Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat. Az 5. részben megismerhetted, hogy bizony sokszor a cégben dolgozók gáncsolják el a növekedési törekvéseket. A cikksorozat 4. részében pedig a kulcstényezők között már kiemeltük, hogy ezt a területet kezeljük tudatosan, vagyis hozzunk létre innovációs csapatot (mégha csak munkájuk, munkaidejük egy részét érinti). Ebben a cikkben ezt bontjuk tovább, hogy szinte egy sablonként használni tud ezt a mindennapokban és a céged a gyorsuló pályára növekvő álljon.

Mivel is kezdjük? Az innováció lehet nem is az, amire te gondolsz!

Az innováció szótól megijedünk, pedig nem kell egyből valami grandiózus dologra gondolni, ami akár technológiában, akár másban teljesen megreformálja mondjuk az iparágat, a vállalkozásodat. Nem, ennél szerencsére sokkal egyszerűbb. Lehet innováció az, ha bevezetünk egy digitális folyamatot, vagy átalakítjuk a kiszolgálást, gyártást, vagy csupán egy új terméket dobunk a piacra, vagy átalakítjuk a cég működését, üzleti modelljét.

Csillag Péter milliárdos a következőt mondta egy interjúnkban az innovációról (1 percben):

Ezt ráérsz később is megnézni! Ez hosszabb lesz!

Van egy hosszabb videónk a témában. Van egy CEO napló sorozatom. Ha szeretnél még elmélyedni ebben, még más oldalról is hallani az innovációról, akkor ezt a videót nézd meg, cikk formában is megvan: CEO Napló: Innováció. Nem kell kreativitás? Sőt hibázni kell?! 1. rész

Innovációs csapat a kulcstényező?

#kutatás: A McKinsey azt kutatta, hogy mik a sikeres cégek kulcstényezői termékbevezetésnél, skálázódásnál. Itt a No.1 kulcsfaktor a gyorsan növekvő cégek esetében a munkatársakkal való kollaboráció. Fontos! A cég átalakítását legtöbbször a munkatársak gáncsolják el (nem akarnak változást, nem akarnak új szoftvert…). A McKinsey által vizsgált cégeknél külön csapatot hoztak létre például az új termékek piacra dobásához.

Forrás: McKinsey új termék kutatások: mckinsey.com/

Saját #példa: Pont itt ez a Minner Előny előfizetés egy új projekt volt a Minnernél, mondhatni az innováció része, a gyorsan növekvő pálya fontos lépése a cégnél. A Mi innovációs csapatunk két főből állt: Eszter és én (Milán).

  • Ötletelési, tervezési, kutatási fázisban az egész csapat dolgozott rajta alig heti egyszer 1 órán át március-június között. Ekkor kutattunk, ütköztettünk érveinket, az ötletet, megvalósításhoz szükséges tényezőket vizsgáltuk.
  • Megvalósítási fázis. Július-szeptember között a munkaidőnk egy részében dedikáltan a Minner Előny előfizetés piacra lépésén dolgoztunk. Eszter és az én feladatom volt ez. Heti 3 órát szántunk rá.
  • A működési fázisban vagyunk most, Amikor is a cég napi, heti, havi működésében is meg kellett változtatni folyamatokat és kellett hozzá még egy ember, így felvettünk egy munkatársat.

A cikk további részében erről lesz szó:

  • Hogyan is lehet ezt tudatosan felépíteni, mire figyelj,
  • hogyan tervezd meg, hogy ilyen rövid időn belül tudj tervezni,
  • megvalósítani olyan változást a cégedbe, ami a gyorsan növekvő pályára viszi a cégedet.
  • Hozok példákat is, ami segíti mélyíteni az ismereteket.
  • Holnap már neki is láthatsz az innovációs stratégia kidolgozásának a cikk alapján és a cikksorozat többi részei támogatásával.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

A Gyorsan növekvő cikksorozat további részei:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek