Instant: A webáruházak nehezebben érnek el profitot, mint a fizikai boltok? kutatás

Dátum

Megosztás

A Retail Dive-on jelent meg az Ipsos globális piackutató intézet egy kutatása, ami szerint a tisztán online árauházak között kétszer annyi a nem profitábilis üzlet, mint a fizikai boltot is vagy a csak fizikai boltot üzemeltetők között. Ez utóbbi 20%, míg a webshopoknál 44%. Szintén nagy az eltérés abban, hogy mennyire küzdenek a profitot javító befektetésekkel. Webshopoknál 69%, míg hibrid vagy fizikai boltoknál 39% nehezen vág bele ilyen beruházásokba.

A Covid berobbanásával sok kereskedőnek kapkodva, messze nem optimális megoldásokkal kellett belefognia az online értékesítésbe. 70% nyilatkozta ezt. Azóta pedig ennek isszák a levét, folyamatosan költeniük kell a vásárlói élmény javítására, a több csatornás értékesítésre, az újfajta stratégia alkotásra, a digitális marketing eszközökre, analitikai eszközökre, ügyfélszolgálatra, magára webáruház működtetésre és persze az újfajta logisztikára.

A kutatás egyik nagy tanulságlevonása, hogy a kereskedelmi szektor árrései még egy fizikai boltok dominálta világban alakultak ki.

Ennél az értékesítésnél a vásárló rengeteg dolgot maga végez, ő jön el a boltba, ő válogat, csomagol és ő is viszi haza a terméket. Kis túlzással egy produktív ingyen alkalmazott. Ezzel szemben online értékesítéskor a bolt feladata a válogatás, a csomagolás és szállítás elrendezése. Még ha ezt kis is fizeti a vevő, munkaidőben jelentős szervezési költség. A válaszadók 40%-a nem éri el a kívánt profitot online és 25%-nál konkrétan veszteséges az e-kereskedelmi üzletág.

Ha érdekel a téma, hallgasd meg a Hírszemle podcastet, amiben beszélgetünk erről: Megdőlt a webáruház tuti biznisz mítosz, fotós platform, drop servicing ötlet, Z generáció

Te is küzdesz a proftért? Ideje feljebb lépni: Webáruház képzések a szintlépéshez. Túl a 100 millión. Haladó tanfolyamok e-kereskedőknek

Forrás: Ipsos – retaildive.com

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Webshop üzleti modellek, ötletek, megoldások

Egyedi webshopot szeretnél? Igazán különbözni a többi piaci szereplőtől, sőt mondhatni kitűnni a tömegből? A jelszó: üzleti modell. Bármilyen vállalkozásról is legyen szó, mindegyik...

Csekklista a szlovák, cseh, román, lengyel piac meghódítására. Export csekklista

Ilyen euró árak mellett még inkább elgondolkodhattál azon, hogy a környező országokban is értékesítsd termékeidet. A nemzetközi piacra lépés nem csak lehetőség, hanem elengedhetetlen...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Alibaba vs. valós céginfó. Így ellenőrizd a gyártó céges hátterét! [videó]

Felmerült már benned, mennyire megbízhatóak az Alibabán látható cégadatok? Magyar cégeket talán már rutinosan ellenőrzöl az Optenen vagy az e-beszámolón, de Kína nem a...

Instant: Bónuszt adni már kezdéskor? Jobban megéri, mint hinnéd

Nemrég találtam egy cikket, amiben olyan jutalmazási módszerekről írtak, amik kifejezetten jól működnek kisvállalkozások esetében is. Ezek között külön tetszett a signing bonus vagy...

Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év...