Instant: A munkaerőhiányod megoldása lehet a neurodiverz foglalkoztatás

Dátum

Megosztás

Az Egyesült Államokban van pár nagy cég, ahol valódi kultúrája van a fogyatékkal elők foglalkoztatásának, de nem széles körben elterjedt. Ezen a helyzeten viszont sokat változtathat az aktuális munkaerőhiány, ami Európában és Magyarországon is érezhető jelenség.

A neurodiverz munkavállalók (pl. autista spektrumon lévők, ADHD-sok, diszlexiások) foglalkoztatottsága messze elmarad más fogyatékkal élőkétől. Az EU-ban például az autistáké kevesebb, mint 10%, miközben a fogyatékossággal élő összes személyé 47%. Egy hatalmas kihasználatlan erőforrás a munkaerőpiacon és ezt egyre többen ismerik fel.

A neurodiverz alkalmazottakkal rendelkező cégek szerint szükség van a betanítás során változtatásokra és a megfelelő környezet megteremtésére, de a legtöbb cég ezt túlgondolja. Akit zavarnak a hangos zajok, annak füldugót kell adni, aki nem tud olvasni azzal jelekkel és színkódokkal kommunikálnak. Sok esetben máshogy szervezik a munkát, pl. felbontják részfeladatokra a munkakört, de teljesítményben és az elvégzett munkában nincs csökkenés. Sőt! A Walgreens 13 hetes betanítása után a fogyatékkal élők felé pontosan ugyanazok a követelmények, mint bármelyik munkavállaló felé, ugyanazt a fizetést kapják, nincs szükség különleges bánásmódra.

Nem csak, hogy nem végeznek kevesebb munkát, de egyéb pozitívumokat is kiemelnek:

  • Szigorúbban betartják a szabályokat
  • Jobban tűrik a monoton munkavégzést
  • Sokkal jobban figyelnek a részletekre
  • Ritkábban mondanak fel, könnyebb a megtartásuk
  • Motiváltabbak
  • Az autisták például nehezen értelmezik a szüneteket, inkább túl sokat dolgoznak, mint keveset.

Alkalmazzák őket irodai adminisztrációra, szoftverfejlesztésre, IT-s munkákra, könyvelésre, bérszámfejtésre, raktári munkákra, értékesítésben szinte bármire, fuvarozásra. Szóval az előnyökhöz mérten kevés plusz szervezést, mentorálást és beruházást igényelnek, miközben könnyedén hozzák a fogyatékkal nem élők teljesítményét a megfelelő munkakörben.

Forrás: cnbc.com
Fotó: Unsplash

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss...

Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is....