13. üzleti ötlet – Vetőmag webshop

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy még mindig nagy bővülés előtt áll a magyar internetes vásárlás forgalma? Igaz, hogy látszólag gombamód szaporodnak a webáruházak, mégis kevesen tudnak berobbanni a piacra. Érdemes megfogni egy-egy olyan termékkört, kategóriát, amit még nem fedeztek fel. A vásárlók szempontjából is igény van a jó, megbízható, könnyen kezelhető webshopokra.

13. vállalkozási  ötlet: Vetőmag webshop

Ha beírod a keresőbe, és vetőmagot keresel, máris látod, hogy nagyon szegényes webshopok állnak rendelkezésedre. Drágák is, bonyolultak is… Tehát adott egy piac, amiben könnyen első helyre kerülhetsz. Hidd el, nem csak a vetőmagból lesz profitod, hanem az eszközök eladásából, sőt, a vegyszerekből (jó, persze ahhoz több minden logisztikát meg kell teremteni) is – a hobbi kertészekről nem is beszélve. A 2. üzleti ötletben, ami a „Balkonkertészet-webshop, oktatás, közösségépítés” írtam erről. Rengeteg hobbi kertész is van, illetve tapasztalatom az, hogy a vidékiek között is egyre többen rendelnek online, sőt még Ebayről is.

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy miért ilyen webshopot indítson, akkor a válaszom a következő lenne: azért, mert annyira de annyira könnyű marketingelni. Gondolj bele! Egyes vetőmagoknak/terményeknek szezonális a forgalmuk. A vevők sokkal nagyobb motivációval rendelkeznek, elvégre akkor kell megvenniük. Egy vagy két héttel később már felesleges, így az időfaktor (időkorlát) miatt nagyobb arányban fognak vásárolni. Könnyű lesz kampányokban gondolkodnod.

Célpiac: Sokan veteményeznek – és nem csak vidéken -, így a potenciális vásárlói kör nagy.
Konkurencia: Nagyobb kiemelkedő konkurenciád nem lesz
Partnerek: Szerződj le egy olyan üzlettel, akik vetőmag kereskedelemmel foglalkoznak, így a logisztikát már meg is oldottad. Árban biztosan meg tudtok egyezni, neki is jó üzlet lesz. Akár megyénként leszerződhetsz boltokkal, így olcsóbb lesz a kiszállítás.
Megvalósítás, üzlet:
0Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találsz egy jó kis csekklistát. 
1. Normális minőségű webshopot már évi 50 -70 ezer forintért tudsz bérelni, és abban már olyan extrák benne vannak, amik segítik az eladást is.
2. A környezetedben máris reklámozhatod, illetve kezdd el hírlevélben gyűjteni az embereket.
3. A vevőkörödre fókuszálj, nem elektronikai cuccokat árulsz.
4. Regisztrálj az árösszehasonlító-oldalakra, pl. (árukereső.hu)
Marketing: Könnyű dolgod lesz, mert a terményekről, azok felhasználásáról (pl. ételek) rengeteg tartalom gyártható blogba, közösségi oldalba, vagy bármilyen más marketing csatornára.  Webshop tulajdonosként – főleg egy ilyen piacon – érdemes feliratkoztatnod hírlevélre az embereket, és mérni mindent, amit csak tudsz. Az egyes vetőmagok szezonalitása miatt figyelned kell, hogy mikor indítod a kampányokat. De ez egyben egy nagyon jó lehetőség is. Tudod, miért? Mert van határidőd, amihez lehet kötni a kampányokat, és a vásárlókra is nagy hatással van a szezonalitás, úgymond nagyobb a motivációjuk a vásárlásra.
Ne felejts el apróhirdetés-oldalakon is hirdetni! És olvasd hozzá a 2. üzleti ötletben (Balkonkertészet) leírtakat is!
Profitvárakozás:
Webshopról beszélünk, szóval nézz körül, hogy a többiek milyen árakon szállítanak ki. Érdemes csomagajánlatokat is összeállítani a vásárlási tapasztalatok alapján. 10-30%-os árrésed mindenképpen lesz a termékeken.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Adj tanácsot, küldj a csomag mellé kupont, amit felhasználhat a következő vásárláskor.
További lehetőségek, bővülés
A termékeket rakd fel Ebay-re is, főleg európai vásárlók lehetnek a magyar vetőmagokra is vevők.

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A kereskedelemben az tud csak érvényesülni, aki piactér szemléletet vált?! E-ker trendek

Hallottál már a D2C piacról? Vagyis amikor a gyártó közvetlenül a fogyasztónak ad el? És az online piacterekkel kapcsolatban mi a véleményed? Nos a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott...

Elindult Magyarországon a Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással

A "vásárolj most fizess később" szolgáltatás már külföldön nagyon népszerű és most itthon is belép a legnagyobb piaci szereplő. Buy Now Pay Later (BNPL)...

A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket...