Már mindenki tényként kezeli azt, hogy az internetet ellepték a kutyák és a macskák. Itthon is nőtt az állattartási kedv az utóbbi időben. Tehát adott egy nagy lehetőség, amit még kevesen használtak ki. Szerinted bármilyen kutyás, macskás terméket nehéz interneten reklámozni? Hát nem, a kedvenceknek sokkal könnyeben megvesznek egy terméket a gazdik, imádnak olvasni róluk…, posztolni, játszani… Erre van egy jó vállalkozási ötletem!
16. vállalkozási ötlet: Kutya, macska webshop, PetPack havi ételcsomag egyben (a nevet akár le is nyúlhatod, de inkább gondold tovább)
Igaz, hogy már van sok állat webshop is, igazán befutott még nem sok van, és senki nem mondja, hogy nem érdemes újat indítani. Ezek között is kiemelném, hogy főleg olyan terméket érdemes árulni, amiből rendszeresen tudnak venni tőled. Pl. étel, vitaminok.
Vitaminokra akár külön rá lehet menni, főleg olyanokra, amit webshopban is lehet árulni. De első körben a tápokra helyezném a hangsúlyt.
Az alap ötlet az lenne, hogy kutyás, macskás webshopot indítasz termékekkel. A specialitása viszont az lenne, hogy kialakítasz olyan csomagokat, aminél a vásárlóid időszakra tudnak rendeléseket leadni. Például havonta előre összeállított csomagot kap. Több olyan rendszer is van, ami havonta le tudja vonni az összeget a vásárlótól, és automatikusan viszi a futár a csomagot. Kutya/macska ételrendelésnél egyébként is könnyen kiszámítható ez, és erre könnyen tudsz adni kedvezményt is.
Ezt hívják előfizetéses, vagy subscriptions boxnak. Egy cikkben összegyűjtöttem ehhez hasonló ötleteket, itt találod: “Havidíjas” webshop / vállalkozási ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük!
A címben láthatod, hogy kitaláltam hozzá egy fantázianevet is, amiből ki tudsz már indulni, ha a sajátodat tervezed. Piackutatásra lent a 4. pontban adok tippet. További lehetőség még, hogy összekapcsolod ezzel az ötlettel: 135. ötlet – kutya, macska apartman, óvoda + állateledel webshop
Célpiac: Kutya, macska tulajdonosok
“Szállítók”, partnerek: Érdemes leszerződni nagykereskedelmi cégekkel, és raktáron csak kevés árut tartani.
Konkurencia: Tűnj ki a tömegből, pl. egy jó mobil alkalmazással
Megvalósítás, üzlet:
0. Ha webshop indításban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe a Minner Vállalkozói képzését, ahol külön oktató videók szólnak a webshopokról. Például az egyik tananyagnak ez a címe: Így indíts be úgy egy webáruházat, hogy a második évben háromszor annyit hozzon, mint egy átlagos webshop. Az oktatás eléréséhez kattints ide!
1. Kell egy olcsó webshop, ezt bérelni is lehet, évi 60-80 ezer forintért már tud annyit, ami indulásra megfelelő. Webáruház indítás feltételei, lépései Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!
2. Amennyi beszállítóval fel tudod venni a kapcsolatot, annyival vedd fel! Kérj ajánlatokat! Akár azt is csinálhatod, hogy már meglévő webáruházakat csatornázol így be (partnerprogram megoldással, vagy valamilyen speciális üzleti modellel), de természetesen a nagykereskedőktől származó árun lesz a legnagyobb a hasznod.
3. Ismétlődő fizetést is el tudod intézni. A Barion még nem mindenkinek adja, a SimplePay-nél lehet esélyed, illetve a Braintree is megoldás lehet. Mindegyiknél érdeklődj, pushold őket!
4. Mérd fel az igényeket! Menj el egy kutyafuttatóra, ha nincs kutyád, akkor kérd meg egy ismerősödet, hogy kísérjen el! És kérdezősködj!
– Mennyi idős a kutyus?…Sokszor jártok erre…? (Szerencsére ott nem néznek majd hülyének)
– ..
– Beszélgessetek!
– Te online rendeled a kutyusnak az ételt? …. Majd kérdezz rá! Mond el, hogy egy ilyenben gondolkodsz. Ő rendelne. Hogyan szokott…. .
Erre PetPack is lehet akár a neve. 🙂 És egy hónapnyi terméket zsúfolnék bele, mivel így kedvezményt tudsz rá adni, illetve kapni.
Marketing: Vezess blogot a webshop mellett, adjál tanácsokat, ötleteket…., szerencsére a kisállat tulajdonosok szeretnek olvasni, keresni a témában. Sőt saját képeket küldeni például a termékekhez, amiben leírják a véleményüket. Az állattartókra könnyen tudsz Facebookon szűrni. Fogadd még meg azt a tippet is, hogy szervezz eseményeket! Kisebb találkozókat, programokat például kutyafuttatókra. Macskák esetében pedig jó ötlet lehet macskakávézóban találkozó, vagy valamelyik kisállat apartmanban.
A piackutatásban említettem fent a 4. pontban a kutyafuttatókat. Oda én szerveznék offline, például szórólap kampányt is, de bármilyen eseményt is, ahogy már írtam.
További jó ötlet lehet, ha a weboldaladon, vagy blogodon állatokhoz kapcsolódó eseményeket is megosztasz. Ezekkel ki tudsz tűnni a tömegből.
Profitvárakozás:
Ha a csomagajánlatot vesszük alapul, és csak erre reklámozol, akkor azon egy-egy vásárlón 15-25%-os profitod lesz, ami állattól függően 3-8 ezer forint profit lehet/vásárló. Ez már a kedvezményekkel csökkentett érték, mert ezzel a megoldással könnyen kiszámítható, előre tervezhető bevételed lehet.
Webáruház indítása feltételei, lépései
Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!
[adrotate banner=”5″]