Instant: Megdőlt az influencer marketing? Kutatás

Dátum

Megosztás

A Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásának eredményei szerint az emberek mindössze 2%-át befolyásolják az influenszerek ajánlásai, ha szolgáltatásokról van szó. Ezekszerint mégsem éri meg velük reklámozni? A megkérdezés témája az volt, hogy ki honnan tájékozódik vásárlás előtt és mi alapján választ. Lássunk pár érdekes statisztikát az eredményeikből:

Honnan szereznek tudomást kedvezményes ajánlatokról?

  • Az internetezők 85%-a keresőkből tájékozódik, azaz rákeres hogy XY akció, vagy kedvezményes X, esetleg hirdetés feldobja az ajánlatot, amikor keresgél.
  • Az emberek körülbelül fele a social median keresztül talál ilyeneket. A 18-29 éves korosztály 66%-a, az idősebbeknél nyilván kevesebb.
  • Picit kevesebb, mint az internetezők fele tájékozódik hírlevelekből. Itt a 40 év felettiek húzzák fel az átlagot, a fiatalok kevésbé olvasnak ilyet.
  • A kutatásban résztvevők harmada kér segítséget barátoktól/ismerősöktől. Itt a 18-24 éves korosztály van többségben, közülük minden második kér ajánlást.
  • A kuponos oldalak az internetezők harmadát érik el, a 30-39 éveseket leginkább.

Hogy terveznek online szolgáltatást vásárolni?

  • 84% akciókat, kuponokat kínáló weboldalakról
  • 56% használ szállásadásra specializálódott oldakat
  • 47% vásárol közvetlenül a szolgáltatótól

Mi a legfontosabb a szolgáltatás kiválasztásánál?

  • 71%-al nyert az ár-érték arány, míg 67%-nak fontos maga az ár is.
  • Minden második embernek (48%) fontos a weboldal megbízhatósága és az értékelések. Nőknek ez sokkal jobban számít, mint férfiaknak.
  • 46%-nak számít a szolgáltatás leírása, a weboldal információ tartalma. Tehát, ha rossz a leírás és kérdés merül fel, sokan inkább mást választanak. Nem akarnak telefonálni, emailt írni.
  • 45% számára fontos a korábbi pozitív tapasztalat (idősebbeknek fontosabb)
  • 37%-nak számít a vásárlás/foglalás egyszerűsége. Azaz ha nem értik az oldalt vagy a foglalást, félbehagyják a vásárlást.
  • Az emberek negyedének számít csak a földrajzi elhelyezkedés.
  • 22% jelezte fontosnak a visszaválthatóság és az időpont módosítás lehetőségét.
  • Mindössze 2% jelezte, hogy befolyásolják az influenszerek ajánlásai.

Nagyon érdekes a weboldalak minőségének előkerülése. A magyar piac még mindig brutálisan le van maradva ebben. A kutatásban is kijött, hogy mennyit számít az oldalak felépítése, a termékoldal információtartalma és az egész vásárlási folyamat átláthatósága. Egy rossz weboldal a legjobb szolgáltatástól is elijeszt egy csomó vevőt.

Az ilyen kutatási eredményeket persze nem árt egy kicsit szkeptikusan kezelni. Egyrészt az emberek saját torzításai is félrevihetik a válaszokat, pl. azt mondja valaki nem érdeklik az influenszerek, közben lehet tőlük tud egyáltalán a szolgáltatás létezéséről. A másik fontos dolog viszont, amiről nemrég a Hírszemle podcastben is beszéltünk, hogy bár neves közvéleménykutató cég csinálta a felmérést, mégiscsak egy márka megbízásából. A kutatás inkább PR cikk jellegű, hiszen a Bónusz Brigád felhasználók körében készült. Ha eleve a kuponos oldalakat használókat kérdezték, persze, hogy toronymagasan ez nyert…

Hallgass bele a Minner Hírszemle podcastbe, ahol mélyebben is kivesézzük a témát! Megdőlt a webáruház tuti biznisz mítosz, fotós platform, drop servicing ötlet, Z generáció

Mi újság a Bónusz Brigáddal? És a kuponpiac? 2021 ősz + update

Forrás: digitalhungary.hu
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Webshop üzleti modellek, ötletek, megoldások

Egyedi webshopot szeretnél? Igazán különbözni a többi piaci szereplőtől, sőt mondhatni kitűnni a tömegből? A jelszó: üzleti modell. Bármilyen vállalkozásról is legyen szó, mindegyik...

Csekklista a szlovák, cseh, román, lengyel piac meghódítására. Export csekklista

Ilyen euró árak mellett még inkább elgondolkodhattál azon, hogy a környező országokban is értékesítsd termékeidet. A nemzetközi piacra lépés nem csak lehetőség, hanem elengedhetetlen...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Alibaba vs. valós céginfó. Így ellenőrizd a gyártó céges hátterét! [videó]

Felmerült már benned, mennyire megbízhatóak az Alibabán látható cégadatok? Magyar cégeket talán már rutinosan ellenőrzöl az Optenen vagy az e-beszámolón, de Kína nem a...

Instant: Bónuszt adni már kezdéskor? Jobban megéri, mint hinnéd

Nemrég találtam egy cikket, amiben olyan jutalmazási módszerekről írtak, amik kifejezetten jól működnek kisvállalkozások esetében is. Ezek között külön tetszett a signing bonus vagy...

Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év...