33. üzleti ötlet: A keresztapa ötlet, legyél valaki consigliere-je

Tudtad, hogy sok tehetős embernek van consigliere-je? Vagyis, amolyan tanácsadója, mindenese. A maffiából ismert pozíció elvileg tanácsadót jelent, de sokszor inkább a “főnök” jobb kezét jelenti, vagyis asszisztens.

33. vállalkozás ötlet: “A” ötlet: Consigliere szolgáltatás tehetős embereknek,

“B” ötlet: Consigliere szolgáltatás Magyarországra érkező külföldi üzletembereknek, “C” ötlet: Consigliere közvetítő portál létrehozása – jó lehet inkább csak közvetítő.
Nem olyan bonyolult egyébként, sok vállalkozónak van egyébként is jobb keze. Valójában egyszerűen tekinthetjük asszisztensnek, mindenesnek is. Most így belegondolva lassan ilyen lesz nekem a távol asszisztensem is. Épp most kapott új feladatokat. 
Alap ötlet tehát, hogy saját magadnak keresel állást tehetősebb embereknél, vállalkozóknál hasonló pozícióban, mint amit az előbb leírtam. Ezt picit nehéz kivitelezni, de csak egyet kell meggyőzni, és havi több százezres fizetésed lesz. Kapcsolatépítés, kapcsolatépítés, kapcsolatépítés. 

Anno brókerként tárgyalások alkalmával több ilyen “asszisztenssel” találkoztam, szóval van piaca. Oké, aláírom, olyan közegben is kell mozogni elvileg, de körül kell nézni. Fontos, hogy tudja a megbízó te mit is csinálsz pontosan, így jobban tud dönteni. Szóval te elvégzed a “piszkos munkát”, vagyis ami neki fáradtság (bevásárlás, sofőr vagy, megveszed a jegyeket az operába, színházba, tárgyalást előkészíted, vagy te kezded a tárgyalást…). A félre értések kedvéért, nem maffiózóknak leszel a tanácsadója (a kép félrevezető lehet), hanem üzletembereknek!
A “B” ötlet azoknak jó, akik beszélnek angolul, vagy más nyelveken. Ezt már díjazni fogják a külföldi üzletemberek, mivel te plusz tanácsokat tudsz adni nekik. Tételezzük fel egy kisebb cég tulajdonosa eljön hazánkba. Te 3 nap munkáért (követed, ügyeket intézel neki…) kérsz mondjuk 500-1000 euró közötti összeget. Szerinted ez az összeg hátba vágja? Hát nem! Érdemes például hotelt is intézned és hasonlókat (szórakozás …). Máris plusz bevételi forrás lehet.
A “C” ötlet szorosan kapcsolódhat a “B”-hez, vagyis itt nem magadat közvetíted, hanem nyelveket jól beszélő magyar embereket (az ügyfeleiteknek még olcsóbb is lesz így, mint egy tolmács). Sok külföldi üzletember jön nap mint nap Magyarországra. Hm lehet ebben nagyobb fantázia is van, mint az első kettőben.

Fura, de időnként azt tapasztalom, hogy majdhogynem jelenleg az ügyvédek látják el ezt. Persze nem loholnak az ügyfél után, de mindenért őket hívják fel, most külföldiekre értem.

Célpiac: Vállalkozók, külföldi üzletemberek
Konkurencia: Hát, talán a tolmácsok lehetnek azok, vagy ügyvédek.
Megvalósítás, üzlet:
1. Ez egy kicsit nehezebb megvalósítani, mint a többi ötletet. Ehhez sokszor kapcsolati tőke kell. Cikkek a témában:

2. Ha kész egy jó kis weboldal, akkor külföldiekre Google Adwords a legjobb megoldás.
3. A “C” ötletnél is a jó weboldal az első lépés. Embert találni rá könnyű, hiszen sokan beszélnek jól pl. angolul, és jó mellék jövedelem lesz nekik.

Profit várakozás:
Az “A” ötlet esetében egy főállás, szóval 400 000 forintnál kezdődik (sokszor teljes rendelkezésre állást követel ez a szakma.
“B” ötlet esetében napi 50-100 ezer forint a jövedelmed.
“C” ötlet esetében pedig közvetítői díjból kapsz, mondjuk 10-15 ezer forint/közvetítés jó ár már. De itt más megoldás is lehet, gondolkozz, ez csak egy ötletmorzsa.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek