Instant: Fizethet adót olyan cég is, ami nincs az országban? Revolut találkozása az extraprofitadóval

Dátum

Megosztás

Az extraprofitadó rendelet egyik legkülönösebb része, hogy a határon átnyúló, magyaroknak külföldről nyújtott szolgáltatásokat is célba vette a kormány. Pénzügyi tranzakciós illetéket a bankok már 2013 óta fizetnek a magyar államnak. (Ennek mértékét most emelték, illetve kiterjesztették az értékpapír ügyletekre.) A hazai bankok 2021-ben 233 milliárd forint illetéket fizettek, szóval nem kis pénzekről van szó. Nem is csoda, hiszen szinte minden pénzmozgást érint, az utalásoktól a bankkártyás fizetésen át a készpénz felvételig.

Július 1-től ezt az illetéket az itthon szolgáltató, de külföldi székhelyű cégeknek is meg kellene fizetnie, mint pl. a Revolut, a PayPal vagy a Wise. Ez a lépés sok kérdést felvet.

  • Egyrészt nem tudni, hogy a külföldön élő magyar állampolgár és a Magyarországon tartózkodó külföldi állampolgár után hogyan kellene adózniuk.
  • Áthárítják-e ezt az illetéket az ügyfelekre, mint ahogy a magyar bankok teszik közel 10 éve?
  • Mi van akkor, ha nem jelentkeznek be az adóhatósághoz, hanem bírósághoz fordulnak, megtámadják a rendelkezést?
  • A rendeletben nincs szó a szankciókról, mi történik, ha egyszerűen ignorálják a kormányt? Ezt a nagy fintecheknél nehéz elképzelni, de pár ügyfeles, kis szolgáltatók simán lehet, hogy erre játszanak majd.

A nemzetközi fintech cégek épp azért voltak olyan vonzók az elmúlt években, mert mentesültek a hazai bankok kötelező adói alól. Jóval olcsóbbak tudtak lenni és így sok ügyfelet szerezni itthon.

A Revolut kapcsán külön érdekes, hogy a magyaroknak mekkora szerepe volt a cég növekedésében. Egyrészt a hazai drága piacon az olcsó/ingyenes banki szolgáltatásokkal, másrészt a jól kialakított ajánlói rendszerrel mentek hatalmasat. 2019. júliusában még csak 68.000 magyar felhasználó volt, amit mindössze 3 hónap leforgása alatt, október 1-re 196.000-re sikerült felnövelni. November 21-re ez már 250.000 volt! Nagyon is fontos piac volt Magyarország régióban, lakosság arányosan nagy felhasználó bázissal.

A növekedési stratégiájuk sok egymásra épülő lépésből állt, sokat lehet belőle tanulni. Ha érdekel pontosan, mit is csináltak, olvasd el az erről szóló cikkünket is: A Nespresso, Revolut így nyert időt a növekedésre, új projektekre

Tudtad? Revoluton is elrajtolt a “Vásárolj most, fizess később”

Forrás: telex.hu
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss...

Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is....