Tudtad, hogy még mindig nagy bővülés előtt áll a magyar internetes vásárlás forgalma? Igaz, hogy látszólag gombamód szaporodnak a webáruházak, mégis kevesen tudnak berobbanni a piacra. Érdemes megfogni egy-egy olyan termékkört, kategóriát, amit még nem fedeztek fel. A vásárlók szempontjából is igény van a jó, megbízható, könnyen kezelhető webshopokra.
13. vállalkozási ötlet: Vetőmag webshop
Ha beírod a keresőbe, és vetőmagot keresel, máris látod, hogy nagyon szegényes webshopok állnak rendelkezésedre. Drágák is, bonyolultak is… Tehát adott egy piac, amiben könnyen első helyre kerülhetsz. Hidd el, nem csak a vetőmagból lesz profitod, hanem az eszközök eladásából, sőt, a vegyszerekből (jó, persze ahhoz több minden logisztikát meg kell teremteni) is – a hobbi kertészekről nem is beszélve. A 2. üzleti ötletben, ami a „Balkonkertészet-webshop, oktatás, közösségépítés” írtam erről. Rengeteg hobbi kertész is van, illetve tapasztalatom az, hogy a vidékiek között is egyre többen rendelnek online, sőt még Ebayről is.
Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy miért ilyen webshopot indítson, akkor a válaszom a következő lenne: azért, mert annyira de annyira könnyű marketingelni. Gondolj bele! Egyes vetőmagoknak/terményeknek szezonális a forgalmuk. A vevők sokkal nagyobb motivációval rendelkeznek, elvégre akkor kell megvenniük. Egy vagy két héttel később már felesleges, így az időfaktor (időkorlát) miatt nagyobb arányban fognak vásárolni. Könnyű lesz kampányokban gondolkodnod.
Célpiac: Sokan veteményeznek – és nem csak vidéken -, így a potenciális vásárlói kör nagy.
Konkurencia: Nagyobb kiemelkedő konkurenciád nem lesz
Partnerek: Szerződj le egy olyan üzlettel, akik vetőmag kereskedelemmel foglalkoznak, így a logisztikát már meg is oldottad. Árban biztosan meg tudtok egyezni, neki is jó üzlet lesz. Akár megyénként leszerződhetsz boltokkal, így olcsóbb lesz a kiszállítás.
Megvalósítás, üzlet:
0. Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találsz egy jó kis csekklistát.
1. Normális minőségű webshopot már évi 50 -70 ezer forintért tudsz bérelni, és abban már olyan extrák benne vannak, amik segítik az eladást is.
2. A környezetedben máris reklámozhatod, illetve kezdd el hírlevélben gyűjteni az embereket.
3. A vevőkörödre fókuszálj, nem elektronikai cuccokat árulsz.
4. Regisztrálj az árösszehasonlító-oldalakra, pl. (árukereső.hu)
Marketing: Könnyű dolgod lesz, mert a terményekről, azok felhasználásáról (pl. ételek) rengeteg tartalom gyártható blogba, közösségi oldalba, vagy bármilyen más marketing csatornára. Webshop tulajdonosként – főleg egy ilyen piacon – érdemes feliratkoztatnod hírlevélre az embereket, és mérni mindent, amit csak tudsz. Az egyes vetőmagok szezonalitása miatt figyelned kell, hogy mikor indítod a kampányokat. De ez egyben egy nagyon jó lehetőség is. Tudod, miért? Mert van határidőd, amihez lehet kötni a kampányokat, és a vásárlókra is nagy hatással van a szezonalitás, úgymond nagyobb a motivációjuk a vásárlásra.
Ne felejts el apróhirdetés-oldalakon is hirdetni! És olvasd hozzá a 2. üzleti ötletben (Balkonkertészet) leírtakat is!
Profitvárakozás:
Webshopról beszélünk, szóval nézz körül, hogy a többiek milyen árakon szállítanak ki. Érdemes csomagajánlatokat is összeállítani a vásárlási tapasztalatok alapján. 10-30%-os árrésed mindenképpen lesz a termékeken.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Adj tanácsot, küldj a csomag mellé kupont, amit felhasználhat a következő vásárláskor.
További lehetőségek, bővülés
A termékeket rakd fel Ebay-re is, főleg európai vásárlók lehetnek a magyar vetőmagokra is vevők.
Webáruház indítása feltételei, lépései
Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!
További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]