A drága dolgok vonzzák az embereket, még az agyunk is úgy érzi, hogy az jobb. Erre jó példa az a teszt, hogy egy 5 és egy 50 dolláros bort öntöttek ki poharakba, és azokat megcserélték, így a tesztalanyok az 5 dolláros borra hitték azt, hogy 50 dolláros, míg az 50 dollárosra, hogy 5 dolláros bor. A teszt kimutatta, hogy az eredetileg 5 dolláros bor így jobban ízlett az embereknek, azt minőségibbnek is tartották, holott csak a címke miatt döntöttek így. Például ez azzal is magyarázható, hogy amikor egy drága bort veszünk a boltban, akkor a megkóstolás után sem fogjuk bevallani magunknak, hogy rossz, hiszen akkor beismernénk a pénzkidobást. Térjünk is rá a következő ötletre!
17. vállalkozási ötlet: HungarianWinePack (a név lenyúlható, felhasználhatod)
A nevéből is látszik már, hogy egy borcsomag értékesítésről szól ez az ötlet. Érdemes a fenti szavakkal játszadoznod, ha névötleten gondolkozol. Főleg külföldi piacra, exportra értékesítünk. Erre érdemes webshopot indítani, de van más tippem is! Az is jó ötlet, ha kocsiba pakolsz 20-30 ilyen csomagot aztán hajrá, irány Ausztria, Németország (főleg boltok). De igazából nagy áruházak is vevők lehetnek majd rá. Ezt az ötletet már régebben kitaláltam, sőt boros kapcsolataimat is megkérdeztem róla. Arról van szó, hogy egy kis dobozba (dizájnos dobozba) 6 bort teszünk, és azt webshopon keresztül értékesítjük, illetve offline. Ezt egyrészt össze is válogathatja a vevő, de te alapból adsz ajánlatot 6 különböző borra. Ebben lenne alsó, közép kategóriás, és még akár drágább is belefér. Érdemes turisztikai helyekre is kitenni, szóval még Magyarországon is jól eladható lenne, illetve a repülőtéri boltokba juttatnám be.
Célpiac: Egyrészt webshop miatt főleg Európa lehet a célpiac, illetve a magyar turisztikai központok, boltok.
“Szállítók”, partnerek: Szerződj le nagykereskedelmi cégekkel vagy borászatokkal, így olcsón megkapod majd a borokat.
Konkurencia: A Minner cikk miatt is már egy cégről tudok, aki hasonlóval indult, de nem teljesen úgy valósította meg.
Megvalósítás, üzlet:
0. Webáruház indítása feltételei, lépéseit itt találod részletesen leírva, külön cikkben..
1. Kell egy webshop, mivel angol és német nyelven alapból készítsd el, ezért a nyelv fő kérdés lesz. Ha nem tudsz jól az említett nyelveken, keress magad mellé olyat, aki igen.
2. Tervezd meg a dobozt, ez nagyon fontos. Legyen könnyen legyártható, összerakható, és persze stabil.
3. Indíts angolul és németül is blogot, melyben magyar borokról, borászatokról írsz, sőt ételekről is írhatsz.
4. Vedd fel a kapcsolatot több olyan üzlettel, akik turisztikai központok környékén működnek. Kopogtass Airbnb-seknél, hosteleknél, hogy rakják ki a pakkokat, és kapnak jutalékot.
5. Készíts olyan összeállításokat is, amik konkrétan ételekhez kapcsolódnak…
Profitvárakozás:
100 eurós árban tudod adni a borcsomagokat, de ha úgy van, készíts nagyobb kategóriájút is. Pl. 170 eurós, 270 eurós csomagot. Persze ez a webshop ajánlat, a boltoknak olcsóbban kell továbbadnod. Átlagban 3 ezer forintos borokat teszel bele (lesz benne 1000 forintos mondjuk, de lesz 6 ezer forintos is…), akkor is 18 ezer forint lesz a bor, és 12 ezer forintból fedezed a költségeid és profitod is marad legalább 10% minden dobozon (9000 ft költséget számoltam, reklám, doboz, szállítás…).
Webáruház indítás feltételei, lépései
Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!
[adrotate banner=”5″]