A Minner fogta magát, elutazott Debrecenbe és megnézte hogyan is lehet rátalálni a helyi vállalkozásokra, természetesen online. Megnéztük, milyen potenciált tartogat a vállalkozások számára a digitális jelenlét. Van-e kiaknázható lehetőség? Igen, a válasz egyértelműen igen, és nem is akármilyen mennyiségben! A fodrászszalontól, a virágbolton át a duguláselhárítóig 10 különböző területet vizsgáltunk.
A vevők keresik a debreceni vállalkozásokat, de nem találják
Mi ez az egész?
Megvizsgáltuk, hogy adott „dolgokra” mennyit keresnek rá Debrecenben a helyiek, vagy éppen átutazók, és összevetettük a Google találati listájával. A lehetőségeket vizsgáltuk és azt, hogy reális képet kapjon egy helyi vállalkozás, mit érhet el online (itt a Google által). Már most kijelenthetjük, hogyha egy helyi vállalkozás időt szán a digitális jelenlétének növelésére, akkor növelni tudja vevői számát. Azért a Google-t választottuk, mert a keresések konkrét igénnyel indulnak, tehát sokkal minőségibb érdeklődőket szerzünk vállalkozásunk számára.
Módszertan, vagyis így csináltuk, továbbá háttérinformációk:
- Megnéztük, Debrecenben mennyi az átlagos keresési szám az adott kategória fő kulcsszavára, fő kulcsszavaira – erre a Google kulcsszótervezőt használtuk.
- Továbbá utánanéztünk, hogy mennyibe kerülne reklámoznia a helyi vállalkozásnak a Google-ben
- Megvizsgáltuk az első 10 találatot, annak minőségét, weboldalait, a térképtalálatot. Javaslatot tettünk, hogy mi kellhet ahhoz, hogy odakerüljünk a top találatokhoz. Hiszen így ingyen jönnek hozzá a vásárlók.
- Extra információ is lehet, hogy havonta a Google-ből mennyi keresést indítanak adott területen.
- Debrecent vizsgáltuk csak, a Google adatbázisa szerint 305 000 ember az, aki aktívan használja a Google-t.
Fontos! Ez csak egy marketing csatorna! Helyi vállalkozásként még könnyebb lehetőségünk van, mert kisebb a verseny, sokkal erősebb alternatíva vagyunk egy fogyasztó szemében (értsd: nagyobb eséllyel választ téged).
A vizsgált helyi vállalkozások – Debrecen – tartalomjegyzék
Rákattintva odaugrik egyből ahhoz a vállalkozás kategóriához. Tipp: Érdemes beleolvasni mindegyikbe, mert ötletet kaphatunk a sajátunkra is!
- Fodrászszalonok
- Műkörmös vállalkozások
- Autószerviz
- Virágbolt
- Étterem
- Kutyakozmetika
- Konditerem
- Duguláselhárító
- Szaniter bolt
- Cipőbolt
- A tiéd hiányzik?
- Tippek, ötletek kisvállalkozásoknak – weboldal, digitalizáció, marketing
#1. Fodrászszalonok
Mennyien keresnek rá havonta a fodrász szóra, vagy ahhoz kapcsolódó dolgokra (értsd: férfi fodrász, hajhosszabbítás, hajfestés…)?

Keresések száma a Google-ben: 1700 keresés/hó, tehát naponta átlagosan 56 fő. Nem tűnhet elsőre soknak, de helyi kereséseknél ez elég jó szám. Ennyi az, aki új fodrászt keres, elege van már az ajánlásokból, vagy éppen gyorsan szüksége lenne egy fodrászra. Egész évet nézve az a 20 000 keresés már mindjárt megmutatja, hogy miért is érdemes rákoncentrálni, és már az a néhány cég miért is foglalkozik vele. Fontos azt is látnod, hogy a mobil keresések aránya magas (több mint 60%) a teljes egészhez képest, ami egyébként mindenhol jellemző már.
Ez olyan, mintha tudnád, kinek kell adni a szórólapot, mert ő potenciális vendég lehet
Hirdetési költség (ha hirdetésre adná valaki a fejét): 150-500 Ft között mozog a hirdetési kattintási költsége (de akár 2800 Ft is lehet). Ezek magas számok a többihez képest, majd látjátok is. Ebből is látszik, hogy erős a verseny. Azért 1700 megjelenés között oszlik meg a kattintási költség. Számoljunk! Például az első oldalon való hirdetés, legfelül belekerül kb. 300 Ft/kattintásba (annál olcsóbb, minél jobb a weboldalunk, minél jobb a szöveg…). Naponta 10 db kattintás 3000 forintunkba kerül, és megfelelő weboldallal és foglalási rendszerrel elérhető, hogy ebből naponta 2-4 új vendégünk legyen (reálisan).
Másik példa: A találati oldal aljára hirdetéssel már 150 Ft-tal oda tudunk kerülni, így 1500 Ft/nappal számolhatunk. A szórólap sem olcsóbb. Ilyen területen még inkább a customer lifetime value-t nézzük, vagyis a vevőértéket, azaz mennyit költ el nálunk a vendég, amíg nálunk van. Értsd: nem kell, hogy első alkalommal megtérüljön, elég ha 2-3. alkalommal hoz pénzt, hiszen ezt előre statisztikák alapján tudjuk.
Sok a hirdetési költség? Akkor kerülj előre a Google-ben! Nézzük, hogy állnak az ún. organikus találatok, vagyis a hirdetések alatti részen kik szerepelnek. Az átlagos 1700 keresésnél az alábbi találatok jelennek meg, így néz ki a Google oldala (fontos elemeznünk):

Első találatok, azok értékelése
Videó találatokat megjelenít a Google ennél a keresésnél. Egy „fodrász szalon Debrecen” kulcsszóval feltett YouTube videó hamar ide kerülne a találati oldalra. Ami fontos még, hogy a Google Térkép találatokat teszi legfelülre (erről később beszélünk), először foglalkozzunk a szalonok helyezéseivel.
Ahogy látszik, a 7. helytől kiadó!!! Vagyis legkönnyebben oda tud kerülni egy olyan fodrászszalon, aki még nem fordított elég időt az online megjelenésre. A feltétel: weboldal, legyen rajta SSL tanúsítvány, kezdjünk rá forgalmat vinni (Facebook, Google), kössük be a Google Cégem profilba, gyűjtsünk néhány értékelést, és persze legyen sok-sok szöveg a weboldalon.
- https://www.tatosszalon.hu/
- https://hedgehair.com/
- https://www.lilifodraszdebrecen.hu/
- https://hairclubbyniki.hu/
A gyűjtőoldal után az első 4 találatban igazán igényes weboldalakat találtunk. Ha nézzük az összes kategóriát, akkor itt találjuk a legjobban elkészített weboldalakat. Van SSL tanúsítvány, vagyis biztonságosként jelölik az oldalt a böngészők, mobilra optimalizált igényes weboldalakat látunk. Persze minden oldalon lehet javítani, de az összkép nagyon impozáns, látszik, sokan felismerték a lehetőséget. Amivel tudnák növelni a digitális jelenlétet, az az online foglalás. Itt persze nehéz egy fodrászszalonnak, mert a lemondás veszélye ott lebeg előttük. Az adatbázis viszont, amit így kapnak, óriási segítség lehet számukra. Ami még látszik, hogy a weboldalakon nincs Facebook és Google remarketing pixel, vagyis nem használnak a cégek remarketinget, amivel újra el tudnák érni hirdetéssel azokat, akik jártak az oldalon.
A Google Cégem profilokat a legtöbb szalon használja, ezt látjuk az alábbi ábrán. A Google Cégem kell ahhoz, hogy valaki a térkép találatokhoz is odakerüljön (láttad fent is, hogy a top találati oldalra is odateszi a kereső). Nos, itt az kerül általában előre, aki megfelelően kitölti a Google Cégem profilját, belinkelve a weboldalt és ami még sokat dob a helyezésen, az az értékelések száma. Továbbá a képek, egyébként is fodrászokról beszélünk, adott a képhasználat.

Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció, Google beállítások… )!
#2. Műkörmös vállalkozások
Azt hiszem, körmös leszek! Persze a keresések száma csalóka, hiszen fodrász választása sokkal inkább ajánlások útján történik. Körmösöknél is hasonló természetesen a vendégek rutinja (anno egy géllakk márka marketingjét segítettem – tapasztalat).

A havi keresések száma átlagosan 3700 ebben a kategóriában (értsd: valaki műkörmöst keres), ami sokkal magasabb, mint a fodrászatok esetében.
A hirdetések kattintási költsége 40-80 forint kattintásonként. Nem olyan nehéz legfelülre kerülni hirdetőként. Már napi 1000 forint óriási vendégkör bővülést hozhat. Igaz a jó műkörmös jó előre be van táblázva, valószínűleg ez is oka a gyenge digitális megjelenésre ezen a területen. 80 forinttal oda tudunk kerülni legfelülre hirdetőként, tehát alig napi 1-2000 forintot kell rászánnunk, hogy stabilan megtöltsük a naptárunkat.
Igaz nem is szükséges hirdetést venni! Egyrészt alig hirdet valaki, másrészt nagyon könnyű az ingyenes helyekre kerülni, már a top 5-be is. Mert nézd csak a Google találati oldalát! Kép alatt folytatom!

A debreceniek viszont csalódottak lehetnek, mert a top 10-ben alig van olyan találat, ahol van rendes weboldal, vagy egyáltalán helyi körmösnek a weboldala lenne. Amit a fenti képen látunk, hogy szintén először a térképes kereső jön be. Nos, ott több vállalkozó is kitöltötte, de minden bizonnyal alig 15-25%-a lehet, mert a többség nem használja a Google Cégem-et, ahol ezt be tudják állítani. Az egyik legnagyobb észrevétel, hogy szinte mindenki a Facebook oldalát linkelte be. Pedig könnyen az első helyre kerülhetnének a térképtalálatban is, a weboldalt be kell linkelni, véleményeket gyűjteni, és ide is tudunk képeket feltölteni, ami itt is fontos tényező lehet.
Mondhatjuk azt is, hogy a műkörmösök főleg a Facebookra fókuszálnak. Ez nem hiba persze, de jó lehetőség annak, aki weboldalt készít(tet) a vállalkozásának, és persze a többi fenti tényező is. Ahogy a fodrászszalonoknál írtam, a foglalási rendszer itt is érdekes lehet, olvasd el visszagörgetve a fodrász résznél! A Facebook jelenlétnél is fontos lehet a weboldal megléte.
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#3. Autószerviz
Bár kevesebb a keresések száma a fentiekhez képest, láthatóan többen foglalkoznak azzal, hogy a megtalálják őket az ügyfelek.

A keresések száma havonta Debrecenben (vagy debreceni autószervizekre): 1300 keresés/hó. Nem nagy szám, de itt a munkadíj, az ügyfél elkötelezettsége még jobban érvényesül, mint a fenti szépségipari vállalkozásoknál. Itt is számoljuk ki, hogy ez évente 15 600 keresést jelent! Óriási! Ebből csak töredéke térjen be hozzánk!
A hirdetési költség 150-300 Ft kattintásonként a Google-ban. Tapasztalat, hogy az itt elemzett vállalkozói kategóriában itt találkoztunk a legtöbbször hirdetéssel. Igen, itt nem elég, ha jól kezeljük a Google Cégem profilunkat, vagy jó a weboldalunk és előre kerülünk a találati oldalon.

A Google találati oldalán az organikus (ingyenes) részben itt is első körben a térképes találatok jelennek meg. Ezt a cégek a Google Cégem profilból tudják menedzselni, beállítani. Látható, hogy az értékelések értéke, darabszáma, a weboldal megléte határozza meg főként, hogy mennyire elöl helyezkednek el a listán, a térképnél.
Kiemelném ezeket a találatokat, ők vannak elöl a lista találatok között.
Itt már nehezebb dolgunk van a top 10-be kerülni, talán itt a legnagyobb a verseny. A legtöbb szerviz rendelkezik weboldallal, van SSL tanúsítványuk, tartalom is megfelelő az oldalon.
Na, de a többségnél felfedeztem egy lehetőséget, amit még nem aknáztak ki! Szervizeknél szoktuk igazán kreatívan használni a remarketinget. Ha valaki még csak körbejárt minket, megnézte az árainkat, weboldalt, akkor utána remarketingben kap hirdetést. Sőt valószínűleg a többi szervizt is megnézte, vagy maga kezdett neki a szerelésnek, majd néhány hónap múlva kap reklámot.
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#4. Virágbolt
Húúú, ha virágboltom lenne! Egy év alatt óriási vevőkört lehetne felépíteni csak a Google által, sőt kiemelkedő helyi márkát.

A keresések száma havonta: 1800, amit kiszámolva évente 21 600 keresés/hó. Nem is kell mindenkit megfogni, na de el lehet érni, hogy kígyózó sorok legyenek.
Tudod, a visszatérő vásárló a legnagyobb érték!
A hirdetési költség kattintásonként 90-130 forint. Napi 20 kattintást el kell vigyünk, hogy abból biztosan növekedni tudjunk, ez naponta 2600 forint. Tudod nem több, mintha egy szórólapkampányt csinálnál, és még célzott is. Ránézve az ingyenes megjelenési lehetőségre, még fizetnünk sem kell egyébként.
Na, de hogy néz ki a Google találati oldala? Kik vannak elöl?

Már amikor első találatként egy Facebook oldalt látunk, akkor sejtjük, hogy bizony itt nem nehéz odakerülni az első találatok közé, mert a többség nem rendelkezik weboldallal. Első találatok:
Már a 4-5. helyre nagyon könnyen oda lehet kerülni, és ahogy már előzőleg több helyen olvastad, a térkép találatnál is top helyünk lehet. Görgess majd a cikk végére, ahol összefoglalom a tippeket ehhez kapcsolódóan. Úúú, de képzeld el, itt is mennyi képet fel lehet tölteni a virágbolt Google Cégem oldalára!
#5. Étterem
Nem egyszerű az éttermeknek, kicsit más megközelítést és stratégiát igényel, mint a fenti területek.

Keresések száma étteremre, éttermekhez kapcsolódóan: 23 000 keresés/hó, óriási! Ez naponta 766!
Hirdetési költség: 80-120 Ft/kattintással felül lehetünk, csúcsidőben 240 Ft. Itt kicsit nehezebb dolgunk lesz, mint a fenti területeken, mert a többi versenytárs is hirdet. Rákattintva az egyik reklámozóra (lásd alul a képen) kapunk egy mintát is. Igen, ilyennek kell lennie egy hirdető oldalának, vagyis ő nem szórja el a hirdetésre szánt pénzt: https://almaviragetterem.hu
Nem véletlen van felül, a Google ezt is nézi, ha hirdetést helyezel el. Ebbe az étterembe el is mennék, sőt el is fogok!
Na, de nézzük az organikus találatokat, vagyis azt, amikor ingyen kerülhetünk a Google első oldalára. Ez így néz ki most:

Mit látunk itt? A Google találati listáján a hirdetések után szintén a térképes nézet jön, aztán jön más, mint amit eddig megszokhattunk. Sajnos az első 4 találat ilyen gyűjtőoldal, adatbázis oldal. Ebből azt is mondhatjuk, hogy persze cél legyen, hogy az éttermünk fent legyen a térképen, sőt a találati oldalon is, de fontos lehet még koncentrálni az ilyen gyűjtő, listázó oldalakra, mint a Tripadvisor. Például a Tripadvisoron gyűjteni az értékeléseket, hogy előrébb kerüljünk, képeket feltölteni (újakat is…). Meg kell vizsgálni a többit is, és megnézni mit tehetünk, hogy ott elöl legyünk. Persze jól is főzzünk és a kiszolgálás is jó legyen, de ezt minden területre igaz.
5. helytől van csak étterem, így a következő találatok:
- http://www.viktoriaetterem.hu/ – amit azt hiszem ideje lecserélnie az étteremnek, mármint a weboldalát. .
https://barabasetterem.hu/ - http://www.godor.hu/
- http://campusetterem.hu/
A fenti weboldalak azért sem tudnak feljebb kerülni, mert többségüknél nincs SSL tanúsítvány. Láthatóan a térképnézetben az emberek aktívan értékelik az éttermeket, és látszik is, hogy az került előre, akinek az értékelései jobbak és mennyiségben is magasak. A Google Cégem profilba érdemes több képet tenni, sőt akár a menüt, étlapot is feltenni, akár árakkal is, ami további pozitív hatással van még a lenti találatokra is, nem csak a térképesre. További előny lehet, ha használunk remarketinget mind Google-ban, mind Facebookon. Google remarketingnél például a keresőben sokkal olcsóbban és nagyobb eséllyel jelenhetünk meg így az embereknél, újra becsábítva őket. Továbbá a remarketing célja az is, hogy azokat újra elérjük, akik még valamiért nem jöttek be hozzánk.
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#6. Kutyakozmetika
Azért hoztam példaként, mert eléggé niche piac, vagyis szűk célpiacot érint, de dinamikusan fejlődő iparág. Nem beszélve arról, hogy üzleti modellben sok mindent hozzá tudunk kapcsolni.

Google keresések száma: 700 keresés/hó
Hirdetés költség: 60 Ft/kattintással elől lehetünk, de olykor felmegy 210 forintra is. A kattintási költségből látszik, hogy azért vannak hirdetők.

Amit látunk, hogy az első 5 találat, vállalkozás rendes weboldallal rendelkezik
Érdekesség, hogy ezek közül főleg a hátrébb lévőknek van igényesebb weboldaluk:
Itt még inkább érdemes a vélemények gyűjtésére rámenni, továbbá képek feltöltésével lehet előrébb kerülni a térképen is, és az is hatással van a weboldal helyezésünkre. A 6. helytől mondhatni kiadó a találati lista, de láthatóan erős a verseny, a legtöbb kutyakozmetikus rendelkezik SSL tanúsítványos, mobilra optimalizált weboldallal. Wow!
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#7. Konditerem
Azt gondolnánk, hogy csak úgy ömlenek a keresések napról napra, de úgy látszik, enni jobban szeretünk, mint mozogni. Persze az is igaz, hogy nem teljesen az a rutinunk egy konditerem kiválasztásánál, hogy beírjuk a keresőbe, hogy konditerem, edzőterem, vagy személyi edzés. De azért sokan vannak, akik beírják!

A Google keresések száma havonta: 1000 keresés/hó, ami bárhogy nézzük, 12 000/év, megéri lehajolni ezért a mennyiségért!
Hirdetési költség: 50 Ft/kattintással oda lehet kerülni.

Nem kell sok idő, hogy például a 2. helyen lévő hátrébb kerüljön. Láthatóan a térképes találatoknál van óriási verseny, és figyeld meg, hogy mennyi értékelést begyűjöttek már a termek. Ez is bizonyítja, hogy foglalkozni kell a Google-ös találatokkal, hiszen a felhasználók is foglalkoznak vele.
- https://www.corpusfitness.hu/
- http://energym.hu/furedi – (ezt dobja ki a Google elsőre), két terme van.
- http://thegym.hu/
- http://www.deltafitness.hu/
Láthatóan az SSL tanúsítvány itt is óriási lehetőséget tartogat magában. 5-6. helyre néhány hónap alatt oda lehet kerülni, aztán rajtunk múlik a további helyezés. Megfelelő weboldal szövegek, online foglalás lehetősége, és nem árt forgalmat vinni a weboldalra…
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#8. Duguláselhárító
Mennyien vannak szarban Debrecenben?

Keresések száma átlagosan havonta: 1600 keresés/hó, tehát megkaptuk, mennyien vannak szarban. Ez egy erős piac, mert ha kell, akkor bizony kell, az első embernek szólunk.
Hirdetési költség itt a legmagasabb, sőt ennél még magasabb is lehet: 250-350 Ft/kattintás – itt szinte kötelező elem, hogy használd a telefonszám bővítményt a hirdetésedben.
És mi újság a hirdetések alatti részen?

Szintén van térképes találat is, valahogy ezt hanyagolják a szakik – látva a vélemények alapján-, vagy csak nem szívesen adunk értékelést? Nem gondolnám, szakikról előszeretettel adunk.
Három cég van elöl a térképes találat alatt, utána gyűjtőoldal találata.
- https://gabiszaki.hu/ – láthatóan SSL tanúsítvány sokat dobott a helyezésen
- http://www.eldugultam.hu/ – nincs SSL
- https://www.dugulaselharitasdebrecenben.hu/
Ahogy fent is említettem ez egy erős piac, hiszen itt óriási a konverzió is (értsd: keres és egyből hív). A Google Cégem profilra érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni, benne a telefonszám, weboldal linkkel. Árakra itt azonnal kíváncsi a vevő, tovább a weboldal jó, ha azonnal nagy telefonszámmal kezdődik, ami könnyen kimásolható.
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#9. Szaniter bolt
Annyira jó, hogy ezt is belevettem! Üdítő volt látni, hogy egy tüzépnek van weboldala. Apropó! Tudtad, hogy az egyik legjobb befektetés a fürdő felújítása? Egy ingatlan értékét az emeli a legjobban! Na, de nézzük a számokat!

A Google keresések szám havonta: 2700 keresés/hó – nem is rossz! Ezért is szintén érdemes lehajolni, hiszen egy évben ez 32 400 potenciális vásárlást jelent (vevőt).
Hirdetési költség: 30-50 Ft/kattintás, az egyik legolcsóbb a fenti kategóriák közül.
Na, de mi újság az ingyenes találatoknál?

Elég erős a verseny a top 10-ben. És természetes, hogy az első helyek egyikén a https://www.gsv.hu/hu – Itt könnybe lábadt a szemem, mikor megláttam. Egy tüzépnek van weboldala, sőt magazinja… sőt aktív Facebook oldala!?
Le a kalappal! https://www.facebook.com/gulyastuzep/
Itt jó lehetőség a vélemények gyűjtése Google-ben (láthatóan el vannak maradva cégek), és ahogy a kutyakozmetikánál sok-sok képet kérni a vevőktől is. És magunk is feltenni.
Görgess a cikk végére és további tippeket kapsz (Weboldal, marketing, digitalizáció… )!
#10. Cipőbolt
Egészen biztosan azt fogod mondani a statisztikák után, hogy cipőboltot fogsz nyitni. Hát igen, jó piac! Csak az a fránya sok méret és stílus ne lenne! Igazán inspiráló példát is találtunk! Előbb a számok!

Google keresések száma havonta: 14 000 keresés /hó – meglepő igaz? Hát keressük az újdonságokat, szeretik a vevők. Az evés után úgy látszik a következő nagy igény a jó cipőre van.
Hirdetési költség: 30 Ft/kattintás, ami nem meglepő, hiszen kicsi a verseny, továbbá sok a keresések száma.

