook (vagy teljes marketing) kampányterved esetében se. Itt két dolgot kell jól körülhatárolnod:

  • Mik a legfontosabb céljaid (értékesítés, érdeklődőszerzés, követőszerzés, éves elérés, stb.)
  • Számszerűsíteni ezeket a célokat

Ahhoz viszont, hogy ne csak a levegőbe lövöldözz a célokat tekintve fontos „almát várni egy almafától”, vagyis olyan célokat meghatározni, amik az adott platformon elérhetőek.

Ha önmagában a Facebook hirdetéseidtől várod azt, hogy elérj egy olyan célt, ami túlmutat rajta könnyen lehet, hogy csalódni fogsz. Nem elég ugyanis beállítani egy jó kampányt, majd várni, hogy folyamatosan jöjjön az értesítés a webshopodtól a vásárlásokról. Ha gyenge az értékesítési tölcsér, rossz az ajánlat, vagy mondjuk nem épít elég bizalmat a webshop megjelenése az emberek nem fognak vásárolni akkor se, ha a kampányaid közel tökéletesek.

Na de akkor milyen éves Facebook kampánycélokat fogalmazhatsz meg?

  • Megfogalmazhatsz konverziós számot (értékesítés, ügyfélszerzés, hírlevél feliratkozás, stb.), de itt oda kell majd figyelned a teljes folyamat minden lépésére. A pontosabb megfogalmazás az lehet, hogy a Facebook kampányaid eredményei jók legyenek, ne ezeken múljanak a konverziók.
  • A konverziók minőségének javítása is ilyen cél lehet, vagyis, hogy ne csak elég ember érkezzen be a tölcsér végére, hanem azok tényleg jó minőséget is képviseljenek az üzleti céljaid tekintetében. Ez elsősorban egy szolgáltatói probléma, mert a konverzió még ott nem feltétlenül jelent ügyfelet, vagy akár hosszú távú együttműködést. Nagyon nem mindegy, hogy valaki, aki végigment a folyamaton csak érdeklődik, de igazából soha nem akar nálad pénzt hagyni, vagy pontosan tudja hogy tudsz segíteni neki és ügyféllé akar válni. Hiába elsősorban szolgáltatói problémakör, a webshoposokat is érinti, mert nincs is rosszabb, mint azok, akik utánvéttel vásárolnak, majd úgy döntenek mégse veszik át a terméket.
  • Megfogalmazhatsz bevételi, vagy eredmény célt is, amit a Facebook hirdetéseidtől vársz, de fontos, hogy ezeket a helyükön kezeld és ha valami később nem pont úgy alakul, akkor a kampányaid esetében azokat az adatokat vizsgáld, amikre csak a hirdetéseknek van hatása, majd a teljes konverziós útvonalat ellenőrizd. Vagyis, ha nem jönnek a számok ellenőrizd, hogy az útvonalon hol akadnak el az emberek és aszerint hozz meg döntéseket. Rengeteg olyan eset van, amikor az a probléma, hogy a Facebook hirdetések szimplán nem elég jók, de többször azt látjuk, hogy nincsenek rosszul, vagy olyan rosszul felépítve, ami gyenge eredményeket  indokolná és máshol történik meg a lemorzsolódás. Persze, ha platformon belül maradsz mondjuk egy érdeklődőszerző űrlapos kampánnyal, akkor nincs min gondolkodni.

A hogyan kérdése

Az éves kampányterved második lépése, hogy megfogalmazd hogyan fogod elérni az előző pontban meghatározott célokat. A legfontosabb kérdések, amiket itt meg kell válaszolnod a következők:

  • Milyen kampányokat érdemes futtatnod? Érdemes struktúrában gondolkozni és nem csak 1-1 egymástól elkülönülő kampányban, de erről egy picit később.
  • Mikor futtasd ezeket? Folyamatosan, vagy erős szezonalitás miatt lesz egy vagy több aktívabb, néhány passzívabb kampány időszak?
  • Hogy tudod jól megszólítani a célcsoportod? Ehhez fontos pontosan ismerned a buyer personád, azaz álomügyfeled, és ez alapján megfogalmazni a jó üzeneteket és megtervezni a jó hirdetési videókat, grafikákat.
  • Mennyit kell költened éves szinten és az adott kampányidőszakokban a céljaid eléréséhez?  

Írd össze a tervet!

A tervezés első lépése az kell, hogy legyen, hogy levésed az intenzív kampány időszakokat, amikről már most tudsz. Például ilyenek lehetnek, ha részt veszel a cégeddel a Glamour napokon, a Black Friday és karácsonyi kampányok, a szezonvégi kiárusítások… illetve bármi olyan időszak, ami a termékedből, vállalkozásodból adódóan fontos.

Ha ezekbe az időszakokba úgy mentek bele a Facebook hirdetésekkel, hogy az éves tervetek miatt már előre tudjátok mit fogtok csinálni sokkal könnyebb dolgotok lesz elérni a kitűzött célokat. Sőt, előre is tudtok készülni a kreatívokkal, reklámszövegekkel, nem kell többé az utolsó pillanatban kapcsolni!

Mit csinálj örökzöld termék, vagy szolgáltatás esetében?

Előfordulhat, hogy se termék, vagy szolgáltatás bevezetést nem tervezel, és erősebb időszakos kampány akciókat se indokol feltétlenül az éves marketing stratégiád. Ennek ellenére érdemes lehet kisebb időszakos kampányokat is tervezni.

Például a márkaismertség, elérés növelésének céljával tervezhetsz nyereményjátékokkal, amikhez társulnak Facebook hirdetések. Vagy az e-mail listád építéséhez is tervezhetsz időszakos kampányokat, hogy egyrészt az e-mail marketinged sikeresebb lehessen, másrészt így épülhessenek az egyedi célközönségeid a Facebook felé.

Tervezz egymásra épülő kampányokat!

Ha igazán nagy sikereket szeretnél elérni, akkor nem szabad kihagynod az egymásra épülő kampányok lehetőségét. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy tudd mik lesznek a főbb kampány időszakaid és ezekre milyen Facebook hirdetéseket fogsz építeni.

Maradjunk az e-mail lista építő kampány példájánál. Az így felépített listát fel tudod használni egy szűk körös ajánlathoz is, és hasonmás közönséggel könnyen elérhetsz az algoritmus szerint a szolgáltatásod és termékeid szempontjából releváns embereket, akik nagyobb valószínűséggel fogják náluk hagyni a pénzüket.

De tervezhetsz kampányidőszakokon átívelő üzenetekkel is. Például jó ötlet lehet egy meggyőző ajánlattal megcélozni azokat az embereket egy karácsonyi kampányban, akik a Black Friday hirdetéseidre kattintottak, de végül nem vásároltak.

Ha nincs éves kampány terved, akkor sokkal nehezebben és kisebb valószínűséggel fogsz ilyeneket kitalálni, amivel sok bevételt hagyhatsz az asztalon.

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Fotó: Envato

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.