Pár hónapja több forrásból is megerősítették azt az információmat, hogy a legtöbb művelődési ház, önkormányzat a saját eseményeit szinte sehol nem hirdeti. Sokszor azért sem, mert weboldalaik elavultak, nem foglalkoznak vele. Erre jött máris az ötletem.
153. vállalkozás ötlet: Online naptár üzleti, kulturális eseményekhez, webináriumokhoz + rendezvényszervezés
Egy olyan naptárat csinálsz, amibe a felhasználók, vagy eseményszervezők tudják feltölteni az eseményeiket (akár külön kategorizálva is (pl. üzleti események, találkozók, koncertek…). De ennél természetesen többet is ki lehet hozni belőle:
- naptár offline eseményekhez
- naptár online eseményekhez – Mire gondolok? Az élő videókat előre lehetne hirdetni, vagy webináriumokat (sok cég csinál ilyet, utóbbiak már fizetettek is lehetnek).
- cikkek, blogbejegyzések eseményekhez kapcsolódóan (természetesen ez már fizetős)
- hozzá lehetne kapcsolni egy rendezvényszervező céget,
- vagy rendezvény helyszíneket felsorolni, és rajtad keresztül érkező foglalásokból pénzt kérsz.
- Hozzákapcsolni ezeket az ötletet:
Miből lesz a bevétel?
- Fizetett cikkekből, amik megjelennek az oldalon.
- Kiemelt eseményeken. Egyéb szponzorokból.
- Illetve a 147. ötletet, alapból hozzákapcsolnám az ötlethez. Sőt, ezzel futtatnám be.
- Továbbá a rendezvényhelyszínek keresését is beletenném, ebből is szép bevételre tudnál szert tenni.
- Az sem utolsó dolog, hogy rengeteg ingyen jegyet tudsz majd szerezni az oldalad által.
- Továbbá az események marketingjére is kitalálhatsz szolgáltatást. Pl. segítesz a szervezőknek promózni egyéb csatornákon keresztül is (pl. Facebook, Google Adwords…).
- Nyereményjátékok szervezéséből (ami még fel is tölti majd az adatbázisod, naptárad. Részletek alul a 4. pontban.)
Célpiac: önkormányzatok, művelődési házak, vállalkozók (üzleti események, lehet külön fülön, menüpontban…)
Konkurencia: pl. a port.hu, de ahogyan fent is leírtam, te speciális üzleti modellt tudsz alkalmazni, amivel egyedülálló leszel
Megvalósítás:
1. Beszélj több önkormányzattal, művelődési házzal. Kérdezd őket körbe, akár már kérd is meg őket, hogy írják össze az eseményeiket.
2. Ne költs sokat a fejlesztésre! Ezt egy WordPress motor és hozzá Naptár plugin teljesen ki tudja szolgálni (még egy fejlesztő is 50-100 000 forintból beállítja neked. Vagy tanuld meg, pl. itt írtam, beszéltem arról, hogy merre is indul ej WordPress tanulásban).
3. Keress fel olyan cégeket, akik többször tartanak üzleti eseményeket (pl. Minner.hu 🙂 ) Ajánld fel, hogy beteszed a naptárba őket, és ha fizetnek X összeget, akkor kapnak az eseményről cikket, kiemelt bannert…. naptárban más színnel jelölöd őket…
4. Könnyítsd meg a dolgod. Szervezz nyereményjátékokat, ahova bárki beküldhet eseményeket, így részt vesz a nyereményjátékban. Kérj pl. jegyeket, amit ki tudsz sorsolni. Sőt, kérhetsz pénzt is ezért, majd később attól, aki felajánlja a jegyeket sorsolásra (pl. 10-20 ezer FT/sorsolás).
5. Keress meg oktató cégeket, akik reklámoznak majd az üzleti események résznél.
További ötletekért gyere vissza a Minnerre mindennap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
[adrotate banner=”5″]