Egyre többen vagyunk hobbikertészek. Akár az otthon nevelgetett virágokat vagy például a saját chilipaprikánkat, mentánkat is nézzük, az emberek szeretnek még városban is növényeket nevelgetni. Virálisan terjednek a DIY (csináld magad) videók, képek, megoldások, és természetesen még trendi is. Gondolj bele, egy jól berendezett balkon (vagy konyhapult) mennyi de mennyi Instagram fotót és videót elbír. Csináljunk pénzt! Először lovagoljuk meg, majd diktáljuk mi a trendet ezen a piacon!
Figyelem! Ez már egy frissített, aktualizált ötlet!
2. vállalkozási ötlet: Balkonkertészet
Tudtad, hogy egyre többen szeretnének növényeket, fűszereket nevelgetni a városokban? Akár panelban is? Értesz a növénytermesztéshez? Akkor nyert ügyed van! Itt a kulcs az, hogy főleg eszközöket tudsz eladni, illetve tudást. Nem, a célcsoportod nem a vidéki vásárlók (bár ki tudja)! A városi embereknek fogsz eladni, illetve szervezel számukra különböző workshopokat, eseményeket.
Adj új hobbit az embereknek!
Az ötlet az, hogy létrehozz egy olyan webshopot, ahol meg tudják venni az eszközöket, magokat az emberek (lent a példában bemutatom, hogyan indulj el webshop nélkül). Az ötlethez hozzákapcsolhatsz még online oktatásokat is. Például mindig meglepődök, amikor ránézek, hogy már 782 ember vette meg a „Ggyümölcsfák metszése” című videós oktatást Dr. Bálint György kertészmérnöktől (2950 Ft-ba kerül). És természetesen a webshophoz tartozó workshopokkal, eseményekkel, találkozókkal, na és versenyekkel tovább tudod növelni a hypeot és az eladásokat. Aztán lehet tovább is lépni majd a későbbiekben, pl. hidropónia és hasonlók.
Nézzük nagy vonalakban, hogy néz ki az ötlet megvalósítása:
Célpiac: Városi emberek. Hidd el van piaca, főleg a gazdagabb, egészségesen élő személyek a célpiacod. Az tudnod kell, a balkonkertészet nem jelenti azt, hogy spórolni tud a vevőd az ott termesztett zöldségekkel. A trend miatt csinálják, hobbiból.
“Szállítók”, partnerek: Vetőmagos cégek, illetve a balkonkertészethez szükséges kellékeket áruló vállalkozások, az ő forgalmazójuk leszel.
Konkurencia: Kevés a konkurencia, még nem terjedt el annyira itthon, tehát egy jó szakember csodát tud művelni, nem is beszélve arról, ha most megalapozod a branded.
Megvalósítás, üzlet:
0. Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találod a csekklistát.
1. Felkeresni a partnereket, milyen eszközöket tudsz árusítani, tanulmányozni mire van igényük a balkonkertészeknek…
2. Keresni pár ismerőst, akiken leteszteled a rendszert, hidd el ők is élvezni fogják
3. Ajánlásokat gyűjtesz
4. Kezdj el kereskedni Vaterán, Jófogáson ilyen termékekkel! Természetesen érdemes kiváltanod a vállalkozóit, de itt már tudsz bevételre szert tenni minimális marketingköltség mellett (kiemelést veszel).
5. Az új vevőket oktatod, eladod nekik a magokat, eszközöket, tápoldatokat. Folyamatosan kapcsolatot tartasz velük.
6. Elkezded kialakítani az ajánlataidat. Például kezdő, haladó, profi csomagokat készítesz. A magokon és az eszközökön kívül oktatást, workshopot vagy leírást, ebookot, videós oktatást is hozzá tudsz kapcsolni, vagy valamilyen klubrendszert kialakítani.
7. Tudsz csoportos oktatást is tartani, így időt spórolsz, sőt akár online oktatást is, láttad fent a példát. Ezeket külön-külön is be tudod árazni, így az eseményekből időközben is lehet bevételed.
8. Erre később kiépülhet egy balkonkertészet boltod vagy webáruházad.
9. Mivel az ügyfeleid szeretik az egészséges életmódot, és inkább vagyonosabbak, így könnyű nekik árulni „kézműves” termékeket, nos ebből pedig még nagyobb profitod lesz.
10. Ha sikerült jól összeállítani a belépőcsomagod, és ki tudod számolni, hogy egy ügyfél mennyit költ el átlagosan, míg ügyfél nálad (élettartam), akkor kipróbálhatod, hogy például kuponos oldalakon szerzel ügyfeleket, amin meghirdeted a belépő csomagod.
11. Nyitni helyi üzletet, vagy keresni például virágboltokat, akiken keresztül értékesíted a csomagjaid (ők pedig jutalékot kapnak). A virágboltok akár a webshopodnak egy átvevő pontjai is lehetnének.
Marketing: Főleg az impulzus vásárlók lesznek a célcsoportodban. Kevés vásárló lesz olyan, aki egyszer csak eldönti, hogy na, én balkonkertészkedek. Vagyis majd pont te fogod rávezetni a tartamaiddal erre az elhatározásra. Közösségi oldalakon, Facebookon, Youtubeon és Instagramon növénytermesztési videókat, rövid oktató anyagokat, timelapse-okat (pl. naponta lefotózod egy növény fejlődését és videót csinálsz belőle) teszel közzé. Jó alapanyagaid lesznek a vevőid balkonjairól kapott képek, videók, illetve az eseményeken készült képek. Hírlevél-sorozatokat készíts, amiben oktatod őket, és bemutatod a lehetőségeket. A cél tehát, hogy néhány tartalom által megismerje a lehetőségeit a balkonkertészetben, és megismerje a te ajánlataidat. Kell egy jó dizájn, egy brand 🙂
Egyéb tippek/ötletek (pl. webáruház): Webshopodat meg fogod alapozni azzal, hogy apróhirdetés-oldalakon is reklámozol, nem is beszélve arról, hogy akár külföldre is tudsz értékesíteni. Mi is külföldről szoktunk magokat venni (pl.Ebayen Portugáliából). Később a webshopod esetében én javaslom, hogy indíts egy havidíjas shoppal, vagyis válaszd mondjuk a Shoprentert, Unas-t, vagy Shopify-t. Így több százezer forintot spórolsz. Fent a 11. pontban említett virágboltos ötletet se felejtsd ki (átvevő + értékesítési pont)!
Profitvárakozás:
Érdemes kezdő oktatási csomagot készítened, amiben benne van az oktatás díja, vetőmagok és a legfontosabb eszközök. Ezen érdemes kisebb hasznot beállítani, mivel úgyis utána tőled fognak vásárolni. Tudod tápoldat, illetve mag mindig kell. 🙂 Kezdő csomagként egy 20-30 ezer forintos díjat meghatározva biztosan profittal tudsz kijönni, tehát már havi 10 új ügyfélnél jól kijössz, a régiek meg úgyis időnként 4-10 ezer forintot elköltenek nálad. Fontos! Később rá fogsz jönni, hogy valójában nem magokat és eszközöket, hanem tudást és eseményeket és természetesen brandet értékesítesz (abból lesz a profitod).
Az induló költséged tehát alacsony, az ismerőseid jó tesztalanyok lesznek, illetve jó ajánlásokat tudnak majd adni. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
Kapcsolódó ötlet: 13. vállalkozási ötlet – Vetőmag webshop
Webáruház indítás feltételei, lépései
Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!
További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]
Fotó: Stacie/Flickr