Ingyen hamburger másnaposságra. Calvin Klein reklám – manuális hype? Könyvajánló

Dátum

Megosztás

A Calvin Klein új reklámja, melyben Jeremy Allen White szerepel, a TikTokon és a YouTube-on is felkapott lett. Mit kell mondania egy fehérnemű reklámnak? A munkahelyen nehezíti a kommunikációt a szleng, minden korosztály a saját kifejezéseivel operál. Egy professzionális környezetbe nem biztos, hogy belefér a szleng – ugyanakkor korosztálytól függetlenül hozzáállás kérdése, meg akarjuk-e érteni a másikat. Brazíliában a Burger King egy másnapos kampánnyal kezdte az újévet. Az applikációba beszkennelt arcuk alapján 3 Whopper közül kaptak egyre kupont a felhasználók a másnaposságuktól függően. Folytatjuk könyvajánló sorozatunkat, ezen a héten bemutatott könyvünk A változás bajnokai. Többek között a felelős kapitalizmusról, a változó világról, AI-ról… és még sok minden másról is szól, nem szeretnénk mindent lelőni.

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát és Sólyom Eszter

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

0:00 Bevezető, Microsoft Copilot
03:05 Calvin Klein reklám TikTok trend
12:19 Generáció szleng a munkahelyen
21:25 Burgerg King másnaposság burger
27:12 Könyvajánló: A változás bajnokai

Calvin Klein reklám, Tiktok hatás

Egyszer csak a közösségi médiában, főleg TikTokon (most ott van minden, ami trendi) megjelent több olyan videó, amiben nők csak bámulják a képernyőt, vagy együtt ülnek a TV előtt és meredten néznek. A videók többsége arról szól, hogy nem tudnak mit csinálni miután látták a videót, persze van aki pont ellenkezőjéről készít videót, hogy őt hidegen hagyja. Aztán hashtag-ekben ott a #calvinklein vagy #jeremyallen neve. A legújabb Calvin Klein reklámra reagálnak, amiben Jeremy Allen White szerepel a videó többségében egy alsónadrágban. A reklám Youtube-on 2,3 millió nézettségnél jár 11 nap alatt. Ami sokszorosa az átlagosan 20-30 ezer megtekintésű videóiknak. A TikTokon pedig bőven 2 milliós nézettség felett járnak összességében ezek a videók, sokan használják a fent említett hashtag-et is.

Szerintetek manuálisan indítottak el a hypeot? 

Forrás: YouTube

A szleng nehezíti a munkahelyi kommunikációt

Ha úgy érzed a fiatal és az idősebb munkatársak a cégednél más nyelvet beszélnek, akkor közel jársz az igazsághoz. Minden generációnak megvan a saját szótára, vagy saját szlengje, ami a legtöbb munkahelyen kommunikációs problémákat okoz egy felmérés szerint. A Preply több, mint 1000 ember kérdezett meg, ami mellett Google trends adatokat elemeztek és arra jutottak, hogy:

  • A Gen Z 25%-a küzd azzal, hogy megértse az idősebb kollégákat
  • Az X generáció 30%-ának okoz nehézséget a Gen Z-vel való kommunikáció
  • Az Y generáció 28%-a vallotta azt, hogy eltanult és használni kezdett Z generációs szlengeket csak azért, hogy könnyebb legyen a munkahelyi kommunikáció.

Átlagosan minden generáció negyede/harmada küzd azzal, hogy értse a többieket. Külön érdekesség, hogy ennek áthidalására ki hogy próbál „tanulni”. Az X a fiatal családtagoktól kér segítséget, az Y YouTube videókat néz, a Z pedig TikTokról próbál informálódni.

Forrás: FastCompany

Ingyen hambival jutalmazza a másnaposságot a Burger King

Nektek is másnaposan indult az új év? Brazíliában a Burger King egy másnaposság kampányt tervezett a Whoppere és a mobil alkalmazása népszerűsítésére. Egy microsite-on vagy a mobil applikációjukban ha a kamerával beszkennelted az arcod, a rendszer kielemezte, hogy mennyire vagy másnapos. A másnaposság szintje alapján 3 féle kupont kaphattál: Whopper Jr. Double, Whopper, vagy Whopper Double. Az elkészült képeket pedig megoszthattad a közösségi médián. 

Nem ez az első technológiai csábítása a Burger Kingnek, 2019-ben volt egy „égesd el a konkurenciát” kampánya, ahol virtuálisan a versenytársai reklámját lehetett elégetni egy ingyen hamburgerért – szintén a Burger King appban. 2023-ban pedig a McDonald’s ChatGPT-s plakátjára válaszolt egy közvetlenül a mekié mellé helyezett AI plakáttal a cég. 

Források: TheHustle, MarketingDive, Insider

Könyvajánló: A változás bajnokai

Folytatjuk könyvajánló sorozatunkat, ahol a Pallas Athéné könyvkiadó könyvei közül szemlézünk, ajánlunk nektek könyveket. Oké most így, hogy heti egy könyvet kötelezően el kellett olvasnom az elmúlt bő 2 hónapban mondhatom, hogy igencsak hasznos challenge. 

A változás bajnokai könyv hamar rávezet minket, hogy itt vagyunk egy változó világban, ám mi mégis állandóságot szeretnénk. Ez persze logikus, nem szereti az ember a változást. Eközben egyre jobban gyorsul és megváltoztatja a mindennapjainkat. A szerző időnként úgy fogalmaz, így egyébként mint Milán. Nem végig, de sokszor van benne valami Minneres. Tetszett, hogy ez a könyv is a felelős kapitalizmusról ír. A szerző szerint egy vállalatnak nem a vezetőik és részvényeseik pénzügyi hasznát kell hajtania, hanem a vevők, ügyfelek, partnerek, munkavállalók érdekeit, igényeit is figyelembe kell venni. 

A könyv szakmai szemmel: itt az AI, itt a munkavállalói attitűd változások, itt a z generáció sok minden újdonság van, amire reagálni kell, sőt változtatni. El kell fogadni, hogy a régi nézőpontok, rutinok nem megfelelőek. A könyv segít megérteni és kezelni ezeket a szituációkat. Bár üzleti könyv, de sokkal inkább a mi fejlődésünkre koncentrál, mint magára a vállalatra. 

A könyv személyes fejlődésünkben segíthet. Abba a világban élünk, ahol nem 20-30 évig dolgozol egy cégnél, sőt nem ugyanazt. Amire rávezethet minket, hogy állandóságnak a változást tartsuk és ehhez meglegyen a megfelelő szemléletünk, eszközrendszerünk. 

A könyvet itt tudod megvenni: Pallas Athéné

Korábbi hírszemlék:

Kiemelt kép: The Drum

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.