13. üzleti ötlet – Vetőmag webshop

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy még mindig nagy bővülés előtt áll a magyar internetes vásárlás forgalma? Igaz, hogy látszólag gombamód szaporodnak a webáruházak, mégis kevesen tudnak berobbanni a piacra. Érdemes megfogni egy-egy olyan termékkört, kategóriát, amit még nem fedeztek fel. A vásárlók szempontjából is igény van a jó, megbízható, könnyen kezelhető webshopokra.

13. vállalkozási  ötlet: Vetőmag webshop

Ha beírod a keresőbe, és vetőmagot keresel, máris látod, hogy nagyon szegényes webshopok állnak rendelkezésedre. Drágák is, bonyolultak is… Tehát adott egy piac, amiben könnyen első helyre kerülhetsz. Hidd el, nem csak a vetőmagból lesz profitod, hanem az eszközök eladásából, sőt, a vegyszerekből (jó, persze ahhoz több minden logisztikát meg kell teremteni) is – a hobbi kertészekről nem is beszélve. A 2. üzleti ötletben, ami a “Balkonkertészet-webshop, oktatás, közösségépítés” írtam erről. Rengeteg hobbi kertész is van, illetve tapasztalatom az, hogy a vidékiek között is egyre többen rendelnek online, sőt még Ebayről is.

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy miért ilyen webshopot indítson, akkor a válaszom a következő lenne: azért, mert annyira de annyira könnyű marketingelni. Gondolj bele! Egyes vetőmagoknak/terményeknek szezonális a forgalmuk. A vevők sokkal nagyobb motivációval rendelkeznek, elvégre akkor kell megvenniük. Egy vagy két héttel később már felesleges, így az időfaktor (időkorlát) miatt nagyobb arányban fognak vásárolni. Könnyű lesz kampányokban gondolkodnod.

Célpiac: Sokan veteményeznek – és nem csak vidéken -, így a potenciális vásárlói kör nagy.
Konkurencia: Nagyobb kiemelkedő konkurenciád nem lesz
Partnerek: Szerződj le egy olyan üzlettel, akik vetőmag kereskedelemmel foglalkoznak, így a logisztikát már meg is oldottad. Árban biztosan meg tudtok egyezni, neki is jó üzlet lesz. Akár megyénként leszerződhetsz boltokkal, így olcsóbb lesz a kiszállítás.
Megvalósítás, üzlet:
0Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találsz egy jó kis csekklistát. 
1. Normális minőségű webshopot már évi 50 -70 ezer forintért tudsz bérelni, és abban már olyan extrák benne vannak, amik segítik az eladást is.
2. A környezetedben máris reklámozhatod, illetve kezdd el hírlevélben gyűjteni az embereket.
3. A vevőkörödre fókuszálj, nem elektronikai cuccokat árulsz.
4. Regisztrálj az árösszehasonlító-oldalakra, pl. (árukereső.hu)
Marketing: Könnyű dolgod lesz, mert a terményekről, azok felhasználásáról (pl. ételek) rengeteg tartalom gyártható blogba, közösségi oldalba, vagy bármilyen más marketing csatornára.  Webshop tulajdonosként – főleg egy ilyen piacon – érdemes feliratkoztatnod hírlevélre az embereket, és mérni mindent, amit csak tudsz. Az egyes vetőmagok szezonalitása miatt figyelned kell, hogy mikor indítod a kampányokat. De ez egyben egy nagyon jó lehetőség is. Tudod, miért? Mert van határidőd, amihez lehet kötni a kampányokat, és a vásárlókra is nagy hatással van a szezonalitás, úgymond nagyobb a motivációjuk a vásárlásra.
Ne felejts el apróhirdetés-oldalakon is hirdetni! És olvasd hozzá a 2. üzleti ötletben (Balkonkertészet) leírtakat is!
Profitvárakozás:
Webshopról beszélünk, szóval nézz körül, hogy a többiek milyen árakon szállítanak ki. Érdemes csomagajánlatokat is összeállítani a vásárlási tapasztalatok alapján. 10-30%-os árrésed mindenképpen lesz a termékeken.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Adj tanácsot, küldj a csomag mellé kupont, amit felhasználhat a következő vásárláskor.
További lehetőségek, bővülés
A termékeket rakd fel Ebay-re is, főleg európai vásárlók lehetnek a magyar vetőmagokra is vevők.

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Print on demand vállalkozás Magyarországról: adózás, szerzői jogok, haszon

Rizikómentes vállalkozás alacsony belépési küszöbbel, amit tőke nélkül elkezdhetsz, és csak marketingelned kell… Túl szép, hogy igaz legyen? Akár azt is gondolhatod hogy valami...

Webshop költöztetés csekklista. Így csináld jól. Példa: Shoptet rendszerre költözés

Kinéztél egy új webshop rendszert? Egészen biztosan visszatart a költözéstől az, hogy bizony sok feladatot kell elvégezni egyszerre, sok rendszer van összekötve. Tarthatsz attól,...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...

Így gyűjthetsz milliókat egy nem létező termékkel

Külföldön már évek óta tombol a közösségi finanszírózás láz, de itthon még mindig csak elvétve ismerik. Főleg társasájátékos körökben híres a Kickstarter és az...

Az emberek nem úgy vásárolnak, mint régen. Így változik a marketinged, új marketing trendek [podcast]

Észrevetted már, hogy nehezebben jönnek a konverziók, vásárlások? Nos egyszerre több irányból is negatív tényezők befolyásolják most az emberek mindennapjait, ami a vásárlási szokásaikra...

Vállalkozási ötletek 2023 – Aranyat érő üzleti ötletek, trendek

Azon gondolkozol, hogy megéri-e most vállalkozást indítani? És ha igen, akkor hol a lehetőség? Tudtad, hogy a válságban induló vállalkozások nincsenek hátrányban azokkal szemben...

Az easySales megoldja az e-kereskedők terméklistázási és frissítési problémáját.

Néhány hónapja egy e-kereskedő konferencián az easySales csapata szembe találkozott több Minner olvasóval is. Egy partnerünk mesélte, hogy a többi olvasónk is rákapott egyből...

Profitgyáros szövegírási tippek webáruház tulajdonosoknak

Webáruház specifikus szövegírási tippek. Hogyan írj eredményes termékoldal és kategória oldal szövegeket? Milyen cikkeket írj a blogodra, ha pénzt akarsz keresni?