Instant: A Gillette évi 2 millió borotvát ad ingyen. Megéri ez neki?

Dátum

Megosztás

A Gillette a 90-es években indította el egy a mai napig tartó kampányát. Az Egyesült Államokban évi kb. 2 millió borotvát küldenek ki ingyen 18. életévüket betöltőknek. A kampány mögötti ötlet, hogy a Gillette ott van abban a kritikus pillanatban, amikor eldöntik, akár egy életre, hogy melyik márkát használják. (Az USA-ban innentől tudnak maguknak borotvát venni. 18 év alatt nem vásárolhatsz.)

Ezen a piacon alakult ki a”borotva és penge” modell, de sok iparágban használják azóta. A lényeg, hogy maga az alaptermék (a borotva) relatíve olcsó, míg a hozzá folyamatosan vásárolt kiegészítő/fogyó termék (a penge), aránylag drága. A cég így több pénzt keres és folyamatos cash flow jön a vásárlóktól. Mondhatni ez volt az előfizetéses rendszerek előfutára.

Tegyük fel a borotvát kapók 90%-a ignorálja az ajándékot, 10% használni kezdi. Ők 10 éven keresztül évi 40 dollárt költenek pengékre. 10%*$40*10 év az $40 megtérülés egy $10-os ajándékon. Évi 2 millió ingyen borotvával az 80 millió dollár árbevétel, 60 millió dollár „profit” a kampányon, persze ebből még lejön a pengék költsége. Azért nem rossz.

A Gillettenek tehát megéri ingyen adni a borotvát, ha utána a fiatalok elkezdik használni és évtizedeken át veszik a pengéket. Előbb utóbb persze borotvát is újat kell venni, de addigra kialakul a márkahűség. Kicsi az esélye, hogy váltsanak.

Ajándék, speciális ajánlatok, csomagajánlatok most a recesszióban még inkább felértékelődnek:

Korábban is írtunk róla, hogy az ingyenes termékminták, ajándékok iszonyatosan jó vásárlás ösztönzők. Egy bolti felmérésben az ingyenes mintát kipróbálók 68%-a vett aztán a termékből. Olvasd el a teljes írásunkat a témában: A vásárlók megőrülnek az ingyen dolgokért. Te kihasználod ezt?

Kávé, gyros, hambi, reggeli előfizetés. Működhet? Hogyan?

Forrás: marketingexamples.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Kollaboráció segítheti ki a magyar vállalkozókat a bajból?

Nőtt a megszűnő cégek száma, visszaesett a vállalkozói kedv - szemléletváltással vajon megfordítható ez a negatív trend?

Ez a beállítás tönkreteszi a Facebook hirdetéseid!

A Facebook az utóbbi időszakban egyre jobban erőlteti, hogy megcsinál mindent helyetted. Ez az Advantage+ világa, ahol a hirdetés elemeinek elosztásától kezdve a hirdetésekre...

Kezdő vállalkozók digitális eszközei (ingyenesek). A képszerkesztéstől a weboldalon át az automatizációig

Ha már vállalkozó leszel, akkor természetesen a digitális megoldásokat érdemes górcső alá venni. A statisztikák is azt mutatják, hogy a digitális megoldásokat használó cégek...

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Miért imádjuk az „utca embere” interjúkat a TikTokon?

Mit hallgatsz most? Mennyibe került az outfited? Hol laksz és mennyit költesz albérletre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel támadják le a TikTokkerek az utca...

Így kötötte le a nézők figyelmét több, mint 10.000 órára egy pizza a TikTokon [esettanulmány]

A Pizza Italia Pomáz egy pomázi étterem, aminek a fő profilja az étel házhoz szállítás. A környező 13 településre szállítják ki a pizzáikat, hamburgereiket...