MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

Ez olyan, mint mikor építési vállalkozó ismerősöm pénzt kapott egy cégtől, hogy lebonthassanak egy házat egy csapatépítőn. De az alábbi szőlőszüret programhoz hasonlót írtam le korábbi Minner cikkben (link a poszt végén).

A Harsányi Pincészet felhívása jött e-mailben:
A borongós szürkeség előtt tölts velünk 1-2 felejthetetlen napot a szőlőben, vidd magaddal a kora ősz legszebb pillanatait, ajándékozd meg csapatod egy természetközeli feltöltődéssel, szüreteljetek együtt! Idén a nyár is fakóbb, gondterheltebb volt, a csapat összetartása, a közös emlékek ereje most fontosabb, mint valaha.

A dűlő hangulata minden időszakban magával ragadó, de a szüret fényei, illatai, ízei semmihez sem foghatók!

Mi az, amivel biztos, hogy gazdagabb leszel a csapatépítő szüretelés után?

  • kiszellőzött fejjel
  • szélfútta, egészséges arcszínnel
  • szőlészeti és borkészítési alapismeretekkel
  • borkóstolási technikával
  • sáros bakanccsal
  • gyönyörű természetfotókkal
  • új insta és facebook kompatibilis profilképpel 😉
  • …  a többi pedig maradjon meglepetés!
  • Minden csapatméretre, elképzelésre, elvárásra van ötletünk, megoldásunk, tuti-titkos-receptünk!
  • …. és még tovább is volt a levél.

Na de, ami a legfontosabb. Itt a cikk, ami erről a jelenségről szól: Munkák, amikért még az emberek fizetnek, hogy csinálhassák. Mekkora biznisz!

MinnerInstant

A GKI Digital és az Árukereső kutatásából kiderült, hogy 2020 első félévének online forgalma 34,8%-kal haladta meg a tavalyi év azonos időszakát, elérve a bruttó 355,1 milliárd forintos szintet – ezzel a mögöttünk álló időszak az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedését hozta. A félév eredményein belül az első negyedév 21%-os, míg a második negyedév önmagában is impozáns 47%-os bővülést produkált. Ahogy már 2 éve folyamatosan kiemeljük a Minneren, hogy az FMCG szektorra érdemes fókuszálni, úgy ezt a trendet is jobban felerősítette a jelenlegi helyzet. A járvány következtében leginkább az online FMCG szektor tudott bővülni, az online élelmiszerek, drogériai és háztartási cikkek piaca 2020 második negyedévében – április, május, június során – +84%-kal növelte a forgalmát 2019 azonos időszakához mérve.

Impozánsak ezek a statisztikák igaz? Bosszantó, hogy ebből alig tudnak kihasítani valamit a kisebb webáruházak csak azért, mert nem foglalkoznak eléggé az üzletmenettel. Nézd csak a 2020-as felméréseket:

És a digitalizáció? Na igen! Ehhez ezt a két cikket ajánlom, ha nincs webáruházad:

Forrás: GKI Digital és Árukereső

MinnerInstant

A Zoom 2. negyedéves adatai elképesztő számokat hoztak: 355%-kal nőtt év/év alapon a bevételük, ami így egy negyedévben 664 millió dollár volt. Fizetős ügyfélbázisa 458%-kal nőtt, 370 200 ügyfélre. Nem nőtt volna ekkorát a felhasználóbázisa, ha nem lett volna a koronavírus, home office, korlátozások. Ez most egészen biztosan tartós marad, illetve az emberek felfedezték, hogy elég jól működnek a videóbeszélgetések. De mint kiderült, azért az otthonról való munkavégzés már nem annyira eredményes, több hónap után (lásd itt).

MinnerInstant

A Citibanknak van egy több évtizedre visszamenő mutatója, a pánik/eufória modell, amelyet olyan adatokból épít fel, mint a részvény-adásvételi opciók, a részvények esésére játszó (short) pozíciók és a tőzsdei hírlevelek ajánlásai.

Jelenleg a mutató 1,1-es értéken áll, olyan magasan, mint utoljára körülbelül 20 éve. Ez ugyan a dotkomlufi csúcsán látott 1,5-től még messze van, de így is közel háromszor akkora, mint amit már az eufória tartomány kezdetének tart a Citibank. A pénzügyi csoport vezető amerikai részvénypiaci stratégája szerint sok alapkezelő fél attól, hogy jelentősen alulteljesíti a piaci átlagot, vagyis kimarad az emelkedésből, ezért egyre több részvényt vásárol.

Tobias Levkovich hozzátette, a Fed támogatja a piacot, de amikor korábban hasonló szinten volt a tőzsdei eufória, azt szinte mindig lejtmenet követte a következő egy évben. Forrás G7.hu

MinnerInstant

Hiába az e-kereskedelmi láz, a webshopok piacán óriási a verseny. És bár a Wish olyan termékeknél, aminél a gyors kiszállítást szeretnénk nehezebben rúg labdába, azért így is vesz majd el a hazai webshopoktól, ahogyan a Google Shoppingnál láthatóan a cseh, lengyel piaci szereplők is. Facebookon már bezsebelt óriási forgalmat a Wish, tudod a galériás hirdetéseivel, amibe te is biztosan belefutottál (cikket is írtam róla, link a tartalom végén). Alig egy hónapja derült ki, hogy van még lehetősége a hazai webshopoknak növekedni, hiszen olyan dolgokban még le vagyunk maradva, mint a forgalom mérése, konverzió mérés, látogatottság mérése. Bizony! A webáruházak fele nem tudja mennyi a látogatottsága. A Minner több mint 40 szakmai tartalommal segíti a webáruház tulajdonosokat, hogy újabb szintre hozzák a vállalkozásukat.

Linkek – Erre tovább

MinnerInstant

Érdekes! Ahogy bekerülnek cégek a Minner weboldal mustrájába alig telik el néhány hónap és megújul a honlapjuk.https://www.keviep.hu/ is megújította a honlapját, alig 20 nap telt el a cikk közlése óta. A régi weboldal az első képen látható. Kezd nekem gyanús lenni, érzem a levegőben a Minner hatást! Ez már nem az első ilyen eset! (Lásd: MasterGood, Borhalo, Videoton). Persze ezt már valószínűleg húzták már egy ideje, biztos már utolsó simítások voltak csak. A Minner cikk adott egy löketet. Új küldetésem lett!A megyében sokan olvasták a cikket, mert most megyénként készítek ilyen weboldal mustra cikket: Megyei weboldalmustra: Hajdú-Bihar megye top cégeinek online megjelenése

  • Cég: KEVIÉP Kft.
  • Fontos! A cég a cikk megjelenése óta frissítette a holnapját. 2020. szeptemberére (20 nappal a cikk után) frissült a régi dizájn.
  • Weboldal: http://keviep.hu/
  • Építőipar
  • Árbevétel: 9,9 milliárd forint
  • Top 40. cég Hajdú-Bihar megyében
  • Nincs SSL tanúsítvány az oldalon, hamarosan a Google pirossal jelzi, hogy nem megbízható oldal, a böngészők is. A böngésző most még csak azt írja ki, hogy nem biztonságos, de később blokkolni is fogja az oldalt.
  • Az alábbi weboldal mobilon is ugyanígy néz ki – 2020. 08. 10.-én

Friss 2020. 09. 01. Megújult a honlapjuk! Szuper lett! Ne ez az! És lett SSL tanúsítvány (biztonságos oldal) is.

MinnerInstant

A Facebook hirdetéstárban látod, hogy egy adott Facebook oldal milyen posztokat hirdet. Ránézve ismét jó sok hirdetésem fut. Tudtad, hogy a Minner minimum Facebook hirdetési rezsije kb. 400-700 000 forint között mozog. Ha kampány van, akkor több is. Kattints ide a hirdetéstárra és írd át a Minner-t a kívánt oldalra.

Facebook marketingről még cikk, tartalom?

MinnerInstant

Az ilyen üzenetek adnak nekem is és nektek is motivációt, hogy megéri csinálni, ki lehet próbálni új dolgokat. Bence több helyen is olvashatta még tavasszal az ózongenerátoros tippemet. Neki is eszébe jutott, és a cikkek megerősítették abban, hogy érdemes belevágni. Látod a Minner cikkek arra is jók, hogy ellenőrizd ötleted létjogosultságát, vagy ihletet meríts mit-hogyan lenne érdemes!

2018 év végén először a kárpittisztító-automata üzleti lehetőséget mutattam be, van olyan Minner vállalkozó, aki már a 2. automatát helyezi ki. 2020. év elején pedig beszámoltam róla, hogy mint a kárpittisztítós, mind az ózongenerátoros vállalkozások előtérbe kerülhetnek (koronavírus miatt). Vagyis nagyobb lesz rá a piaci igény. De jó! Így lett, sőt nemcsak mi jöttünk rá, hanem például a Renault is.

A Minner vállalkozó üzenete, beszámolója az indulásról:

Ez ráhangolt most! Merre tovább?

Kiemelt kép: Oliver Hale / Unsplash

MinnerInstant

Itt vagyunk a már többször beharangozott 2. hullám előtt, már látható, hogy rengeteg helyen változott a gazdaság, az emberek rutinja, vásárlási hajlandósága. A digitalizáció szinte minden helyen megjelent. Sok cégnél éles váltásra is szükség volt. Ezeket dolgoztuk fel az alábbi cikkekben. Sok sikert és kitartást!

MinnerInstant

1 milliárd Youtube megtekintés után döntöttek úgy, hogy elhagyják a Youtube-ot. Mindezt úgy, hogy 2019-ben már 39 millió forint árbevétel mellett 25 milliós nyereségük volt (HUBITRADE Bt.), sőt 2018-ban is 31 millió árbevétel mellett 19 millió forint profit. Ez mind Youtube reklámbevétel. A Youtube korlátozó dolgokat vezetett be, emiatt is döntöttek amellett, hogy saját lábra állnak. Január 1-jétől számos változást vezettek be a YouTube-on, amelyek főleg a gyerektartalmakat érintették. Tavaszi szerint nem lehet például hozzászólni, lájkolni az ilyen videóknál, és lejátszási listára sem lehet tenni őket. Áprilisban döntöttek úgy, hogy letörlik a korábbi videóikat is, és a meséket már csak a kerekmese.hu oldalon érhetik el a felhasználók.

A látogatottság az áprilisi boom után visszaesett (A Similarweb bár nem pontos a tendenciát jól mutatja).

A Youtube csatornájukon 772 ezer feliratkozó van. És láthatóan most marketing csatornaként használják a Youtube-ot, főleg részleteket tesznek fel egyes meséikből. Jövőre látjuk majd, hogy milyen eredménye van a váltásnak. Elsőre úgy éreztem nem a legjobb döntés, de látva a Youtube korlátozását jó lépés lehet, bár ezt nem ennyire drasztikusan, éles váltással kellett volna. Egy biztos soha nem szabad egy platformtól függnünk, vagy más piacon egy partnertől.

A G7.hu itt mutatja be a Kerekmese működését, az alapítókat (korábbi cikk).
A cikk arról, hogy elhagyják a Youtube-ot, szintén a G7-en.

Amit most olvasol az egy Instant poszt a Minneren! Rövid üzleti tartalmakat is megosztunk, ami bár nem férne bele egy hosszabb hangvételű cikkbe, de érdemes megmutatnunk. A Minner.hu/instant oldalon éred el ezeket a posztokat, a főoldalon is, és a menüben Instant néven találod.

Görgess lejjebb, van itt még instant üzleti poszt!

MinnerInstant

És már ott tartanék, ahol a Számlázz.hu vagy a Billingo, vagyis több százezer ügyfelem lenne, akik az én számlázórendszeremet használják. A Számlázz.hu -nak például friss adat szerint 350 000 cég, vállalkozó használja számlázásra a rendszert. Az üzleti modellünk folyamatosan fejlődik, és érdemes kihaszálni a lehetőségeinket. Ahogy a Tesco is csinálja, úgy a Számlázz.hu is egy jó adatbánya a piackutatók szempontjából. Persze kérdéses mi van az ÁSZF-jükben, de anonímként kezelve az adatokat óriási adatvagyonon ül. Igen én ezzel üzletelnék. Ez éves 20-100 millió forintot is hozhatna.

MinnerInstant

Tomas Chamorro-Premuzic, a London College professzorának kutatásából kiderült, hogy a sikeres vállalkozók a korábbi cégüket otthagyva az ott megtapasztalt dolgokból építettek sikeres ötletet és vállalkozást. Miért olyan magas ez a szám? Mert a cégek többsége nem hallgatja meg a munkavállalókat, nem vonja be őket, nem hagyja rájuk az innovációt. Így ők motivációt látnak abban, hogy saját maguk valósítják meg ötletüket, gondolván: jobban tudom csinálni, mint a főnök. A többség azt nyilatkozta, hogy az elviselhetetlen és csökönyös főnök miatt lépett ki és valósította meg saját maga az ötletét és lett ezzel konkurenciája a volt cégének. A másik pedig, hogy legtöbbször a munkahelyen tudjuk megszerezni a megfelelő piacismeretet, hogy arra épkézláb vállalkozási ötletet építhessünk.

Vállalatvezetőként te is jobban örülnél, ha nálad maradna az innováció, és a céged (munkatárssal együtt) profitálna belőle. Erre megoldás az intrapreneurship. Erről bővebben ebben a cikkben írok: Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak…

MinnerInstant

11 milliárd forint értékben eszünk fagyasztott pizzát egy évben! 😲 Ez 37%-kal több, mint 1 évvel ezelőtti adat (mostani 2019. július és 2020. június között – Forrás: Nielsen)
A 2020-as vállalkozási ötletek között már 2019 novembere óta szerepel ötletként, hogy érdemes beszállni a fagyasztott pizza bizniszbe. Egy év alatt 19 millió darab fogyott.
Olvasd el a 2020-as üzleti ötletekben, mert adtam hozzá inspirációt: (2. ötlet): Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!

MinnerInstant

Hogyan értem el, hogy üzleti körökben 10 emberből 7 tudja mi az a Minner? Hogyan sikerült 6 év alatt a top hazai üzleti véleményvezérek közé kerülni (2.hely)? Mi volt a Minner előtt? Mit csináltam? Hogy találtam ki? Honnan jött a név ötlet? Mi történt az elmúlt években? Két podcast csatornán is voltam úgy vendégként, hogy két külön témában faggattak a múltamról, arról hogy indultam, mit tettem a Minner.hu előtt, közben. A visszajelzések alapján inspirálónak találják az adásokat. A két podcastban bár a Minneről van szó, de teljesen másról beszélek bennük, így érdemes mindkettőt meghallgatnod.

Első Bizniszem podcast: Ahogy a neve is mutatja az első vállalkozásomról beszélgettünk, hogy mi volt a Minner előtt. És persze mi volt közben, rengeteg példát hozok, sok-sok izgalmas sztorit.
Apple Podcast-ban itt, Spoitfy-on itt, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

Biznisz Boys Podcast: A Minner sztoriról mesélek, sőt olyan dolgokról is beszélek, amit máshol eddig nem hallhattál. Sok Minner titok, trükk hallható az adásban. Apple Podcast-ban itt, Spoitfy-on itt, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

Tovább is hallgatnál? Irány a Minner podcast!

Kattints ide és már több mint 40 hanganyagot találsz tőlem. Üzlet, marketing, kínai import, tőzsde – Nemcsak én beszélek, a legjobb szakértőket megkerestem.