MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

Megbüntette a rendőrséget a NAIH – GDPR bírság

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 5 millió forintra bírságolta a Budapesti Rendőr-főkapitányságot, olvasható a hatóság határozatában. Elhagytak egy 4gb-os pendriveot, amin több állományban lévő rendőrnek a személyes adatai voltak (születési hely, anyja neve, taj-szám…). 1733 fő adatai kerülhettek így rossz kezekbe. Egyre jobban belelendülnek a GDPR bírságba a helyi hatóságok, több országban is olvasni ilyeneket. Forrás: Index.hu

MinnerInstant

Pénzbüntetést kapott az a hacker, aki a Telekom rendszerébe jutott be többször is

600 000 forint pénzbüntetés megfizetésére kötelezték az etikus hackert. „Aki jószándéktól vezérelve a köz érdekében feltár egy komoly biztonsági hibát, nem követ el olyan cselekményt, ami veszélyes lenne a társadalomra. Mindezt úgy tette, hogy miután egy hibát jelzett a Telekomnak, elmagyarázta azt, a cég csak jelezte, hogy lehet, hogy munkát is adnának neki. A hacker hazament és folytatta a Telekom rendszerének vizsgálatát (Forrás: HVG).  A döntés jogos? Sokak szerint nem, de valójában igen. Mert ő inkább volt hacker, mint etikus hacker.  Egy korábbi cikkben már Csermák Szabolcs etikus hacker is elemezte a helyzetet. Nem kapott engedélyt rá, hogy tovább kutasson és illetéktelenül belépjen a Telekom rendszerébe. Mi az etikus hacker képzésen (MinnerAkadémián) a tanítványoknak hangsúlyozzuk, hogy csakis az adott cég engedélyével kutathat, kereshet biztonsági réseket, hibákat.

Kapcsolódó cikk: Telekom vs. Etikus hacker per- Minner.hu
Etikus hacker képzés

MinnerInstant

18. küldetés: Mihez nem értesz, amihez kellene? Így kezd el megtanulni

Cégvezetőként, vállalkozóként időből van a legkevesebb. És általában az olyan dolgok tolódnak későbbre, mint a tovább fejlődésünk. Nem arra gondolok, hogy valami üzleti dologban képzed magad, marketing és hasonló, hanem a saját szakterületeden, vagy amiben éppen még dolgozni szeretnél. Biztosan van olyan, amibe úgy látod el kellene mélyülni, de valahogy még nem léptél. Érdemes apránként kezdeni, szakaszosan, mert úgy ragad rád a tudás, és indul el a tudásszomj.
Tehát a küldetés: Azon a területen, ahol még képeznéd magad

  • keress könyvet, nézz bele a tartalomjegyzékébe, csak olvass bele,
  • aztán keress webodalakon tartalmakat, nem kell mélyen olvasni, csak kalandozz, ugrálj egyikről a másikra.
  • Szánj rá kb 30 percet és kész!

Ezzel eléred, hogy egy idő után sokkal nagyobb motivációd lesz rá és már 1-2 órát is leülsz, mert könnyebben átlátod mi ez az egész, nem tűnik sok anyagnak majd. Aztán egyre több órát. Én így voltam mostanában az agile projekt managementtel.

Görgess lejjebb a többi küldetésért!

MinnerInstant

Kína érzi a fenyegetést. A Libra-ra válaszul saját kriptovalutát indítanak

A Kínai Központi bank július 8-án jelezte, hogy saját kriptovalutát fejleszt, mert úgy látja a Libra, a Facebook kriptovalutája komoly veszélyt jelenthet az ország pénzügyi rendszerére nézve. Közben a Libra fejlesztésének felfüggesztését kérte az Amerikai Kongresszus (Forrás, Minner hírlevél) addig, amíg a törvényhozók alaposabban meg tudják vizsgálni a kriptopénz lehetséges gazdasági hatásait.  Forrás: Kriptoakadémia

MinnerInstant

A Facebook pókerprogramja elnyerte a profik pénzét

A Carnegie Mellon University (CMU) és a Facebook közös csapata alkotta meg azt az algoritmust, ami képes volt mindenkit megverni egy hatszemélyes Texas Hold’em asztalnál. Annyira jól sikerült a mesterséges intelligencia, hogy nem teszik nyílttá a programot, mert az egész pókeripart bedöntené. Forrás 444.hu

Ejj! De szeretném megszerezni az az algoritmust, csak én tőzsdére használnám.

MinnerInstant

17. küldetés: Keress egy szövegírót, adj megbízást néhány tartalomra

Szövegek mindig kellenek a kampányainkhoz, weboldalunkra, blogunkra. Keress egy szövegírót és rendelj tőle 4-5 tartalmat. Például az céges blogodra, vagy akár lehet csak a Facebookra is. Tudod mennyit ér, ha azt a 4 cikket felteszed a weboldaladra? És mondjuk pont jó tartalomról írtok. Kb. 10 000 – 15 000 forintodba kerül. És a tartalom ott lesz.
Írhatsz magadtól is tartalmat, jó kihívás az is, de szervezd ki, egy külsős időnként sokkal jobban látja a tartalmat.

Lehet még az is, hogy blog.hu -ra írtok tartalmat és elindítasz ott egy kampányt. Ha jó a tartalom, akkor az Index címlapra is teheti a tartalmadat, vagy index2 oldalára. Arról nem is beszélve, hogy a blog.hu-s blogok SEO-ja nagyon jó, akár ott is vezetheted a céges blogodat, ha éppen nem tudod megoldani a weboldaladon. Kell a kontent marketing a cégednek, mert a Google is szállítja a látogatókat, érdeklődőket.

Kapcsolódó cikk: Blog (tartalom) marketing tipp, ötlet Facebook és hírlevél-kampányhoz

MinnerInstant

Wááá! Facebook csoportokban spammelsz! Ne így csináld!

Ahogy csalni, úgy spammelni is okosan kell! Na jó, ez erős volt.
Szóval az, ha egyszerre 3-10 csoportban osztod meg ugyanazt a posztot, akkor látszani fog róla, hogy az bizony SPAM. Ilyet ne csinálj! Ha több csoportban akarod ugyanazt posztolni, akkor csináld úgy, hogy vagy naponta egyben posztolod, vagy még több napot vársz vele. Köszönjük!

MinnerInstant

16. küldetés: Kapcsolat menüpont – Le vele!

Ez egy érdekes küldetés lesz, de igazából több fontos elemet is tartalmazni fog, több tippet egyszerre. Szóval először is, ha a weboldaladon van kapcsolat menüpont, akkor azt vedd ki! Tedd be alulra a footer-be, értsd az oldal aljára! Ott is lehet linkelni, ami egyébként nem baj, ha van olyan, hogy weboldalad.hu/kapcsolat link, de legyen alul. Hidd el, aki keresi meg fogja találni! De lehet, hogy oda kiírod teljesen alulra. DE! A kapcsolat menüpont helyett így be tudsz tenni valami mást, valami fontosat!
Mások dolog, ami egy bírság elkerülésére is szolgálhat. Ki tudja mikor állnak rá a hatóságok. Szóval a weboldalon valahol, általában a kapcsolat menüpontban, vagy az impresszumban tüntesd fel

  • a tárhely szolgáltatódat
  • ha céged van érdemes még oda írni a helyi cégbíróságot
  • ha webshopod van, akkor egyenesen kötelező:
    – Név, székhely, levelezési cím, email cím
    – Adószámod, cégjegyzékszámod, nyilvántartó cégbíróság neve.
    – A tárhely-szolgáltatód székhelyét, telephelyét, az elérhetőségét.
    – Engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek.

Elvileg kötelező a tárhely szolgáltató feltüntetése, gyakorlatilag nem nagyon tartják be a cégek, nem is nagyon ellenőrzik, de jobb félni, mint megijedni.

MinnerInstant

Van itt pénz! Több tízezer embernek van több száz milliója?

Egy korábbi Tárki statisztika szerint:
175 ezer háztartás vagyonáról feltételezzük a 70 és 150 millió közötti értéket, 12500 háztartásnál a 150 és 300 millió közötti vagyont, és mintegy 12500 háztartás vagyona lehet 300 millió felett.

Továbbiak erről itt: Mennyi pénz van Magyarországon – 2. rész: Ennyi pénze van a (leendő) vevőidnek

MinnerInstant

15. küldetés: Remarketing adatbázis beállítása, frissítése – napi 1%

Ezt akkor is csináld meg, ha éppen nem akarok mostanában használni, mert addig is gyűjti a Google a Facebook az oldalad látogatóit.

A küldetés:

  • Álltasd be a remarketingedet, vagyis helyezd el a remarketing kódokat a Google Ads-ből és a Facebook hirdetés kezelőből. Kérlek ezt csináld meg mindenképpen, mert nagyon hasznos eszköz. Így folyamatosan tárolod el a látogatókat, és amikor hirdetned kell, majd meglátod milyen jó lesz. Kell idő, míg elkezdi tölteni az adatbázist.
  • Ha már van Facebook remarketing beállításod, akkor:
    • Nézd át újra milyen lehetőségek vannak a két cégnél, vannak mindig új funkciók, új beállítási lehetőségek
    • Csináld újra a hasonmás célközönségeket, mert azok mindig adott pillanatra vonatkoznak, nem frissül (legalábbis Facebooknál így van, Googlenál ott dinamikusan frissül).
    • Használd a kizárásokat a hirdetésekben. Pl. zárd ki azokat akik jártak az elmúlt 2 hétben az oldaladon (sok eset van, amikor rájuk felesleges hirdetni, mondom nem mindig igaz ez).

Remarketing példa ebben a cikkben: Mit taníthat egy bróker az online marketingről?

További küldetésekért görgess lejjebb!