Imádjuk a szerencsekereket, és ezt a webáruházak is tudják – OptiMonk

Dátum

Megosztás

Korábban már írtunk arról, milyen e-kereskedelmi megoldásokat használnak népszerűbb weboldalak, webshopok a forgalmuk növelésére, gondolok itt például sliderek-re, call-to-action gombokra, nap termékére, és a többi (link). Ugyanis attól még, mert rengeteg időt, energiát, esetleg pénzt fektettél a webáruházad elindításába, még nem lesz tele egyből a malacpersely. Ezt már nyilván tudod, sőt azt is, hogy kellenek látogatók, akik mondjuk akkor (is) fognak nagyobb eséllyel vásárolni, ha minél tovább böngésznek az oldaladon. De még ilyenkor is hajlamos a teljesen megpakolt kosarát otthagyni fizetés nélkül a kedves látogató, te pedig könnyes szemmel nézed az analitikát. Ilyenkor segíthetnek az intelligens popup-ok, melyeket bővítményként tudsz beilleszteni a már kész rendszeredbe.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Ez a cikk egy cég / digitális megoldás bemutatása, útmutató a működéséhez.
A tartalom nyomokban reklámot tartalmaz!

Zavarják-e az embereket a felugró ablakok, popupok?

Ha egy cég túl sok felugró ablakot használ, akkor egészen biztosan ártani fog a cégének. Amennyiben figyelembe veszi, hogy a mennyiség helyett a minőségre koncentráljon, akkor érdemes használnia popup-okat. Megfelelő stratégia mellett a fogyasztót nem fogják zavarni. A GDPR popup-ok miatt egyébként is megszokták. És ha az igényességre is rámész, akkor még hatékonyabb is lehetsz. Például 1,5-szer többen kattintanak már akkor, ha képet is teszel a felugró banner-edbe. De lehet nem tolakodó, beúszó banner, és sok hasonló megoldás. Tudsz olyan feltételt is megadni, hogy csak az adott aloldal látogatói lássák, vagy valami feltétel szerint jelenjen meg előttük.

Teszteld le mindenképpen!

Statisztikák

A Sumo.com több mint 2 millió lapletöltést vizsgálva arra jutott, hogy az átlag konverzió 3.09% a popupoknál. A top 10 átlaga pedig 9.28%. Konverzió lehet az, hogy megadja az e-mail címét (hírlevél feliratkozás), továbbkattint, megnéz egy videót, igényel egy kupont. Ha például kattintásra veszed rá az embereket, ott bőven 10% felett teljesít a konverzió.

Optimonk

Az Optimonk eléréséhez kattints ide!

Magyarország talán legismertebb popup-kezelő felületére, az Optimonkra regisztráltunk, hogy bemutassunk konverziónövelő, feliratkozó gyűjtő, kosárelhagyást redukáló megoldásokat, amit te is könnyedén tudsz majd alkalmazni a saját oldaladon. Sőt, nemzetközi piacon is népszerű az Optimonk.

A Shoprenterhez hasonlóan itt is van lehetőséged kipróbálni a felületet 14 napig ingyen, amelyet én rendkívüli módon preferálok, és szerencsére egyre több, szolgáltatással foglalkozó vállalat ajánlja fel az ingyenes próbaidőszakot. Ez a kéthetes periódus pont arra elég, hogy az ember eldöntse, szimpatikus-e számára az adott applikáció, annak kezelhetősége és felülete, vagy nem. Bankkártyát itt sem kell megadnod, de telefonhívásra számíthatsz.

A regisztráció után a főoldalra lépsz, a már megszokott bal oldali menüsávban tudsz lépegetni az irányítópult, kampányok és feliratkozók menüpontok között. Alul, a „Beüzemelés”-nél megkapod az egyedi kódot, amit aztán a weboldalad fejlécébe tudsz beilleszteni. Amennyiben Shoprenteres webáruházad van, ott az „Alkalmazások” menüpontban hozzá tudod adni az Optimonkot, és automatikusan szinkronizálni fogja a beállításaidat, kampányaidat, tehát a két felület jól kommunikál egymással.

Optimonk főoldal

A jobb felső sarokban az „Új kampány” gombra kattintva tudsz hozzáférni a rengeteg sablonhoz:

Optimonk sablonok

Minden kampányt úgy indítunk, hogy pontosan meghatározzuk, mi a célunk vele. Itt is ez a feladat, a „Célok” alatt látod a lehetőségeket: például feliratkozókat gyűjtesz az új EDM kampányodhoz, kosárérték-növelő cross-sellinget alkalmazol, vagy a már említett megpakolt kosárelhagyást szeretnéd minél kisebb százalékra csökkenteni.

Ha bepipáltad a szűrni kívánt célokat, az „Üzenet típus”-át is megadhatod, ami annyit jelent, hogy az üzenet milyen formában jelenjen meg a látogató képernyőjén: teljes oldalú, kisméretű, felugró, stb.

Ezalatt még kereshetsz téma alapján is, például a koronavírus következtében életbe lépő új nyitvatartásodat tudod ilyen popup-pal kommunikálni.

Optimonk téma szerinti sablonok

Ha a sablonok között böngészel, a kurzorodat húzogatva mindegyiknél látsz egy konverziós arányt, amely egy átlagosan 2-15 százalék közötti szám. Talán még hiteles is lehet ez az érték, azonban nem biztos, hogy a legmagasabb konverziót ígérő szerencsekerék lesz minden esetben a számodra legmegfelelőbb, főleg, ha a látogató már a kétszázhúszezredik oldalon látja ugyanezt, és szinte mérget venne rá, hogy nem fogja megnyerni a 5000 Ft-os vagy az 50%-os kupont. Természetesen érdemes kipróbálnod, akár felváltva A/B tesztelni mondjuk a virtuálisan kaparható szelvénnyel, a piacod meg fogja mutatni, melyiket szereti jobban. De nem csak így juthatsz új feliratkozóhoz: bizonyára találkoztál már olyan felugró ablakkal, amely egy edukáció jellegű PDF anyagot ígért az e-mail címedért cserébe. Ezzel is el lehet érni magas konverziót, ha olyan termékekkel foglalkozol, melyek igénylik az alapos utánajárást és a kiküldött dokumentumban adsz is valami értéket, hasznos információkat.

Optimonk szerencsekerék

Nézzük a szerkesztőt!

Gondolom a szerencsekerék mindenképp érdekel, ezért ezt választottam, de a többi sablon szerkesztése is hasonlóan egyszerű. Ha ráböktél a sablonra (tematikusan is választhatsz szerencsekereket – Black Friday, Karácsony, Valentin-nap, Halloween, stb.), megkérdezi, melyik oldalon szeretnéd használni. Ha egy webshopot használsz, automatikusan azt fogja bepipálni. A következő előnézeti szerkesztőt látod:

Optimonk szerencsekerék szerkesztő

Gyakorlatilag, mint egy egyszerű képszerkesztő, úgy tudod mozgatni / átírni / törölni az elemeket. A bal oldalsávban három fület látsz: a „Lépés”-ben a színpalettát tudod módosítani, az „Elrendezés”-ben a különböző blokkokat tudod variálni, míg az „Új elem”-mel szöveget, képet, gombot, űrlap elemeket tudsz hozzáadni. A szerencsekerék tartalmát is át tudod alakítani:

Optimonk szerencsekerék tartalom szerkesztő

Felül, a „Főoldal” azt jelöli, hogy a látogató ezt a felugró ablakot látja a legelső megjelenített oldalon. „Köszönőoldal”-nál beállíthatod a nyertes számára megjelenített oldalt.

Optimonk szerencsekerék köszönőoldal

Az „Ajánló fül”-ön beállíthatod, milyen formában jelenjen meg a popup, sőt azt is, hogy mikor! Tehát ha mondjuk kapásból be lett zárva a felugró kerék, azután rögtön megjelenhet diszkrétebben, valamelyik sarokban:

Optimonk ajánló fül módosítás

Mentés után az irányítópulthoz térsz vissza, itt még a megjelenési feltételeket tudod személyre szabni. Például megadhatsz olyan parancsot, hogy a potenciális ügyfél kilépési szándékával egyidőben ugorjon fel a popup, vagy amennyiben inaktivitás érzékelhető. Ugyanitt van módod a gyakoriságot is maximalizálni, hogy ne idegesítse fel magát a vásárlód és zárja be az ablakot.

Optimonk kampányok kezelése

A Shoprenterhez hasonlóan ez a szolgáltatás is havidíjas, 7990 Ft +ÁFA díjtól egészen 114.990 Ft +ÁFA-ig terjed a skála, de egy évre is előfizethetsz kedvezőbb díjakkal számolva. A kiválasztandó csomagajánlat függ a kampányok számától, a látogatók mennyiségétől, valamint a domain számától. A részletes árlistát ide kattintva éred el.

Összességében nagyon pozitív tapasztalataim vannak az Optimonkról. Rendkívül egyszerű a használata, könnyen implementálható, sok sablon közül tudsz választani, amelyeket személyre tudsz szabni. Ha popup-bővítményben gondolkozol, bátran ajánlom, de te magad is végig tudod kattintgatni két hétig ingyenesen, az ügyfélszolgálatot pedig bármivel zaklathatod, készségesen segítenek.

Persze a marketing itt nem áll meg! Ez egy konverzió javító eszköz. Ajánlom figyelmedbe ezt a cikkgyűjteményünket: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek

Használod? Írd meg! Kérdésed van? Tedd fel a Minner FB posztjában!

Ide kattintva eléred a Facebook posztot, ahol az Optimonk-ról van szó. Tedd fel kommentben a kérdésed, vagy posztold be melyik weboldalon használod, írd le tapasztalataidat! Kattints ide a poszt eléréséhez!

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Borítókép: Envato License

Gyimesi Károly
Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.