MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fent a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

Egy-két cégnél még mondhatjuk azt is, hogy etikátlan, ahogy az elején elindultak. Na, de farkastörvények uralkodnak, igaz? Szól is a mondás, hogy az első milliót ne kérdezd (USA-ban is szokták ezt használni).

  • A Dropbox az elején Google hirdetéssel próbálkozott, de nem jött be. Aztán amivel nagy sikert értek el, hogyha ajánlod őket, akkor kapsz ingyen tárhelyet. Újabb példa, hogy az ajánlói rendszerben mennyi potenciál rejlik.
  • Az Airbnb-nél már picit etikátlanabb megoldást alkalmaztak. A Craigslistről (Amerikában egyik legnépszerűbb apróhirdetés portál) begyűjtötték az apartmankiadókat és írtak nekik e-mailt, hogy tegyék fel hozzájuk is, sőt egy gombnyomással fel is tudták tenni.
  • A Reddit az elején fake accountokat hozott létre (álfelhasználókat), hogy imitálják azt, hogy sokan vannak a platformon. Ez kellett ahhoz, hogy elkezdjék még többen használni. Ma a legnépszerűbb fórum platform a világon.

Arról, hogy ezek problémás vagy teljesen megérthető üzleti gyakorlatok-e beszélgettünk a Hírszemle podcastben is. Hallgass bele! Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

Mi volt az ismert brandek weboldalán, mielőtt elindultak? – Facebook, Google, Amazon

Forrás: inc.com

MinnerInstant

Már áprilisban beszámoltunk róla, hogy Angliában tesztelni fogják a 4 napos munkahetet. A tesztüzem június 6-án rajtolt el és most egy magyar multi is bejelentette, hogy kipróbálják.

Hazánkban a Telekom lesz az első nagyvállalat, aki teszteli ezt. A tervezett 4 hónapos pilot időszakban ráadásul teljes 5 napos munkabért adnak majd a dolgozóknak. Júliustól októberig tart majd ez a csökkentett munkaidő több különböző részlegről kiválasztott csoportnak.

Az óraszám csökkentése és az alapbér megtartása egyébként a legjobb, a 4 napos munkahét valódi megvalósulása. Opció lehetne még, hogy az órákat rendezik csak át (napi 10 óra 4 napig), vagy hogy arányosan a bér is csökken. Pozitív, hogy ők ezt a megoldást választották.

Érdekel a 4 napos munkahét tudományos háttere? 4 napos munkahét. Új irányzatok a munka világában?

Erről például nem volt szó a rendezvényen: 5 szervezetfejlesztési trend (+ ami kimaradt) a Connect Konferenciáról

Forrás: penzcentrum.hu

MinnerInstant

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a magyar vállalkozások digitalizációs szintje borzalmas. A covid sem volt elég ahhoz, hogy a hazai vállalkozók tömegei elkezdjenek digitális eszközöket használni. Viszont ezen a helyzeten sokat segíthetne a fordított mentorálás.

A 90-es évek végén, az internet valódi berobbanásával a GE vezetősége érezte, hogy valami nem oké. A legjobb tech és IT szakemberek sorra hagyták ott a céget, hogy valami máson dolgozzanak. Valamin, amit ők nem igazán értettek. Sok cég most is ezt éli át. A fiatal, informatikában jártas munkavállalók elmennek kriptovalutákon, startupokban meg web3.0-án dolgozni. Vagy csak simán olyan cégekhez, ahol nem az Excel a digitalizáció csúcsa, miközben papír alapon kell leadni a jelenléti ívet.

A GE akkori vezérigazgatója keresett magának egy 25 év alatti “mentort”, aki segített neki megérteni mi történik épp a világban, mi ez az internet és miért ennyire fontos. Ezután kiadta minden senior kollégának, hogy keressenek maguknak egy fiatal munkatársat és meetingeljenek vele. Ezt bármelyik cégvezető leutánozhatja most is. Az Y és Z generáció, akik már egész életükben vagy legalábbis gyerekkoruk óta interneteznek itt vannak a munkaerőpiacon. Jó eséllyel a te vállalkozásodban is van legalább egy, vagy legalább a családban. Van olyan CEO aki a gyerekétől tanulja el, milyen appokat használjon.

A magyar KKV szektor digitális helyzetéről olvasd el nagy cikkünket is: A magyar cégek 99%-a legyőzhető. A kérdés: tudsz élni a lehetőséggel?

Forrás: Harvard Business School
Fotó: forbes.com

MinnerInstant

A Freshii nevű kanadai gyorsétteremlánc magára vonta a szakszervezetek haragját, miután kijátszotta a minimál órabér fizetését alkalmazottainak. Ez Ontarioban például 15,5 CAD, ami nagyjából 4500 forintnak felel meg. Ezt úgy kerülték ki, hogy Nicaraguába szervezték ki a rendelésfelvevő pultosaikat, akiknek csak 3,5 kanadai dollárt fizetnek. A bérük több, mint háromnegyedét megússzák így. A nicaraguai kasszások videóchat formában, képernyőn és kamerán keresztül vesznek fel rendeléseket.

A kanadai szakszervezetek felháborodtak, mert a cég olyan hagyományosan embert igénylő munkát szervezett ki, amivel így árt a helyi munkaerőpiacnak. Főleg a diákoknak és egyéb pályakezdőknek, miközben egy jogi kiskaput játszik ki, hogy spóroljon.

A Freshii azzal védekezik, hogy egyrészt a munkaerőhiány miatt volt kénytelen kiszervezni, másrészt pedig a teljes automatizálás régóta elterjedt a gyorséttermekben. Gondoljunk itthon a Burger King-es kijelzőkre és az appos rendelésre. Az automata rendszerekhez képest ők meghagyták a vendégeknek az emberi kapcsolatot és így legalább fizetnek bért valakinek, még ha nem is az anyaországban élőknek.

Érdekes ez a téma? 5 munkahely, amit már robotizáltak. A szakácstól a targoncásig

Forrás: telex.hu

MinnerInstant

Bulgáriát sokan tartják az EU adóparadicsomának az egykulcsos 10%-os jövedelemadó szintjével. Ahhoz, hogy ottani adóilletőséged keletkezzen, évi 183 napot kell kint tartózkodnod vagy bizonyítanod kell az adóhatóságnak, hogy Bulgária az “életed központja”. Ehhez figyelembe veszik a családod, a befektetéseid, a tulajdonodban lévő ingatlanokat stb. Szóval nem kell személyesen ott lenni, ha elég érdekeltséged van az országban.

Ha ez sikerült, fix 10%-os adókulcs vár rád. Az áfa 20%, a turizmus csökkentett áfája pedig csak 9%. Évi 10 millió forint alatt lehetsz áfa mentes. El kell ismerni, elég jó hely.

Csehország is igen kellemes, ha adózni kell. Az egykulcsos jövedelemadó 15%, viszont van lehetőség az adóalap csökkentésére különböző költségekkel és kedvezményekkel, így akár 6-9% közé is lehet ezt redukálni. Kiköltözni itt is ki kell, de Csehország azért nem Bulgária.

Az áfa 21%, mellette pedig van csökkentett 15% és 10% is. Itt amúgy sok minden beletartozik ezekbe, pl. csapolt sör, üdítők, könyvek, sport, szálloda, színház, építkezés és szolgáltatások is pl. fodrász.

Érdekel még máshol milyen adózni? E.V. adózás az EU-ban: Németország, Franciaország

Forrás: expensivity.com

MinnerInstant

A 4 World Trade Center felhőkarcoló egyik emeletét jelenleg 28 művész használja privát stúdiókkal és egy galériával. Egy non-profit szervezet intézte el nekik a helyet, miután a művészek elkezdtek kiszorulni a belvárosból az egekbe szökött árak miatt. A Silver Art Projects-be bekerülő művészek saját stúdiót kapnak teljesen díjmentesen, de mentorálást, ügynököt és egy kis fix fizetést is a megélhetésre.

Fotó: Silver Art Projects

A felhőkarcoló üzemeltetésének ez egy társadalmi felelősségvállalás. Ráadásul több bérlőt is vonzanak be azzal, hogy hozzáférhetnek állandó jelleggel egy művészeti galériához. Az USA-ban jelenleg az irodák 18.1%-a üres. Van amit iskolává alakítottak, van ahol kis lakásokat csináltak rászorulóknak. Ha már úgysincs kiadva az a hely, az iroda tulajdonosok tehetnek vele valami jót is.

Olvasnál még a témában? Home office: Marad vagy elfelejtjük? Piaci hatása?

A társadalmi problémákat a cégek oldják meg?

Forrás: fastcompany.com

MinnerInstant

Nemrég meséltünk nektek az Upshift nevű cégről. Épp forradalmasítják az alkalmi munkaerőkölcsönzés piacát azzal, hogy minden egyes munkavállalót bejelentenek. Megtörik a rossz gyakorlatot, nincs mutyizás, nincs feketézés, csak legális munka és juttatások. Viszont van még egy érdekes gyakorlata a cégnek.

A tulajdonos egy interjúban mesélt arról, hogy szándékosan az “underdog” munkavállalókat alkalmazza. Azokat, akik gyengébb iskolákba jártak, mert nem volt pénzük az elit sulikra, akiknek dolgozni kellett a tanumányaik mellett, hogy eltartsák magukat. Nem alkalmaznak olyat, aki az egyetem alatt nem dolgozott, vagy akinek nagy nevű egyetemről van diplomája, amiért a szülők fizettek.

Az alapító azzal indokol, hogy a hátrányos helyzetből indulók lesznek a valóban küzdő munkavállalók. Teljesen más a hozzáállása annak, aki 16 éves kora óta el kell, hogy tartsa magát, mint akinek mindene megvan. A dolgozók nagy része fiatalon vendéglátásban és kereskedelemben dolgozott, máshogy állnak az ügyfélszolgálathoz, a problémákhoz. Egyszeráen más a munkamorál és ő épp ezt keresi a kollégákban.

Az Upshiftről és a cégkultúrájukról bövebben beszélünk a Hírszemle podcastben: Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

A culture fit fontosabb, mint hinnéd, de ne élj vissza vele.

MinnerInstant

A szervezeti kultúra alakítása egy sok száz apró lépésből álló folyamat. Konzisztensen kell minden egyes nap foglalkozni vele akár éveken át, hogy annak érezhető hatása legyen. Ez az első nagy nehézség. Nem érzékelhetö, nem mérhető, inkrementális változás. Több száz óra is elmehet látszólag eredmény nélkül, mire elkezd valami tényleg megváltozni/kialakulni.

A másik nagy nehézség kifejezetten a KKV szektor sajátja. Startupok alapítói meséltek arról, hogy az első években a legnehezebb a cégkultúrával tudatosan foglalkozni. Nem jut rá idő, kapacitás, nem ez a fókusz. Még kihívást jelent minden létező operáció, a mindennapi működéssel vannak elfoglalva. Sokszor a multik is akkor kezdenek el a HR-re fókuszálni, amikor már az automata gépsorok gyártanak maguktól és minden más folyamat olajozottan működik. De ilyenkor sokkal nehezebb változtatni, a kis cég még rugalmasan alakítható.

20-30-100 főnél még sokkal több energiát emészt fel a rossz cégkultúra fejlesztése, mint ha az elejétől tudatosan foglalkoznál vele. Akár már 3-4 főnél is. Érzékelhetetlen, lassú és emiatt borzalmasan nehéz feladat, de nem szabad elengedni.

Ez csak egy az 5 szervezetfejlesztési trendből, amit a Connect Konferencián hallottunk. Ha érdekel a téma, olvass tovább: 5 szervezetfejlesztési trend (+ ami kimaradt) a Connect Konferenciáról

Mi a cégkultúra? Eszik vagy isszák a vállalati kultúrát? Kattints az olvasáshoz!

MinnerInstant

Mi is beszámoltunk róla Hírszemlében és Instantban is, hogy támogatási programot indított az Apple. Lehetővé tette az iPhone-ok otthoni javítását, miután a Biden-kabinet a házilagos szerelés joga mellett tette le a voksát.

Az azóta megjelent hírek szerint azonban az Apple nemrég elrajtolt programja többeket fog elriasztani az otthoni bütyköléstől, mint ahányan bele mernek majd vágni. Egy házi akkucseréhez például két bőröndnyi, 36 kilogrammnyi szerszámot kell beszerezni. A csomagokban egyebek mellet egy ipari hőállomás és egy hatalmas rugós prés is helyet kapott. A csere akksit 69 dollárért lehet megvenni (pont ennyibe kerül kinnt az akkumulátor csere egy hivatalos apple szervizben), a szerszámkészletet pedig 49 dollárért kell bérelni, amihez 1200 dollár kauciót zárolnak a számládon a bérlés idejére. 

A folyamatot további bonyodalmak kísérik, ami alapján minden jel arra mutat, hogy a házi javítás lehetősége inkább csak a törvény betartására szolgáló, direkt nehezített procedúra, amit úgy terveztek hogy ne éljen vele sok ügyfél. Nagy kár érte, itt lett volna a lehetőség, hogy az Apple tegyen egy “jófej” fogyasztóbarát lépést.

Bővebben is beszélgetünk az Apple húzásának jogosságáról és mögöttes okairól a Hírszemle podcastben: Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját

Forrás: PCWorld.hu

MinnerInstant

A “Work On It, Not Just In It” egy több, mint 35 éves idézet és a mai napig releváns minden vállalkozó számára. Nagyon sokan futnak bele abba a hibába, hogy örökre megmaradnak a vállalkozásuk napi szintű operatív tevékenységeinél. Ekkor azonban nem lehet fejlődni, skálázódni, növekedni. Minden nap a működés fenntartásáról szól.

Valójában ez különbözteti meg a szabadúszót, a szakembert a vállalkozótól. A szabadúszó, legyen az grafikus, villanyszerelő vagy ingatlanos, a saját maga főnöke és lehet iszonyú profi abban, amit csinál. Viszont ahhoz, hogy cége legyen nem erre van szükség. Alkalmazottakat kell managelni, ügyfelekkel kommunikálni, kézben tartani az operációt, nem elvégezni azt. A fókusz átkerül a stratégiára, a tervezésre, a feladatok delegálására.

Amíg valaki nem jut el ide a gondolkodásban addig a vállalkozásában dolgozik. Ugyanazt a munkát végzi, mint alkalmazottként, csak nagyobb szabadsággal, esetleg jobb fizetéssel, főnök nélkül. Ez sokak számára vonzó és elég is. Viszont ha te többre vágysz, meg kell tanulnod elengedni a fő tevékenységed. A te munkád vállalkozóként a vállalkozásodon dolgozni. Nem pedig benne.

Épp ebben segít a MinnerAkadémia képzése: Felszabadult vezető: útmutató a delegáláshoz

Ki dolgozik? Delegálás vagy mikromenedzsment [videó][podcast]

Forrás: inc.com

MinnerInstant

3 napra pihenni megyek, Szilvásváradra utazunk párommal egy kis pihenésre. Kell is, sőt a napi 1%-ba is ez sokat fog nyomni.

Napi 1%-os Minner challenge-t, beszámolót olvasod. Napi 30 percet fejlesztem a vállalkozásomat és dokumentálom. Nézd vissza az előzőeket is, és vezetem is miben fejlődünk.

Olvasd el eddig mi történt!

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

A hírlevél marketingre jobban ráfekszünk a következő időszakban. A néhány napja feltett napi 1%-os posztomban említettem, hogy volt egy egésznapos kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk. 34 résztvevővel. Nos a résztvevőknek küldtem utánkövetéses e-mailt, benne a prezentációkkal, letölthető dokumentumokkal, hasznos cikkekkel.

A napi 1% az volt, hogy létrehoztam a hírlevél szoftverben egy új csoportot, a kezdő vállalkozókat.

  • Kiküldtem a listára az első e-mailt. – Hírlevélküldéshez tudásanyag: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus
  • A következő lépés, hogy automata hírlevél sorozatot készítsek. 2 naponta kapnak 3-4 héten át kezdő vállalkozóknak szóló cikkeket.
  • Utána pedig a kezdő vállalkozóknak szóló cikkekbe, cikksorozatba beágyazom a feliratkozó formot.
  • És természetesen ott is lesz ajánlói program beágyazás.

+ információ: Egy tegnapi meetingen felvetettük, hogy a Minner Instant a hétfői Minner hírlevélbe költözik teljes egészében. Ráerősítve arra, hogy még jobban fókuszálunk a hétfői levélre. Ezt a jövő heti kreatív héten fogjuk igazán eldönteni, átbeszélni.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

A KATA adózást érintő változások kapcsán vicc szinten felmerült, hogy majd Észtországba menekülnek a hazai egyéni vállakozók. Az észteknél ugyanis a világon elsőként jelent meg az e-állampolgárság. Elég egy nagykövetségre besétálni, fotózás, ujjlenyomat és 50 euró kell csak hozzá. A kapott kártya alkalmas elektronikus aláírásra, alapítható vele cég, lehet ügyintézni, banki átutalást kezdeményezni, adóbevalást, mérlegbeszámolót leadni odautazás nélkül.

Persze mindenkinek átfut az agyán, hogy és milyen ott az ÁFA meg a jövedelemadó, de azért ez nem ilyen egyszerű. Az észtek és az EU elég szigorúak ezzel kapcsolatban, gondolom nem akarnak Panama szerű shell-company mennyország lenni. Nem csak simán ottani tevékenység kell, de a döntéshozásnak is ott kell működnie. Tehát még ott nyújtott szolgáltatással és magyarországi tartózkodással sem lehet elvileg működni. Az észt 20%-os ÁFA is lehetne vonzó, de azt sem lehet minden esetben ott fizetni. 2015-től bizonyos szolgáltatásoknál még akkor sem, ha amúgy észt a végfelhasználó.

Az e-állapolgárság nem jár adóilletőséggel, szóval csak a valós tevékenység és működés helye számít. Olyan cégnek éri meg, aki ténylegesen akar ott árulni, szolgáltatni és ehhez hajlandó csinálni észt leányvállalatot, ottani irodával és munkavállalókkal. Szóval ez végül inkább kényelmi szolgáltatás, nem az adóparadicsom kulcsa. A rendszer a határon túli észteknek találták ki a könnyebb ügyintézéshez és EU-n kívüli digitális nomádoknak, szabadúszóknak.

Ez is érdekelhet: E.V. adózás az EU-ban: Németország, Franciaország

Forrás: hvg.hu

MinnerInstant

Szombati Minner rendezvényen egy olvasóm mesélte (aki már 16 éves kora óta olvassa a Minnert, most 21), hogy az elmúlt években az amerikai McDonald’s több olyan AI / MI rendszert vezetett be, ami képes forgalom előrejelzésre. Egyből utána néztem. Igazából a hamburgerlánc megvett egy ezzel foglalkozó startupot 2019-ben. A rendszer nemcsak adatott gyűjt, hanem elemzés után előrejelzésre is képes. Vagyis képes előre jelezni, hogy melyik menüt kell ajánlania ahhoz, hogy a legnagyobb hasznot hozza a cégnek.

  • például időjárás alapján tudja, hogy miből mennyi szendvicset készítsenek, de napszakot is képes figyelembe venni,
  • adott étterem esetén megtanulja a rendszer, hogy éppen egy sportmérkőzés utána roham várható,
  • megtanulja, hogy mi alapján választanak az emberek ételt,
  • sőt képes átrendezni a kínálatot az alapján, hogy természetesen többet rendeljenek (most tegyük félre azt a nézetet, hogy nagy mennyiségben káros).
  • A hangalapú tanulás, feldolgozás az automata rendelésfelvételt (Drive) is segíti, ami költségmegtakarítást is jelent a cégnek.

Amikor olvastam az elemzéseket a rendszerről, azonnal eszembe jutott, hogy lehet a válságálló portfólióba belefér a McDonals’s részvény? Szép ez a garfikon, és bár vannak itt-ott “tépések”, a fentieket is belevéve nem rossz!

Forrás: Vox, emerj.com
Borítókép Visual Karsa / Unsplash

MinnerInstant

A 16. napon, vagyis előző napi 1%-os napomon a tudástár projektbe kezdtem bele. Bár úgy látszik, mintha mindenhová belekapkodnék, de pont ez a lényege, mindig javítani egy picit, amit lehet. Sőt láthatod is, hogy szépen egymásba érnek a dolgok majd. Nos a tudástár létrehozására már felírtam két rendszert:

Loom és a Sribe -ot (Scribenow).

Apropó hol vagy most? Napi 1%-os Minner esettanulmányban, beszámolóban. Naponta kicsit javítom a Minnert, és ezt vezetem élőben. A nagy cikkben látod a napi 1%-os elméletet is.

A Loom az inkább képernyőfelvételről szól, míg a Scribe az igazán guide készítő rendszer. scribehow.com

Nos miközben próbáltam, hogy akkor készítek képernyőfotót készíteni, azonnal ott is voltam, hogy elkezdtem használni a rendszert. Így a napi 1%-ot a rendszer.

Amit tud a rendszer, hogy felveszel egy folyamatot, abból ő lépéseket készít. Wow! Persze ez főleg digitális folyamatok esetén jó, de szeretnék készíteni nem digitális folyamatokat is, például eseményszervezéshez. Kép alatt folytatom!

Ahogy láttam, el lehet küldeni az adott folyamat linkjét adott munkatársnak, vagy be lehet linkelni a tudástárunkba. A másik előnye ahogy látom lehet PDF-et készíteni. Nos mégha eseményt is szervezünk, akkor is lépéseket rögzíteni kell online platformunkon, ClickUP, tehát mindenképpen kell majd oda is képernyőfelvétel / kép.

Nos a programot körbe járom, kattintgatok.

Ezzel akár guide-okat is létre lehet hozni, például ha felhasználóink vannak, vagy be szeretnénk mutatni egy folyamatot a weboldalon.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

Na azért ne menjünk ennyire előre, nem Minner franchise-ban gondolkodok. Bár pont a no-code témában jött egy ötlet, hogy a Minner mintájára beindítani úgy tematikus oldalakat, hogy franchise tagok viszik. De most nem erről van szó (vagy csatlakoznál, írj egy beszélgetést megér). Másról van szó most!

Napi 1%-os Minner challenge-t, beszámolót olvasod. Napi 30 percet fejlesztem a vállalkozásomat és dokumentálom. Nézd vissza az előzőeket is, és vezetem is miben fejlődünk.

A V mítosz könyvet ajánlotta Balogh Petya elolvasásra. Nos leggyorsabban hangoskönyvben tudtam beszerezni. Jó! Jó a könyv! Ebben van egy rész, ami azt mondja, hogyha úgy tekintünk a vállalkozásunkra, mintha franchise lenne, akkor sokkal jobban le lesznek írva a folyamatok, sokkal jobban rendszerbe lesz az egész. És persze folyamatosan ugyanazt a minőséget tudnánk adni!

És igaza van a könyvnek! Abszolút jó hasonlat. Azt kell mondjam a Minner folyamatainak 70%-ával elégedett vagyok, de van úgy 30% ahol le kellene jobban tisztázni a lépéseket. Ez egyébként egybe megy azzal a napi 1%-os feladattal, amit már korábban felírtam, hogy össze kell rakni a cég teljes körű tudásbázisát. Minden folyamat, lépés rögzítve legyen.

A hazai cégek alig 26%-a használ tudástárat, folyamatleírásokat, derül ki a Digiméter 2021-es kutatásából. Ez hasznos lehet az onboardingban is.

Mi jön most? Létrehoztam egy taskot a projektekben. Hála égnek most több projektet is lezárhattunk, így van hely. Például a Kezdő vállalkozók napja projekt lezárult. Nos a ClickUp rendszerbe (hasonló mint a Trello. Elkezdtem felvinni mivel is kellene foglalkozni. Ezek csak ötletek, ebből altaskokat kell csinálnom a következő időszakban. De, ha ezt ma nem csinálom meg, akkor biztos nem mostanában állok neki. Még rengeteg folyamat van, néhányat felírtam. A franchise képzésünkbe (külsős oktató tartja) is jobban belenézek, hátha jön ihlet még ehhez.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

Szombaton kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk volt. 34-en jöttek el, nagyon jól sikerült, és a még a Minner Klubból is voltak vendégeink (lásd a képen). A napi 1% persze nehezen volt teljesíthető így, hogy reggel 9 és 15 között tartott az esemény. Ami ilyenkor azt jelenti reggel 7 és 16 között ott kell lenni fejben és testben is.

Nos azt találtam ki, hogy napi 1%-ként kipróbálom kezdő vállalkozók esetében is azt a workshop szerű dolgot, amit már a Minner7-en is alkalmaztam. Méghozzá azt, hogy élőben ötleteltünk. Ez volt a legjobb rész a visszajelzések alapján, így ezt már fel is írtam, hogy a kreatív héten (6 hetente van) a csapattal átbeszéljük, és tervezzünk vele.

Ami napi 1% még, hogy már automatizáltuk a céges taxi rendelést, hogy minden számla meglegyen. Erre a Bolt-ot használjuk. A munkatársak is egyből a Minner bankkártyájával tudnak fizetni (nem látják az adatokat), és kiállítja a rendszert a számlát (Bolt Business) És érdekes dolog, de most ételt is a Wolt-ról rendeltünk a közel 40 főnek. A partnerünk, aki a hamburgert hozta volna nem tudta vállalni (Minner vállalkozó), így meg kellett oldanunk máshogy. Jó is volt, mint kiderült, üzleti célra is jól tudjuk használni a Wolt-ot.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

MinnerInstant

Nos a legelső nap, 2 hete a személyes konultációhoz kapcsolódóan készítettem 15 különböző headline ötletet. Ennek eredménye nem csak az lett, hogy új Facebook kampányt indítottam, hanem ha már vannak új szövegek, frissítettem a promóciós oldalt (termékoldalt) is – ezt a 9. napon írtam le.

8 órányi tanácsadást értékesítettem az elmúlt 7 napban. Ez mindenképpen a frissített szövegek eredménye. Volt aki azt mondta, hogy már gondolkodott rajta, hogy foglaljon időpontot, és most valahogy elkapták a szövegek. 312 000 forint most nem jött volna (na jó fele igen), ha nem javítok ezen.

De ez még semmi! Már az 5. napon is volt a konzultációhoz kapcsolódóan egy fejlesztés, ugye javítottunk a konzultációs szolgáltatáson a csapattal és egy külsős tanácsadót is igénybe vettem hozzá. Nos ezt már ma teszteltem is, és valóban még többet tudok segíteni az ügyfeleimnek.

A hírlevél ajánló rendszer többet hozott, mint én gondoltam. Már több mint 20 feliratkozó jött a ajánlás útján. Már 8 ember sikeresen invitálta így ismerőseit, 2-en elérték az első mérföldkövet és kaptak ajándékot.

A mai nap ellenőriztem az ajánló rendszer működését, az e-mailek kiküldését. Szerencsére minden flottul megy.

Nos ma ilyen összegzős nap volt. De holnap Minner esemény, nem is fér bele több. Szombaton kezdő vállalkozók jönnek, sőt sokan még vállalkozás indítás előtt állnak. 34 résztvevő jön (fizetős esemény). Szoríts! Izgalmas lesz!

MinnerInstant

Megjelent a Hubspot 2022-es “The Marketer’s Guide to TikTok for Business” nevű riportja, amiben statisztikák és népszerű trendek, hashtagek mellett ötleteket adnak, hogyan használhatják cégek üzletszerűen a TikTokot.

Forrás: Hubspot

A TikTok üzleti és marketinges kihasználására 7 módszert hoz a riport:

  • tematikus marketing kampányok;
  • társadalmi felelősségvállalás és nonprofitokkal közös kampány, jó ügyért való kiállás például hashtag kampánnyal;
  • cégkultúra promotálása, javítása cégen belül, illetve a vállalati kultúra, légkör bemutatása külső szemlélőknek;
  • egy népszerű termék reflektorfénybe helyezése;
  • influencer és kollaborációs kampányok;
  • toborzás, új tehetségek bevonzása (főleg junior vagy Z generációs célközönség);
  • termékeddel kapcsolatos edukáció, hogyan használd jellegű tartalmak.
  • Például hazai példa: Bamba Marha Tiktok videója, ami több mint 600 000 emberhez ért el, és meghozta az eredményt. Lásd itt.

A HR megjelenése a TikTok témánk volt a legfrissebb Hírszemle podcastban. Hallgasd meg mit gondolunk róla bővebben: Hírszemle: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0

Kapcsolódó cikk: Mit művel a Philips és az Euronics a Tiktokon? Ez jó! Tiktok példák, ötletek

MinnerInstant

A Penguin Random House kiadó izgalmas kampányt hozott létre hogy felhívja a figyelmet az USA-ban terjedő lokális cenzúrára (amikor is iskolák könyvtáraiból önkényesen tiltanak ki nem megfelelőnek ítélt irodalmi műveket).

A megjelenése óta sokat kritizált, betiltott, és elégetett A szolgálólány meséje című klasszikusból készítettek egy tűzálló kiadást, amelyet a kampányvideóban maga a szerző, Margaret Atwood próbál elpusztítani – természetesen sikertelenül – egy lángszóróval.

Képernyőkép a Penguin Random House kampányvideójából

A 82 éves írónő lángszóróval önmagában meghökkentő látvány, az elégethetetlen könyv pedig jelképesen védi a politikai fontosságú történetet, és erőteljes cenzúra elleni szimbólum, így nem véletlen, hogy nagy figyelmet kapott a kampány. A szolgálólány meséjének különleges kiadását jelenleg árverezik, a befolyó összeget pedig a PEN America irodalmi és emberi jogi nonprofit szervezetnek ajánlja fel a kiadó. A cikk írásakor az aukció 100 000 dollárnál tart.

Kapcsolódó tartalom: A legutóbbi hírszemle podcastban 4 másik hír mellett az elégethetetlen könyv kampányt is kivesétük: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0