A Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásának eredményei szerint az emberek mindössze 2%-át befolyásolják az influenszerek ajánlásai, ha szolgáltatásokról van szó. Ezekszerint mégsem éri meg velük reklámozni? A megkérdezés témája az volt, hogy ki honnan tájékozódik vásárlás előtt és mi alapján választ. Lássunk pár érdekes statisztikát az eredményeikből:
Honnan szereznek tudomást kedvezményes ajánlatokról?
- Az internetezők 85%-a keresőkből tájékozódik, azaz rákeres hogy XY akció, vagy kedvezményes X, esetleg hirdetés feldobja az ajánlatot, amikor keresgél.
- Az emberek körülbelül fele a social median keresztül talál ilyeneket. A 18-29 éves korosztály 66%-a, az idősebbeknél nyilván kevesebb.
- Picit kevesebb, mint az internetezők fele tájékozódik hírlevelekből. Itt a 40 év felettiek húzzák fel az átlagot, a fiatalok kevésbé olvasnak ilyet.
- A kutatásban résztvevők harmada kér segítséget barátoktól/ismerősöktől. Itt a 18-24 éves korosztály van többségben, közülük minden második kér ajánlást.
- A kuponos oldalak az internetezők harmadát érik el, a 30-39 éveseket leginkább.
Hogy terveznek online szolgáltatást vásárolni?
- 84% akciókat, kuponokat kínáló weboldalakról
- 56% használ szállásadásra specializálódott oldakat
- 47% vásárol közvetlenül a szolgáltatótól
Mi a legfontosabb a szolgáltatás kiválasztásánál?
- 71%-al nyert az ár-érték arány, míg 67%-nak fontos maga az ár is.
- Minden második embernek (48%) fontos a weboldal megbízhatósága és az értékelések. Nőknek ez sokkal jobban számít, mint férfiaknak.
- 46%-nak számít a szolgáltatás leírása, a weboldal információ tartalma. Tehát, ha rossz a leírás és kérdés merül fel, sokan inkább mást választanak. Nem akarnak telefonálni, emailt írni.
- 45% számára fontos a korábbi pozitív tapasztalat (idősebbeknek fontosabb)
- 37%-nak számít a vásárlás/foglalás egyszerűsége. Azaz ha nem értik az oldalt vagy a foglalást, félbehagyják a vásárlást.
- Az emberek negyedének számít csak a földrajzi elhelyezkedés.
- 22% jelezte fontosnak a visszaválthatóság és az időpont módosítás lehetőségét.
- Mindössze 2% jelezte, hogy befolyásolják az influenszerek ajánlásai.
Nagyon érdekes a weboldalak minőségének előkerülése. A magyar piac még mindig brutálisan le van maradva ebben. A kutatásban is kijött, hogy mennyit számít az oldalak felépítése, a termékoldal információtartalma és az egész vásárlási folyamat átláthatósága. Egy rossz weboldal a legjobb szolgáltatástól is elijeszt egy csomó vevőt.
Az ilyen kutatási eredményeket persze nem árt egy kicsit szkeptikusan kezelni. Egyrészt az emberek saját torzításai is félrevihetik a válaszokat, pl. azt mondja valaki nem érdeklik az influenszerek, közben lehet tőlük tud egyáltalán a szolgáltatás létezéséről. A másik fontos dolog viszont, amiről nemrég a Hírszemle podcastben is beszéltünk, hogy bár neves közvéleménykutató cég csinálta a felmérést, mégiscsak egy márka megbízásából. A kutatás inkább PR cikk jellegű, hiszen a Bónusz Brigád felhasználók körében készült. Ha eleve a kuponos oldalakat használókat kérdezték, persze, hogy toronymagasan ez nyert…
Hallgass bele a Minner Hírszemle podcastbe, ahol mélyebben is kivesézzük a témát! Megdőlt a webáruház tuti biznisz mítosz, fotós platform, drop servicing ötlet, Z generáció
Mi újság a Bónusz Brigáddal? És a kuponpiac? 2021 ősz + update
Forrás: digitalhungary.hu
Fotó: Canva