blank

Indíts vállalkozást: 155. ötlet – Dropshipping webáruház indítása – Kiszállítás, logisztika kiszervezve = hátradőlés

Dátum

Megosztás

Bár már néhány éve berobbant a piacra a dropshipping módszer, mégis idehaza még nem annyira népszerű. Pedig mérföldekkel megkönnyíti egy webáruház működését, sőt, költséghatékonnyá teszi. A technológiai megoldások itt vannak előttünk, csak ki kell őket használni, illetve megszerezni azt az információt, hogy léteznek.

A Shoprenterrelegyüttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

155. üzleti ötlet: Dropshipping webáruház
Kezdjük először is a leírással, mi is ez az új dolog. A „Miért érdemes webáruházat indítani?” kérdésre a választ ide kattintvaéred el, majd az ötlet elolvasása után nézz vissza ide! Kétféle ötletet is olvashatsz, nézd végig a cikket!
Mi a dropshipping?
Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Amikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagyker kiállítja a számlát a kiskereskedőnek. Egy ábra erről a modellről. A kép alatt folytatom!

blank
Fotó: https://storecoach.com/

Részletezve a folyamatokat:
– a vevő rámegy a webáruházra, ahol a webáruház saját megszabott áraival látja a termékeket
– a kiskereskedő számlát állít ki a vevőnek
– a nagykereskedő számlát állít ki a kiskereskedőnek (webáruháznak)
– a vevő a kiskereskedővel áll kapcsolatban
– a terméket a nagykereskedő csomagolja és küldi ki a vevőnek (a webáruház, vagyis a kiskereskedő adataival)
– a kiskereskedő, vagyis a webáruház tulajdonos olyan árat határoz meg, amilyet ő akar, vagyis olyan árréssel dolgozik, amilyennel szeretne
– nem kell raktároznia a webáruháznak
– a vevő nem tudja, ki a nagykereskedő

Előnyök:
– nem kell raktározni
– vagy nagyobb árréssel lehet így dolgozni, vagy pont olcsóbban tudják adni a terméket
– marketing: valójában ebben az esetben a marketinggel kell foglalkozni a webáruház tulajdonosnak nagyrészt, így főleg olyanoknak ajánlott, akik értik az online marketinget.
– ez jobb is, mint a partner program, affiliate, mert itt ténylegesen a saját magunk által megszabott árakkal tudunk dolgozni.

Dropshipping Magyarországra szabva

Ha az elején gyorsabban be akarod indítani az egészet, akkor van egy jó ötletem. Nézz ki néhány terméket, főleg egyedi termékekre gondolok. Vedd fel a gyártóval, vagy adott webshoppal a kapcsolatot. És mondd azt, hogy jutalékért értékesíted a termékeket, amolyan affiliate rendszerben. Valaki rendel tőled egy terméket, akkor egy ún. api-n keresztül kapcsolódsz az adott webshopra, és a vásárló az adott webshopnak is elküldi a rendelést. Így ők fogják kiküldeni, csomagolni… Én például saját márkás dolgokat fogok így értékesíteni. De mondok egy érdekességet: a videóloggerek is hasonló megállapodásban vannak a saját logós termékeikkel, ha jól emlékszem akkor a Letmicro céggel. Természetesen több termék egyidejű vásárlásánál érdekes lehet a helyzet, de tudod ez egy ötlet, dolgozz meg érte, hogy ezt a kis problémát áthidald. -> Na jó, erre is van megoldásom, tippem, írd csak be a Google-ba, hogy: logisztika webshopokhoz ->>> Tádááám! Probléma megoldva.

+ megoldások, amiket alkalmazhatsz még:

Célpiac:online vásárlók
Konkurencia:még a dropshipping webáruházakból nincs sok itthon, így pont jókor tudsz beszállni.Természetesen a többi webshop ugyanúgy konkurenciád lesz, de árban jobb tudsz lenni.
Megvalósítás:
0. lépés: Én ezt javaslom: A dropshipping vállalkozásodat ilyen egyszerűen el tudod indítani, akár munka mellett is.
1. Keress egy jó webáruház bérlési lehetőséget (pl. Shoprenter, Unas…).
2. Keress akár több dropshipping céget is. A webáruházadba könnyedén tudod „importálni” az ő termékeiket.
3. Marketing: Valójában a legnagyobb feladatod az lesz, hogy a megfelelő marketinget rakd a webshopod mögé.
– Facebook-marketing
– hírlevél
– Google Adwords
– blogmarketing

Néhány ilyen nagykereskedő, vagyis „szolgáltató”:

Érdemes megnézned, ott is elég jó leírást találsz erről a témáról.

Nem tetszik az ötlet, vagy te máshogyan fognád meg a dropshiping technológiát?

Tehát ebben a piacban is érdemes gondolkodni. Akár mint

  • webáruházat üzemeltető, aki dropshippingezik (pl. Shopify alatt működő webáruházakkal könnyű ezt kivitelezni)
  • dropshipping szakértő – még nincs ilyen a piacon, és hamar országos szakértőként tudsz megjelenni a piacon, sőt, még jó kis üzleti modellt is rá tudsz húzni (pl. webshopot értékesítesz, beüzemelést…)
  • dropshipping beüzemelő – az előzőhöz hasonló, de beletartozik minden. Odamegy hozzád valaki, aki szeretne egy ilyen webshopot, majd te mindent adsz nek: webshop (havidíjas, pl. Shopify), kapcsolatok, IT, könyvelés…
    (Az igazat megvallva ez a modell egyszerű webshopoknál is működne, nem kell az, hogy dropshipping-modellben működjön).
  • IT megoldások, fejlesztések – a webshop keretrendszerekhez különféle dropshipping-megoldások fejlesztése

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el!Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

Ehhez kapcsolódó cikkek és ötletek:

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...
01:07:11

Hogyan hozd ki a maximumot a saját raktárból. Üzemeltetési tippek az iLogistic vezetőjétől

Felkértem Csereklyei Bálintot, hogy ássunk mélyére a raktár-üzemeltetés rejtelmeinek. Bálint az iLogistic fulfillment céget vezeti, és nap mint nap szembesül a raktárkezelés kihívásaival. A...
00:24:20

100 termékötlet Kínából 7. rész. Sajátmárkás edénykészlettől az óriási árrésű babahordozóig

Importosunk elutazott Kínába és több héten át forgattak kiállításokon, helyi piacokon (kereskedőknek szóló piacon). Keressük az igazán izgalmas termékeket, kategóriákat és közben betekintést kaphatsz,...

A mozipremier a Vaterán is megdobta a Barbie-kínálatot

1959-es debütálása óta a Barbie baba töretlenül jelen van a gyerekszobákban, a legújabb mozifilm premierje pedig komoly lökést adott a márkának. A Margot Robbie...

Piactér stratégia e-kereskedőknek, webáruház tulajdonosoknak.

Hozd ki a maximumot a piacterekből, legyél piactér kereskedő, akár magyar (eMag, Pepita, Kifli) akár nemzetközi piacon például az Amazonon, Zalando-n, Allegro-n! Már itthon a...

Miért döntött a Xiaomishop.hu a fulfillment mellett? Esettanulmány

Nem célunk, hogy rávegyünk minden e-kereskedőt a fulfillmentre. A cikkben bemtutott esettanulmányunk célja, hogy legyen olyan minta előtted, aminek köszönhetően jó döntést tudsz hozni,...

Webáruház indítás. 3 funkció, ami nélkül ne indulj el az e-kereskedelemben

Úgy foglak motiválni már a bevezetőben, hogy közben demotiváló információt is átadok. Az e-kereskedelem nem könnyű terület, mivel nemcsak az értékesítéshez kell értened, hanem...

100 Termékötlet Kínából 6. rész: Robotok, karácsonyi termékek, kisgépek, tuktuk-ban van potenciál?

Kínai importos partnerünk Kínába utazott a tavaszi kereskedelmi kiállításokra. Az expókat végigjárva több videókat is készített termékekről, kiállítókról, gyártókról. Ezekkel az új videórészletekkel folytatjuk...