MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

Új dizájn, új megjelenés! A Minner Instantnál átálltunk már teljesen az alábbi lapozható verzióra, de a régebbi posztokat is eléred természetesen. Na, de ilyen élmény mellett ki is akarná a régit olvasni! Kattints és lapozz!

MinnerInstant

2,4 milliárd forint értékben fizettek előre ezért a termékért az emberek az Indiegogo közösségi finanszírozó oldalon. Egy okos madáretető, ami jelzi ha éppen madár falatozik nálunk és még kameraképet is ad. Linkelek korábbi hasonló példákat is.

Nézd csak meg a madáretető kampányoldalát! Nem semmi, látod ez az igazi marketing: Kattints ide!

Korábbi Minner gyűjtés, csak kattints és görgess: Termékötletek közösségi finanszírozásból

MinnerInstant

A Bloomberg nemrég közzétett egy listát azokról a vezérigazgatókról, akik 2020-ban a legnagyobb értékű juttatási csomagot kapták meg az USA-ban.

Elon Musk-ra sok CEO lehet féltékeny, ugyanis bónusza a tavalyi évben elérte a 6,66 milliárd dollárt, ami tizenegyszer több a második helyen álló Mike Pykosz, az Oak Street Health vezérigazgatójának 568 millió dolláros bónuszánál. Azonban azt fontos megemlíteni, hogy Musk nem készpénzben kapta meg ezt a hatalmas összeget, hanem opciós bónuszok formájában, amit Tesla részvények vásárlására használhat fel egy előre rögzített árfolyamon, de azért így sem járt rosszul.

A Bloomberg listáján egyébként még az elsők között van a GoodRx Holdings két alapítója is, ők 498 millió dollárt kaptak fejenként. Az Oak Street Health és a GoodRx vezérigazgatóinak listán betöltött pozíciója jól mutatja, hogy a (magán)egészségügy továbbra is egy igen jövedelmező szektor Amerikában.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a tízes listán a nyolcadik helyet foglalja el 265 millió dolláros bónusszal, melyből 3 millió dollár fizetés, majdnem 11 millió dollár kifizetett bónusz, a fennmaradó összeget pedig részvények formájában kapta meg.

Forrás: Bloomberg.com

MinnerInstant

El tudnád képzelni, hogy mondjuk az Örs vezér téri IKEA-hoz nem tartozna parkoló, csak gyalogosan, biciklivel vagy tömegközlekedéssel közelíthetnéd meg?

Merész dolgot vállalt be az IKEA az osztrákoknál: a világ első autómentes üzletét nyitja meg hamarosan Bécs belvárosában, ezzel próbál küzdeni a környezetszennyezés ellen a svéd bútorgyártó. Számításaik szerint harmadannyi látogató érkezik majd csak autóval, mellesleg nem is lehet majd olyan termékeket kapni az üzletben, amelyeket nem lehet kézben vagy táskában elvinni; a nagyméretű termékeket pedig házhoz szállítják, vagy egy külvárosi csomagponton biztosítják az átvételi lehetőséget.

Az épületnél is figyeltek a különböző környezetvédelmi szempontokra, ennek érdekében számtalan növényt, fát telepítenek, valamint napelemeket is alkalmaznak majd. A beruházás nagyjából 140 millió euróból valósul meg.

Az IKEA egyébként Magyarországon is igyekszik fejleszteni, minél jobban kielégíteni a vásárlói igényeket, ennek érdekében a vállalat új csomagpontokat létesített a Balatonnál, valamint Pécs mellett, így már az ország számos pontjára lehet rendelni IKEA-s termékeket a házhozszállítási díjaknál jóval kedvezőbben.

Forrás: Forbes.hu

MinnerInstant

Egy 8000 fős kutatásból kiderült, hogy az emberek 53%-a, azaz több mint fele gondolja azt, hogy a társadalmi problémákat sokkal inkább a vállalatok tudnák megoldani, mintsem a kormányok.

Már nem csak a nagyvállalatok feladata, hogy segítsék valamilyen formában a társadalmat, vagy tegyenek a környezetért, a nyomás egyre nagyobb a kisebb cégeken is, sőt, bizonyos vállalkozások alapításának célja, hogy egy-egy társadalmi problémára megoldást nyújtsanak.

Nem minden a rengeteg pénzről, adományról szól, sokszor egy kisebb segítség vagy gesztus is hatalmas hullámot tud kelteni. Érdemes átgondolnod, hogy cégvezetőként te hogyan tudnád a Földet jobb hellyé tenni, a társadalmat támogatni. Mai küldetésed: gondolkozz valamilyen saját társadalmi felelősségvállaláson!

Például, ha éttermet vezetsz, a megmaradt ételt nap végén eljuttathatod egy rászorulóknak; elektronikai kereskedőként pedig támogathatsz nehéz sorsú gyerekeket megfelelő eszközökkel, de persze a lehetőségek tárháza végtelen, valamint teljesen iparágfüggő, ki hogyan tudja támogatni a saját környezetét.

Hogyan csináld? Ebben a cikkben adunk egy kis útmutatást: Adományozás cégként? Hogyan? Miért? Kinek jó a jótékonykodás? +kutatás

MinnerInstant

Számtalan marketinges rövidítés, kifejezés létezik, így nem csoda, ha néha összekeverednek a fejekben egyes kifejezések, vagy éppen rosszul használjuk egy adott szituációban. Így történt ez velem is, amikor a cross-selling-et összekevertem az upsellinggel. Persze amint kimondtam, tudtam, hogy rosszul használtam, de a biztonság kedvéért rákerestem, csak hogy tisztázzam a kavarodást és legközelebb már ne forduljon elő ilyesmi.

Tehát: a cross-selling az, amikor javasolnak a fő termék mellé egy másik terméket, kiegészítőt. Például amikor a kedvenc gyorséttermedben megkérdezik, hogy a hamburger mellé kérsz-e üdítőt és krumplit. Vagy amikor már eldöntötted, hogy veszel egy biciklit, netán elektromos rollert, és az eladó / webshop azt mondja, hogy nem ártana hozzá bukósisak, tartalék gumi sem, és persze az ő boltjukban ezeket is beszerezheted. Célja, hogy ezzel több forgalmat generáljon.

Az upselling az, amikor ugyanazon termékkategórián belül egy szebbet, jobbat, újabbat, drágábbat próbálnak eladni, tehát ennek is a magasabb bevétel a célja.

A down-selling pedig az up-selling ellentéte, ebben az esetben a vevő akár még csalódott is, mert nem akarja / nem tudja megvenni a magasabbra pozicionált terméket, de mégsem szeretnénk, ha üres kézzel távozna, így ajánljunk neki egy olyan terméket, amit kedvezőbb feltételekkel vásárolhat meg, mert így még mindig van esélyünk eladni neki.

MinnerInstant

Most ez a legfrissebb ország, ahová benyomult az amerikai kereskedelmi óriás. A 38 millió lakosú Lengyelországban már most havi 8 milliószor látogatják az oldalt.

És a konkurencia? Nem csökkent a látogatottságuk érdemben.

  • Empik.com 11,2 millió látogatás/hó
  • taniaksiazka.pl 2,97 millió látogatás/hó

Tudod, volt egy átfogó cikkünk arról, hogy mi történik akkor, amikor megjelenik az Amazon egy európai országban. Az Amazon megjelenésének hatása az európai e-kereskedelemre, gyártókra. Amazon Magyarországon?

forrás: Similarweb

MinnerInstant

Az olyan nagy cég is, mint a Szentkirályi is igénybe vehet bértgyártó tevékenységét. A Vízangyal kozmetikai (tusfürdő, krém) termékük gyártását és fejlesztését kiszervezték. A Balogh Levente adta a termék alapjául szolgáló díjnyertes ásványvizet és arculatot a Caola pedig a bérgyártást (Coala bérgyártás információk), valamint a kozmetikai termékfejlesztés szakértelmét.

Bérgyártás: Úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja. Üdítő, kutyaeledel, csokoládé, kozmetikai termékek…

MinnerInstant

Nem újdonság, hogy az online webáruházakban, de akár még elektronikai üzletekben is gyakran találkozunk egy-egy nagyobb márka utánzataival. A hamisítás világszerte hatalmas problémát jelent a vállalatoknak, és hiába próbálnak küzdeni a sokszor silány utánzatok gyártóival szemben, szinte képtelenség véget vetni a replika-iparnak.

A GoPro most mégis megpróbál leszámolni egyes kínai gyártókkal és személyekkel, amihez az Amazon is segítséget nyújt a vállalatnak. Ami a legérdekesebb, hogy nem is a kamera, hanem két, a GoPro által kifejlesztett kiegészítő másolatai ellen veszik fel a harcot.

Nem csak azzal van a probléma, hogy kinézetileg teljesen lemásolják az eredeti termékeket, hanem hogy még a márkajelzést is illegálisan használják, ezzel megtévesztve egyes vásárlókat, akik már többször panaszkodtak a gyenge minőség miatt, hibáztatva ezzel az eredeti termékek gyártóját.

Az Amazon azonnal eltávolítja az olyan termékeket és profilokat, ahol felmerül a hamisított termék gyanúja, így talán az Amazon és hozzá hasonló piactereken egyre kevésbé találkozunk majd hamisítványokkal a jövőben.

Forrás: ipon.hu

MinnerInstant

Régóta küszködsz bizonyos feladatok megoldásával, elvégzésével? Nincs rá kapacitásod, vagy nem is értesz hozzá? Vállalkozóként, cégvezetőként bizonyos feladatokra már egyáltalán nem jut energiád és időd, valamint nem szeretnél azért munkavállalót felvenni és betanítani, hogy egy-egy részfeladatot elvégezzen. Pontosan erre kínálhat jó megoldást egy hozzáértő szabadúszó szakember alkalmazása. Rendbe kellene tenni a weboldalad? Új promóciós képekre van szükséged? Netán a marketingszövegírás okoz nehézséget?

Nyugodtan keress szabadúszót a Minner Extra csoportban, vagy nézz körül a WhitePress és az Briefly weboldalakon, ahol rengeteg szakember közül választhatod ki a számodra megfelelőt!

MinnerInstant

A kávéról és a kávézásról számtalan kutatás látott már napvilágot, összességében a mérleg végül mindig a pozitív irányba billen, tehát a megfelelő mennyiségű kávé elfogyasztása jótékonyan hathat a szervezetre, és nincsenek nemkívánatos mellékhatások. Azonban több dolgot is érdemes figyelembe venni a fogyasztásával kapcsolatban, többek között a megfelelő kávézási időpontokat. Ha rendszeres kávéfogyasztó vagy, biztosan észrevetted, hogy a kávé hasonlóan működik, mint egy fájdalomcsillapító: bizonyos idő után csökken a hatékonysága.

Ahhoz, hogy éberek legyünk, a szervezetünk szabályozza a kortizol-szintet, ami három időpontban éri el a csúcsértéket, átlagos reggeli 6-7 órakor történő kelés mellett:

5:30 és 6:30 között

8:00 és 9:00 között

12:00 és 13:00 között.

Ezekben az időpontokban tehát nem érdemes kávézni, ellenben 9:30 és 11:30 között már sokkal optimálisabb hatást eredményez a fogyasztása, ugyanis ekkor a legalacsonyabb a kortizol-szint.

MinnerInstant

Az instant poszt címéhez még hozzá tartozik, hogy több százezer digitálisan felkészült munkavállaló hiányzik itthon. „Senki ne lepődjön meg, ha gépies munkáját holnap már a gépek végzik – ezzel mindenki jobban jár, hosszabb távon még az érintett munkavállaló is, mert amennyiben hajlandó fejleszteni a kompetenciáit és a tudását, új és magasabb hozzáadott értéket termelő munkakört vagy munkahelyet kereshet” – írta a Qubitnek Both Vilmos, a digitális gazdaság szereplőit képviselő IVSZ iparági szövetség elnöki tanácsadója. 

Az elemzések szerint leginkább az adatbeviteli, az adminisztrációs, a könyvelői, a bérszámfejtői, valamint a gyári és összeszerelési munkakörök helyettesíthetők a technológia által.

Példa erre a Jungheinrich önvezető targoncája, amely emberi beavatkozás nélkül, a nap 24 órájában képes tenni a dolgát. Több ilyen intelligens targonca is üzemel például a Gyermelyi tésztagyárában, ahol naponta akár 300 kilométert is megtehetnek anélkül, hogy zavarnák egymást, vagy veszélyeztetnék az üzemben dolgozó emberek testi épségét. A fejlett szenzoroknak köszönhetően a targoncák tökéletesen képesek együtt dolgozni a „humán” kollégákkal, az ilyen területen dolgozókat rövid képzéssel fel lehet készíteni a gépekkel való együttműködésre.

További példa egy korábbi Minner Instantban bemutatott pizzakészítő robot: Robotok készítenek pizzát. Ez jó?

És még további példa a bankok adminisztrációjának robotizálása: Az OTP Bank is RPA robotokkal oldotta meg az adminisztrációt

A fenti információ a Qubit -ról származik (kivéve a példa): Kattints ide és olvasd el a cikket

MinnerInstant

Elvetemült ötlet lehetett elsőre, hogy a cég az 1960-as években elkezdett virslit árulni. Elsőre annak is tűnhet, és azt is mondom, ilyen elvetemült ötlet ne legyen számodra minta. Ne csinálj hirtelen felindulásból csak úgy egy oda nem illő változtatást a cégedbe! Csináld úgy, ahogy ők! Mert a bútorgyártó cég ezt a döntést piackutatás után hozta meg. Akkor arra jöttek rá, hogy 3-5. alkalommal már rövidebb ideig vannak a felhasználók a boltjaikban (akkor már volt “labirintus” is), sőt kevesebbet is költenek emiatt. És ennek nem az az oka, hogy már ismerik a kínálatot, hanem az, hogy éhesek a vásárlók. Első alkalommal még a többség lehet úgy érkezett, hogy evett is, aztán már kezdett egy olyan rutin kialakulni az emberekben, hogy majd IKEA után eszünk, úgyis kint van a város szélén. Na most az éhes ember pont nem türelmes, és pont nem marad sokáig. Hát így lett, hogy az étterem rész megnyílt már az 1960-as években, és zongorázni lehetet a vásárlók boltban töltött átlagideje közötti különbséget a korábbi évekhez képest, és persze a költésekben is.

A Minneren ha rákeresel az Ikea szóra, akkor olvashatsz arról, hogy az alábbi 3 területen újít nagyot most a cég:

  • Kisebb belvárosi üzleteket nyit
  • Használt bútor piacra is belép
  • Tervezőstúdiót nyit teszt jelleggel, ahol a vevő maga tervezhet bútorokat (ikea elemekből). 

Bővebben a legfrissebb Ikea -ás Minner cikkben: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

MinnerInstant

Volt már olyan közösségi média posztod, ami nagyon magas elérést és sok lájkot, kommentet hozott? Ha nem, akkor keress egy olyan népszerű – lehetőleg pozitív jellegű – témát, ami mostanában izgatja az embereket, sokat beszélnek róla, valamint ezt a saját márkáddal is össze tudod kötni valamilyen formában, majd készíts erről posztot!

Ha pedig van már ilyen bejegyzésed, használd fel a remarketingedhez! Nem probléma, ha a közösségi oldaladon már „kiégett” a tartalom, a remarketinghez bátran felhasználhatod, így látják majd azok, akik bármilyen érdeklődést mutattak a márkád iránt a social media oldalaidon.

Ha nem ismered még a remarketing fogalmát, vagy fogalmad sincs, hogyan állj neki, olvasd el ezeket a cikkeket:

MinnerInstant

Jelen küldetés webáruház-tulajdonosok számára erősen ajánlott, de minden weboldal-üzemeltetőnek javasolt.

Nincs találat” – ez az üzenet igazán kellemetlen, miközben a látogató éppen vásárlási fázisban van, vagy legalábbis erős érdeklődést mutat egy adott termék vagy szolgáltatás iránt. Éppen ezért, ahogy a Google-ben, úgy itt is használj kulcsszavakat, és ha valamire sokan keresnek rá a saját szegmenseden belül, legyen mindenképpen valamilyen megjelenítendő találatod-javaslatod, még ha nem is elérhető pontosan ugyanaz, amire éppen a látogató vágyik. Így sokkal nagyobb az esélye, hogy nem zárja be rögtön a weboldalad, sőt, ha jó alternatívát kínálsz, lehet végül te lehetsz a befutó és tőled veszi meg az adott terméket / szolgáltatást.

Ezen felül még vannak olyan okos megoldások, mint a lenyíló kereső, amit az IKEA is alkalmaz:

IKEA.HU keresője

Ez azért is nagyszerű, mert még azelőtt felajánlj számtalan kulcsszót, mielőtt bármit beírtál volna a keresőmezőbe, például a legnépszerűbb vagy akciós termékeket, de akár a cookie-k alapján a keresési előzményeidet. Arra mindenképp ügyelj a bekötésnél, hogy az okos keresők mobilon is megfelelően működjenek, ugyanis nagyon dühítő tud lenni, ha nincs optimalizálva, ekkor pont az ellenkező hatást érheted el!

WordPress / WooCommerce alapú weboldalakra elérhetőek “smart search plugin”-ok, ha pedig kész rendszert használsz, érdeklődj a szolgáltatódnál!

Az okos keresőről itt olvashatsz bővebben:
A webáruházak most “felokosított” keresővel növelik bevételeiket

MinnerInstant

Na! Ezért nyomjuk a piacteret, az esettanulmányunkat! Az edognet affiliate közvetítő platform a 4home webshopnak ilyen forgalmat és konverziót generált az elmúlt években. 
– Webshop (4home) szempontjából jó marketing csatorna. Több millió euró forgalom évente.
– Az edognet partnerei 8%-ot-kapnak a forgalomból (pl. amilyenek milyen is vagyunk az piactérrel).