Instagram marketing tippek

Tudom mire gondolsz! Már megint egy újabb közösségi oldal, amit használni kellene. Erről már olvashattál a Minneren (a cikk végén link), hogy jelenleg itthon a Facebook, Youtube, Instagram, Linkedin az, amivel érdemes foglalkozni. Mindegyik más munkaigényű. Értelemszerűen a Facebookkal kell a legtöbbet foglalkozni napi szinten, és szerencsére az Instagrammal a legkevesebbet. Előnyöd is lehet, ha még most belevágsz, főleg azért is, mert elérésben többszöröse, mint a FB. Vágjunk is bele.

Mennyi aktív felhasználót lehet elérni?

Az alábbi infografikán a nemzetközi statisztikákat látod. Itthon Magyarországon körülbelül 1,2-1,5 millió felhasználó aktív ezen a közösségi oldalon. Főleg a 30 év alatti jómódúak, de már egyre több 30-45 közötti is regisztrál a közösségi oldalra.

 

Fotó: Instagram/Facebook Business

Mennyi az annyi? Milyenek az elérések Instagramon?

Hazai piacon egy átlagos poszt a követők 60-80%-ához elér. A történetben lévő posztok pedig a követők 20-25%-ához. Tehát láthatod, hogy nagyon jó eléréseket lehet elérni, érdemes követőket szerezni. Miért ilyen nagyok a számok? Hogyhogy ennyivel jobb, mint mondjuk Facebookon? Mert itt lényegesen kevesebb a tartalom. Nem napi szinten kell posztolni, hanem elég heti 2-4 posztot kitenni (kivéve történetbe, ott érdemes napi 1-et). Ezért az Instagram nagyobb arányban tudja megmutatni a te képeidet is. Néhány statisztika a Minner Instagram oldaláról. Jelenleg 1878 követővel rendelkezik az oldal, ahhoz nézd a statisztikai adatokat.

Instagram – mit kell tudnia róla egy cégnek

Számomra mindig motiváló az, hogy nehezítő tényező, hogy csak képekkel lehet kommunikálni. Miért motivál? Azért mert ez az jelenti, hogy meg kell ugrani azt a szintet, hogy jó képeket töltünk fel, azok megfelelően beleilleszkednek a kommunikációnkba. Tehát nem minden cég tudja ezt megcsinálni, aki tehát ügyes, sokkal sikeresebb lesz. Oké, ez igaz mindenre is, de véleményem szerint a csak képes, vagy csak videós platformokra még inkább.

  • Tehát csak képek és videók.
  • Az Instagram valójában a Facebookhoz tartozik.
  • Lehet hirdetéseket elhelyezni a Facebook hirdetési fiókodból is.
  • Érdemes cégként regisztrálni, amit akár a böngésződből is megtehetsz. https://www.instagram.com/ A regisztráció után a profilod beállításaiban kattints az az átváltás üzleti profillá menüpontra, hogy még több statisztikát kapj a felhasználókról.
  • Utána viszont csak mobilon tudod használni, képet/videót feltölteni.
  • Ezekre a helyekre tudsz tartalmat helyezni:
    • Bio – ez a bemutatkozás – ahol röviden be tudod mutatni mivel foglalkozol. Érdemes emojikat és hashtageket használni. Ide tudsz linket is elhelyezni (máshová sajnos nem)

    • Profilodnál a képek, vagyis a hírfolyam. Ide kerülnek a posztjaid.
    • Történet (stories) – Ezek a posztok 24 órán belül eltűnnek. A kis házikónál éred el a többiek történetét, felül a kis körökben. Ide tudsz te is posztolni. Elsőként rákattintasz a profilképednél a körre. Utána akár napon belül többet is fel tudsz tölteni, ha elhúzód jobbra az ujjad a köröknél. – Erről itt is írtam még: Van, ami a Facebook hírfolyamot is kenterbe veri. Az Instagram történet
    • Fókusz – A profil oldaladon a sikeresebb történeteket fókuszba helyezheted, így tovább is elérhetőek lesznek. A történetre, vagy a fókusznál a plusz jelre kattintva (profilodnál) tudod beállítani).
  • Videód 3-60 másodperc közé kell, hogy essen az alap profilodnál.
  • Instagram történetben (stories) 15 másodperc a videó.
  • Képeknél a legjobb, ha négyzetes (1:1) képeket használsz.

Tippek Instagramhoz

Figyelem! Én marketing szemmel nézem és nem úgy, ahogy az Instragram tanácsadók.

  • Heti 3 kép feltöltése optimális.
  • Az emberek szeretnek új termékeket, cégeket felfedezni Instagramon, és sokkal nagyobb a brandek iránti érdeklődés, mint más platformokon. Használd ezt ki! Az Instagram az egyik legjobb eszköz brandépítésre.
  • Használj hashtageket a bejegyzéseknél. Miért? Mert így még jobban el tudja dönteni az Instagram, hogy miről szól a képed és azt kinek mutassa meg.
    • Mostanában trend, hogy ezt a posztolás után kommentben teszik meg. Utóbbit bár a szakértők javasolják, az algoritmust viszont jobban segíted akkor, ha teszel az alap posztodba is. Néhányat érdemes viszont kommentbe is, mert az is hozzájárul
    • Időnként, mondjuk 2-3 posztonként használj többféle hashtaget, vagyis változtass rajta. Ezt díjazza az Instagram.
    • Gyűjts össze legalább 20-30 saját hashtaget. Érdemes magyarokat használni, amennyiben magyarok a célcsoportod, azzal nem sokat érsz, ha sok külföldi bekövet.
    • A bio-ban módosítsd a linket az aktuális promóciódra, és írd bele a posztodba. Az emberek ilyennel sokszor találkoznak és tudják értelmezni, ha azt írod ki: a link a bioban. Ez jó lehet például akció, új termék vagy új blogbejegyzés reklámozására.
  • A történetbe érdemes napi 1 posztot beletenni.
    • Használj Boomerang hatást, azt sokan szeretik.
    • Használj rövid videókat.
    • Tegyél fel összekapcsolódó történeteket, hogy ezzel aktivizáld a követőket. Ez nekem nagyon bejött.
    • Csinálj szavazásokat!
    • Kösd össze a történeted a hírfolyam képeiddel. Például én megszavaztattam egyik nap, hogy megcsináljak-e adott témában posztot vagy ne… majd másnap elkészítettem. Ezt már többször megcsináltam.
    • Posztolj ki olyan képet, ami kapcsolódik a napi, vagy heti hírfolyambeli posztodhoz. Kvázi ezzel reklámozod.
  • Mire használd?
    • Leginkább arra, hogy megtámogasd az adott marketing kampányod Instagramon is.
    • Bemutasd az új termékeidet/szolgáltatásaidat.
    • Termék/szolgáltatás emlékeztető posztokat érdemes kitenni.

Szerezz még jobb marketing alapot

Az Instagram marketing hatékonyságát tudod növelni, ha jó a céged alap marketingje, vannak kampányaitok. Ehhez ajánlok több képzés is a MinnerAkadémia.hu-n

Fotó: Jens karlsson/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek