MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

A kiemelt rövid üzleti hírek, információk

MinnerInstant

A GVH,vagyis a Gazdasági Versenyhivatal óriási bírságot szabott ki az Alza.hu-ra (892 millió forint), akiket 2018. január és 2019 február között vizsgált. Ez idő alatt 6!!!-szor szervezett Black Friday kampányt az Alza. A büntetés egyébként nem is erre vonatkozott, hogy ennyiszer szervezett Black Friday kampányt, akár egy héten át is. Hanem 80%-os akciót hirdetett, a kampányok során ténylegesen 10-20 termék (az akciós termékek jellemzően jóval kevesebb, mint 1%-a) volt elérhető 80%-os vagy afölötti kedvezménnyel. A GVH kialakult gyakorlata szerint az akciós termékek legalább 10%-ra kell vonatkoznia a megjelenített kedvezménynek.

Korábbi Alaza-s poszt: Tudtad, hogy a 62. leglátogatottabb oldal itthon az Alza.hu? Nem is akármilyen forgalommal!


Forrás: HVG Fotó: Alza

MinnerInstant

Az új 2021-es KATA változás már alapból felborzolta a kedélyeket, és fájóbb lett mint sokan gondolták. Ha egy ügyféltől 3 millió forintot meghaladó összegű kifizetés történik a KATA-s részére,akkor már az az összeg is 40%-os büntető adót von maga után, és az a feletti rész is. Itt az egészben a legrosszabb, hogy ezt mind a megbízónak, az ügyfélnek kell bevallania és megfizetnie. Tehát 4 millió esetén adott évben az egész 4 milliós összegre vonatkozik a 40%-ék. A BKIK összefoglalóját, törvényszöveg értelmezését itt találod.

További instant hírek

MinnerInstant

Miért költ reklámra a Coca-Cola?

Pontokba szedem a miérteket:

  • Ő is az FMCG szektorban van, vagyis a gyorsan forgó fogyasztási cikkek között. Ezeknél a leghatékonyabb marketing stratégia az, ha folyamatosan reklámoznak, köztudatban vannak. Amint leáll a kampány egy kicsit is, már csökken a forgalom.
  • Azért, mert vannak konkurenciái. Pepsi, Dr Pepper, de ezek csak a kólák, mert bizony az üdítőital piacon tevékenykedik, így a konkurenciái nagyobb számban vannak jelen, nem csak a kólás cégeket jelenti, hanem bármely más üdítőitalt is.
  • Emlékeztetik az embereket, hogy léteznek. A legnagyobb márka a világon, ám még így is emlékeztetni kell az embereket arra, hogy “hahó, még létezünk! Jusson ma eszedbe, hogy kólát fogyassz!”
  • Újdonságot, új terméket reklámozni. A Coca is sokszor dob új terméket a piacra, azokat bizony reklámozni kell. Tudod az újdonság nagyon jó marketing eszköz, neked is érdemes használni. Ilyenkor van igazán apropója a reklámnak és közben a régebbi termékeidnek a forgalma is megnő.
  • Arról nem is beszélve, hogy generációs trendek változnak, mások az igények, más győzi meg az egyes generációkat. Tehát az ifjúságot is meg kell fogniuk, meg kell ismerniük a márkát… Tudod, mindennap születnek új emberek, akik számukra új fogyasztók lesznek néhány év múlva.

Reklámozz te is! Ha a Coca-Colának

, ennek a nagy brandnek is folyamatosan reklámoznia kell, akkor neked is! Láttad? A bevételének 13%-át reklámra költi, pedig befutott brand. Te mennyit költesz? Vagy mennyit kellene? Erről mindjárt látsz egy belinkelt cikket itt alul. Marketingre fel! Itt vannak izgalmas cikkek: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek

Háttérfotó: Laura Chouette / Unsplash

MinnerInstant

A könyv egyébként nagyon-nagyon jó! Érdemes elolvasni, minden sora inspirációt adhat!

MinnerInstant

Két projekt az, amit most figyelünk és elemzünk.
Az egyik:

Minden idők legsikeresebb magyar közösségi tőkebevonási kampányát tudták megvalósítani a fenti képen látható okosasztallal. Több mint 200 millió forint értékben gyűjtöttek össze elővásárlásokat az elmúlt 2 hónapban, most zárult le a “gyűjtésük”. Ilyenkor ezt az összeget megkapják, mert ahogy lent is írom elővásárlókat szereztek. Indiegogo oldalra töltötték fel, készítettek egy zseniális videót, ami lényegében értékesítette a terméket. A teljes cikk: 231 millió forint értékben adtak el magyarok okosasztalokat közösségi finanszírozó oldalon

A másik:

A Minner.hu Amazon oktatói smoothie gyümölcsport dobnak éppen a piacra, és az indulást szintén a közösségi finanszírozó oldalon kezdték. Ők a Kicksterter oldalon indultak és most járnak 12 000 dollárnál, vagyis 3,7 millió forintnál, de ami ennél is jobb, hogy már 199 vásárlójuk van így. Ők ezután lépnek az Amazon piacra és a kampányt felhasználva győznek meg viszonteladókat. Róluk a teljes cikk: Egy új magyar termék közösségi finanszírozással hódítja meg Amerikát. Termékbevezetés speciális módja

MinnerInstant

Egy ilyen folyamatosan változó helyzetben új lehetőségeket is fel lehet fedezni. A 2020-as ötletek az alábbi ötletekkel bővültek, előre viszem a legfrissebbet:

  • A teljes cikket és ötleteket itt találod: Aranyat érő üzleti ötletek 2020
  • Kuponoldal létrehozása: Hallottál a Bónusz Brigád botrányról? A legnagyobb kuponos piaci szereplő éppen a csőd szélén. Elégedetlen partnerek, nem kapják meg a jutalékot, elégedetlen kuponozók (vevők), mert nem tudják érvényesíteni a kuponjaikat. Bár azt is mondhatnánk, hogy ez akár el is vehette az emberek kedvét a kuponozástól, ez azért nem így van. Ez a mi szerencsénk! Most egy olyan lehetőség kínálkozik ezen a piacon, amibe te be tudsz csatlakozni. Költséghatékonyan akár néhány tízezer forintból létre tudsz hozni nagyon szép és teljes funkcióarzenállal rendelkező kuponos oldalt. Erről is, és a teljes ötletről ebben a cikkben olvashatsz: Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet
  • Digitális termék, SaaS megoldás bevezetése: Hasonló dologról beszélek, minta te indítanád el a Canva.com-hoz hasonló oldalt, vagy valamilyen CRM megoldást, akár stock photo oldalt (képeket adsz el), sőt akár Zoom-hoz hasonló oldalt is be tudnál vezetni mindezt kevés pénzből. Ebben segít neked a white label megoldások. Erről itt beszéltem bővebben, sőt hamarosan ezzel kapcsolatban teljes (óriási, átfogó) cikk is megjelenik:A teljes ötlet itt: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül
  • Sous vide technológiával előkészített ételek piaca is emiatt megnőtt, hiszen ott már részben készen is van az étel, csak néhány perc alatt meg kell sütni a húst. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.
  • Friss “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piaca:
  • A Blue Apron cégnek volt egy jó ötlete anno néhány éve, de a cég gyengélkedett, nem lett átütő siker az ötlete. Anno azt találták ki, hogy előrecsomagolt alapanyag házhozszállítást + receptet adnak a vevőknek. Nos a koronavírus elhozta a cég tündöklését. A tőzsdei árfolyama is megnégyszereződött, mert egy alternatíva az étel beszerzésére. Sőt! Azért növekedett a forgalom, mert kiváltotta részben az éttermeket, sőt még a ételrendelést is. Étterembe korlátozottan mennek az emberek (még mindig), az ételrendelés pedig szinten kerülik. Vagyis úgy fogalmaznék utóbbira nem került át a forgalom, ami kiesett a menüzőktől. A home office a cégeknél legalább októberig fennmarad, sőt egyes jelzések szerint decemberig. Eddig nem lett ismert ez a lehetőség, mert nehezen illett bele az emberek rutinjába, de ezt a koronavírus megváltoztatta. Itt írók erről: 83. üzleti ötlet: Az ételek IKEA-ja, alapanyag házhozszállítás biznisz egy kis csavarral
  • Ipari drón vállalkozás: Idő kellett, míg olyan árban lettek a nagyobb teljesítményű drónok is, amit már több területen is tudnak hasznosítani, mint például a mezőgazdaság, építőipar, biztonságtechnika… Eljött tehát az idő, amikor érdemes előlépni és a ezen a piacon vállalkozni! A magánszemélyek, a hobbi drónos piac résztvevői már gyorsabban nekilendültek, de most itt vagyunk az ipari drónozásra épülő vállalkozások robbanása előtt. Nagy cikk: Ipari drón vállalkozási ötletek, lehetőségek
  • További ötletek itt: Vállalkozási ötletek 2020-ra.
MinnerInstant

Tatabányán is nyílt egy autómosó a Minner.hu -n megjelent üzleti lehetőség nyomán. Sőt az ottani vállalkozó már a Tatán is nyit egyet rövid időn belül.

Ferenc véleménye az Önkiszolgáló Kárpittisztító automatáról

Ferenc autószerelő, így gyakran szállít olajos, koszos alkatrészeket, amik óhatatlanul nyomot hagynak az ülésekben. Próbára tettük a kárpittisztítót, így bírkózott meg az olajfoltokkal..⬇️——————————————–❗ Próbáld ki az új Önkiszolgáló Kárpittisztítót Tatabányán ❗🟢 Tatabányán a Rotavill Kft. és a DÁNIÓ DÍSZHAL DISZKONT között a Mészáros utcában.🗺️ Térkép: https://goo.gl/maps/r5Mn1TL3NkLZ6kQP7➡️ 0-24 | GYORS | OLCSÓ | FORRÓ GŐZÖS TISZTÍTÁS | FERTŐTLENÍT | AKÁR VEGYSZERMENTESEN | ERŐS PORSZÍVÓ |💰 Érmével (100, 200) , bankjeggyel (500,1000,2000,5000) és hamarosan bankkártyával is használható!✔️ Köszönjük, ha megosztod az ismerőseiddel, hogy már Tatabányán is elérhető a kárpittisztító automata! 😉

Közzétette: Önkiszolgáló Kárpittisztító – 2020. május 11., hétfő

Kárpittiszítót ötlet:

MinnerInstant
A képhez tartozó alt jellemző üres; Image-from-iOS-1.png a fájlnév

Nem lett népszerű a fiatalok körében a Lasso nevű applikáció, nem találta az utat a Facebook ennél a megoldásnál. A felhasználók üzenetet kaptak, hogy töltsék le a videókat, mert hamarosan leállítják. A Facebook az Instagram-hoz csatlakoztat most egy hasonló megoldást ami Reels névre keresztelt, és hasonló funkciókat tud mint a TikTok. Utóbbiról pont nem rég írtam, hogy 30 nap alatt általában otthagyják a felhasználók (furcsa is, hogy erőlködik rajta a FB).

Apropó! A nagyok is hibáznak? Tudna erről mesélni a Google is: A Googlenak se jön be minden, hiába a temérdek tőke. Ez motiváljon téged is!

Forrás: TheVerge

MinnerInstant

A Minneren egy lehetőségként mutattam be, hogy a Bónusz Brigád mint legnagyobb piaci szereplő éppen most húzza le a rolót és ez megnyitja a lehetőséget egy új kuponos oldal előretérésének. Ez a hajó már elment? 2 hete nem került fel új poszt a Bónusz Brigád Facebook oldalára. Ami persze jelentheti azt is, hogy nem akarnak harcolni a kommentelőkkel. Ahogy a Minner cikkben is láttad 1 milliárd forintnál is több tartozásuk van kuponokban a fogyasztók és partnerek felé. A cikk a Minneren: Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet

A legutolsó posztjuk: A 97 komment nem arról szól, hogy fényezik őket.

MinnerInstant

A hazai piac 51. leglátogatottabb oldalára már igazán ráfért a redizájn. Sajnos nem sikerült jól, ezt láthatod az alábbi képeken is. A havi több mint 5 millió látogatottságot felmutató oldal tulajdonosai egyébként több portált is üzemeltetnek. Ezekből 2018-ban például 63 millió forint árbevétel mellett 36 millió adózott eredményt (profitot) tudtak felmutatni. Sok kiadásuk nincs, elég jó eredmény. Igaz az egyszerűség versenyben a hirkereső 500 milliójával nem tudnak versenyezni ők sem. Képek után a weboldalaik és egy kis inspiráció ehhez a gyakorikérdéses bizniszhez (ötlet).

A főoldal dizájnja

Egy kérdésnél a dizájn rész:

A további oldalaik (WebMinute Kft:

Gyakorkérdéses ötlet, üzleti modell ötlet a Minneren: Úgy gondolom a dizájn itt még mindig eszméletlenül gyatra, nem mondom hogy csak ezzel le lehetne őket nyomni, de egészen biztosan meg lehetne szorongatni. A Gyakorikérdések.hu üzleti modellje főleg arra irányul, hogy vadidegenek adnak választ a többi ember kérdésére. Ezzel szemben lehetne egy szakértői, vagy akár céges válaszadói oldalt létrehozni. Ezt olvasd el itt: 26. üzleti ötlet: Gyakori kérdésekből üzlet. Te jobban tudnád, mint a gyakorikérdések.hu

MinnerInstant

A Similarweb oldalon keresztül meg tudod nézni, hogy hozzávetőlegesen egy weboldal látogatottsága mekkora. Azt eddig is tudtuk, hogy benne van egy 20-30%-os tévedés legalább, ezt a saját adataimon is láttam korábban. A Google Analytics fiókomat összekapcsoltam vele úgy hogy csak a főbb adatokat látja a Similarweb.

Ez volt a júniusi adat az összekapcsolás előtt

Ez pedig az összekapcsolás után. Jól láthatóan most van 100%-os eltérés. Úgy látom a vírus előtt nem dolgozott ekkora hibahatárral.

A Similarweb-nél egyébként ha bejelentkezel, akkor az olyan oldalakról is látsz statisztikai adatokat, amelyek kisebb látogatottságot érnek csak el. Például ha rá szeretnél nézni a konkurenciára. Jó piackutatásra, sok minden le lehet szűrni belőle, honnan jönnek a látogatók többségében, és azért láthatod a látogatottsági görbe is ad jó támpontot. Mondjuk májust benézte a rendszer.
Böngész te is az oldalon! >>> similarweb.com

MinnerInstant
Dühöngő! Kipróbáltuk a Minner.hu üzleti ötletét a valóságban

Igazi stresszlevezető széttörni tárgyakat. A Budapest Wrecking Room a Minner.hu 151. üzleti ötlete alapján indult el és vágott bele a dühöngő vállalkozási ötletnek. Vasárnap ki is próbáltam milyen. És ahogy Bettina kérdezte: "Na, milyen látni megvalósulni egy vállalkozási ötletedet?", a válasz természetesen nagyon izgalmas és igazán flow-ba tett. Nem beszélve az ottlétről, érdekes így szétütni tárgyakat. És mielőtt megköveznéd az ötletet, a törmeléket szétválogatják, sőt szelektív gyűjtés még hatékonyabb így. Nézd meg a videót! ➡️ A 151. üzleti ötlet (most egyre több vidéki is nyílt ez alapján): https://minner.hu/indits-vallalkozast-151-otlet-duhongo-felturbozva/➡️ A friss 2020-as üzleti ötletek: https://minner.hu/vallalkozasi-otletek-uj-uzlet/

Közzétette: Minner – 2020. június 30., kedd

Vagy nézd meg Facebookon ide kattintva!

MinnerInstant

Ahogy márciusban írtam a Microsoft óriási mennyiségű készpénzen ül. Akár több évig is kihúzná 0 bevétel mellett. És ahogy írtam ezt felvásárlásokba is teheti, sőt most olcsón megszerezhet vállalkozásokat. Bele is húzott. Az utóbb hónapokban 6 cég felvásárlását is nyélbe ütötték. Ebből csak a CyberX -nél ismert az összeg, ott 165 millió dollár (51 milliárd forint) összegért történt felvásárlás. A cég kibervédelemmel foglalkozik. A legutolsó az Orions Systems pedig egészségügyi szektorban történő befektetést jelent.

Az utóbbi gazdasági helyzet nagy tanulsága, kell hogy legyen a cégnek megtakarítása, nem kell mindent kivenni.

Kapcsolódó nagy cikkek:

MinnerInstant

A GVH,vagyis a Gazdasági Versenyhivatal óriási bírságot szabott ki az Alza.hu-ra (892 millió forint), akiket 2018. január és 2019 február között vizsgált. Ez idő alatt 6!!!-szor szervezett Black Friday kampányt az Alza. A büntetés egyébként nem is erre vonatkozott, hogy ennyiszer szervezett Black Friday kampányt, akár egy héten át is. Hanem 80%-os akciót hirdetett, a kampányok során ténylegesen 10-20 termék (az akciós termékek jellemzően jóval kevesebb, mint 1%-a) volt elérhető 80%-os vagy afölötti kedvezménnyel. A GVH kialakult gyakorlata szerint az akciós termékek legalább 10%-ra kell vonatkoznia a megjelenített kedvezménynek.

Korábbi Alaza-s poszt: Tudtad, hogy a 62. leglátogatottabb oldal itthon az Alza.hu? Nem is akármilyen forgalommal!


Forrás: HVG Fotó: Alza

MinnerInstant

Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára – hívja fel a figyelmet az EY. Az eddig egységesen irányadó, egy éves jótállási idő jövő év elejétől sávossá válik a június közepén közzétett 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében. A szabályozásváltozásnak köszönhetően nem csak az eddig egységes garanciaidő, de a jótállási jegy kiállításának előírásai, valamint a fogyasztói igények rendezésének módja és határidői is módosulnak. Forrás: Ernst & Young

MinnerInstant

Napi 20. Nos, egyik ügyfelem ezt a számot mondta be, de előtte már 40 perce foglalkoztunk a cége vevőszerzésével, de én is hibáztam. Nem kérdeztem meg, hogy mekkora a látogatottsága. Most már ezzel fogom kezdeni. Legyen előtted egy szám, 800 látogató legalább kell a weboldaladra, hogy abból megfelelő profitod legyen. És akkor még a konverzió optimalizálásról nem is beszéltünk. Ez az információ megvan, így irány ez a cikkgyűjtemény: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek

MinnerInstant

Az új 2021-es KATA változás már alapból felborzolta a kedélyeket, és fájóbb lett mint sokan gondolták. Ha egy ügyféltől 3 millió forintot meghaladó összegű kifizetés történik a KATA-s részére,akkor már az az összeg is 40%-os büntető adót von maga után, és az a feletti rész is. Itt az egészben a legrosszabb, hogy ezt mind a megbízónak, az ügyfélnek kell bevallania és megfizetnie. Tehát 4 millió esetén adott évben az egész 4 milliós összegre vonatkozik a 40%-ék. A BKIK összefoglalóját, törvényszöveg értelmezését itt találod.