A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fent a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.
A 16. napon, vagyis előző napi 1%-os napomon a tudástár projektbe kezdtem bele. Bár úgy látszik, mintha mindenhová belekapkodnék, de pont ez a lényege, mindig javítani egy picit, amit lehet. Sőt láthatod is, hogy szépen egymásba érnek a dolgok majd. Nos a tudástár létrehozására már felírtam két rendszert:
Loom és a Sribe -ot (Scribenow).
Apropó hol vagy most? Napi 1%-os Minner esettanulmányban, beszámolóban. Naponta kicsit javítom a Minnert, és ezt vezetem élőben. A nagy cikkben látod a napi 1%-os elméletet is.
A Loom az inkább képernyőfelvételről szól, míg a Scribe az igazán guide készítő rendszer. scribehow.com
Nos miközben próbáltam, hogy akkor készítek képernyőfotót készíteni, azonnal ott is voltam, hogy elkezdtem használni a rendszert. Így a napi 1%-ot a rendszer.

Amit tud a rendszer, hogy felveszel egy folyamatot, abból ő lépéseket készít. Wow! Persze ez főleg digitális folyamatok esetén jó, de szeretnék készíteni nem digitális folyamatokat is, például eseményszervezéshez. Kép alatt folytatom!

Ahogy láttam, el lehet küldeni az adott folyamat linkjét adott munkatársnak, vagy be lehet linkelni a tudástárunkba. A másik előnye ahogy látom lehet PDF-et készíteni. Nos mégha eseményt is szervezünk, akkor is lépéseket rögzíteni kell online platformunkon, ClickUP, tehát mindenképpen kell majd oda is képernyőfelvétel / kép.
Nos a programot körbe járom, kattintgatok.
Ezzel akár guide-okat is létre lehet hozni, például ha felhasználóink vannak, vagy be szeretnénk mutatni egy folyamatot a weboldalon.
A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány
Na azért ne menjünk ennyire előre, nem Minner franchise-ban gondolkodok. Bár pont a no-code témában jött egy ötlet, hogy a Minner mintájára beindítani úgy tematikus oldalakat, hogy franchise tagok viszik. De most nem erről van szó (vagy csatlakoznál, írj egy beszélgetést megér). Másról van szó most!
Napi 1%-os Minner challenge-t, beszámolót olvasod. Napi 30 percet fejlesztem a vállalkozásomat és dokumentálom. Nézd vissza az előzőeket is, és vezetem is miben fejlődünk.
A V mítosz könyvet ajánlotta Balogh Petya elolvasásra. Nos leggyorsabban hangoskönyvben tudtam beszerezni. Jó! Jó a könyv! Ebben van egy rész, ami azt mondja, hogyha úgy tekintünk a vállalkozásunkra, mintha franchise lenne, akkor sokkal jobban le lesznek írva a folyamatok, sokkal jobban rendszerbe lesz az egész. És persze folyamatosan ugyanazt a minőséget tudnánk adni!
És igaza van a könyvnek! Abszolút jó hasonlat. Azt kell mondjam a Minner folyamatainak 70%-ával elégedett vagyok, de van úgy 30% ahol le kellene jobban tisztázni a lépéseket. Ez egyébként egybe megy azzal a napi 1%-os feladattal, amit már korábban felírtam, hogy össze kell rakni a cég teljes körű tudásbázisát. Minden folyamat, lépés rögzítve legyen.
A hazai cégek alig 26%-a használ tudástárat, folyamatleírásokat, derül ki a Digiméter 2021-es kutatásából. Ez hasznos lehet az onboardingban is.

Mi jön most? Létrehoztam egy taskot a projektekben. Hála égnek most több projektet is lezárhattunk, így van hely. Például a Kezdő vállalkozók napja projekt lezárult. Nos a ClickUp rendszerbe (hasonló mint a Trello. Elkezdtem felvinni mivel is kellene foglalkozni. Ezek csak ötletek, ebből altaskokat kell csinálnom a következő időszakban. De, ha ezt ma nem csinálom meg, akkor biztos nem mostanában állok neki. Még rengeteg folyamat van, néhányat felírtam. A franchise képzésünkbe (külsős oktató tartja) is jobban belenézek, hátha jön ihlet még ehhez.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

Szombaton kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk volt. 34-en jöttek el, nagyon jól sikerült, és a még a Minner Klubból is voltak vendégeink (lásd a képen). A napi 1% persze nehezen volt teljesíthető így, hogy reggel 9 és 15 között tartott az esemény. Ami ilyenkor azt jelenti reggel 7 és 16 között ott kell lenni fejben és testben is.
Nos azt találtam ki, hogy napi 1%-ként kipróbálom kezdő vállalkozók esetében is azt a workshop szerű dolgot, amit már a Minner7-en is alkalmaztam. Méghozzá azt, hogy élőben ötleteltünk. Ez volt a legjobb rész a visszajelzések alapján, így ezt már fel is írtam, hogy a kreatív héten (6 hetente van) a csapattal átbeszéljük, és tervezzünk vele.
Ami napi 1% még, hogy már automatizáltuk a céges taxi rendelést, hogy minden számla meglegyen. Erre a Bolt-ot használjuk. A munkatársak is egyből a Minner bankkártyájával tudnak fizetni (nem látják az adatokat), és kiállítja a rendszert a számlát (Bolt Business) És érdekes dolog, de most ételt is a Wolt-ról rendeltünk a közel 40 főnek. A partnerünk, aki a hamburgert hozta volna nem tudta vállalni (Minner vállalkozó), így meg kellett oldanunk máshogy. Jó is volt, mint kiderült, üzleti célra is jól tudjuk használni a Wolt-ot.
A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány
Nos a legelső nap, 2 hete a személyes konultációhoz kapcsolódóan készítettem 15 különböző headline ötletet. Ennek eredménye nem csak az lett, hogy új Facebook kampányt indítottam, hanem ha már vannak új szövegek, frissítettem a promóciós oldalt (termékoldalt) is – ezt a 9. napon írtam le.
8 órányi tanácsadást értékesítettem az elmúlt 7 napban. Ez mindenképpen a frissített szövegek eredménye. Volt aki azt mondta, hogy már gondolkodott rajta, hogy foglaljon időpontot, és most valahogy elkapták a szövegek. 312 000 forint most nem jött volna (na jó fele igen), ha nem javítok ezen.

De ez még semmi! Már az 5. napon is volt a konzultációhoz kapcsolódóan egy fejlesztés, ugye javítottunk a konzultációs szolgáltatáson a csapattal és egy külsős tanácsadót is igénybe vettem hozzá. Nos ezt már ma teszteltem is, és valóban még többet tudok segíteni az ügyfeleimnek.
A hírlevél ajánló rendszer többet hozott, mint én gondoltam. Már több mint 20 feliratkozó jött a ajánlás útján. Már 8 ember sikeresen invitálta így ismerőseit, 2-en elérték az első mérföldkövet és kaptak ajándékot.
A mai nap ellenőriztem az ajánló rendszer működését, az e-mailek kiküldését. Szerencsére minden flottul megy.
Nos ma ilyen összegzős nap volt. De holnap Minner esemény, nem is fér bele több. Szombaton kezdő vállalkozók jönnek, sőt sokan még vállalkozás indítás előtt állnak. 34 résztvevő jön (fizetős esemény). Szoríts! Izgalmas lesz!
Megjelent a Hubspot 2022-es “The Marketer’s Guide to TikTok for Business” nevű riportja, amiben statisztikák és népszerű trendek, hashtagek mellett ötleteket adnak, hogyan használhatják cégek üzletszerűen a TikTokot.

A TikTok üzleti és marketinges kihasználására 7 módszert hoz a riport:
- tematikus marketing kampányok;
- társadalmi felelősségvállalás és nonprofitokkal közös kampány, jó ügyért való kiállás például hashtag kampánnyal;
- cégkultúra promotálása, javítása cégen belül, illetve a vállalati kultúra, légkör bemutatása külső szemlélőknek;
- egy népszerű termék reflektorfénybe helyezése;
- influencer és kollaborációs kampányok;
- toborzás, új tehetségek bevonzása (főleg junior vagy Z generációs célközönség);
- termékeddel kapcsolatos edukáció, hogyan használd jellegű tartalmak.
- Például hazai példa: Bamba Marha Tiktok videója, ami több mint 600 000 emberhez ért el, és meghozta az eredményt. Lásd itt.
A HR megjelenése a TikTok témánk volt a legfrissebb Hírszemle podcastban. Hallgasd meg mit gondolunk róla bővebben: Hírszemle: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0
Kapcsolódó cikk: Mit művel a Philips és az Euronics a Tiktokon? Ez jó! Tiktok példák, ötletek
A Penguin Random House kiadó izgalmas kampányt hozott létre hogy felhívja a figyelmet az USA-ban terjedő lokális cenzúrára (amikor is iskolák könyvtáraiból önkényesen tiltanak ki nem megfelelőnek ítélt irodalmi műveket).
A megjelenése óta sokat kritizált, betiltott, és elégetett A szolgálólány meséje című klasszikusból készítettek egy tűzálló kiadást, amelyet a kampányvideóban maga a szerző, Margaret Atwood próbál elpusztítani – természetesen sikertelenül – egy lángszóróval.

A 82 éves írónő lángszóróval önmagában meghökkentő látvány, az elégethetetlen könyv pedig jelképesen védi a politikai fontosságú történetet, és erőteljes cenzúra elleni szimbólum, így nem véletlen, hogy nagy figyelmet kapott a kampány. A szolgálólány meséjének különleges kiadását jelenleg árverezik, a befolyó összeget pedig a PEN America irodalmi és emberi jogi nonprofit szervezetnek ajánlja fel a kiadó. A cikk írásakor az aukció 100 000 dollárnál tart.
Kapcsolódó tartalom: A legutóbbi hírszemle podcastban 4 másik hír mellett az elégethetetlen könyv kampányt is kivesétük: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0
Bevezetjük, hogy a vásárlóinkat, ügyfeleinket többször hívjuk miután valamit vettek a Minneren, vagy például jöttek eseményünkre. Felhívtam 2 ügyfelet is, amivel persze bőven túl léptem a 30 percet. Tanulság, valahogy nagyon le kell rövidíteni ezt. Persze én hívtam őket, megértem többet csacsogtak, de szerintem más minneres munkatárs esetében is sokáig tartana a beszélgetés. Nos erre ki kell valamit találni. Fel is írtam a 2 hét múlva kezdődő kreatív hetünkre, mint napirendi pont. De addig lehet még kitapasztalom én is.
Jó volt beszélgetni az ügyfelekkel. Többet kell ilyet csinálni. Egyébként hiába van kint a telefonszámom, nem mernek hívni 🙂
A konzultációs naposoknál volt ilyen rendszer, az nagyon bejött. Te fel szoktad hívni az ügyfeleket? Próbáld ki!
A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány
A reklám forgatásának költségéről is fogunk majd írni, szóval most kifejezetten csak a reklám spot áráit mutatjuk be. A függő paraméterek a csatorna, a reklám hossza és annak időpontja (reggel 6 vagy főműsoridő, július vagy október). Meg persze, hogy hányszor megy le. Először nézzük meg az RTL klub példáján a lehetőségek közti eltéréseket. Az arányok már nagyjából hasonlóak az egyes csatornák esetén.
Az RTL klubon van egy nagyobb éjjeli+reggeli+délelőtti sáv 2:00-tól 14:00-ig. Ebben egy 10 másodperces spot napi 11.250 Ft, 20 másodperc 19.250 Ft, 30 másodperc 22.500, 45 másodperc 28.125 Ft, 60 másodperc 31.500 Ft.
Ezekből most a 60 másodperces spotot kiemelve, ugyanez 14:00 és 17:00 között már 105.000 Ft. 17:00 és 19:00 között 315.000 Ft. Az esti csúcsban 19:00 és 23:00 között 60 másodperc kicsit több, mint 2 millió. Egy nyári hónapban ez “csak” 1.659.000 Ft, a legdrágább október-november viszont 2.222.500 Ft. Este 11 és éjjel 2 között visszamennek az árak 111.300 Ft-ig. A RTL persze messze a ledrágább, a következő táblázatban láthatjátok a csatornák közti nagyságrendbeli eltéréseket:
30 mp májusban főműsoridőben | |
AMC | 30.000 Ft |
AXN | 17.000 Ft |
Comedy Central | 74.000 Ft |
Cool | 86.000 Ft |
Duna TV | 83.000 Ft |
Film+ | 70.000 Ft |
Fem3 | 13.600 Ft |
Izaura TV | 17.000 Ft |
M1 | 91.000 Ft |
M4 | 61.000 Ft |
NatGeo | 19.500 Ft |
Paramount | 23.000 Ft |
RTL Klub | 1.470.000 Ft |
RTL II | 95.000 Ft |
Spektrum | 18.000 Ft |
Sport 1 | 38.000 Ft |
TLC | 8.000 Ft |
TV2 | 600.000 Ft |
Viasat3 | 45.000 Ft |
A “Mennyibe kerül?” sorozat első része: Mennyibe kerül egy reklámcikk az online médiában?
Forrás: reklamar.hu
A KATA-t érintő változások hírére, úgy döntöttünk bemutatjuk nektek egy pár részes instant sorozatban, hol, milyen a helyzet egyéni vállalkozóként. Elsőként jöjjön az EU két legnagyobb gazdasága. (Most, hogy a britek kiléptek)
Németországban sávos és progresszív rendszer van életben. A következő ráták érvényesülnek a nettó(!) jövedelemre:

