Árt vagy használ a munkavállalók megfigyelése?

Dátum

Megosztás

A washingtoni székhelyű Morning Consulting egy felméréséből az derült ki, hogy a munkavállalók fele felmondana akkor, ha munkáját videóval, hangrögzítéssel figyelnék (750 főt vizsgáltak). A cégek, vállalkozások, a vezetők természetesen szeretnék látni, hogy a termelékenység hol csúszik el. Mi a megoldás, hogy ellenőrizze a munkavállalóit a cég anélkül, hogy az a szervezeti kultúrát rombolná?

Nos itt két elméletet ütközik:

  • Az egyik azt mondja, hogy a munkavállalók nem motiváltak és emiatt szigorú felügyeletet és szabályokat kell bevezetni.
  • A másik pedig az, hogy a munkavállalóknak van belső motivációjuk, ezt kellene segíteni és lazább munkakörnyezetet igényelnek.

Egy konzultáción felröppent egy program, amivel lehet figyelni a munkatársakat és egyből ráharaptak a cégvezetők, “már ezért megérte eljönni” – hallottuk tőlük. A reakcióból egyértelmű volt: itthon is nagy probléma a szervezetfejlesztés illetve a bizalom hiánya (okkal vagy ok nélkül) a csapattagok és a főnök között. A munkatársakat viszont nem fogja hatékonyabb munkára ösztönözni egy ilyen lépés. A megfigyelés és a büntetéstől való félelem csak felmondásokhoz és gyorsabb kiégéshez vezet.

Lehet ilyet egy irodában?

Egészen más megközelítés, ha a megfigyelés a folyamatok javítását célozza és nem az alkalmazottak vegzálását. Például visszanézed hol veszik el sok idő, hol van felesleges lépés. Mit lehetne digitalizálni, mert még mindig nyomtatnak és szkennelnek a kollégák. Olyan is előfordul, hogy van új szoftver, de a régóta ott lévő munkavállaló titokban nem használja. Ezt a kollégákkal is le lehet kommunikálni megfelelően, hogy ne érezzék magukat terrorizálva.

Ha a munkavállalóid nem motiváltak, hanyagok és nem dolgoznak kellő hatékonysággal ott a vállalkozásodat kell először megjavítani. Több alkalommal feldolgoztuk ezt a Hírszemle podcastban is, íme néhány adás, ami foglalkozik a témával (a linken a hang- és videóanyagot és a rövid összefoglalót is eléred):

Érdekel hogyan lehetne másképp csinálni?

Forrás: inc.com
Fotók: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...