Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Dátum

Megosztás

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is. Felmerül a kérdés, érdemes-e ezt kihasználni egy márkának és Twitch alkotókkal közreműködni, streamek alatt reklámozni?

A Twitch szerint a válasz igen! Az általuk nemrég végzett felmérés szerint a válaszadók 72%-a úgy gondolja, hogy a márkák javíthatják az élő közvetítés élményét, és 58%-uk arról számolt be, hogy nagyobb valószínűséggel veszi fontolóra a Twitch közösséget támogató márkákat. Nem fog negatívan hatni a reklám, szponzorált kontent egy Twitch csatornán: 10-ből több mint 8 Twitch-néző úgy gondolja, hogy az alkotók támogatása a Twitch-élmény kulcsfontosságú része, és 70%-uk büszke, amikor látja, hogy az általuk nézett streamerek márkaszponzorációt kapnak.

Az AdWeeken megjelent jelentésben 3 Twitch streamert kérdeztek arról, ők hogyan lépnek interakcióba a közösségükkel, hogyan működnek együtt szponzorokkal, és hogy fogadják ezeket a tartalmakat a nézők? Pontokba szedve az eredmények egy márka szemszögéből:

  • A Twitch az erős személyiségektől, kreatív alkotóktól lesz jó. Ne csináljunk kampányt az ő bevonásuk nélkül. Mindig együtt dolgozzunk ki egyedi kampányt, ami illik a brandhez és az alkotóhoz is. Organikusan illeszkedjen a csatornájába és a közönségéhez.
  • Az a kampány lesz sikeres, amelyik bevonja a nézőket, a közösséget. (Ez nem csak Twitchen fontos) Ez lehet például egy nyereményjáték, vagy elrejtett easter egg a tartalomban – bármi, ami megmozgatja a nézőket, szórakoztatja és interakcióra ösztönzi őket.
    • Remek példa, hogy egy streamer olyan nyereményjátékot csinált egy gamer szék márkával, amiben a nézők közül random választott ki embereket és velük párbajozott a játékban.
    • A Samsung olyan játékot csinált, hogy egy új telefont egy dobozba zárva küldte a streamernek ajándékba, de ahhoz hogy kinyissa a dobozt, egy sor rejtvényt kellett megoldani. A chaten a nézők lelkesen kommenteltek, próbáltak segíteni megoldani a feladványokat és szurkoltak, hogy megszerezze az alkotó az ajándékot.
  • Az is jól működik, ha a márka alkalmazottai részt vesznek a live-ban nézőként, beszélgetnek a chatben – a cél minél jobban kihasználni az élő adás sajátosságait.
  • Triviális, de ha terméket reklámoz valaki Twitchen, akkor jó, ha az a termék nála van, be tudja mutatni, hiszen videós tartalomról beszélünk. Pl. ruha kollekció és azt viseli adás közben. Egy stream 4-5-10 órán át is eltarthat, aktívan nézik a szereplőt. Nem olyan, mint egy óriásplakát ami mellett egy másodperc alatt elhajtanak.

A felmérések szerint a livestreamen keresztüli reklámozás áll a legközelebb ahhoz, mintha egy baráttól hallanál egy új termékről. Aki jól csinálja, nagyon komoly márkaismertséget és koverziót is el tud érni vele, akár egyszerre.

Ha érdekel véleményünk a témában, hallgass bele a Hírszemle podcastbe, ahol többek között erről is beszélgetünk. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt vagy az alábbi lejátszón keresztül

És mi lesz, ha még a játékokban is lesz reklám? Dupla megjelenés? A videójátékok lehetnek a legújabb hirdetési felületek

Forrás: adweek.com
Fotó: Canva

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.