MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

Szeptember 30. után a tőzsde oktatás ára emelkedni fog, sőt a 48 órán belül megnézem kedvezmény (ösztönző akció) is kisebb %-ban lesz elérhető. Most így 40 000 forintért meg tudod venni. Csapj le rá még időben! Kattints ide!

MinnerInstant

Az elkövetkező években pont kerülhet annak a problémának, kérdésnek a végére, hogy: A megvásárolt digitális javakat tovább adhatja-e a felhasználó, sőt pénzét értékesítheti-e. 2012-ben már egyszer úgy határozott az Európai Bíróság, hogy a felhasználóknak joguk van tovább adni pénzért a digitális javaikat. Ezzel szemben az olyan cégek, mint a Steam (videojáték), vagy a Microsofot (utóbbi e-könyveit szántotta be és vette el a felhasználóktól), hogy csak bérlik, előfizetnek a tartalmakra, de azt nem tulajdonolják.

Most a kérdés az, hogy a szerződéseik ezeknek a cégeknek megállja a helyét, illetve ez érinti majd az üzleti modelljeiket, mert néhány precedens ügy esetén emelkedhet a digitális javak ára.

Forrás: Gamestar, Index

MinnerInstant

A Visualcapitalist és a Concorde összeállítását látod az alábbi táblázatban.

MinnerInstant

Egy nem is ritka esetet osztott meg egy könyvíró, ami családjával történt. Egy kiadó ingatlanban a bent lakó egyszerűen nem fizette a bérleti díjat, sem a rezsit és nem akart kiköltözni. Érdemes az egész történetet elolvasni a posztjában. Sok hasznos tippet is ad, hogy mivel tudjuk megvédeni magunkat, ha lakás adunk ki.

MinnerInstant

Vagyis nem úgy, ahogy eddig. Sőt most érzik igazán az emberek, hogy kell szakértő. Schneider Zoltán, a Balla Ingatlan belvárosi irodájának szakmai vezetője mondta: “Ma már nem működik az a stratégia, hogy “kirakom jó magas áron, aztán valaki majd elviszi, nekem nem sürgős“. Nemcsak az értékesítési idő meghosszabbodásáról van szó, hanem túlárazásról, az irreális hirdetési árakon egyszerűen lehetetlen érdeklődőt találni az ingatlanokra – hangsúlyozta a szakember. Ugyanakkor, ha egy ingatlan ára eléri a reális szintet, akkor azt szinte azonnal megveszik. Továbbiak a Napi.hu cikkében.

MinnerInstant

A Wizzair és a Ryanair vezérigazgatói betérnek a sörözőbe és rendelnek a pincértől:

– Kérünk egy egy korsó sört !

Pincér :

– Csak, csupán 5 forint lesz.

– Na ez tényleg nagyon olcsó ! – csettintenek egyet és örömmel kifizetik.

Pincér lelkesen:

– Igen, mi adjuk a legolcsóbb sört Magyarországon !!!

– Nagyszerű, itt tényleg érzi az ember, hogy kap valamit a pénzéért – válaszolják a vendégek.

– De látom ám, hogy nincs nálatok korsó ! Ez extra 200 forint lesz.

A vezérigazgatók nagy szemekkel nézik a pincért, de elhatározzák, hogy nem szólnak és kifizették a felárat.

– Ezt egy asztalnál kell meginnotok, de látom ám, hogy előre nem rendeltetek asztalt, így ez 400 forint lesz. Ha előre rendeltetek volna, csak 100 forint lett volna.

A vezérek nyelnek egy nagyot és kifizetik a plusz 400-at is.

– Látom, hogy kicsit kövérek vagytok és egy nagyobb székbe kell, hogy üljetek, ez további 300 forint lesz.

A Vezérigazgatók méregbe gurulnak ugyan, de ezt is kifizetik. Majd az egyik előveszi a mobilját, hogy lefényképezze a kisebb széket, mert úgy érzi abba is bele fért volna.

– Sajnálom, itt nem lehet használni ezeket az elektronikus készülékeket, de 200 forintért megvásárolhattok erre egy engedélyt.

A vezérek mérgesen ugyan, de ezt is kifizetik. Viszont ekkorra már nagyon türelmetlenek lesznek és magukból kikelve ordítják:

„Hozza már azt a sört !!!”

Erre a pincér:

– Jajj drága vezérigazgató urak, most szólt a csapos, hogy a sört technikai okok miatt leállították. De természetesen visszaadom önöknek az 5-5 forintot, a sör árát.

– De hiszen 1105.- forintot fizettünk fejenként !!! Mi lesz a 2 x 1100 forintunkkal ?!

– Uraim, az uniós jogszabályok szerint nekünk a sör árát kell visszafizetnünk és nem a felmerülő luxus kiadásokat.

De jöjjenek legközelebb is hozzánk, mert mi áruljuk a legolcsóbb sört Magyarországon !

Ez nem vicc! A WizzAir bevételének 41%-a nem a repülőjegyekből van. Kattints ide és olvasd el ebben a rövid Minner Instant posztban

Fotó: Wizz Air Facebook

MinnerInstant

Az 1841-ben alapított Thomas Cook hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küszködött, az adósságállománya 1,7 milliárd font, vagyis csaknem 650 milliárd forint. Még 94 darabból álló repülőgépállománya is volt.

MinnerInstant

hanem a kiegészítő szolgáltatásokból, termékekből. CarTrawler adatai alapján ezzel globálisan az 5. helyre kerül ezzel az aránnyal. Ha nem százalékban, hanem abszolút értékben nézzük, akkor a Wizz Air 1,1 milliárd dolláros kiegészítő jegyárbevétele a 12. helyre elég.

A téma szakértői általában négy csoportra bontják a kiegészítő bevételeket:

  • a repülés előtti vagy alatti extra szolgáltatások, mint a gépen vásárolt étel-ital, az extra poggyászdíj, az ülőhely kiválasztása, vagy épp a gyors beszállás díja,
  • a légitársaság honlapján vásárolt hotelszoba, autóbérlés vagy utazásbiztosítás ára,
  • a törzsutasoknak járó csomagokból érkező bevétel,
  • és minden pénz, amelyet cégek azért fizetnek a légitársaságnak, hogy megjelenjenek a reklámjaik a repülőgépeken, a váróban vagy a gépeken osztogatott magazinokban.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A freemium modellekről szóló cikkben hoztam példaként a Kávégépszalont: Speciális üzleti modellt tud alkalmazni azzal, hogy ingyen “bérbe adja” a cégeknek, éttermeknek, kávézóknak a magasabb kategóriájú kávéfőzőket, amennyiben ők megfelelő mennyiséget rendelnek. Na most itt több adagnyi kávéról van szó, és a cégek is örülnek, hogy nem kell több százezerért kávéfőzőt venniük, amit amúgy is hamar leamortizálnak. Ez mindenkinek win-win. Továbbiak ebben a cikkben!

MinnerInstant

A Duna House friss Barométerében láthatóak az ingatlan tranzakciók száma. A következő hónapokban szezonalitás miatt is esne a forgalom, ami így együttesen valószínűleg az ingatlan árak csökkenését okozhatják. A friss DH anyagot, a Barométert itt találod. Én minden hónapban átnézem.

MinnerInstant

Egy átfogó cikket ajánlanék a figyelmedbe a kereskedelmi háborúról, ami a Növekedés.hu -n jelent meg. A szerző Pogátsa Zoltán, közgazdász, a Nyugat-Magyarországi Egyetem docense. Az 1820-as évektől indul a cikk, kiderül, hogy a

  • kínaiak évszázadokban gondolkodnak, terveznek
  • hogy az USA ugyanúgy másolta anno a britektől a technológiát, mint most a Kína a hightech iparágat.
  • a szabadkereskedelem a kereskedelmi háborúval megszűnhet
  • csökkenni fog az amerikai vállalatok profitabilitása, és nőni fog az infláció.
  • a nyugati és a keleti világban eltérő operációs rendszerek honosodnak majd meg – mobil és számítógép
MinnerInstant

Egy átfogó kutatásban vizsgálták azt, hogy hány év kellett ahhoz, hogy már szemmel látható vagyont szerezzenek a milliárdosok. Ezt 1 millió dollárra (300 millió forint) tették a kutatók, Ennek megszerzésére átlagosan 8 évre volt szükségük a sikeres milliárdosoknak: Néhány példa:

Az infografika még ennél nagyobb! Egyébként mér érdekesség, hogy egy kaszinó a slots.io készítette. Ugye! A tartalommarketing! Továbbiak erről statisztikák ebben a Minner cikkben

MinnerInstant

Az idei tech ipo-k minden idők legrosszabb teljesítményét nyújtották első évükben. Tényleg kapkodtak a cégek, hogy még a recesszió előtt kijöjjenek? Nem igen nyerték el a befektetők bizalmát (én is írtam, hogy nem nagyon érdemes piszkálgatni őket). Vaskos mínuszban mindegyik. Nem csoda, többségük veszteséges és kilátásban sincs a profit. Épp nem rég derült ki, hogy most már biztosan tőzsdére megy az Airbnb. Na utóbbira már kíváncsi leszek, főleg kiderül mennyire nyereséges (közzé kell tennie a pénzügyeit).

Forrás: Yahoo Finance

Erről ne lenne cikk a Minneren? Spotify, Uber, Airbnb miért most lépnek mind tőzsdére?

MinnerInstant

Átlagosan 10 információra szüksége van ahhoz, hogy rá is vegye magát a vásárlásra! Tehát többször látja a reklámodat, de amint 10 információt beszerezte már nagyobb eséllyel vásárol. Egy étteremnél például elég 6 információ, egy autó vásárlásnál már 19 kell ahhoz, hogy az érdeklődőből vevő legyen. Milyen egyszerű igaz? Itt van erről a teljes cikk és a források:
10 -szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás

MinnerInstant

A Marvel azért vitte bíróságra az ügyet, mert a játékfigurák után fizetett adó több akkor, ha emberre hasonlítanak a játékfigurák (12%), míg a szörnyre, vagy állatra hasonlító csak 6,8%. Anno egy hivatal emberre hasonlító kategóriába sorolta, tehát magasabb adót kellett fizetni utánuk. Nos ez azért érdeked per, mert a bíróságon kellett bizonyítani, hogy X-Menek nem emberek, holott a filmben pont mindig arról van szó, hogy de ők emberek. A bíróság egyébként a Marvel felé döntött. Ám nem sokat örülhettek, mert utána összevonták a két kategóriát. Forrás: Gamestar

Fotó: Amazon

MinnerInstant

A McKinsey tanácsadócég felmérésből kiderül, hogy azok a cégek, akiknél erősebb a márka,  sokkal nagyobb árréssel tudnak dolgozni (vevői visszajelzések alapján). Ennek oka a hosszabb ügyfélélettartam, a biztonság érzete miatti prémium ár megfizetése. – Forrás: Forbes/McKinsey
Márkaépítés lépései az alábbi cikkben: Márkaépítés lépései, folyamatai. Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását!

MinnerInstant

Kimondtál valamit, beszéltél róla és utána megjelent a Facebookon, vagy megjelent reklámban? Biztos te is voltál már ilyen helyzetben. A Wander kiberbiztonsági cég szakemberei négy okostelefon segítségével tesztelték le, hallgatóznak-e a mobilok.

Röviden: semmilyen kimenő adatforgalmat, vagy szokásosnál nagyobb tevékenységet nem észleltek.

A szakemberek három napon át ismételték  meg a kísérletet, mindig ugyanabban az időben. Kiderült, sem a reklámok megjelenítésében, sem az akkumulátor- vagy az adatforgalom használatát illetően nem történt jelentős változás. Forrás: HVG

MinnerInstant

70 évesen épített karriert abból, hogy mém lett. Az index riportja Arató Andrással, akit úgy gondolom nem kell bemutatnom.

MinnerInstant

Egy fura jelenségre lettem figyelmes. Több cégnél is beszéltem olyan vezető pozícióban lévővel, aki hátrahagyta a vállalkozását és újra alkalmazott lett. A jelenséggel azért kell foglalkozni mert az összes cégnél a tulajdonosok, vezetők mind azt mondták a legjobb munkaerő a cégnél az ex-vállalkozó, sőt ők maguk úgy érzik, mintha nyaralnának.

MinnerInstant

Gondolkodj olyan rendszerben, üzleti modellben, amiben támogatod a hűséges vevőket. A 12% nagyon jó szám, érdemes vele foglalkozni! A márkaépítésed része (Forrás: Accenture.com). Hasonló statisztikák érdekelnek? Akkor itt egy cikk: 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok
Márkaépítés lépései itt: Márkaépítés lépései, folyamatai. Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását!

MinnerInstant

A Journal of Marketing Research 2000 fő megkérdezésével kutatta a logók alapján mennyire tudják azonosítani az adott vállalatot az emberek. Kiderült, hogy a leíró logók (mint a Burger King-é) sokkal több vevőt vonz, sokkal gyorsabban azonosítják akár a boltban, akár egy plakáton, reklámban. (Forrás: Business Insider).

Nem leíró logók – nehéz hozzátársítani a céget


Leíró logók több pénzt hoznak

Mondjuk ezen nem lepődtünk meg. Egy korábbi kutatásból az derült ki, hogy nem nagyon tudjuk felidézni a logókat: Ha a nagy márkák logójára is alig emlékeznek az emberek, akkor a kis cégek…