83. üzleti ötlet: Az ételek IKEA-ja, alapanyag házhozszállítás biznisz egy kis csavarral

Nehéz megfogalmazni ezt az új üzletágat, vállalkozás ötletet, amit a magyar alapítású Kitchenbox behozott külföldről. Megvalósították itthon azt, amit a tengerentúlon a Blue Apron amerikai cég. Az utóbbi cég havonta 2 millió csomagot szállít ki szerte az USA-ban, és 500 millió dollárt ér. Mit is csinálnak? Előrecsomagolt alapanyagokat recepttel együtt házhozszállítják, és neked már csak főzni kell. Még a répát is megpucolják, és a fűszereket gondosan kimérik, pont annyit, amennyire szükséged van. Utóbbi azért is előnyös, ha mondjuk valami speciális fűszert használsz nem kell megvenned az egészet. Van hely a piacon? Naná!

83. vállalkozás ötlet: Előrecsomagolt alapanyag házhozszállítás + recept

Update!!! 2020. 06. 22. a koronavírus elhozta a cég tündöklését. A tőzsdei árfolyama is megnégyszereződött, mert egy alternatíva az étel beszerzésére. Sőt! Azért növekedett a forgalom, mert kiváltotta részben az éttermeket, sőt még a ételrendelést is. Étterembe korlátozottan mennek az emberek (még mindig), az ételrendelés pedig szinten kerülik. Vagyis úgy fogalmaznék utóbbira nem került át a forgalom, ami kiesett a menüzőktől. A home office a cégeknél legalább októberig fennmarad, sőt egyes jelzések szerint decemberig.

Mielőtt rátérnénk a lényegre van néhány fontos információ. Ez az üzleti megoldás is azért lett népszerű, mert valamennyire átérzed az IKEA hatást. Persze a főzésnél egyértelmű, hogy saját magad alkotod. de mégis hozzátartozik a márkaépítéshez az,  hogy így használod a cég “termékét”.  Ami az egyik legnagyobb probléma a területen, amit jól leírt a The Motley Fool ebben a cikkében az az árazás. Ha erre egy nagyon jó megoldást kitalálsz, akkor még nemzetközi piacon is nagyot szakíthatsz. Az a baj, hogy mindennap nem éri meg egy 4 tagú családnak a Blue Apronról rendelnie az USA-ban. Szinte az egész éves élelmiszer keretüket kimerítené, és még csak a vacsorát oldották meg ezzel. Persze nem kell mindig onnan rendelni, de elvileg maga az ötlet az, hogy megkönnyítse a főzést.

a, ötlet: Nyugodtan másold le az ötletüket, a piacon még egyrészt van hely is, másrészt nem mindig az első piaci szereplő lesz a befutó. Lehetséges, hogy te jobban fogod ezt csinálni. Van egy réteg, aki ezt igényli. Sőt azt is mondhatom, ha csinálsz például családi csomagot, illetve egyéb extra csomagokat, akkor piaci fölénybe kerülhetsz. Az emberek szeretik a recepteket is, és régen láttam ennyire jó ötletet mostanában. Nézd meg a Kitchenbox weboldalát, illetve a Blue Apron-t is, és vegyítsd az ötletüket. Az előfizetéses modellre is érdemes koncentrálni. A randi csomag is jó ötlet lehet, erre főleg férfiak lesznek jó célcsoport (utóbbi saját Minner ötlet)
b, ötlet: A BlueApron úgy szélesítette a célcsoportját, hogy boltokban is elkezdte árulni. Az egyik legnagyobb áruházlánc a Costco üzleteiben árulják a kis összeállított csomagjaikat. Főleg háziasszonyok a célcsoport. Míg az alap előfizetéses modelljükben arra is koncentrálnak, hogy új ételekkel, fűszerekkel kísérletezzenek az emberek és új ételeket tanuljanak meg, addig a boltokba megvehető összeállításokat, csomagokban hétköznapibb ételek vannak. Természetesen ez is kapcsolódhat az “a” ötlethez, vagyis ahhoz az üzleti modellhez. Úgy látom a fenti leírt problémát részben ezzel megoldották, de csak részben. 

Célpiac: főleg városiak, sokat dolgozók, irodai dolgozók. Az irodai dolgozókra külön ráállnék (ez például a Youtyúk esetében nagyon bejött).. Vagy azok, akik új ételeket próbálnának ki, tanulnának meg. További célcsoport a gluténérzékeny, vagy egyéb ételallergiás emberek, nekik külön ételcsomagok.
Konkurencia: az említett Kitchenbox
Megvalósítás, üzlet:
1. Vedd fel a kapcsolatot a beszállítókkal, őstermelőkkel
2. Jár utána milyen engedélyeztetésre lesz szükséged.
3. A recepteket gondosan tervezd meg, legyen változatos, igazítsd az alapanyagokhoz
4. A recepteket mindenki szereti olvasni a weben, megosztani… így a közösségi oldalakon nem kell aggódnod az érdeklődés elmaradásán.
5. A blogodat és a tartalommarketingedet is könnyen össze tudod állítani. A receptek, ételek köré kell kialakítani a tartalmat. És, mint tudjuk sokan előszeretettel kattintanak az ételekre.

Profit várakozás:
Ezt nehéz belőnöm, a te tárgyaló képességedtől is függ, de a házhozszállítást is számolva kb. 10-20% lesz egy-egy csomagon a profitod. Ami nem rossz az ételkiszállításnál.

Hasonló üzleti ötletek: 

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Forrás: Kitchenbox, BusinessInsider

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek