A Retail Dive-on jelent meg az Ipsos globális piackutató intézet egy kutatása, ami szerint a tisztán online árauházak között kétszer annyi a nem profitábilis üzlet, mint a fizikai boltot is vagy a csak fizikai boltot üzemeltetők között. Ez utóbbi 20%, míg a webshopoknál 44%. Szintén nagy az eltérés abban, hogy mennyire küzdenek a profitot javító befektetésekkel. Webshopoknál 69%, míg hibrid vagy fizikai boltoknál 39% nehezen vág bele ilyen beruházásokba.
A Covid berobbanásával sok kereskedőnek kapkodva, messze nem optimális megoldásokkal kellett belefognia az online értékesítésbe. 70% nyilatkozta ezt. Azóta pedig ennek isszák a levét, folyamatosan költeniük kell a vásárlói élmény javítására, a több csatornás értékesítésre, az újfajta stratégia alkotásra, a digitális marketing eszközökre, analitikai eszközökre, ügyfélszolgálatra, magára webáruház működtetésre és persze az újfajta logisztikára.
A kutatás egyik nagy tanulságlevonása, hogy a kereskedelmi szektor árrései még egy fizikai boltok dominálta világban alakultak ki.
Ennél az értékesítésnél a vásárló rengeteg dolgot maga végez, ő jön el a boltba, ő válogat, csomagol és ő is viszi haza a terméket. Kis túlzással egy produktív ingyen alkalmazott. Ezzel szemben online értékesítéskor a bolt feladata a válogatás, a csomagolás és szállítás elrendezése. Még ha ezt kis is fizeti a vevő, munkaidőben jelentős szervezési költség. A válaszadók 40%-a nem éri el a kívánt profitot online és 25%-nál konkrétan veszteséges az e-kereskedelmi üzletág.
Ha érdekel a téma, hallgasd meg a Hírszemle podcastet, amiben beszélgetünk erről: Megdőlt a webáruház tuti biznisz mítosz, fotós platform, drop servicing ötlet, Z generáció
Te is küzdesz a proftért? Ideje feljebb lépni: Webáruház képzések a szintlépéshez. Túl a 100 millión. Haladó tanfolyamok e-kereskedőknek
Forrás: Ipsos – retaildive.com