Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Dátum

Megosztás

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor kifejezésre. Nő az érdeklődés a retro stílusú lábbelik iránt, divatosak a régi típusú, sötétkamrában előhívható képeket készítő kamerák és a régi videójáték konzolok is.

A ruhákon, lakberendezésen és elektronikán túl, terjed még a nosztalgia marketing jelensége is.

A kutatások szerint a nosztalgia élménye azonnal nagyobb költésre sarkallja a fogyasztókat, mert a termék használhatóságától függetlenül, az elődiézett jó emlékek már valamennyi értékkel bírnak számukra. A marketing eleve az érzelmekre próbál hatni és a nosztalgia egy nagyon erős érzés, amit egyre többen használnak ki. A Coca-Cola visszahoz évtizedekkel ezelőtti limitált kiadású üdítőket, az Adobe egy Bob Ross hasonmással reklámoz egy új szoftvert, az Apple a sütiszörnnyet szerepeltette egy reklámban. De nem csak régi márkák használhatják ezt!

Jól látszik, hogy modern termékeket adnak el régi szereplőkkel, ismerős érzésekkel. Ha a te céged még nem létezett a 80-as vagy 90-es években, akkor is használhatsz onnan származó dallamokat, jelenségeket, trendeket, színészeket, régi reklámokat, rajzfilmeket… bármit, ami az embereket visszarepíti abba a korba. A lényeg, hogy pozitív érzést keltsen bennük. Meg persze, hogy a márkáddal összhangban legyen egy ilyen kampány.

Ha érdekel hogyan tervezhetsz egy ilyen kampányt és hogy használd a nosztalgiát a marketingedben, hallgasd meg a Hírszemle podcastet, ahol az alábbi adásban a 23:13 -tól beszélünk róla. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben is hamarosan, vagy az alábbi lejátszón keresztül

Ez is jól mutatja a nosztalgia erejét: Ezek a 2000-es években népszerű weboldalak még mindig működnek – TeveClub, Chat.hu, MySpace

Forrás: fabrikbrands.com, blog.hubspot.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss...

Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is....

Instant: Előfizetéses rendszer az autó piacon? A BMW már bele is vágott!

Sokféle előfizetéses modellről írtunk már itt a Minneren, de külön az autókról még nem esett szó. Már 2019-ben is cikkeztek arról, hogy egyszer a...