Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Dátum

Megosztás

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is. Felmerül a kérdés, érdemes-e ezt kihasználni egy márkának és Twitch alkotókkal közreműködni, streamek alatt reklámozni?

A Twitch szerint a válasz igen! Az általuk nemrég végzett felmérés szerint a válaszadók 72%-a úgy gondolja, hogy a márkák javíthatják az élő közvetítés élményét, és 58%-uk arról számolt be, hogy nagyobb valószínűséggel veszi fontolóra a Twitch közösséget támogató márkákat. Nem fog negatívan hatni a reklám, szponzorált kontent egy Twitch csatornán: 10-ből több mint 8 Twitch-néző úgy gondolja, hogy az alkotók támogatása a Twitch-élmény kulcsfontosságú része, és 70%-uk büszke, amikor látja, hogy az általuk nézett streamerek márkaszponzorációt kapnak.

Az AdWeeken megjelent jelentésben 3 Twitch streamert kérdeztek arról, ők hogyan lépnek interakcióba a közösségükkel, hogyan működnek együtt szponzorokkal, és hogy fogadják ezeket a tartalmakat a nézők? Pontokba szedve az eredmények egy márka szemszögéből:

  • A Twitch az erős személyiségektől, kreatív alkotóktól lesz jó. Ne csináljunk kampányt az ő bevonásuk nélkül. Mindig együtt dolgozzunk ki egyedi kampányt, ami illik a brandhez és az alkotóhoz is. Organikusan illeszkedjen a csatornájába és a közönségéhez.
  • Az a kampány lesz sikeres, amelyik bevonja a nézőket, a közösséget. (Ez nem csak Twitchen fontos) Ez lehet például egy nyereményjáték, vagy elrejtett easter egg a tartalomban – bármi, ami megmozgatja a nézőket, szórakoztatja és interakcióra ösztönzi őket.
    • Remek példa, hogy egy streamer olyan nyereményjátékot csinált egy gamer szék márkával, amiben a nézők közül random választott ki embereket és velük párbajozott a játékban.
    • A Samsung olyan játékot csinált, hogy egy új telefont egy dobozba zárva küldte a streamernek ajándékba, de ahhoz hogy kinyissa a dobozt, egy sor rejtvényt kellett megoldani. A chaten a nézők lelkesen kommenteltek, próbáltak segíteni megoldani a feladványokat és szurkoltak, hogy megszerezze az alkotó az ajándékot.
  • Az is jól működik, ha a márka alkalmazottai részt vesznek a live-ban nézőként, beszélgetnek a chatben – a cél minél jobban kihasználni az élő adás sajátosságait.
  • Triviális, de ha terméket reklámoz valaki Twitchen, akkor jó, ha az a termék nála van, be tudja mutatni, hiszen videós tartalomról beszélünk. Pl. ruha kollekció és azt viseli adás közben. Egy stream 4-5-10 órán át is eltarthat, aktívan nézik a szereplőt. Nem olyan, mint egy óriásplakát ami mellett egy másodperc alatt elhajtanak.

A felmérések szerint a livestreamen keresztüli reklámozás áll a legközelebb ahhoz, mintha egy baráttól hallanál egy új termékről. Aki jól csinálja, nagyon komoly márkaismertséget és koverziót is el tud érni vele, akár egyszerre.

Ha érdekel véleményünk a témában, hallgass bele a Hírszemle podcastbe, ahol többek között erről is beszélgetünk. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt vagy az alábbi lejátszón keresztül

És mi lesz, ha még a játékokban is lesz reklám? Dupla megjelenés? A videójátékok lehetnek a legújabb hirdetési felületek

Forrás: adweek.com
Fotó: Canva

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Kollaboráció segítheti ki a magyar vállalkozókat a bajból?

Nőtt a megszűnő cégek száma, visszaesett a vállalkozói kedv - szemléletváltással vajon megfordítható ez a negatív trend?

Ez a beállítás tönkreteszi a Facebook hirdetéseid!

A Facebook az utóbbi időszakban egyre jobban erőlteti, hogy megcsinál mindent helyetted. Ez az Advantage+ világa, ahol a hirdetés elemeinek elosztásától kezdve a hirdetésekre...

Kezdő vállalkozók digitális eszközei (ingyenesek). A képszerkesztéstől a weboldalon át az automatizációig

Ha már vállalkozó leszel, akkor természetesen a digitális megoldásokat érdemes górcső alá venni. A statisztikák is azt mutatják, hogy a digitális megoldásokat használó cégek...

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Miért imádjuk az „utca embere” interjúkat a TikTokon?

Mit hallgatsz most? Mennyibe került az outfited? Hol laksz és mennyit költesz albérletre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel támadják le a TikTokkerek az utca...

Így kötötte le a nézők figyelmét több, mint 10.000 órára egy pizza a TikTokon [esettanulmány]

A Pizza Italia Pomáz egy pomázi étterem, aminek a fő profilja az étel házhoz szállítás. A környező 13 településre szállítják ki a pizzáikat, hamburgereiket...