17. üzleti ötlet: Magyar borban az igazság, hát még a pénz! Profitálj ebből a borwebshop ötletből!

A drága dolgok vonzzák az embereket, még az agyunk is úgy érzi, hogy az jobb. Erre jó példa az a teszt, hogy egy 5 és egy 50 dolláros bort öntöttek ki poharakba, és azokat megcserélték, így a tesztalanyok az 5 dolláros borra hitték azt, hogy 50 dolláros, míg az 50 dollárosra, hogy 5 dolláros bor. A teszt kimutatta, hogy az eredetileg 5 dolláros bor így jobban ízlett az embereknek, azt minőségibbnek is tartották, holott csak a címke miatt döntöttek így. Például ez azzal is magyarázható, hogy amikor egy drága bort veszünk a boltban, akkor a megkóstolás után sem fogjuk bevallani magunknak, hogy rossz, hiszen akkor beismernénk a pénzkidobást. Térjünk is rá a következő ötletre!

17. vállalkozási ötlet: HungarianWinePack (a név lenyúlható, felhasználhatod)

Boros doboz minta - Fotó: avvwine.com
Boros doboz minta – Fotó: avvwine.com

A nevéből is látszik már, hogy egy borcsomag értékesítésről szól ez az ötlet. Érdemes a fenti szavakkal játszadoznod, ha névötleten gondolkozol. Főleg külföldi piacra, exportra értékesítünk. Erre érdemes webshopot indítani, de van más tippem is! Az is jó ötlet, ha kocsiba pakolsz 20-30 ilyen csomagot aztán hajrá, irány Ausztria, Németország (főleg boltok). De igazából nagy áruházak is vevők lehetnek majd rá. Ezt az ötletet már  régebben kitaláltam, sőt boros kapcsolataimat is megkérdeztem róla. Arról van szó, hogy egy kis dobozba (dizájnos dobozba) 6 bort teszünk, és azt webshopon keresztül értékesítjük, illetve offline. Ezt egyrészt össze is válogathatja a vevő, de te alapból adsz ajánlatot 6 különböző borra. Ebben lenne alsó, közép kategóriás, és még akár drágább is belefér. Érdemes turisztikai helyekre is kitenni, szóval még Magyarországon is jól eladható lenne, illetve a repülőtéri boltokba juttatnám be.

Célpiac: Egyrészt webshop miatt főleg Európa lehet a célpiac, illetve a magyar turisztikai központok, boltok.
“Szállítók”, partnerek: Szerződj le nagykereskedelmi cégekkel vagy borászatokkal, így olcsón megkapod majd a borokat.
Konkurencia: A Minner cikk miatt is már egy cégről tudok, aki hasonlóval indult, de nem teljesen úgy valósította meg.
Megvalósítás, üzlet:
0. Webáruház indítása feltételei, lépéseit itt találod részletesen leírva, külön cikkben.. 
1. Kell egy webshop, mivel angol és német nyelven alapból készítsd el, ezért a nyelv fő kérdés lesz. Ha nem tudsz jól az említett nyelveken, keress magad mellé olyat, aki igen.
2. Tervezd meg a dobozt, ez nagyon fontos. Legyen könnyen legyártható, összerakható, és persze stabil.
3. Indíts angolul és németül is blogot, melyben magyar borokról, borászatokról írsz, sőt ételekről is írhatsz.
4. Vedd fel a kapcsolatot több olyan üzlettel, akik turisztikai központok környékén működnek. Kopogtass Airbnb-seknél, hosteleknél, hogy rakják ki a pakkokat, és kapnak jutalékot.
5. Készíts olyan összeállításokat is, amik konkrétan ételekhez kapcsolódnak…
Profitvárakozás:
100 eurós árban tudod adni a borcsomagokat, de ha úgy van, készíts nagyobb kategóriájút is. Pl. 170 eurós, 270 eurós csomagot. Persze ez a webshop ajánlat, a boltoknak olcsóbban kell továbbadnod. Átlagban 3 ezer forintos borokat teszel bele (lesz benne 1000 forintos mondjuk, de lesz 6 ezer forintos is…), akkor is 18 ezer forint lesz a bor, és 12 ezer forintból fedezed a költségeid és profitod is marad legalább 10% minden dobozon (9000 ft költséget számoltam, reklám, doboz, szállítás…).

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek