Indíts vállalkozást: 121. ötlet – Lakásétterem indítása

Átnéztem a vállalkozás ötleteket, és feltűnt, hogy a lakáséttermet nem írtam még bele. Eddig csak a lakáskávézóról volt szó (ezt ide kattintva olvashatod el). Most viszont egy kicsit fel is turbóztam ezt az ötletet és összevontam egy már készülőben lévő cikkel, az 5 dolog, amiért megéri lakáséttermet üzemeltetni tartalmával. A hétvégén végre volt kis időm beleolvasni az e havi Forbes újságba. Tudod a novemberibe, aminek a címlapjáról Csányi Sándor morcosan tekint felénk.

Az újság utolsó oldala számunkra az érdekes, amiben egy gastroshowmanről írnak. Nem is megyek bele mélyebben a cikkbe, a lényege az, hogy már jó előre le vannak foglalva az estéik (ami egy főnek 5-27 ezer forint között mozog). Ez is motivált a cikk megírásában, mert érdemes ezzel foglalkozunk. Utánanéztem a szektornak, és a többi lakásétteremnél is ezt tapasztaltam, volt olyan, ahol foglalni se tudtám 1 hónapon belüli időpontra.

5 dolog, amiért megéri lakáséttermet üzemeltetni

  1. Kevesebb engedélyt kell beszereznünk hozzá, mint egy nagyobb étteremhez.
    A lakásétterem működtetése is élelmiszeripari vállalkozásnak minősül, vezetőjének ismernie kell a jogszabályi előírásokat, a tevékenységre vonatkozó szakmai szabályokat – tájékoztat honlapján a NÉBIH.
    A vállalkozás elindításához a szervezőnek be kell jelentkeznie a helyi önkormányzatnál, és naponta egy alkalommal összesen legfeljebb 14 vendég szolgálható ki, továbbá nem kell szakmai végzettség hozzá. 
  2. Költséghatékony:
    – Kevesebb személyzet kell.
    – A bérleti díj és a rezsi is alacsonyabb, mint egy étteremnél, mert a vendégek nem várják el, hogy az utcáról legyen elérhető a lakáséttermed.
  3. A szektor tapasztalata szerint egy jobban menő lakásétterem estéi jó előre be vannak táblázva, biztos bevétel. Az árazása is hasonló, mint egy jó étteremé, így profittartalmában is jó lehet.
  4. A cégek és rendezvényszervezők is nyitottak a lakáséttermekre, egyre nagyobb az igényük.
  5. Az ételnek lehet a legjobb marketinget csinálni, mert az ételre ösztönösen ránézünk. A te reklámjaidat tehát nagyobb arányban is fogják az emberek megnézni…
  6. Vagyis a +1. Ha például családoknak hirdetjük (sok szülő nehezen tudja elvinni 5-10 éves gyermekét étterembe) vagy üzleti ügyfeleknek, akkor egy embert kell meggyőznünk, de egyszerre több ember jön az étteremünkbe. Költséghatékony reklámozás.

Na, de ez még semmi! Nézzük a további ötleteket, megoldásokat ehhez az üzleti ötlethez!

121. ötlet: Lakásétterem
Az ötletet tehát nem kell bemutatnom. A célpiacodat főképp a cégek adják majd ki, de érdemes lesz olyan estéket is szervezned, amire például párok mehetnek. Könnyű dolgod lesz, mert ez még mindig egy új piac, és még könnyű lesz berobbannod a piacra. A rendezvényszervező cégekre állj rá mindenképp, és jövő évre garantáltan betelnek a hónapjaid.

A családok is jó célpiacot jelentenek majd számodra. Tudtad, hogy nehéz étterembe menni a gyerekekkel? Képzeld el, ha 2-3 családnak tartasz egyszerre lakásétterem estét, a gyerekek is külön vonulhatnak, játszhatnak… a szülők pedig élvezik az estét… Ehhez még további dolgokat is bele tudsz vinni, sőt közösséget építeni. További ötletek lejjebb!

Célpiac: Üzletemberek, értékesítők, startup rendezvények, kisebb előadások, akár humorestek szervezése is extra bevételhez juttathat, ezen kívül párok, vagy családok.
Konkurencia: Van, de ki lesz a legjobb? TE
Megvalósítás, üzlet:
1. Elvileg a lakásodban lenne alapesetben, szóval az is megfelel, de akár nézhetsz valami mást is, igaz itt ki kell kalkulálnod a rezsit és a bérleti díjat, hogy megéri e.
2. Erősítsd a közösségi oldalakon a tevékenységedet, posztolj sok ételes képet, akár recept ötleteket is adhatsz.
3. Az engedélyeknek nézz utána, de elvileg nem kell annyi mindent teljesíteni, mint egy sima étteremnél, így könnyű lesz megnyitnod.
4. Görgess fel! Elég sok tippet adtam 🙂

Profit várakozás:
Mivel lakásétterem, így olcsóbb lesz a bérleti díjad is, mert nem elvárás az veled szembe, hogy utcáról jönnek be az emberek, tehát rengeteg pénzt spórolsz ezzel. Egy-egy fő 5-25 000 Ft-ot fog otthagyni nálad. Ebből már tudsz kalkulálni. Lehet, hogy egy-egy hétvégén bejön annyi bevételed, hogy azzal már komoly sikereket érsz el. A napi 14 fő sajnos bekorlátoz, de előny is lehet. (Mondjuk érdekes egy kis lakásban 14 fő).

Ötletek, megoldások, tippek

  • Érdemes all you can eatben is gondolkodnod, és még egy kicsit drágábban is adhatod, mint a többi étterem (így könnyebb lesz az alkoholt és italokat is belekalkulálnod).
  • Érdemes ráépítened valamilyen speciális üzleti modellt. Én például a humorestre gondolok, vagy például üzleti ebédeket, reggeliket szervezni.
  • Célozd meg a mentes célcsoportot – glutén-, laktózmentes… – mondjuk heti 2 nap ilyen napot tartasz. Hidd el jó célcsoport! 
  • Airbnb lakásoknak megszervezni a vacsoráztatást.
  • Hozzákapcsolni saját blogot, vagy Youtube csatornát (recept bemutató…). Tudod, mintha a Street Kitchenbe (Fördős Zé) mehetnél enni. Te mennél? Naná! Egy jó kis narancsos kacsára… 🙂
  • Havidíjasítsd. Egy meghatározott havidíj ellenében x este jöhetnek az emberek. Így fenntartod nekik a helyet… Erre temérdek megoldást tudsz kitalálni. Például 50 fő előfizet, heti 2-szer jöhetnek maximum…
  • De mondok jobbat! Kombináld a lakáskávézós ötletemmel! És még több bevételre tudsz szert tenni.

Ez az ötlet költségesebb valamennyire, de milliók sem kellenek hozzá. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: thefoodplace.co.uk

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek