MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fent a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

A Hogyan adj tökéletes címet a landing oldaladnak? után nézzük meg, hogy néz ki a jó CTA, azaz call to action. A CTA funkciója, hogy elősegítse a vásárló kattintását. A következő lépést, legyen az regisztráció, ajánlatkérés, kapcsolatfelvétel, akármi.

A legtöbb CTA el is akad ennyinél. Egy gomb rajta annyival, hogy “Kapcsolatfelvétel” vagy “Írj nekünk”, de ezeknél sokkal vonzóbb szöveget is ki lehet rá találni. Az első lehetőséged, hogy nem a konkrét cselekvést írod rá a gombra, hanem az értéket, amit a terméked/szolgáltatásod nyújt. Ez általában már megjelenik az oldalad címében, így ha az előző cikket olvastad könnyű dolgod lesz.

Cím: Vegyél fel podcastet stúdió minőségben – CTA: Induljon a felvétel!

A második jó megoldás az ellenállás kezelése. Gondolj bele, mi lehet a legnagyobb akadálya a kattintásnak és cáfolj rá.

  • “Nincs nekem időm erre” – Próbáld ki, alig 5 perc alatt.
  • “Tuti kéri a bankkártya adataimat” – Próbáld ki kártyaadatok nélkül.
  • “Biztos drága lesz” – Vágj bele, csak 299 ft-ért.

Még nem tudod mi is pontosan egy landing oldal? Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a felépítése?

Tanulnál még a témában? Itt a Marketing szövegírás képzés a MinnerAkadémián

Forrás: marketingexamples.com

MinnerInstant

Ahogy több napi 1%-os posztban is beszámoltam róla, az egyik nagy fejlesztés, napi 1%-os challenge a hírlevél ajánlói rendszer elindítása. Ez nagyon jól halad, már 44 új feliratkozót hoztak a tagok 2 hét alatt. Olvastam több tanulmányt, kell idő míg beindul. Ez meg is látszik, például most volt aki egy hét alatt 18 feliratkozót hozott. Na, de mennyire valósak ezek?

Most ami napi 1%-os fejlesztés volt, hogy az e-mail értesítőket teljesen levettem. Lesz biztosan e-mail fiók tisztítás napi 1%-om is, valamit be kell vezetnem, egy új rendszert, mert most jelenleg nagy káosz van. Pedig majdnem sikerült tartani, amikor bevezettem a zero inboxot, de elhasaltam rajta.

Na, de az ajánlói program!

  • Most párhuzamosan elakarok indítani egy nagy feliratkozó kampányt is, és párhuzamosan növelem a kettőből származó feliratkozószámot, egymást erősítik is majd (esettanulmányokból ezt szűrtem le).
  • A fenti képen látható felhasználó mindjárt a 3. mérföldkövet is teljesíti, ami üzleti ebéd velem.
  • Átnéztem a rendszert, nem láttam rendelenességet. Amire rá akartam nézni, hogy az ajánlásból érkező feliratkozók mennyire aktívak. Nos semmi probléma, nincs eltérés megnyitási arányokban, kattintásokban. 2 esetben láttam, hogy visszaélés szerű dolog történhetett, de szerintem csak tesztelte a rendszert. Erre nem is gondoltam! Ilyen is lehet! Rákérdezek!
  • A napi 1%-om ma ennél most az volt, hogy egy új képet készítettem a hírlevélhez, mert nem tetszik, ami most benne van, rövidebbre akarom azt a blokkot.

Ajánlói rendszer korábbi napi 1%-os lépései:

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

Múlt héten lezajlott a WWDC, az Apple Fejlesztői Világkonferencia. Az esemény az Apple elkövetkezendő újdonságairól szól, software és hardware oldalon egyaránt. Érkezik új MacBook például, de sokkal érdekesebb ami az operációs rendszerekkel történik.

Az Applenek jelenleg külön OS-e van a eszközeihez. Mac, iPhone, iPad, Apple Watch, és Apple TV mind saját rendszert használ, viszont a jövő, hogy ez ne így legyen. Az Apple kezdi egyre jobban elmosni a határokat az operációs rendszerek között. Az iPad kezd teljes értékű munkaállomás lenni, a telefonon működnek az okosóra funkciói, olyan appok készülnek, amik minden eszközön ugyanúgy futnak stb…

Ráadásul kijön egy rakás új szoftver, amik közös munkamenetet, dokumentumszerkesztést tesznek majd lehetővé, összekötve minden eszközt. Még a megnyitott böngésző tabokat is meg lehet osztani másokkal és közösen nyitni új lapokat.

A WWDC összes bejelentését itt tudod elolvasni: Everything Apple Announced at WWDC 2022

Szintén a WWDC-ről: Saját “vásárolj most, fizess később” megoldás az IOS16-ban

Forrás: fastcompany.com

MinnerInstant

Június 6-án bemutatta az Apple az IOS16-al érkező fejlesztéseket, köztük a cég saját “vásárolj most, fizess később” (buy now, pay later vagy BNPL) funkcióját, az Apple Pay Latert.

Forrás: Apple

Az Apple Pay Later részletfizetési lehetőséget tesz majd elérhetővé mindenhol, ahol Apple Pay-el lehet fizetni online vagy alkalmazáson belül. A szolgáltatással a vásárlás végösszege négy egyenlő részletre osztható, amelyet hat hét alatt von le a rendszer. Az Apple sajtóközleménye szerint a szolgáltatás kamatmentes és ingyenesen, bármiféle díj nélkül igénybe vehető. A soron következő kifizetéseket a Walletban tudjuk majd nyomon követni. A FintechZone cikke szerint a szolgáltatás első körben Észak-Amerikában lesz elérhető.

A Bloomberg szerint az Apple Pay 2014-es bevezetése után az Apple Pay Later lehet az almás cég következő nagy dobása.

Források: Apple, Fintechzone

MinnerInstant

Tudod mi a FB hirdetésekben a nehéz? Új képeket keresni. Nos az a taktikám a cserénél, amit folyamatosan futó hirdetéseknél alkalmazni szoktam, hogy látva a kreatív (hirdetési kép vagy szöveg) “kiégését” lemásolom az adott hirdetést és kicserélem a képet. Szöveget ritkábban szoktam, a vizuális tartalom előbb “elfárad”. (ilyen szövegkörnyezetben használják a marketingesek). Adott hirdetés sorozaton belül tehát lemásoltam és betettem új képeket.

A személyes tanácsadás kreatívjait módosítottam első körben. Továbbá a kezdő vállalkozó cikksorozatnál cseréltem le a cikket.

A Google Ads-ben van egy nagyon jól futó hirdetés, ahol 12%-os CTR-t tudok elérni, és természetesen az utána lévő konverzió is nagyon jó. Nos most azt szeretném úgymond leklónozni más típusú hirdetésre is, új kampányokat indítani.

És el is telt 40 perc.

MinnerInstant

A napi 1%-os challengemben ez a következő lépés többet is fog hozni, mint 1%, persze utána még kell vele foglalkozni. Tudod, amit most látsz az a, hogy naponta 30 percet fejlesztem, javítom a vállalkozásomat, ami napi 1%-os javulást eredményez legalább, és ezek szépen felszorzódnak a végén. Már a 22. napnál járunk. Lássuk a mostanit!


3,5 hónap kellett ahhoz, hogy Tiktokon elérjük a 10 000 követőt. Van olyan videónk, ami már elérte a 1,4 milliós nézettséget is. De több is van 100 000 felett.

Mi kellett hozzá? Sokat segített Márton Viktor tudásanyaga (Minnerakadémia). Neki több mint 170 000 követője van, így jó támpontot adott mi kell ahhoz, hogy 10 000-et elérjük, és hogy legyen virális videónk. Következő cél a 30 000 követőszám, amit szeptember-október magasságára céloztam meg. Munkatársak még nem is tudják. Jövő héten lesz kreatív hét (6 hetente szokott lenni), akkor bedobom nekik az ötleteim. Amit most csináltam, a napi 1%-os teendőim:

  • Ismét megnéztem a Tiktok videós kurzus ötlet részeit – kattints ide
  • Úgy látom a live és a duettes videók kellenek most a következő nagy mérföldkőhöz. Készítünk egy videót, amivel duettezni tudnak a felhasználók. Utána pedig több live-ot, amiben a duettekre reagálunk. Ördögi terv 🙂 Az emberek szeretnek szerepelni ezen a platformon, értékelik, ha még jobban kiemeljük őket. Akár duett, akár live esetében.
  • Ezekre készítettem egy izgalmas tervet, ötletbörzét, sőt stratégiát.
  • A cél, hogy most elkezdjük nemcsak növelni a feliratkozók számát, hanem beterelni több ezer embert a Minner marketing funnelbe és természetesen bevételt generálni belőlük.
  • Minner Tiktok csatornája

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

Egy-két cégnél még mondhatjuk azt is, hogy etikátlan, ahogy az elején elindultak. Na, de farkastörvények uralkodnak, igaz? Szól is a mondás, hogy az első milliót ne kérdezd (USA-ban is szokták ezt használni).

  • A Dropbox az elején Google hirdetéssel próbálkozott, de nem jött be. Aztán amivel nagy sikert értek el, hogyha ajánlod őket, akkor kapsz ingyen tárhelyet. Újabb példa, hogy az ajánlói rendszerben mennyi potenciál rejlik.
  • Az Airbnb-nél már picit etikátlanabb megoldást alkalmaztak. A Craigslistről (Amerikában egyik legnépszerűbb apróhirdetés portál) begyűjtötték az apartmankiadókat és írtak nekik e-mailt, hogy tegyék fel hozzájuk is, sőt egy gombnyomással fel is tudták tenni.
  • A Reddit az elején fake accountokat hozott létre (álfelhasználókat), hogy imitálják azt, hogy sokan vannak a platformon. Ez kellett ahhoz, hogy elkezdjék még többen használni. Ma a legnépszerűbb fórum platform a világon.

Arról, hogy ezek problémás vagy teljesen megérthető üzleti gyakorlatok-e beszélgettünk a Hírszemle podcastben is. Hallgass bele! Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

Mi volt az ismert brandek weboldalán, mielőtt elindultak? – Facebook, Google, Amazon

Forrás: inc.com

MinnerInstant

Már áprilisban beszámoltunk róla, hogy Angliában tesztelni fogják a 4 napos munkahetet. A tesztüzem június 6-án rajtolt el és most egy magyar multi is bejelentette, hogy kipróbálják.

Hazánkban a Telekom lesz az első nagyvállalat, aki teszteli ezt. A tervezett 4 hónapos pilot időszakban ráadásul teljes 5 napos munkabért adnak majd a dolgozóknak. Júliustól októberig tart majd ez a csökkentett munkaidő több különböző részlegről kiválasztott csoportnak.

Az óraszám csökkentése és az alapbér megtartása egyébként a legjobb, a 4 napos munkahét valódi megvalósulása. Opció lehetne még, hogy az órákat rendezik csak át (napi 10 óra 4 napig), vagy hogy arányosan a bér is csökken. Pozitív, hogy ők ezt a megoldást választották.

#update: A Telekom mellett egy pécsi cég, az IT-s Cubicfox is bevezette a 4 napos munkahetet. Július 1-től változatlan fizetés mellett a cég minden alkalmazottja megkapja a pénteket is a hétvége részének.

Érdekel a 4 napos munkahét tudományos háttere? 4 napos munkahét. Új irányzatok a munka világában?

Erről például nem volt szó a rendezvényen: 5 szervezetfejlesztési trend (+ ami kimaradt) a Connect Konferenciáról

Forrás: penzcentrum.hu, index.hu

MinnerInstant

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a magyar vállalkozások digitalizációs szintje borzalmas. A covid sem volt elég ahhoz, hogy a hazai vállalkozók tömegei elkezdjenek digitális eszközöket használni. Viszont ezen a helyzeten sokat segíthetne a fordított mentorálás.

A 90-es évek végén, az internet valódi berobbanásával a GE vezetősége érezte, hogy valami nem oké. A legjobb tech és IT szakemberek sorra hagyták ott a céget, hogy valami máson dolgozzanak. Valamin, amit ők nem igazán értettek. Sok cég most is ezt éli át. A fiatal, informatikában jártas munkavállalók elmennek kriptovalutákon, startupokban meg web3.0-án dolgozni. Vagy csak simán olyan cégekhez, ahol nem az Excel a digitalizáció csúcsa, miközben papír alapon kell leadni a jelenléti ívet.

A GE akkori vezérigazgatója keresett magának egy 25 év alatti “mentort”, aki segített neki megérteni mi történik épp a világban, mi ez az internet és miért ennyire fontos. Ezután kiadta minden senior kollégának, hogy keressenek maguknak egy fiatal munkatársat és meetingeljenek vele. Ezt bármelyik cégvezető leutánozhatja most is. Az Y és Z generáció, akik már egész életükben vagy legalábbis gyerekkoruk óta interneteznek itt vannak a munkaerőpiacon. Jó eséllyel a te vállalkozásodban is van legalább egy, vagy legalább a családban. Van olyan CEO aki a gyerekétől tanulja el, milyen appokat használjon.

A magyar KKV szektor digitális helyzetéről olvasd el nagy cikkünket is: A magyar cégek 99%-a legyőzhető. A kérdés: tudsz élni a lehetőséggel?

Forrás: Harvard Business School
Fotó: forbes.com

MinnerInstant

A Freshii nevű kanadai gyorsétteremlánc magára vonta a szakszervezetek haragját, miután kijátszotta a minimál órabér fizetését alkalmazottainak. Ez Ontarioban például 15,5 CAD, ami nagyjából 4500 forintnak felel meg. Ezt úgy kerülték ki, hogy Nicaraguába szervezték ki a rendelésfelvevő pultosaikat, akiknek csak 3,5 kanadai dollárt fizetnek. A bérük több, mint háromnegyedét megússzák így. A nicaraguai kasszások videóchat formában, képernyőn és kamerán keresztül vesznek fel rendeléseket.

A kanadai szakszervezetek felháborodtak, mert a cég olyan hagyományosan embert igénylő munkát szervezett ki, amivel így árt a helyi munkaerőpiacnak. Főleg a diákoknak és egyéb pályakezdőknek, miközben egy jogi kiskaput játszik ki, hogy spóroljon.

A Freshii azzal védekezik, hogy egyrészt a munkaerőhiány miatt volt kénytelen kiszervezni, másrészt pedig a teljes automatizálás régóta elterjedt a gyorséttermekben. Gondoljunk itthon a Burger King-es kijelzőkre és az appos rendelésre. Az automata rendszerekhez képest ők meghagyták a vendégeknek az emberi kapcsolatot és így legalább fizetnek bért valakinek, még ha nem is az anyaországban élőknek.

Érdekes ez a téma? 5 munkahely, amit már robotizáltak. A szakácstól a targoncásig

Forrás: telex.hu

MinnerInstant

Bulgáriát sokan tartják az EU adóparadicsomának az egykulcsos 10%-os jövedelemadó szintjével. Ahhoz, hogy ottani adóilletőséged keletkezzen, évi 183 napot kell kint tartózkodnod vagy bizonyítanod kell az adóhatóságnak, hogy Bulgária az “életed központja”. Ehhez figyelembe veszik a családod, a befektetéseid, a tulajdonodban lévő ingatlanokat stb. Szóval nem kell személyesen ott lenni, ha elég érdekeltséged van az országban.

Ha ez sikerült, fix 10%-os adókulcs vár rád. Az áfa 20%, a turizmus csökkentett áfája pedig csak 9%. Évi 10 millió forint alatt lehetsz áfa mentes. El kell ismerni, elég jó hely.

Csehország is igen kellemes, ha adózni kell. Az egykulcsos jövedelemadó 15%, viszont van lehetőség az adóalap csökkentésére különböző költségekkel és kedvezményekkel, így akár 6-9% közé is lehet ezt redukálni. Kiköltözni itt is ki kell, de Csehország azért nem Bulgária.

Az áfa 21%, mellette pedig van csökkentett 15% és 10% is. Itt amúgy sok minden beletartozik ezekbe, pl. csapolt sör, üdítők, könyvek, sport, szálloda, színház, építkezés és szolgáltatások is pl. fodrász.

Érdekel még máshol milyen adózni? E.V. adózás az EU-ban: Németország, Franciaország

Forrás: expensivity.com

MinnerInstant

A 4 World Trade Center felhőkarcoló egyik emeletét jelenleg 28 művész használja privát stúdiókkal és egy galériával. Egy non-profit szervezet intézte el nekik a helyet, miután a művészek elkezdtek kiszorulni a belvárosból az egekbe szökött árak miatt. A Silver Art Projects-be bekerülő művészek saját stúdiót kapnak teljesen díjmentesen, de mentorálást, ügynököt és egy kis fix fizetést is a megélhetésre.

Fotó: Silver Art Projects

A felhőkarcoló üzemeltetésének ez egy társadalmi felelősségvállalás. Ráadásul több bérlőt is vonzanak be azzal, hogy hozzáférhetnek állandó jelleggel egy művészeti galériához. Az USA-ban jelenleg az irodák 18.1%-a üres. Van amit iskolává alakítottak, van ahol kis lakásokat csináltak rászorulóknak. Ha már úgysincs kiadva az a hely, az iroda tulajdonosok tehetnek vele valami jót is.

Olvasnál még a témában? Home office: Marad vagy elfelejtjük? Piaci hatása?

A társadalmi problémákat a cégek oldják meg?

Forrás: fastcompany.com

MinnerInstant

Nemrég meséltünk nektek az Upshift nevű cégről. Épp forradalmasítják az alkalmi munkaerőkölcsönzés piacát azzal, hogy minden egyes munkavállalót bejelentenek. Megtörik a rossz gyakorlatot, nincs mutyizás, nincs feketézés, csak legális munka és juttatások. Viszont van még egy érdekes gyakorlata a cégnek.

A tulajdonos egy interjúban mesélt arról, hogy szándékosan az “underdog” munkavállalókat alkalmazza. Azokat, akik gyengébb iskolákba jártak, mert nem volt pénzük az elit sulikra, akiknek dolgozni kellett a tanumányaik mellett, hogy eltartsák magukat. Nem alkalmaznak olyat, aki az egyetem alatt nem dolgozott, vagy akinek nagy nevű egyetemről van diplomája, amiért a szülők fizettek.

Az alapító azzal indokol, hogy a hátrányos helyzetből indulók lesznek a valóban küzdő munkavállalók. Teljesen más a hozzáállása annak, aki 16 éves kora óta el kell, hogy tartsa magát, mint akinek mindene megvan. A dolgozók nagy része fiatalon vendéglátásban és kereskedelemben dolgozott, máshogy állnak az ügyfélszolgálathoz, a problémákhoz. Egyszeráen más a munkamorál és ő épp ezt keresi a kollégákban.

Az Upshiftről és a cégkultúrájukról bövebben beszélünk a Hírszemle podcastben: Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

A culture fit fontosabb, mint hinnéd, de ne élj vissza vele.

MinnerInstant

A szervezeti kultúra alakítása egy sok száz apró lépésből álló folyamat. Konzisztensen kell minden egyes nap foglalkozni vele akár éveken át, hogy annak érezhető hatása legyen. Ez az első nagy nehézség. Nem érzékelhetö, nem mérhető, inkrementális változás. Több száz óra is elmehet látszólag eredmény nélkül, mire elkezd valami tényleg megváltozni/kialakulni.

A másik nagy nehézség kifejezetten a KKV szektor sajátja. Startupok alapítói meséltek arról, hogy az első években a legnehezebb a cégkultúrával tudatosan foglalkozni. Nem jut rá idő, kapacitás, nem ez a fókusz. Még kihívást jelent minden létező operáció, a mindennapi működéssel vannak elfoglalva. Sokszor a multik is akkor kezdenek el a HR-re fókuszálni, amikor már az automata gépsorok gyártanak maguktól és minden más folyamat olajozottan működik. De ilyenkor sokkal nehezebb változtatni, a kis cég még rugalmasan alakítható.

20-30-100 főnél még sokkal több energiát emészt fel a rossz cégkultúra fejlesztése, mint ha az elejétől tudatosan foglalkoznál vele. Akár már 3-4 főnél is. Érzékelhetetlen, lassú és emiatt borzalmasan nehéz feladat, de nem szabad elengedni.

Ez csak egy az 5 szervezetfejlesztési trendből, amit a Connect Konferencián hallottunk. Ha érdekel a téma, olvass tovább: 5 szervezetfejlesztési trend (+ ami kimaradt) a Connect Konferenciáról

Mi a cégkultúra? Eszik vagy isszák a vállalati kultúrát? Kattints az olvasáshoz!

MinnerInstant

Mi is beszámoltunk róla Hírszemlében és Instantban is, hogy támogatási programot indított az Apple. Lehetővé tette az iPhone-ok otthoni javítását, miután a Biden-kabinet a házilagos szerelés joga mellett tette le a voksát.

Az azóta megjelent hírek szerint azonban az Apple nemrég elrajtolt programja többeket fog elriasztani az otthoni bütyköléstől, mint ahányan bele mernek majd vágni. Egy házi akkucseréhez például két bőröndnyi, 36 kilogrammnyi szerszámot kell beszerezni. A csomagokban egyebek mellet egy ipari hőállomás és egy hatalmas rugós prés is helyet kapott. A csere akksit 69 dollárért lehet megvenni (pont ennyibe kerül kinnt az akkumulátor csere egy hivatalos apple szervizben), a szerszámkészletet pedig 49 dollárért kell bérelni, amihez 1200 dollár kauciót zárolnak a számládon a bérlés idejére. 

A folyamatot további bonyodalmak kísérik, ami alapján minden jel arra mutat, hogy a házi javítás lehetősége inkább csak a törvény betartására szolgáló, direkt nehezített procedúra, amit úgy terveztek hogy ne éljen vele sok ügyfél. Nagy kár érte, itt lett volna a lehetőség, hogy az Apple tegyen egy “jófej” fogyasztóbarát lépést.

Bővebben is beszélgetünk az Apple húzásának jogosságáról és mögöttes okairól a Hírszemle podcastben: Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

Forrás: PCWorld.hu

MinnerInstant

A “Work On It, Not Just In It” egy több, mint 35 éves idézet és a mai napig releváns minden vállalkozó számára. Nagyon sokan futnak bele abba a hibába, hogy örökre megmaradnak a vállalkozásuk napi szintű operatív tevékenységeinél. Ekkor azonban nem lehet fejlődni, skálázódni, növekedni. Minden nap a működés fenntartásáról szól.

Valójában ez különbözteti meg a szabadúszót, a szakembert a vállalkozótól. A szabadúszó, legyen az grafikus, villanyszerelő vagy ingatlanos, a saját maga főnöke és lehet iszonyú profi abban, amit csinál. Viszont ahhoz, hogy cége legyen nem erre van szükség. Alkalmazottakat kell managelni, ügyfelekkel kommunikálni, kézben tartani az operációt, nem elvégezni azt. A fókusz átkerül a stratégiára, a tervezésre, a feladatok delegálására.

Amíg valaki nem jut el ide a gondolkodásban addig a vállalkozásában dolgozik. Ugyanazt a munkát végzi, mint alkalmazottként, csak nagyobb szabadsággal, esetleg jobb fizetéssel, főnök nélkül. Ez sokak számára vonzó és elég is. Viszont ha te többre vágysz, meg kell tanulnod elengedni a fő tevékenységed. A te munkád vállalkozóként a vállalkozásodon dolgozni. Nem pedig benne.

Épp ebben segít a MinnerAkadémia képzése: Felszabadult vezető: útmutató a delegáláshoz

Ki dolgozik? Delegálás vagy mikromenedzsment [videó][podcast]

Forrás: inc.com

MinnerInstant

3 napra pihenni megyek, Szilvásváradra utazunk párommal egy kis pihenésre. Kell is, sőt a napi 1%-ba is ez sokat fog nyomni.

Napi 1%-os Minner challenge-t, beszámolót olvasod. Napi 30 percet fejlesztem a vállalkozásomat és dokumentálom. Nézd vissza az előzőeket is, és vezetem is miben fejlődünk.

Olvasd el eddig mi történt!

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

A hírlevél marketingre jobban ráfekszünk a következő időszakban. A néhány napja feltett napi 1%-os posztomban említettem, hogy volt egy egésznapos kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk. 34 résztvevővel. Nos a résztvevőknek küldtem utánkövetéses e-mailt, benne a prezentációkkal, letölthető dokumentumokkal, hasznos cikkekkel.

A napi 1% az volt, hogy létrehoztam a hírlevél szoftverben egy új csoportot, a kezdő vállalkozókat.

  • Kiküldtem a listára az első e-mailt. – Hírlevélküldéshez tudásanyag: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus
  • A következő lépés, hogy automata hírlevél sorozatot készítsek. 2 naponta kapnak 3-4 héten át kezdő vállalkozóknak szóló cikkeket.
  • Utána pedig a kezdő vállalkozóknak szóló cikkekbe, cikksorozatba beágyazom a feliratkozó formot.
  • És természetesen ott is lesz ajánlói program beágyazás.

+ információ: Egy tegnapi meetingen felvetettük, hogy a Minner Instant a hétfői Minner hírlevélbe költözik teljes egészében. Ráerősítve arra, hogy még jobban fókuszálunk a hétfői levélre. Ezt a jövő heti kreatív héten fogjuk igazán eldönteni, átbeszélni.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

A KATA adózást érintő változások kapcsán vicc szinten felmerült, hogy majd Észtországba menekülnek a hazai egyéni vállakozók. Az észteknél ugyanis a világon elsőként jelent meg az e-állampolgárság. Elég egy nagykövetségre besétálni, fotózás, ujjlenyomat és 50 euró kell csak hozzá. A kapott kártya alkalmas elektronikus aláírásra, alapítható vele cég, lehet ügyintézni, banki átutalást kezdeményezni, adóbevalást, mérlegbeszámolót leadni odautazás nélkül.

Persze mindenkinek átfut az agyán, hogy és milyen ott az ÁFA meg a jövedelemadó, de azért ez nem ilyen egyszerű. Az észtek és az EU elég szigorúak ezzel kapcsolatban, gondolom nem akarnak Panama szerű shell-company mennyország lenni. Nem csak simán ottani tevékenység kell, de a döntéshozásnak is ott kell működnie. Tehát még ott nyújtott szolgáltatással és magyarországi tartózkodással sem lehet elvileg működni. Az észt 20%-os ÁFA is lehetne vonzó, de azt sem lehet minden esetben ott fizetni. 2015-től bizonyos szolgáltatásoknál még akkor sem, ha amúgy észt a végfelhasználó.

Az e-állapolgárság nem jár adóilletőséggel, szóval csak a valós tevékenység és működés helye számít. Olyan cégnek éri meg, aki ténylegesen akar ott árulni, szolgáltatni és ehhez hajlandó csinálni észt leányvállalatot, ottani irodával és munkavállalókkal. Szóval ez végül inkább kényelmi szolgáltatás, nem az adóparadicsom kulcsa. A rendszer a határon túli észteknek találták ki a könnyebb ügyintézéshez és EU-n kívüli digitális nomádoknak, szabadúszóknak.

Ez is érdekelhet: E.V. adózás az EU-ban: Németország, Franciaország

Forrás: hvg.hu

MinnerInstant

Szombati Minner rendezvényen egy olvasóm mesélte (aki már 16 éves kora óta olvassa a Minnert, most 21), hogy az elmúlt években az amerikai McDonald’s több olyan AI / MI rendszert vezetett be, ami képes forgalom előrejelzésre. Egyből utána néztem. Igazából a hamburgerlánc megvett egy ezzel foglalkozó startupot 2019-ben. A rendszer nemcsak adatott gyűjt, hanem elemzés után előrejelzésre is képes. Vagyis képes előre jelezni, hogy melyik menüt kell ajánlania ahhoz, hogy a legnagyobb hasznot hozza a cégnek.

  • például időjárás alapján tudja, hogy miből mennyi szendvicset készítsenek, de napszakot is képes figyelembe venni,
  • adott étterem esetén megtanulja a rendszer, hogy éppen egy sportmérkőzés utána roham várható,
  • megtanulja, hogy mi alapján választanak az emberek ételt,
  • sőt képes átrendezni a kínálatot az alapján, hogy természetesen többet rendeljenek (most tegyük félre azt a nézetet, hogy nagy mennyiségben káros).
  • A hangalapú tanulás, feldolgozás az automata rendelésfelvételt (Drive) is segíti, ami költségmegtakarítást is jelent a cégnek.

Amikor olvastam az elemzéseket a rendszerről, azonnal eszembe jutott, hogy lehet a válságálló portfólióba belefér a McDonals’s részvény? Szép ez a garfikon, és bár vannak itt-ott “tépések”, a fentieket is belevéve nem rossz!

Forrás: Vox, emerj.com
Borítókép Visual Karsa / Unsplash