54. üzleti ötlet: Saját termék bevezetése közösségi finanszírozással, elővásárlókat szerzel

Milyen könnyű lenne, ha előre megkapnád a tőkét az álom vállalkozásod létrehozására, és mégsem a tőkét adó a főnök, nem vagy kiszolgáltatva (nem szólnak az üzletedbe). Ez most már valóság. Sajnos itthon nehéz pénzt gyűjteni ilyen módon egy ötletre, hiszen nincs hozzá platform, lásd régebbi a cikkünkben leírtakat. Itt vannak viszont a külföldi közösségi finanszírozó oldalak, amiket mi is meglovagolhatunk. Több sikeres magyar projekt is futott már ezeken az oldalakon, és azonnal beindultak ezek a vállalatok, vállalkozások (persze sikeres kampány után). Erre jó példa ez a dizájn cipő, amire több millió forintot gyűjtöttek így össze, az elővásárlók tehát meglettek, már csak a terméket kellett legyártani.

Figyelem! Az ötletet aktualizáltam, frissítettem 2019-ben! 

54. vállalkozás ötlet: Saját termék kifejlesztése (bármilyen területen), és azt közösségi finanszírozásban meghirdetni

Mi a közösségi finanszírozás? A közösségi finanszírozás fogalma, jelentése. A közösségi finanszírozás (crowdfunding) egyszerűen megfogalmazva az, hogy te előleget tudsz kérni a már, vagy még el nem készült termékedre, szolgáltatásodra egy online oldal segítségével.  Az ilyen oldalak, mint a Kickstarter és az Indiegogo lehetőséget adnak neked, hogy feltöltsd a bemutató anyagát (videó, képek, leírás) a projektednek, amire szeretnél pénzt gyűjteni. Majd ezután a felhasználók a te általad előre meghatározott összegben tudják támogatni a projektet, amiért cserébe te a terméket/szolgáltatást, vagy valami apróságot, extrát adsz. Erről itt olvashatsz még bővebben: Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?

Ehhez valószínűleg kell egy csapat, egyedül nehéz megvalósítani. Legyen egy jó termék, angol nyelv tudás sem árt, és egy jó projekt lap. Ez a legfontosabb. Tanulhatunk például a Liber8tech magyar startup csapattól (cikk elején a kép a termékükről), akik a tago arc karkötőre vontak be ilyen módon pénzt. Nem is keveset, mai árfolyamon számolva 28 millió forintot gyűjtöttek össze. Így már könnyen megindították a fejlesztéseket, a sorozat gyártást. Nézd át a projekt lapjukat az Indiegogo közösségi finanszírozó portálon.

Az biztos, hogy nem könnyű lemásolni őket, de ezzel lerövidítheted azt az időt, ami a sikerhez kell. Ha nem adnak elég pénzt a projektedre, az egy visszajelzés is, hogy nem jól kommunikálsz, vagy nincs szüksége a piacnak a termékedre. Tehát jó piackutatás is egyben, illetve befektetők is jelentkezhetnek egy idő után a sikereket látva.

Az Exploding Kittens kártyajátékra több milliárd forint érkezett így, magánszemélyektől (külföldi projekt). Ebből is látszik, több területről is lehet sikeres kampányokat levezényelni.

Kell egy csapat, és vágjatok bele! Ha egy kártyajátékra összedobtak több milliárd forintot, akkor már csak a képzelet szabhat határt egy-egy új termék létrehozásában

Ötletek (bárkinek) közösségi finanszírozó kampányhoz (értsd: nem kell hozzá speciális technológiai tudás):

#1 – Könyv/ebook

Nem is kell magyaráznom, hogy egyre népszerűbbek mostanában újra a könyvek. Erre még speciális ötleteket is adtam: 47. vállalkozás ötlet – közösségi könyvírás <<< erre én akár már most indítanék kampányt.
Minden ilyen “pénzgyűjtés” lényege, hogy már előre vásárlókat tudsz generálni. Sőt, a könyvkiadás költségeit is így csökkenteni tudod, illetve előre beérkezik az összeg.

#2 – Társasjáték, kártyajáték

satlandMár több éve a top 10 legtöbb pénzt összegyűjtő kampánya között az Exploding Kittens kártyajáték. Bár nem társas, de ide tartozik az is. 8,8 millió dollárt, vagyis 2,5 milliárd forintot gyűjtöttek össze a készítői egy Fekete Péter szerű játékhoz. Döbbenetes igaz? Nem kell csak technológiai dologra gondolni, ha startupot akarsz indítani.

Nem kell messzire mennünk, hogy sikeres társasjáték “startupot” találjunk. Több hazai csapat is már indított ilyen kampányt. Itt van például a közel 30 millió forintot összekalapozó Satland társasjáték, amit magyarok készítettek.

TE is meg tudod csinálni?!
A válasz természetesen igen! Mindenképpen keress rá több hazai társasjátékra is. Természetesen több hónapos, vagy akár éves előkészület is kell egy jó társasjáték elkészítéséhez. Több forrásból is olvastam jó tippeket, amiben mindegyik egyezett az, hogy

  • teszteld le a játékot több különböző korú, végzettségű, nemű… játékossal.
  • jegyzetelj le mindent, reakciókat….
  • ha közösségi finanszírozó kampányban gondolkodsz, akkor kell egy jó grafika róla, videó és kép formában
  • most már akár applikációval is össze lehet kapcsolni a társasjátékot, így még nagyobb esélyed lesz pénzt gyűjteni rá.

Inspirálódj ezekből az ötletekből: 

#3 – Képregény

Majdnem adja magát is a társasjáték után. Még hazai példa is van. A Nyugat + zombik című képregényre közel 8 millió forintot kaptak, és ezt 1100-an adták össze. Nem rossz igaz? A közösségi finanszírozó kampányukat ide kattintva eléred. 

#4- Animáció, videó, mese, oktató anyagok

a, tipp: A második legnépszerűbb kategória a film. Itt én a mesét emelném ki, amire érdemes lehet elindítanod egy kampányt. Például előfinanszíroznák egy fizetős mese Youtube csatorna díját. Így lenne pénz elkészíteni / elkészíttetni a videókat, animációkat.
b, tipp: Valamihez nagyon értesz? Vagy már elkészítetted a videóanyagok első részét? Hirdesd meg közösségi finanszírozó kampányban, és már előre el tudsz adni több videóanyagot is. (Én is többször így csinálom MinnerAkadémián. Már nem egy oktatást előre eladtam így.)

És akkor lett egy közösségi finanszírozó cikksorozat. Most már kíváncsi vagy, miként építheted fel a marketingjét, igaz? Hogyan indulj el…

Ehhez kapcsolódó tartalmak: 

. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Liber8tech/Indiegogo kampány

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek