2. üzleti ötlet – Balkonkertészet-webshop, oktatás, közösségépítés

Dátum

Megosztás

Egyre többen vagyunk hobbikertészek. Akár az otthon nevelgetett virágokat vagy például a saját chilipaprikánkat, mentánkat is nézzük, az emberek szeretnek még városban is növényeket nevelgetni. Virálisan terjednek a DIY (csináld magad) videók, képek, megoldások, és természetesen még trendi is. Gondolj bele, egy jól berendezett balkon (vagy konyhapult) mennyi de mennyi Instagram fotót és videót elbír. Csináljunk pénzt! Először lovagoljuk meg, majd diktáljuk mi a trendet ezen a piacon!

Figyelem! Ez már egy frissített, aktualizált ötlet! 

2. vállalkozási ötlet: Balkonkertészet

Tudtad, hogy egyre többen szeretnének növényeket, fűszereket nevelgetni a városokban? Akár panelban is? Értesz a növénytermesztéshez? Akkor nyert ügyed van! Itt a kulcs az, hogy főleg eszközöket tudsz eladni, illetve tudást. Nem, a célcsoportod nem a vidéki vásárlók (bár ki tudja)! A városi embereknek fogsz eladni, illetve szervezel számukra különböző workshopokat, eseményeket.

Adj új hobbit az embereknek!

Az ötlet az, hogy létrehozz egy olyan webshopot, ahol meg tudják venni az eszközöket, magokat az emberek (lent a példában bemutatom, hogyan indulj el webshop nélkül). Az ötlethez hozzákapcsolhatsz még online oktatásokat is. Például mindig meglepődök, amikor ránézek, hogy már 782 ember vette meg a „Ggyümölcsfák metszése” című videós oktatást Dr. Bálint György kertészmérnöktől (2950 Ft-ba kerül). És természetesen a webshophoz tartozó workshopokkal, eseményekkel, találkozókkal, na és versenyekkel tovább tudod növelni a hypeot és az eladásokat.  Aztán lehet tovább is lépni majd a későbbiekben, pl. hidropónia és hasonlók.

Nézzük nagy vonalakban, hogy néz ki az ötlet megvalósítása: 

Célpiac: Városi emberek. Hidd el van piaca, főleg a gazdagabb, egészségesen élő személyek a célpiacod. Az tudnod kell, a balkonkertészet nem jelenti azt, hogy spórolni tud a vevőd az ott termesztett zöldségekkel. A trend miatt csinálják, hobbiból.
“Szállítók”, partnerek: Vetőmagos cégek, illetve a balkonkertészethez szükséges kellékeket áruló vállalkozások, az ő forgalmazójuk leszel.
Konkurencia: Kevés a konkurencia, még nem terjedt el annyira itthon, tehát egy jó szakember csodát tud művelni, nem is beszélve arról, ha most megalapozod a branded.
Megvalósítás, üzlet:
0.  Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találod a csekklistát. 
1. Felkeresni a partnereket, milyen eszközöket tudsz árusítani, tanulmányozni mire van igényük a balkonkertészeknek…
2. Keresni pár ismerőst, akiken leteszteled a rendszert, hidd el ők is élvezni fogják
3. Ajánlásokat gyűjtesz
4. Kezdj el kereskedni Vaterán, Jófogáson ilyen termékekkel! Természetesen érdemes kiváltanod a vállalkozóit, de itt már tudsz bevételre szert tenni minimális marketingköltség mellett (kiemelést veszel).
5. Az új vevőket oktatod, eladod nekik a magokat, eszközöket, tápoldatokat. Folyamatosan kapcsolatot tartasz velük.
6. Elkezded kialakítani az ajánlataidat. Például kezdő, haladó, profi csomagokat készítesz. A magokon és az eszközökön kívül oktatást, workshopot vagy leírást, ebookot, videós oktatást is hozzá tudsz kapcsolni, vagy valamilyen klubrendszert kialakítani.
7. Tudsz csoportos oktatást is tartani, így időt spórolsz, sőt akár online oktatást is, láttad fent a példát. Ezeket külön-külön is be tudod árazni, így az eseményekből időközben is lehet bevételed.
8. Erre később kiépülhet egy balkonkertészet boltod vagy webáruházad.
9. Mivel az ügyfeleid szeretik az egészséges életmódot, és inkább vagyonosabbak, így könnyű nekik árulni „kézműves” termékeket, nos ebből pedig még nagyobb profitod lesz.
10. Ha sikerült jól összeállítani a belépőcsomagod, és ki tudod számolni, hogy egy ügyfél mennyit költ el átlagosan, míg ügyfél nálad (élettartam), akkor kipróbálhatod, hogy például kuponos oldalakon szerzel ügyfeleket, amin meghirdeted a belépő csomagod.
11. Nyitni helyi üzletet, vagy keresni például virágboltokat, akiken keresztül értékesíted a csomagjaid (ők pedig jutalékot kapnak). A virágboltok akár a webshopodnak egy átvevő pontjai is lehetnének.

Marketing: Főleg az impulzus vásárlók lesznek a célcsoportodban. Kevés vásárló lesz olyan, aki egyszer csak eldönti, hogy na, én balkonkertészkedek. Vagyis majd pont te fogod rávezetni a tartamaiddal erre az elhatározásra. Közösségi oldalakon, Facebookon, Youtubeon és Instagramon növénytermesztési videókat, rövid oktató anyagokat, timelapse-okat (pl. naponta lefotózod egy növény fejlődését és videót csinálsz belőle) teszel közzé. Jó alapanyagaid lesznek a vevőid balkonjairól kapott képek, videók, illetve az eseményeken készült képek. Hírlevél-sorozatokat készíts, amiben oktatod őket, és bemutatod a lehetőségeket. A cél tehát, hogy néhány tartalom által megismerje a lehetőségeit a balkonkertészetben, és megismerje a te ajánlataidat. Kell egy jó dizájn, egy brand 🙂 

Egyéb tippek/ötletek (pl. webáruház): Webshopodat meg fogod alapozni azzal, hogy apróhirdetés-oldalakon is reklámozol, nem is beszélve arról, hogy akár külföldre is tudsz értékesíteni. Mi is külföldről szoktunk magokat venni (pl.Ebayen Portugáliából). Később a webshopod esetében én javaslom, hogy indíts egy havidíjas shoppal, vagyis válaszd mondjuk a Shoprentert, Unas-t, vagy Shopify-t. Így több százezer forintot spórolsz. Fent a 11. pontban említett virágboltos ötletet se felejtsd ki (átvevő + értékesítési pont)!

Profitvárakozás:
Érdemes kezdő oktatási csomagot készítened, amiben benne van az oktatás díja, vetőmagok és a legfontosabb eszközök. Ezen érdemes kisebb hasznot beállítani, mivel úgyis utána tőled fognak vásárolni. Tudod tápoldat, illetve mag mindig kell. 🙂 Kezdő csomagként egy 20-30 ezer forintos díjat meghatározva biztosan profittal tudsz kijönni, tehát már havi 10 új ügyfélnél jól kijössz, a régiek meg úgyis időnként 4-10 ezer forintot elköltenek nálad. Fontos! Később rá fogsz jönni, hogy valójában nem magokat és eszközöket, hanem tudást és eseményeket és természetesen brandet értékesítesz (abból lesz a profitod).

Az induló költséged tehát alacsony, az ismerőseid jó tesztalanyok lesznek, illetve jó ajánlásokat tudnak majd adni. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Kapcsolódó ötlet: 13. vállalkozási ötlet – Vetőmag webshop

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Stacie/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A kereskedelemben az tud csak érvényesülni, aki piactér szemléletet vált?! E-ker trendek

Hallottál már a D2C piacról? Vagyis amikor a gyártó közvetlenül a fogyasztónak ad el? És az online piacterekkel kapcsolatban mi a véleményed? Nos a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott...

Elindult Magyarországon a Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással

A "vásárolj most fizess később" szolgáltatás már külföldön nagyon népszerű és most itthon is belép a legnagyobb piaci szereplő. Buy Now Pay Later (BNPL)...

A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket...