55. üzleti ötlet: Idegen nyelv közvetítő, nyelvjárások specialistája. Nem te, az oldalad

Több olyan magyar céggel is találkoztam munkám során, akik külföldre készítenek reklámkampányokat, blogbejegyzéseket, cikkeket, illetve weboldal tartalmat külföldiek számára, főleg angol nyelven. Nehézségekbe ütköznek néha, amikor is egy-egy szókapcsolatot nem úgy használnak például az Egyesült Királyságban, mint az USA-ban. Az angol nyelv (illetve a többi nyelv) változatosságából profitálni is tudsz, és ehhez még nem is kell tudnod angolul.

55. vállalkozás ötlet: Olyan weboldal, ahol összekötöd a nyelvjárásokat jól ismerő külföldieket, vagy tanárokat, fordítókat azokkal, akik jól fordított anyagot akarnak kiadni a kezük közül (pl. weblap, hirdetés, blogbejegyzés, cikk… (Leírom a menetét, hogy jobban megértsd)

Az XY cég beküld egy “ticket”-et, hogy az adott kifejezést, mondatot így használják e San Francisco-ban.
Erre máris érkeznek a javaslatok, hogy mi lenne jobb, hogyan használják…
Az XY cég egy-egy ticket (mondat) után pár száz forintot, vagy egyösszegű havidíjat fizet. Nagyobb szöveg esetén persze többet. Lehet, hogy a ticketenkénti összeg jobb lenn, pl 1500 forint. Mert így kis összegeket fizet ki, de azt sokszor.
Akik pedig válaszolnak, ők pontokat gyűjthetnek, és az alapján kapnának pénzt. Bevallom, most nem kezdek bele számolni, mennyit és hogyan, ez már a te feladatod, lesz a projekt megvalósításakor. Úgyis le kell tesztelned a számokat.
Profitod származhat a reklámozókból, pl nyelviskolák, fordító irodák…
Például sok külföldi cégnél látok olyan Magyarországra szánt reklámot, ami teljesen magyartalan (bár ezek általában kokler cégek), igaz neked fizetnének. (Ez a másik oldal)

Továbbá érdemes kutakodnod az SSC szektorok piacán is
. Tudnál olyat csinálni, hogy egy SSC központ egy nagyobb díjat fizet havonta azért, hogy a te oldaladon fent lévő emberek segítsenek a nyelvi dolgokban.

Célpiac: Már itthon is megéri beindítani, és letesztelni még a külföldi piacra lépés előtt. Magyar vállalkozók a célpiac tehát először, akik sok külföldi anyagot, cikket, reklámot állítanak elő. Akár reklám ügynökségeket is érdemes lesz megkeresni.
Konkurencia: Jelenleg még nem találtam hasonlót, de a fordító irodák lehetnek konkurenciáid, bár akár partnereid, és reklámozóid is lehetnek később.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, itt viszont kell jó programozói tudás. Keress rá, mert hasonló elven működő weboldal már le lehet programozva (ticket rendszer, beküdök valami javaslatot, munkát, freenlancer weboldalak hasonlók)
2. A válaszadók pontokat kapnak, de plusz értékelő rendszert is bevezethetsz.
3. Vedd fel a kapcsolatot angoltanárokkal, fordítóirodákkal ők a alkotják a válaszadókat, illetve a reklámozókat
4. Keress fel reklámügynökségeket, akik a külföldre is reklámoznak. Keress fel startupokat, akiknek kellenek jó és hiteles, nyelvtanilag, területileg helyes kifejezések az applikációjukba, weboldalukra…
5. Ez egy olyan projekt, amibe be is tudsz vonni befektetőt, és érdemes is lesz, hiszen külföldi terjeszkedés is megéri.

Profit várakozás:
Kalkulálni nehéz, amennyiben előfizetői rendszert alkalmazol, abban az esetben már 100 cégnél is havi 2000-5000 forintos havidíjnál már 200-500 ezer forint is lehet. + a reklámozók

Piaci igény van rá, sok startup is fizetne ezért, mivel a legtöbb külföldre fejleszt. Megtalálhatsz olyan nagy cégeket, akik rengeteg anyagot állítanak elő angol, illetve más nyelveken,

[adrotate banner=”5″]

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek