Instant: A Gillette évi 2 millió borotvát ad ingyen. Megéri ez neki?

Dátum

Megosztás

A Gillette a 90-es években indította el egy a mai napig tartó kampányát. Az Egyesült Államokban évi kb. 2 millió borotvát küldenek ki ingyen 18. életévüket betöltőknek. A kampány mögötti ötlet, hogy a Gillette ott van abban a kritikus pillanatban, amikor eldöntik, akár egy életre, hogy melyik márkát használják. (Az USA-ban innentől tudnak maguknak borotvát venni. 18 év alatt nem vásárolhatsz.)

Ezen a piacon alakult ki a”borotva és penge” modell, de sok iparágban használják azóta. A lényeg, hogy maga az alaptermék (a borotva) relatíve olcsó, míg a hozzá folyamatosan vásárolt kiegészítő/fogyó termék (a penge), aránylag drága. A cég így több pénzt keres és folyamatos cash flow jön a vásárlóktól. Mondhatni ez volt az előfizetéses rendszerek előfutára.

Tegyük fel a borotvát kapók 90%-a ignorálja az ajándékot, 10% használni kezdi. Ők 10 éven keresztül évi 40 dollárt költenek pengékre. 10%*$40*10 év az $40 megtérülés egy $10-os ajándékon. Évi 2 millió ingyen borotvával az 80 millió dollár árbevétel, 60 millió dollár „profit” a kampányon, persze ebből még lejön a pengék költsége. Azért nem rossz.

A Gillettenek tehát megéri ingyen adni a borotvát, ha utána a fiatalok elkezdik használni és évtizedeken át veszik a pengéket. Előbb utóbb persze borotvát is újat kell venni, de addigra kialakul a márkahűség. Kicsi az esélye, hogy váltsanak.

Ajándék, speciális ajánlatok, csomagajánlatok most a recesszióban még inkább felértékelődnek:

Korábban is írtunk róla, hogy az ingyenes termékminták, ajándékok iszonyatosan jó vásárlás ösztönzők. Egy bolti felmérésben az ingyenes mintát kipróbálók 68%-a vett aztán a termékből. Olvasd el a teljes írásunkat a témában: A vásárlók megőrülnek az ingyen dolgokért. Te kihasználod ezt?

Kávé, gyros, hambi, reggeli előfizetés. Működhet? Hogyan?

Forrás: marketingexamples.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.