55. üzleti ötlet: Idegen nyelv közvetítő, nyelvjárások specialistája. Nem te, az oldalad

Több olyan magyar céggel is találkoztam munkám során, akik külföldre készítenek reklámkampányokat, blogbejegyzéseket, cikkeket, illetve weboldal tartalmat külföldiek számára, főleg angol nyelven. Nehézségekbe ütköznek néha, amikor is egy-egy szókapcsolatot nem úgy használnak például az Egyesült Királyságban, mint az USA-ban. Az angol nyelv (illetve a többi nyelv) változatosságából profitálni is tudsz, és ehhez még nem is kell tudnod angolul.

55. vállalkozás ötlet: Olyan weboldal, ahol összekötöd a nyelvjárásokat jól ismerő külföldieket, vagy tanárokat, fordítókat azokkal, akik jól fordított anyagot akarnak kiadni a kezük közül (pl. weblap, hirdetés, blogbejegyzés, cikk… (Leírom a menetét, hogy jobban megértsd)

Az XY cég beküld egy “ticket”-et, hogy az adott kifejezést, mondatot így használják e San Francisco-ban.
Erre máris érkeznek a javaslatok, hogy mi lenne jobb, hogyan használják…
Az XY cég egy-egy ticket (mondat) után pár száz forintot, vagy egyösszegű havidíjat fizet. Nagyobb szöveg esetén persze többet. Lehet, hogy a ticketenkénti összeg jobb lenn, pl 1500 forint. Mert így kis összegeket fizet ki, de azt sokszor.
Akik pedig válaszolnak, ők pontokat gyűjthetnek, és az alapján kapnának pénzt. Bevallom, most nem kezdek bele számolni, mennyit és hogyan, ez már a te feladatod, lesz a projekt megvalósításakor. Úgyis le kell tesztelned a számokat.
Profitod származhat a reklámozókból, pl nyelviskolák, fordító irodák…
Például sok külföldi cégnél látok olyan Magyarországra szánt reklámot, ami teljesen magyartalan (bár ezek általában kokler cégek), igaz neked fizetnének. (Ez a másik oldal)

Továbbá érdemes kutakodnod az SSC szektorok piacán is
. Tudnál olyat csinálni, hogy egy SSC központ egy nagyobb díjat fizet havonta azért, hogy a te oldaladon fent lévő emberek segítsenek a nyelvi dolgokban.

Célpiac: Már itthon is megéri beindítani, és letesztelni még a külföldi piacra lépés előtt. Magyar vállalkozók a célpiac tehát először, akik sok külföldi anyagot, cikket, reklámot állítanak elő. Akár reklám ügynökségeket is érdemes lesz megkeresni.
Konkurencia: Jelenleg még nem találtam hasonlót, de a fordító irodák lehetnek konkurenciáid, bár akár partnereid, és reklámozóid is lehetnek később.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, itt viszont kell jó programozói tudás. Keress rá, mert hasonló elven működő weboldal már le lehet programozva (ticket rendszer, beküdök valami javaslatot, munkát, freenlancer weboldalak hasonlók)
2. A válaszadók pontokat kapnak, de plusz értékelő rendszert is bevezethetsz.
3. Vedd fel a kapcsolatot angoltanárokkal, fordítóirodákkal ők a alkotják a válaszadókat, illetve a reklámozókat
4. Keress fel reklámügynökségeket, akik a külföldre is reklámoznak. Keress fel startupokat, akiknek kellenek jó és hiteles, nyelvtanilag, területileg helyes kifejezések az applikációjukba, weboldalukra…
5. Ez egy olyan projekt, amibe be is tudsz vonni befektetőt, és érdemes is lesz, hiszen külföldi terjeszkedés is megéri.

Profit várakozás:
Kalkulálni nehéz, amennyiben előfizetői rendszert alkalmazol, abban az esetben már 100 cégnél is havi 2000-5000 forintos havidíjnál már 200-500 ezer forint is lehet. + a reklámozók

Piaci igény van rá, sok startup is fizetne ezért, mivel a legtöbb külföldre fejleszt. Megtalálhatsz olyan nagy cégeket, akik rengeteg anyagot állítanak elő angol, illetve más nyelveken,

[adrotate banner=”5″]

 

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!