Árt vagy használ a munkavállalók megfigyelése?

Dátum

Megosztás

A washingtoni székhelyű Morning Consulting egy felméréséből az derült ki, hogy a munkavállalók fele felmondana akkor, ha munkáját videóval, hangrögzítéssel figyelnék (750 főt vizsgáltak). A cégek, vállalkozások, a vezetők természetesen szeretnék látni, hogy a termelékenység hol csúszik el. Mi a megoldás, hogy ellenőrizze a munkavállalóit a cég anélkül, hogy az a szervezeti kultúrát rombolná?

Nos itt két elméletet ütközik:

  • Az egyik azt mondja, hogy a munkavállalók nem motiváltak és emiatt szigorú felügyeletet és szabályokat kell bevezetni.
  • A másik pedig az, hogy a munkavállalóknak van belső motivációjuk, ezt kellene segíteni és lazább munkakörnyezetet igényelnek.

Egy konzultáción felröppent egy program, amivel lehet figyelni a munkatársakat és egyből ráharaptak a cégvezetők, „már ezért megérte eljönni” – hallottuk tőlük. A reakcióból egyértelmű volt: itthon is nagy probléma a szervezetfejlesztés illetve a bizalom hiánya (okkal vagy ok nélkül) a csapattagok és a főnök között. A munkatársakat viszont nem fogja hatékonyabb munkára ösztönözni egy ilyen lépés. A megfigyelés és a büntetéstől való félelem csak felmondásokhoz és gyorsabb kiégéshez vezet.

Lehet ilyet egy irodában?

Egészen más megközelítés, ha a megfigyelés a folyamatok javítását célozza és nem az alkalmazottak vegzálását. Például visszanézed hol veszik el sok idő, hol van felesleges lépés. Mit lehetne digitalizálni, mert még mindig nyomtatnak és szkennelnek a kollégák. Olyan is előfordul, hogy van új szoftver, de a régóta ott lévő munkavállaló titokban nem használja. Ezt a kollégákkal is le lehet kommunikálni megfelelően, hogy ne érezzék magukat terrorizálva.

Ha a munkavállalóid nem motiváltak, hanyagok és nem dolgoznak kellő hatékonysággal ott a vállalkozásodat kell először megjavítani. Több alkalommal feldolgoztuk ezt a Hírszemle podcastban is, íme néhány adás, ami foglalkozik a témával (a linken a hang- és videóanyagot és a rövid összefoglalót is eléred):

Érdekel hogyan lehetne másképp csinálni?

Forrás: inc.com
Fotók: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...