Első helyek egyikén egy Facebook oldal, méghozzá a https://www.facebook.com/noracipobolt/
Oké, nem életlen, eszméletlen aktív Facebook kommunikációja van (huhh mennyi lájk, komment!). Megbocsátom, hogy ezzel szerepel elöl, na de lassan beállíthatná a Google Cégemben az elkészült weboldalát is. Picit az az érzésem, mint az év vállalkozói díjas Hajdúszoboszlói butikosnál (cikk végén írtam róla, ide kattintva). Megfogja a digitális marketinget!
De ahogy látom, már van weboldala is https://noracipo.hu/ van, méghozzá webshop.
2019-ben már 71 millió forint árbevétele volt, és bérrel együtt már szép megélhetést biztosíthat a tulajdonosoknak a cég, és még csak most fog bővülni. A Google Cégem profilba át kellene írnia webshopra a FB oldal linkjét és akkor a weboldal link is elkezdene feljebb jönni.
Április 23-án indult a webshopjuk, egészen biztosan reagálva a korlátozásokra, a 2020-as helyzetre. A webáruház Unas webshop rendszert használ. Nincs remarketing a weboldalán, pedig a kosárelhagyókra már megérné reklámoznia. Érdemes kitanulni egy webshop esetében az online marketinget, mert sok pénzt hagyunk így az asztalon.
Összességében azt látjuk, hogy cipőbolt kulcsszóra (benne van pl. a férfi cipő is és hasonlók) egy jobb weboldallal, kitöltött Google Cégem profillal néhány hónap alatt oda lehet kerülni a 7-10. helyre. Ha véleményeket is gyűjtünk a Google-ban, akkor pedig a térképre szinte rakétakilövéssel odajuthatunk.
#11. Hiányzik a te céged? Vagy kérdésed van?
Minden területre nem csináltuk meg, de ha tudni szeretnéd hogy néz ez ki a te piacodon, akkor bátran írj a Minner Facebook oldalára üzenetet vagy e-mailt az info@minner.hu -ra.
Tapasztalatok, tippek, tanácsok helyi vállalkozásoknak
Azt már látjuk, hogy bár a keresések száma először alacsony lehet, egész évet nézve viszont már abszolút látszik az a lehetőség, ami előtt áll egy vállalkozás, ha bővíteni szeretné klientúráját. A Google olyan, mintha pont annak adnánk csak szórólapot, aki éppen most érdeklődik az után, amit mi árulunk / szolgáltatunk.
Tippek, ötletek:
- Az összes területen a térképes nézet jött fel elöl, ha volt hirdetés, akkor alatta. Nos, mivel ez volt legfelül, így ezzel kifejezetten érdemes foglalkoznia egy helyi üzletnek. Ezt a Google Cégem profil létrehozásával tudjuk elkezdeni. Néhány hasznos tipp ide:
- Linkeld be a weboldaladat!
- Gyűjts értékeléseket, válaszolj az értékelésekre – láthatóan már 50 értékelés a top lista dobogós helyeire repít!
- Tölts fel képeket, akár folyamatosan is tudsz, sőt ha úgy nézzük, bejegyzéseket hozol létre!
- Ide kattintva lépésről lépésre útmutatót kapsz ezzel kapcsolatban: Így állítsd be profin a Google Cégem fiókodat!
- SSL tanúsítvány – erről többször olvashattál fent. Nos, a weboldal onnantól fogva nem http linkkel, hanem https linkkel fog bejönni a látogatóknak. Ahogy látod a Minnernél is, egy lezárt lakat jelenik meg, továbbá a „nem biztonságos” felirat eltűnik. Utóbbi elég ijesztő sok felhasználónak. Továbbá nemsokára a böngészők korlátozni fogják az ilyen oldalak megjelenését.
- Jó weboldal, szép dizájn, mobilra optimalizált weboldal. Ha növekedni akarsz, és mindezt digitálisan akarod megtenni, akkor elengedhetetlen a jó weboldal. Azért is, mert például az ingyenes Google helyezés is sokban függ attól, milyen a weboldalad. Részben azért, mert ha rossz, akkor a felhasználók ott hagyják. Erről további információt ebben a cikkben találsz: Útmutató weboldal létrehozásához, weboldal készítéshez
- A vásárló értéke, mennyit költ el nálunk? Az ún. customer lifetime value egy helyi vállalkozás esetében még fontosabb. Számold ki, hogy egy vásárlóból, vendégből mennyit profitálsz 3 éven belül. Így tudsz kalkulálni, hogy marketingben mennyit érdemes ráfordítanod, és rájössz, megéri hirdetni, mert mondjuk a 2. alkalommal már megtérül. Erről itt egy hanganyag: Mennyi ér, mennyit hoz egy vevő? Customer lifetime value – Podcast
- Hirdetések: Most csak a Google hirdetéseket néztük. Láthatóan kevés helyi cég él vele (legtöbb kategória esetében ott voltunk Debrecenben és ott kerestünk rá. Sajnos egy hiba miatt egy-kettőnél elvesztek az adatok). Napi 1500-2000 forint közötti összeget elköltve óriási növekedést tudunk elérni. Ennek azért feltétele a jó weboldal, megfelelő szövegek, könnyen tudjon navigálni, mobilra legyen optimalizálva a weboldal.
- Remarketing: még mindig a marketingnél tartunk, hirdetéseknél. A fenti kategóriákban a cégek 1%-a használt remarketinget. Szó szerint pénzt hagynak az asztalon. Hiszen egy embert nem tudunk azonnal meggyőzni (kivéve a duguláselhárítók, ha szarban vagyunk, nincs mese, azonnal döntünk). Erre jó a remarketing, amit akkor használunk, ha természetesen hirdetünk is. Itt olvashatsz erről részletesen: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa
De biztosan láttad a szervizes példát, amikor azt írtam 4-5 havonta megszórjuk hirdetéssel azokat, akik korábban jártak az oldalon. Képzeld ilyenkor néhány ezer forintból több százezres forgalmat kapunk. - Vannak képzéseink is, ajánlom figyelmedbe!: Marketing képzések online. Ingyenes tanfolyamoktól a fizetősökig
Ez jó! Van még ilyen tipped?
Igen, a Minner.hu -n folyamatosan keressük, teszteljük és megmutatjuk azt, amivel egy vállalkozás jobb tud lenni. Az alábbi cikkeket ajánlom figyelmedbe:
- 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
- Ismerős az alábbi cég?
- A KITE Facebook marketingjének elemzése – máris jobb keddvel olvasod!
- És ő? Nádudvari élelmiszer Facebook marketingjének elemzése
- Így akciózd le a termékedet, hogy ne a marketingköltség vigye el a hasznot.
- Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]
- Hallgasd a Minnert! Itt eléred a podcastjainkat, üzletről beszélgetünk, mindezt éthetően: https://minner.hu/podcast/