Áfamentes lehetsz, amíg évi €22.000 alatt van a jövedelem. Az Áfa 19% a legtöbb esetben, de van egy 7%-os kedvezményes kategória is. €24.500 fölött, ha kereskedő vagy (webshop, bolt, stb…), 3.5% terheli még a profitod.
Franciaroszágban a rendszer hasonló, de a számok változnak:

A franciáknál viszont van a miénkhez hasonló átalányadózás is. A szabad nettósítás helyett választhatsz fix költséghányadok szerinti adóalap meghatározást.
- Kereskedelem €172,600 felső határig veheted igénybe, és a bevételed 71%-a költség, 29% jövelemadó köteles.
- Szolgáltatás €72,500 határig, 50% költség 50% adóalap.
- Szakember Ide tartoznak például a könyvelők, ügyvédek és a legtöbb speciális végzettséget igénylő szakma. A költséghányad 34%, 66% után adózol.
Itt nem teljesen tiszta, hogy milyen tevékenység mi alá tartozik pontosan, de a lényeg érthető. Az Áfamentesség határa €34.600 szolgáltatás területen, €86.900 kereskedelmi területen. A mértéke 20% és vannak csökkentett 10%, 5.5% és 2.1% kategóriák.
A következő részben az “adóparadicsomokkal” folytatjuk.
A KATA adózás legfrissebb hírei
Forrás: expatica.com
Írtunk már korábban a Minneren a hazai kisállatpiac méretéről és arról is, hogy a Covid alatt mekkorát nőtt a kisállatok fontossága (a végén megtalálod a linkeket). Ehhez kapcsolódóan megjelent az Ipsos MORI új kutatása, ami szerint még tovább nő a piac.
A magyar háztartások 71%-a rendelkezik kisállattal, ebből 47% kutyával. Hihetetlen növekedést produkált a magyar lakosság, 2020 előtt ez az arány még csak 34% volt (mármint a kutyás adat). Ami viszont még érdekesebb, hogy a megkérdezettek 10%-a tervez újabb kedvencet a következő 6 hónapban.
A trend tisztán látszik, mindenben van növekedési potenciál, ami a kisállatokra megy rá. Az Egyesült Államokban hihetetlen mértékben nőtt a pet care services iparág, és itthon is egyre több kényelmi szolgáltatás jelenik meg. Kutyasétáltatás, kisállat sitting, kozmetika, jutalomfalatok, egyre több játék és elektronikai eszközök (pet tech) például. Az ilyen vállalkozások több, mint 80%-a egyéni vagy mikrovállalkozás, szóval kifejezetten nem a multik dominálnak.
Érdekelnek a kisállat piac lehetőségei?
- A kutya egyenrangú a gyerekkel.
- A házikedvenc piac számokban
- A kutyasétáltatás 1 milliárd dolláros üzlet lett
Forrás: trendmagazin.hu

Nos az ünneplés megvolt, miután tegnap este megkaptunk a Bridge Budapest legaktívabb üzleti közössége díját. Izgalmas volt a díjátadó, mert az elején kitették kik vannak versenyben, hát mondtuk, hogy nem biztos, hogy nyertünk, hiába vagyunk ott. Nos minket hívtak ki elsőként, szóval szuper jó érzés volt. A csapatnak is nagy löketet ad. A Minner csoport keménymagjának köszöntem meg a díjat, akik eszméletlen nagy energiával segítenek a többi tagnak is. Mi csak megteremtjük a jó közeget. Az eseményen pedig hasznos új kapcsolatokra is szert tettünk. Sok új közös projekt indult el a közeljövőben.
Na, de hogy haladjak is a napi 1%-os challengemmel. Megtaláltam a bővítményt, ami jól együttműködik a Minner rendszerével. Nem kellett sokat keresni, beírtam a sablon support részéhez. Mivel ez egy média oldalakra specializálódott sablon, így naná volt rá megoldás.
Már tegnap kiment egy cikk, amit vendégszerzőnk, az árazás trénerünk írt és segített neki Sólyom Eszter is. És most még csak vendégszerző van rajta, de így már hozzá tudjuk kapcsolni Esztert is. Nos már annyi megvan, hogy tudom kezelni a több szerzőt. Most már csak a megjelenítésen kell ügyködni. Adok magamnak még ehhez 10 percet.

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány
“Mennyibe kerül?” sorozatunk első részében a PR cikkeket járjuk kicsik körül. Most nem foglalkozunk azzal, hogy hogyan és miről érdemes PR cikket írnod, tegyük fel ezen már túl vagy, szeretnéd publikálni. A magyar gyakorlatban ezért bizony fizetni kell, de nagyon széles a skála, amin ez a költség mozoghat. A Whitepress jó adatokat szolgáltat ilyen téren, lehet szemezgetni eltérő megjelenésekkel, különböző látogatottságú oldalakkal, témákkal, stb…
A teljes skála 2500 Ft-tól 679.000 Ft-ig terjed, amikor ezt írjuk. Ezek persze szélső értékek, a többség inkább 10.000 és 100.000 Ft között mozog. Miért ez a nagy terjedelem? Rengeteg változó van, de a három fő tényező a látogatottság, hogy mennyire tematikus az oldal és persze, hogy hány napig van kiemelve az adott főoldalon/oldalon (ha van ilyen). Néhány példa, havi 100 ezres egyedi látogatottságú oldalakkal.
Téma | Általános portálon | Tematikus portálon |
Autó | 30.0000 Ft 4 nap kiemelés | 50-70.000 Ft 7 nap kiemelés |
Divat | 55.000 Ft 7 nap kiemelés | 76.000 Ft 3 nap kiemelés |
Pszichológia | 163.000 Ft 14 nap kiemelés | 108.000 3 nap kiemelés |
Kis túlzással minden témában lehet találni 3 ezer forintos és 300 ezer forintos megjelenést is. Végső soron rajtad áll mennyit szánsz rá és mekkora oldalon akarsz megjelenni. Az, hogy mennyire termék/szolgáltatás vagy épp branding témájú a cikk szintén fontos. Utóbbival érdemes egy nagy látogatottságú általános oldalon megjelenni. A Whitepressen fentlévő legnagyobb hazai oldal látogatottsága havi 2,9 millió ember. Egy főoldali megjelenés 800.000 forint, míg a tematikus rovat oldalakon 100-200-300.000 ft a legtöbb téma, 3 napos kiemeléssel.
Milán tippje a témában az, hogy a nagyobb média oldalon való megjelenést érdemes megosztanod Facebookon és azt hirdetni, mert egy jó tartalom esetén el lehet érni 4-7 forint kattintási költséget. Persze ehhez stratégia is kell, hogy miért is jelentél meg, mi a célod.
Kapcsolódó cikk: Miért jó, ha a cégem megjelenik a médiában? Hogyan lehetséges?
A landing oldal címsorán nagyon sok áll vagy bukik. Kis túlzással az első és egyetlen lehetőséged, hogy elkapd a látogató figyelmét és rávedd, hogy megnézze az oldal többi részét. A legfontosabb dolga a címnek, hogy átadja a terméked/szolgáltatásod által képviselt értéket.
- Ha egyedi a terméked nyert ügyed van. Nincs más dolgod, mint elmondani miben különbözöl, miben vagy új, más. Például: Velex – Egy tisztítószer 97%-ban ételmaradékból, Muzzle – Némítsd le minden értesítést képernyőmegosztás közben,
- A legtöbb termék viszont nem egyedi, ezért szükség van valami horogra, hookra. Ilyenkor jön be a probléma szemlélet. A Minneren régi mondás, hogy ne az ötletedbe legyél szerelmes, hanem a problémádba. Nem a terméked nagyszerűségéről kell ódákat zengened, hanem a vásárló problémájáról, amit te tudsz megoldani. Példák:
Érték | Probléma | Érték és hook |
Rangsorolj előrébb Googleben | Nem értek a SEO-hoz | Nem kell SEO szakértőnek lenned, hogy előrébb rangsorolj |
Legyen jó az érettségid | Nagyon sokat kell tanulni érte | Kitűnő érettségi napi 10 perc tanulással |
Ezért ne a terméked előnyeit emeld ki: “Az én termékem a legjobb!” Lehet, de senkit sem érdekel
Még nem tudod mi is pontosan egy landing oldal? Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a felépítése?
Tanulnál még a témában? Itt a Marketing szövegírás képzés a MinnerAkadémián
Forrás: marketingexamples.com
2022-re hazánkba is eljutott a Coca-Cola újfajta csomagolása, a KeelClip. A 100%-ban újrahasznosítható karton a dobozos multipack kiszerelést fogja össze és ezzel leváltja az eddig használt műanyag fóliát. Maga a csomagolás már 2020-ban elrajtolt pár EU-s országban, és idénre ígérték, hogy a teljes unióban bevezetésre kerül.

A vállalat Magyarországon évi 230 tonna műanyagtól szabadul így meg, EU szinten pedig kb. 2000 tonnával használnak kevesebbet. Emellett a gyártása miatti CO2 kibocsátás is 3000 tonnával csökkent éves szinten. A Coca-Colának ez már nem az első ilyen nagy beruházása, 2020 óta 20%-ot csökkent a PET palackokban használt műanyag, és 170 tonnával kevesebb alumíniumot használnak a dobozaikhoz. De az emberek még mindig nagyon kényelmesek.
A Coca-Cola Facebook posztjánál több komment arról szólt, hogy jobb volt a régi csomagolás. A karton, ha a hűtő falához ér átázik, szétjön és a doboz száján maradó ragasztó is kellemetlen ivás közben. Ezek teljesen jogos meglátások termékfejlesztési oldalról, de itt most a környezetvédelem volt a cél és ezért bevállalták ezt a visszalépést a fogyasztói élményben. Amit még a kommentelők sokan nem értenek: a KeelClip újrahasznosított papírból készül, így nem kell miatta fákat kivágni.
Olvasnál még hasonlót? Az Auchan lecserélte és fizetőssé tette zacskóit, a fogyasztók nem örültek
Forrás: coca-cola.hu
Mi a probléma ezzel a reklámmal? Ami az összes parfüm reklámjával: nincs értelme, nincs storytelling, nincs márka, nincs termék. A gyártókat régóta ekézik amiatt, hogy egyetlen receptjük van a vizuális megjelenéskor. Fognak egy hatalmas sztárt, mellé akár egy világhírű rendezőt, és jön 30-60 másodpercni értelmetlen de mégis megnyerő képsor. Modellek arany selymek közt tépik le magukról a nyaklánot, színészek elmélkednek sziklás partokon vagy gitároznak a sivatagban. Miért?
A parfümöknek nagyon nehéz dolga van. Amikor azt mondod a te termékedről nehéz képet/videót/tartalmat gyártani gondolj rájuk. Ez egy illat! Egyetlen érzékszervedre hat, amit semmilyen tv, számítógép vagy okostelefon nem tud átadni. Nincs valós haszna sem, egy teljes mértékben luxustermék.
Épp ezért a parfümgyártók úgy gondolják hangulatot, érzelmeket kell átadniuk. Kell egy elvont absztrakt téma, ami tudat alatt kelt benned egy érzést. Ezekből a reklámokból sokan gúnyt is űznek, gyakori a parodizálásuk, ami teljesen jogos. Az alap ötlet működik, a pszichológiát nem lehet meghazudtolni, de mostanra minden parfüm reklám egyforma. Önmaguk paródiájává váltak. Jöhetne végre valaki aki megtöri ezt a szokást.
Érdekes kettősség ez, mert egyszerre végtelenül hatásosak és közben borzalmasak. Eladják a szexiséget, a luxust, azt az elit érzést, amit ezek a márkák el akarnak vele adni. De közben annyira elcsépeltek, annyira semmitmondók hogy kezdenek inkább kínosak lenni.
Ha mélyebben is érdekel a téma, nézd meg a MinnerAkadémia marketingpszichológia kurzusát.
Forrás: linkedin.com
Igazi 2in1 dolgot csináltam ma. Az UI.Vision- ról egy cikket már korábban elkezdtem készíteni (még nem fejeztem be). Ma pedig a kellemeset a hasznossal, sőt inkább a hasznosat a hasznossal kötöttem össze. Belemerültem jobban a robotizált-folyamatautomatizációs szoftver használatába. Kipróbáltam, hogy miként tudom betanítani egy új folyamatra a rendszert. Arra, hogy számlákat töltsön le. Egyéként a következő challenget már meg is határoztam, szeretnék rájönni arra, hogyan tudok kimásolni adatokat és át másolni egy táblázatba (pl. Google Drive). Ezzel integrációkat tudok megkönnyíteni, bár már a Zapier tudás is a kezemben.
Na, de a mostani UI.Vision kalandjaimról videót is készítettem. A korábbi napi 1%-os tartalmat, belinkelem a videó alá.
A korábbi poszt: Napi 1% 2. nap: Egy programot kattintgatok végig, kipróbálom. RPA
A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány
Amerikában az Upshift nevű cég a legújabb piaci diszruptor, legalábbis a munkaerőkölcsönzés területén. Igazából ők az alkalmi munkák Upwork-je (a név is innen jön gondolom). A cégek kiteszik, hogy milyen fizetéssel, milyen műszakban, milyen területen, hány órára kell nekik beugró munkaerő. Felhasználó oldalon pedig beírod az adataid, végzettséged, tapasztalatod és térképes nézetben listázza neked az app az elérhető munkákat. Kényelmes a munkavállalónak és a munkaadónak is.

Az érdekesség viszont, hogy egy teljesen újfajta modellt alkalmaznak, amivel a tulajdonos célja az volt, hogy megmutassa, fent lehet ezt tartani a rossz piaci gyakorlatok nélkül is. Az Upshiften keresztül havi 6000 alkalmi munkás rugalmasan válogat az elérhető munkák közül, mind bejelentve. Nem megbízási szerződéssel kerülnek oda (vagy akár teljesen feketén).
Fizetik utánuk az adókat és járnak nekik juttatások. Pl. egészségügyi, ami az USA-ban nagyon kritikus dolog. A versenytársak ezzel szemben mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobban kibújjanak a munkaügyi törvények alól. Az Upshift megmutatta, hogy lehet ezt máshogy is csinálni.
Forrás: forbes.com
Dr. Melba Nicholson Sullivan pszichológus nagyon érdekes gondolatát szeretném veletek megosztani a munka-magánélet egyensúly kapcsán. A fogalom szélsőséges értelméze azt sugallja, hogy ideális esetben a munkahelyeden ott vagy 100%-osan, koncentrálsz és kikapcsolsz minden külső zavaró tényzőt. Majd végzel, elfelejted a munkát és 100%-ban a családodnak/barátaidnak/önmagadnak szenteled az időt. Folyamatosan megy a harc és az egyenesúlyozás, hogy minden jó legyen. De miért?
Szerinte épp hogy keverni kéne ezeket, nem minél jobban szétválasztani. A munka nem az életed egy elszigetelt része, nem is tudod leválasztani arról. El kell fogadni, hogy van, amikor este 8-kor még munkaüggyel foglalkozol és van, amikor délután 2-kor a magánéletedben akad elintéznivaló.
Ez összecseng a járványhelyzet által elindított folyamatokkal és a rugalmas munkavégzéssel, a nagyobb önállósággal, amit a legtöbben kedvelnek is. Bár sajnos megvannak a hátrányai. Vannak olyan személyiségű emberek, akik nem tudják ezt az összemosást jól kezelni. Folyamatos túlórához, megnövekedett stresszhez és gyorsabb kiégéshez vezet náluk, ahogy erről egy korrábi instantban írtunk is. De vannak akiknek pedig épp ez kell. Nem a munka és magánélet szétválasztása, hanem a lehetőség, hogy összemossák és szabadon gazdálkodjanak az idővel. Tulajdonosként, cégvezetőként a te dolgod megtalálni kinek mi válik be jobban és eszerint kell szervezned a csapatod munkvégzését.
Érdekel még a téma? Olvass tovább: Hátrányos lehet a távmunka a fiataloknak
A rugalmas munka sokaknak előny, de kiégéshez is vezethet
Forrás: fastcompany.com
Na, megint nem azzal foglalkozok, amivel kellene. Vagyis elvileg a mai nap a több szerzős modult kellene telepítene, ha már megtaláltam volna a legjobb verziót erre. Múlt héten egy HR konferencián jött az ötlet, hogy legyen olyan modul, opció nálunk, hogy egy cikknél akár több szerzőt is megjelenítünk. Nos miközben ma elkezdtem keresni a legjobb megoldást bevillant valami. Mielőtt erre rátérnék egy fontos információ
Na, de miért is csinálom ezt a napi 1%-ban. Miért is tartozik a napi 1%-os challengbe az, hogy a napi 30 percben én például csak keresgélek. Nos a válasz, mert mikor máskor. Hiszen nincs úgy benne a rutinunkban, feladatunkban, hogy utána nézzünk, keressünk új megoldásokat.
Említette Martincsek Zsolt (keresőoptimalizálás szakértőnk) a Minner7-en a faq schema beállítást, funkciót. Lényege, hogyha ilyen modult használunk a weboldal tartalmánál, ahol gyakran ismételt kérdés van, akkor azt a Google előre hozza a találati listában. Hát ilyen kell! Egy komplett nyári kampányt húzok fel rá, ha kell, ha bejön.

Na ilyen kell nekem is! Ott lesz a Minner találat a Google-ban így szépen kiemelve. Csak okosan kell csinálnom.
Ami szerencse, hogy kis keresgélés után rájöttem a SEO bővítményünkben ez benne van. De jó! Mondjuk eddig nem a PRO verziót használtam, de most már ideje azt használni. Nos ott fogom meg a pénzt ahol lehet, sokszor átnézem a digitális rezsit és ezekre figyelek.
A másik esetben, a több szerzős modult már nem úszom meg ennyivel. De ott pedig az Envato Element havi előfizetés segít. Főleg stock képek, videók, zenék letöltésére használjuk (korlátlan), de WordPress és egyéb kódos dolgokat is le lehet tölteni. Most igénybe veszem.
A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

Alig 1 év sem telt el, mióta Hudák Tibor megnyitotta a franchise lehetőség nyitását az I love póló vállalkozásánál. És most már ott jár, hogy 10 üzletet nyitottak így az országban. Most Szolnokon indították el az új üzletet, vagyis új franchise partner csatlakozott. Ami érdekes, hogy ezen a sokszereplős pólónyomtatós piacon sikereket tud elérni az i Love Póló! Hajrá Tibor!
Hudák Tibor Tatabányáról indította el az I Love Póló vállalkozását. Kitapasztalta néhány év alatt hogyan tud jól működni a pólónyomtatásos vállalkozása. Majd alig 1 év alatt felhúzta franchise hálózatát, már 10 üzlete van. A pólónyomtatás, feliratok póló szektor sokszereplős, ám mégis ki tud emelkedni az I Love Póló franchise. (Erről itt olvashatsz részletesen).
Röviden a működése:
- Van egy központi oldal, webshop: ilovepolo.hu
- Ha befut egy rendelés, akkor az irányítószám alapján kerül a legközelebbi franchise partnerhez, aki elkészíti a rendelést.
- A franchise tagok helyi üzletet nyitnak. Természetesen a helyi, üzletbe betérő vásárlókat is kiszolgálják.
- A franchise tagok franchise díjat fizetnek (belépési díj, marketing hozzájárulási díj, royalty díj)
- Az alapanyagot Tiborék vállalkozása szállítja. Ez a cég, ami összefogja a franchise-okat, ezt hívjuk rendszergazdának.
- Folyamatos oktatást kapnak a franchise tagok.
- A marketinget a rendszergazda végzi.
Továbbiak a témában: