Ingyenes promóciós oldal készítő (landing page, weboldal). Útmutató lépésről lépésre

Dátum

Megosztás

Olyan mint egy online szórólap! Néhány kattintás és kész is egy olyan promóciós oldal vagy egyoldalas kampány oldal, amivel azonnal hirdetni tudod a termékedet, szolgáltatásodat. Gyűjthetsz vele érdeklődőket, reklámozhatsz eseményt, vagy éppen letesztelheted, kell-e az embereknek egy adott termék vagy szolgáltatás.

Nem szeretem, amikor valaminek az az akadálya, hogy éppen nem tudunk elkészíteni egy promóciós oldalt, amivel azonnal reklámozni tudjuk magunkat, cégünket. Ezt megoldjuk most! Na lássuk! Képekkel! Csak görgess bele!

Összesen 7 perc eljutni addig, hogy már szerkeszted a promóciós oldalad.

A cikkben a Mailerlite nevű hírlevélküldő rendszer promóciós oldal készítő funkcióját mutatjuk be. Van egy izgalmas megoldás benne, méghozzá az ún. drag and drop weboldal szerkesztő – vagy vizuális szerkesztőnek is hívhatjuk. Ingyen is tudod használni a rendszert, kisebb korlátozással (ha saját domainre akarod átirányítani, az havi 10 dollár). Merüljünk is bele!

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Mailerlite promóciós oldal / weboldal készítő funkciója

A Mailerlite egy nagyon olcsó és könnyen használható hírlevélküldő szoftver. Nemrég bemutattuk egy cikkben, hogy milyen könnyen létre tudod hozni a hírlevél, e-mail marketing feliratkozók gyűjtéséhez az űrlapot, majd kiküldeni az első hírleveledet. (lásd korábbi digitális ninja cikk)

Most a promóciós oldal készítő funkcióját mutatjuk be.

A Mailerlite weboldala, itt tudod elkezdni: mailerlite.com

Kezdjük az árral, mennyi az annyi! 

  • Ingyenesen is lehet használni a rendszert.
    • Mivel hírlevélküldőhöz kapcsolódik, az ingyenes verzió 1000 feliratkozóig tart, de limitálták az e-mail küldést. 12 000 e-mailt küldhetsz így ingyen egy hónapban
    • A promóciós oldal szerkesztő ingyen használható, annyi korlátozással, hogy ingyenes verzióban nem lehet hozzákapcsolni a domainedhez, pl. kampany.domainneved.hu-t használva.
  • Az előfizetés díját tehát a hírlevél feliratkozókban számolja a rendszert. 1000 feliratkozó felett 15 dollár havonta
  • 5000-10 000 feliratkozónál 50 dollár havonta 
  • Amennyit nyersz az ingyenes időszakban, abból azért futja majd a havidíjra, amikor több lesz a feliratkozód. Az árazás legalább motivál, hogy menedzseld a feliratkozókat, érdemes törölni a nagyon inaktívakat. 
  • Az árakat, funkciókat ide kattintva találod.

+képzés: Csináltunk egy igazán gyakorlatias képzést hírlevél küldésről. Mailerite is szerepel benne: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus

0. lépés: Regisztráció

Itt tudod elkezdni: mailerlite.com

A Mailerlite sok adatot bekér a regisztráció elején, verifikáltatja az e-mailt is a regisztrációs folyamat közben, a céges adatokat is ki kell töltened. 

Ezután 10-15 percet várnod kell, amíg aktiválják a fiókot. Addig is már elkezdhetsz dolgozni a felületen, hírlevelet is írhatsz, promóciós oldalt is szerkeszthetsz, csupán maga a kiküldés nem fog addig működni, amíg nem lett aktiválva a fiókod.

1. lépés: Promóciós oldal létrehozása, elnevezése

Landing page-nek hívja a rendszer és a Site menüpontban találod. Kattints a narancssárga create landing page gombra

Következő lépés, hogy kijelöld melyik csoporthoz tartozó promóciós oldalt hozod létre. Ezt a regisztrációnál létrehozod. Group-okra osztjuk például a mi esetünkben a Minner olvasókat, MinnerAkadémia vásárlókat, és például külön szednénk az üzleti konzultáción résztvevőket. Lényegében a hírlevél listákat. Regisztrációnál alapból létrehoz egyet a cégneveddel.

2. lépés: Sablon kiválasztása

Ez gyors volt igaz? Már ott vagyunk a lényegi résznél. A sablonnál a Preview gombra kattintva (képen bal alul 3. sablon) előnézetben meg tudjuk nézni a sablont, select szóra kattintva pedig szerkeszteni.

Select gombra kattintva elénk tárul a vizuális szerkesztő:

Apropó! Mennyire tudsz egyedi lenni? Sok sablon és elrendezés van, így valóban könnyű a sablontól eltérő dizájnt létrehozni. Ne aggódj azon, hogy nem lesz egyedi az oldalad, mert hasonló szerkesztőkkel ugyanezt fogod tudni megcsinálni.

3. lépés: Alap oldal testreszabása, méret, szín, betűtípus

A fenti képen látod, hogy baloldalon élesben, vizuálisan látod a készülő promóciós oldalt (landing page-t), míg jobb oldalt találod a szerkesztő sávot, ahol majd a különböző dolgokat fogod beállítani.

Itt első körben két dolgot kell néznünk. A SETTINGS gombra kattintva tudod a fő beállításokat elvégezni az adott oldallal kapcsolatban. Például teljes szélességben legyen, vagy egy fix méretben, betűtípus, színek, aláhúzás színe… Fontos: kattints le, lépj ki adott blokkból, hogy a valódi SETTINGS rész bejöjjön, amit látsz nálam is felül (cancel gombbal tudsz kilépni egy blokkból, vagy save gombbal).

A blocks gombra kattintva új blokkot tudsz hozzáadni az oldaladhoz (lásd 4. pontban). Vagy az adott blokkot / szakaszt tudod szerkeszteni, de oda is vált egyből, ha ráviszed az egeret. Egy szakasz egy vízszintes részt jelent a weboldaladon.

Például ha a gombokat megváltoztatod a Settingsben, akkor az a teljes oldalra fog vonatkozni. Itt most a gomb színét pirosasra váltottam. Lásd alábbi ábra.

Fotnos! Alul a SAVE gombra mindig kattints rá, mert akkor menti le a változtatást, cancel gombbal visszalépsz.

A képen látható tudásrészvény egy aktív MinnerAkadémia kampány része, kedvet is kaptam, hogy ezzel egy landing page-t készítsek a kampánynak. Pont erre találták ki. A tudásrészvény azt jelenti, hogy befektetsz a tudásba, és a tudásodból profit lesz. Amit úgy is hallottál már, hogy „a legjobb befektetés a tudás”. Mi picit újraértelmeztük. Videós képzésekbe, vagy üzleti tanácsadásba fektetve hozamot érhetsz el a MinnerAkadémia segítségével.

4. Blokkok, szakaszok testre szabása, hozzáadása

A Blocks szóra kattintva (settings mellett a bal oldali sávban) találunk rengeteg előre elkészített szakasz mintát, amit utána még tovább tudunk módosítani. Például a kép ne baloldalt legyen, hanem jobb oldalon és persze képet cserélni, érdemi tartalmat, gombokat megváltoztatni, feliratokat, szövegeket…

Lehet szöveget, képet, gombot, űrlapot, galériát, különböző webes elemeket beszúrni (természetesen a hírlevél küldő rendszert egyből beállítani).

+tipp: Képeket az Unsplash-ről érdemes letölteni, ingyenesen. Üzleti célra is fel tudod használni. Cikk erről: Jogtiszta képek marketinghez, Facebook posztokhoz, reklámhoz

Az adott szakasznál a + jelre kattintva újabb részt adhatsz hozzá a blokkhoz.

Egyből a szövegre kattintva tudod a szövegelemeket lecserélni, módosítani a betűméretet, színt… stb.

A képre kattintva a jobb oldali részen jelenik meg a szerkesztő, ahol cserélni lehet.

A gombokra, képekre, sőt egyes szakaszokra is tudunk linket tenni.

5. lépés: Publikálás

Ha kész vagyunk a szerkesztéssel (később is tudjuk majd módosítani), kattintsunk a jobb felső sarokban találhatóSave and publishgombra.

Majd tudjuk a linkünket szerkeszteni. Ha prémiumra váltunk, akkor a domainünket hozzá tudjuk adni. Ott az aldomaint érdemes használni: aldomain.domaineved.hu – például kampany.minnerakademia.hu

Az ingyenes verzióban a subscribepage.com/link-neve oldalt tudod használni, belinkelni.

Innen már nem nehéz!

Vagy mégis? De mi szerepeljen rajta?

Mi szerepeljen a promóciós oldaladon, kampányoldalon?

A landing page magyarul promóciós oldal, vagy még sales oldalnak is szoktuk hívni. A landing page a weboldaladhoz tartozó aloldal (akár több is lehet), célja egy-két termék vagy ajánlat promotálása úgy, hogy a vevő problémájára, fájdalompontjára koncentrálsz. Kapcsolódhat időszakos kampányokhoz is, amikor egy-egy téma köré készítesz promóciós oldalt, de akár nyereményjáték felhívást is érdemes így elkészíteni. Kampányoldalnak is szoktuk hívni.

Az utóbbi izgalmas lehet, vagyis az éppen futó kampányod, amit egy téma / termék / promóció / ajánlat / esemény köré találtál ki pont jó ötlet egy promóciós oldal létrehozására.

Érdemes

  • bemutatni a fő problémákat
  • kifogásokat
  • leírni a körülményeket, amik körülveszik a terméket
  • gyakran ismételt kérdéseket megválaszolni
  • és persze bemutatni a terméked / szolgáltatásodat
  • vélemények részt se felejtsd el

Egyéb jellemzők, tudnivalók, felépítése:

  • Nincs felül menüpont, el szoktuk rejteni, vagy nem is teszünk oda. Menü nélkül azonnal növekszik a konverziós rátád. 
  • Az első blokkba kerül a fő fájdalompont / igény, ami a vevőidhez, vagy a termékhez kapcsolódik. 
  • Több blokkból áll a landing page, amin minél több információ szerepel a vevővel kapcsolatban. A vevő van fókuszban, az ő nyomógombjait keressük, triggereket helyezünk el. 
    Ezeket érdemes beleírni, akár külön blokkokban kifejteni:
    • Mi a fő probléma? A vevők problémája mi, mi a fő igény?  – Ez lesz a fő headline – Ebben a blokkban természetesen szerepel már a termék is, sőt gomb a vásárláshoz, vagy feliratkozáshoz, vagy egyéb konverzióhoz.
    • Mit kell tudni erről a problémáról, részletezzük – vevőről szól
    • Mit élhet át, mit használ még a probléma, vagy annak megoldása közben. Milyen alternatívákat, kivel használja…. – vevőről szól
    • Mi a megoldás erre a problémára / igényre? – maga a termék, na ide kerül a reklám. 
    • +segítség: ez még segíthet a vevő fejével gondolkodni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
    • Figyelem! Egy landing page soha nincs kész! Folyamatosan írj hozzá szöveget. 
  • A cél a konverzió, ami lehet vásárlás (például gombbal), vagy űrlap kitöltése, időpontfoglalás. Fontos! A konverzió növelését akkor tudod elérni, ha egy vagy két terméket reklámozol így egy oldalon, vagy maximum egy-két ajánlat szerepel. 
  • Több landing page: akár egy termékhez több landing page-et is érdemes készíteni. Általában külön célcsoportra vagy problémára szoktuk készíteni. Ez SEO-ban, vagyis keresőoptimalizálásban is segíteni fog.

Landing page, promóciós oldal hirdetése, marketing: 

Amikor készen vagy a promóciós oldaladdal, akkor jön az igazi feladat: hirdetni kell. 

  • A fő headline-t, a fő problémát hirdesd új célközönségre – Ez általában 2-3 különböző hirdetést jelent, más képekkel, más hirdetés címekkel, szövegekkel. 
    Ez menjen nagyobb marketing költséggel, hogy töltsd a remarketing adatbázisodat. Naponta 2-10 000 forint közötti összeget határozz meg rá promóciós oldalanként. 
  • A landing page-ed alrészeiben, különböző szakaszokban található információkat hirdesd azokra, akik már látták a landing page-edet (remarketing hirdetés). – Ez legalább 5-8 különböző hirdetést jelent. Tehát a promóciós oldalad szövegezését úgy kell kialakítanod, hogy azokból ki tudj venni hirdetésszövegeket. Tapasztalat, hogy ha nem tudsz kivenni belőle, akkor nem is annyira jó a szövegezés, dolgozz még rajta!  
    A hirdetéssorozatban célzol tehát a remarketing célközönségre. Naponta erre a fenti összeg 30%-át (naponta). Pl. Ha fenti összeg 3000 ft, akkor erre a remarketingre 1000 Ft.

A Billingo a digitális ninja rovat támogatásával is sokat segített hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg! Nézz körül Billingo digitális megoldásai között és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide

Ez jó volt! Van még ilyen?

Ezeket a tartalmakat ajánlom:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!