13. üzleti ötlet – Vetőmag webshop

Tudtad, hogy még mindig nagy bővülés előtt áll a magyar internetes vásárlás forgalma? Igaz, hogy látszólag gombamód szaporodnak a webáruházak, mégis kevesen tudnak berobbanni a piacra. Érdemes megfogni egy-egy olyan termékkört, kategóriát, amit még nem fedeztek fel. A vásárlók szempontjából is igény van a jó, megbízható, könnyen kezelhető webshopokra.

13. vállalkozási  ötlet: Vetőmag webshop

Ha beírod a keresőbe, és vetőmagot keresel, máris látod, hogy nagyon szegényes webshopok állnak rendelkezésedre. Drágák is, bonyolultak is… Tehát adott egy piac, amiben könnyen első helyre kerülhetsz. Hidd el, nem csak a vetőmagból lesz profitod, hanem az eszközök eladásából, sőt, a vegyszerekből (jó, persze ahhoz több minden logisztikát meg kell teremteni) is – a hobbi kertészekről nem is beszélve. A 2. üzleti ötletben, ami a “Balkonkertészet-webshop, oktatás, közösségépítés” írtam erről. Rengeteg hobbi kertész is van, illetve tapasztalatom az, hogy a vidékiek között is egyre többen rendelnek online, sőt még Ebayről is.

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy miért ilyen webshopot indítson, akkor a válaszom a következő lenne: azért, mert annyira de annyira könnyű marketingelni. Gondolj bele! Egyes vetőmagoknak/terményeknek szezonális a forgalmuk. A vevők sokkal nagyobb motivációval rendelkeznek, elvégre akkor kell megvenniük. Egy vagy két héttel később már felesleges, így az időfaktor (időkorlát) miatt nagyobb arányban fognak vásárolni. Könnyű lesz kampányokban gondolkodnod.

Célpiac: Sokan veteményeznek – és nem csak vidéken -, így a potenciális vásárlói kör nagy.
Konkurencia: Nagyobb kiemelkedő konkurenciád nem lesz
Partnerek: Szerződj le egy olyan üzlettel, akik vetőmag kereskedelemmel foglalkoznak, így a logisztikát már meg is oldottad. Árban biztosan meg tudtok egyezni, neki is jó üzlet lesz. Akár megyénként leszerződhetsz boltokkal, így olcsóbb lesz a kiszállítás.
Megvalósítás, üzlet:
0Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találsz egy jó kis csekklistát. 
1. Normális minőségű webshopot már évi 50 -70 ezer forintért tudsz bérelni, és abban már olyan extrák benne vannak, amik segítik az eladást is.
2. A környezetedben máris reklámozhatod, illetve kezdd el hírlevélben gyűjteni az embereket.
3. A vevőkörödre fókuszálj, nem elektronikai cuccokat árulsz.
4. Regisztrálj az árösszehasonlító-oldalakra, pl. (árukereső.hu)
Marketing: Könnyű dolgod lesz, mert a terményekről, azok felhasználásáról (pl. ételek) rengeteg tartalom gyártható blogba, közösségi oldalba, vagy bármilyen más marketing csatornára.  Webshop tulajdonosként – főleg egy ilyen piacon – érdemes feliratkoztatnod hírlevélre az embereket, és mérni mindent, amit csak tudsz. Az egyes vetőmagok szezonalitása miatt figyelned kell, hogy mikor indítod a kampányokat. De ez egyben egy nagyon jó lehetőség is. Tudod, miért? Mert van határidőd, amihez lehet kötni a kampányokat, és a vásárlókra is nagy hatással van a szezonalitás, úgymond nagyobb a motivációjuk a vásárlásra.
Ne felejts el apróhirdetés-oldalakon is hirdetni! És olvasd hozzá a 2. üzleti ötletben (Balkonkertészet) leírtakat is!
Profitvárakozás:
Webshopról beszélünk, szóval nézz körül, hogy a többiek milyen árakon szállítanak ki. Érdemes csomagajánlatokat is összeállítani a vásárlási tapasztalatok alapján. 10-30%-os árrésed mindenképpen lesz a termékeken.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Adj tanácsot, küldj a csomag mellé kupont, amit felhasználhat a következő vásárláskor.
További lehetőségek, bővülés
A termékeket rakd fel Ebay-re is, főleg európai vásárlók lehetnek a magyar vetőmagokra is vevők.

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek