Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Dátum

Megosztás

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor kifejezésre. Nő az érdeklődés a retro stílusú lábbelik iránt, divatosak a régi típusú, sötétkamrában előhívható képeket készítő kamerák és a régi videójáték konzolok is.

A ruhákon, lakberendezésen és elektronikán túl, terjed még a nosztalgia marketing jelensége is.

A kutatások szerint a nosztalgia élménye azonnal nagyobb költésre sarkallja a fogyasztókat, mert a termék használhatóságától függetlenül, az elődiézett jó emlékek már valamennyi értékkel bírnak számukra. A marketing eleve az érzelmekre próbál hatni és a nosztalgia egy nagyon erős érzés, amit egyre többen használnak ki. A Coca-Cola visszahoz évtizedekkel ezelőtti limitált kiadású üdítőket, az Adobe egy Bob Ross hasonmással reklámoz egy új szoftvert, az Apple a sütiszörnnyet szerepeltette egy reklámban. De nem csak régi márkák használhatják ezt!

Jól látszik, hogy modern termékeket adnak el régi szereplőkkel, ismerős érzésekkel. Ha a te céged még nem létezett a 80-as vagy 90-es években, akkor is használhatsz onnan származó dallamokat, jelenségeket, trendeket, színészeket, régi reklámokat, rajzfilmeket… bármit, ami az embereket visszarepíti abba a korba. A lényeg, hogy pozitív érzést keltsen bennük. Meg persze, hogy a márkáddal összhangban legyen egy ilyen kampány.

Ha érdekel hogyan tervezhetsz egy ilyen kampányt és hogy használd a nosztalgiát a marketingedben, hallgasd meg a Hírszemle podcastet, ahol az alábbi adásban a 23:13 -tól beszélünk róla. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben is hamarosan, vagy az alábbi lejátszón keresztül

Ez is jól mutatja a nosztalgia erejét: Ezek a 2000-es években népszerű weboldalak még mindig működnek – TeveClub, Chat.hu, MySpace

Forrás: fabrikbrands.com, blog.hubspot.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.