MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

MinnerInstant

Salzburgban 803-ban nyitott meg az az étterem, ami már 1200 évet is túlélt, sőt virágzik. (Fotó: St. Peter Stiftskulinarium/Facebook)

Még mai is működő 1000 éves vállalkozások

A legrégibb természetesen a fenti cég, de nézd csak meg mennyi hotel, pub, étterem maradt fent még ma is. Természetesen még a borok, sörök vannak a toplistán. Hmmm. Lehet hotelt kellene indítani!

Alapítás éve – cégnév – ország – iparág
578 – Kongō Gumi – Japán – Építőipar
705 – Nishiyama Onsen Keiunkan – Japán – Hotel
717 – Koman – Japán – Hotel
718 – Hōshi Ryokan – Japán – Hotel
771- Genda Shigyō – Japán – papírgyártó cég
803 – St. Peter Stiftskulinarium – Ausztria – Étterem. Ő van a legközelebb, egy 1200 éves étteremben ehetünk. Na?
872 –  Staffelter Hof – Németország – Bor
864 – Monnaie de Paris – Franciaország – Pénzverde
885 – Tanaka-Iga – Japán – Kegytárgy, főleg buddhista termékeket
886 – Royal Mint – Egyesült Királyság – pénzverde
900 – Sean’s Bar – Írország – Pub
953 – The Bingley Arms – Egyesült Királyság – Pub

A legrégebbi, nem is olyan régen felvásárolt Kongo Gumi-ról cikk: Az 1400 éven át működő vállalkozás titka, és bukásának okai

MinnerInstant

De mit írjunk igaz? Minden szegmensben, szektorban lehet csinálni blogmarketinget. És az a jó, hogy az első 20 blogbejegyzés után csak úgy szárnnyal a cég. Mind bevételben, mind témában.
#8. Azok a cégek, akiknek van blogja 67%-kal több eladást produkálnak, érdeklődőt vonzanak be. Forrás: Demand Metric
A Minner cikkben még sok ilyen márkaépítéssel kapcsolatos statisztikát találsz: 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

MinnerInstant

A Bank of America Merrill Lynch felméréséből kiderül, hogy az USA-ban és az Egyesült királyságban az 1980 és 1990 között születettek már kevesebb alkoholt fogyasztanak. 30%-uk azt nyilatkozta, hogy kevesebbet, mint korábban. A legnagyobb visszaesés a sörök fogyasztásában van. 2017 és 2018 között például 1%-kal esett a sörfogyasztás az USA-ban.
Ennél még nagyobb visszaesésről számol be a Gilette. Mivel trendi a szakáll, és kevesebbet borotválkozunk, így kevesebb borotva fogy. A nagy gyártók felköthetik a gatyát!
Forrás: BusinessInsider

MinnerInstant
Fotó: MVMT

Ezt elsőre lehet nem is gondolnánk. A MVMT vagy a Daniel Wellington órák prémium kategóriába sorolják magukat, úgymond prémium elérhető áron. A céljuk eleve az volt, hogy olyan emberek kezére órát varázsolni, akik amúgy nem is gondolnának óravásárlásra. Bejött nekik, főleg az erős influencer marketing kampányokkal. Ezeket az órákat Kínában gyártják, az árrés óriási rajtuk. Ha minőségibb anyagokból is készül, akkor is darabja 1500-3000 Ft-ból kijön, és 30-60 000 forint közötti áron értékesítik.

Tehát a célcsoport azok, akik még nem hordtak órát! (Nem konkurenciája a meglévő óragyártóknak). Ebből hosszú távon nem más profitál majd, mint az óraipar. Ezt maga Jean-Claude Biver mondta, aki olyan nagy márkákat tartott életben és vezetett újra a siker útjára, mint a Blancpain, a Hublot, az AP vagy a TAG Heuer. Forrás: 24.hu – jó kis anyag olvasd el a hosszabb verzióját!

MinnerInstant

Hogy nem költik el az összes pénzt a kártyáról az emberek. A Starbucks ajándékkártyáin például 1,6 milliárd dollárnyi pénz van. És 2018-ban összesen 10% be nem váltott összeg volt (lejárt), ami így 155 millió dollár tiszta hasznot hozott a kávéláncnak. Az ajándékkártyával pedig eléri a cég, hogy előre befolyjon pénz, szinte ingyen hitel. Forrás: HVG
Tudod! Kínai kávéspekuláció, Starbucks terjeszkedés: Tőzsdén a Starbucks kínai konkurense a Luckin Coffee és ennek mi örülünk

MinnerInstant

12 hónappal elhalasztja az MNB az erős ügyfél hitelesítést a bankkártyás fizetéseknél. 2019. szeptember 14. lett volna a határidő, de több bank sem készült fel rá. A PSD2 értelmében ugyanis a jövőben legalább két faktort kell alkalmazni az online fizetéseknél, azaz például jelszó, biometrikus azonosítás (ujjlenyomat, arcfelismerés stb.) vagy okostelefonra küldött egyszer használatos kód közül legalább kettőt kell egyszerre alkalmazni az ügyfél egyértelmű azonosításához. Tehát 2020 szeptemberére kitolták. Nem is baj, mert a karácsonyi szezont is megnehezítette volna. A webáruházak forgalomtól estek volna el. Forrás: Bitport

Tehát ugyanúgy tudtok videós oktatásokat, tudásanyagokat venni a MinnerAkadémián bankkártyával, ahogy eddig is.

Fotó: Ales Nesetril / Unsplash

MinnerInstant

A napi több millió Instagram képfeltöltésből legalább 10 000 Starbucks logós bögrét, vagy poharat tartalmaz. Ez pusztán érdekesség, de jól szemlélteti, hogy a cég eléri azt, hogy posztoljanak róla az emberek, és ezzel épül a márkája, továbbá spórol a marketingköltségeken is. Forrás: www.technologyreview.com

További márkaépítés statisztikák itt: 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

MinnerInstant

Jók a kilátásai Háromfai Balázs új vállalkozásának! Főleg azért is, mert nem olcsó termékről van szó és így jár már 15 vásárlónál alig 5 nap alatt. Egy Minner podcastban (hanganyagban) mesélte el, hogy most szeptemberben indít el egy olyan termék forgalmazását, amit bérgyártásban készíttet. Tehát nincs saját gyár, alacsony induló tőkével belevágott. Környezettudatos, hulladékmentes tisztítószerekről van szó. 5 nap alatt 15 vásárló döntött mellette. Üzleti modellje, hogy újra töltik a megvásárolt 5 literes ballonokat. A tisztítószert egy bérgyártó készíti, a receptet Balázs kérésére módosították, majd jött az engedélyeztetés (ami gyorsan ment). Gratulálunk! Hiszen ezzel visszatérő vásárlókat is szerez, nem mellesleg meglovagolja a környezettudatos trendet is.

MinnerInstant

Kínai import lépésről-lépésre. Az oktatásnál egészen biztosan rájössz, hogy a vám a legkisebb dolog, amivel foglalkoznod kell. Annál inkább a termék és gyártó kiválasztása. Nézd meg az első videót regisztráció és vásárlás nélkül!

MinnerInstant

Az alábbi ábrán az látszik, hogy milyen tevékenységekre használják főleg a fenti képen is látható hangvezérelt “asszisztenseket”. Látszik, hogy főleg zenére, fontosabb információk (idő, időjárás) megkérdezésére és a többi elektronikai eszköz irányítására. Az Amazon és a Google eszközeire is vannak applikációk (pl. Spotify). Friss 2019-es statisztikák az USA-ból.

MinnerInstant

Egy átfogó 8000 fős kutatásból kiderült, hogy az emberek 53%-a úgy gondolja, hogy a társadalmi problémákat a vállalatok sokkal jobban meg tudnák oldani, mint a kormányok. A vállalkozások társadalmi felelősségvállalási (CSR) programokat hirdetnek, de vannak egyéni akciók is. Persze fizetnek adót, de az emberek úgy érzik, többet is tehetnének a helyi ügyekben a vállalkozások.
A Domino’s Pizza például Amerikában több városban is kátyúkat tömött be. A marketing fogás mellett ez elnyerte a társadalom tetszését is. Azért belegondolva itthon is ez egy fájó pont az embereknek, bármilyen márkát a keblünkre emelnénk, ha ilyet csinálna. Igaz?

Fotó: Domino’s

Forrás: 2018 Edelman Earned Brand, MarketingDive

MinnerInstant

A Facebook már teszteli több országban is, hogy nem írja ki a posztoknál, hogy mennyi lájk érkezett rájuk. Tehát csak a lájkszámláló tűnik el, a lájkolás megmarad. Ez Facebookon és Instagramon is. Utóbbin már előbb tesztelték ezt a funkciót. – Forrás: Index.

MinnerInstant

A deepfake szót érdemes megjegyezned. Egyre többször hallunk róla. Akár hangot, akár már arcot is lehet hitelesen másolni, előállítani mesterséges intelligenciával. És teljesen meggyőző lesz az eredmény.

Egy német tulajdonú angol energetikai cég vezérigazgatója átutalt 220 ezer eurót (72.5 millió forintot) egy – megint csak ismeretlen – magyar beszállító számlájára. tette ezt azután, hogy – hite szerint – a cég németországi anyavállalatának vezetőjével beszélt telefonon, és a nagy főnök utasította az azonnali átutalásra. A pórul járt cég nem ismert, de a biztosítója arról tájékoztatta a WSJ-t, hogy a brit igazgatót azért győzte meg a hang, mert kihallotta belőle a főnök ismerős német akcentusát, és a beszéd dallama is teljesen stimmelt. – Forrás: Index

MinnerInstant

A CNBC elemzése szerint az S&P500 cégek (részvényindexben lévő top 500 vállalat) 40%-a 10 év múlva nem fog létezni, ha nem innovál. Tehát a meglévő termékeit, szolgáltatásait, technológiáját fejlesztenie kell. Ha a nagy cégekre ez vonatkozik, akkor bizony ránk is.
Az innovációban segít neked a megújuló Minner.hu! Kövesd hétről-hétre a friss cikkeket, hogy ötletet, inspirációt meríts. Egyedi és új tartalmakkal készülök neked!

Fotó: Riccardo Annandale / Unsplash

MinnerInstant

Éppen készítem a friss cikkemet a CRM szoftverek alkalmazásáról. És ez a statisztika még jobban motivál, hogy ez a cikk kell nekünk. És persze a CRM is! 1000 forint CRM beruházásnak 8700 Ft megtérülése.
Beruházás itt: CRM szoftver ára, bérlési költsége, beüzemelés díja, rászánt idő, erőforrás). A többi statisztikát le sem merem írni, mert a hazai CRM kiszolgálok, cégek nem bírnák a Minner vállalkozók rohamait.

MinnerInstant

A Napi.hu számol be róla, hogy nem volt akkora kereslet a szállással is egybekötött barista állásokra. Nem kapkodtak az ajánlatért a munkakeresők.

  • A Cafe Frei mintegy tucatnyi bérelt férőhelyét nagyjából 70 százalékos kihasználtsággal használják a baristák.
  • Kiderült, hogy az 40+-os korosztály nem bírja a napi barista tempót, a fiatalokat pedig nem a lakás izgatja, hanem inkább az előrelépési lehetőség

Most utóbbira dolgozott ki megoldást a cég. Egyébként az egész koncepciót azért vezették be, mert abba a hibába estek, hogy kiképezték a baristákat, azok pedig elmentek külföldre.

MinnerInstant

Az Epic Store megpróbál jobb helyzetbe kerülni, mint a Steam. Mindkettő egy olyan platform, ahol a kiadók / játék fejlesztők feltölthetik a játékaikat és azon keresztül értékesíthetik (mint egy sztore). Az Epic új üzleti modellje megoldja a játékfejlesztők kiadási gondjait. Még a játék készítése közben előre fizetnek egy meghatározott letöltésszámhoz igazítva (garantálva) a fejlesztőknek. Persze feltételeket szabnak, minthogy 1 évig nem mehetnek másik hasonló platformra a játékkal. Ez a fejlesztőknek is jobb, mert előbb be tudják fejezni a játékot, sőt még minőségibbre megcsinálni és nem kell rossz feltételekkel hitelt felvenniük. Ez nagyon jó! Forrás: Ipon.hu

MinnerInstant

Óriásit gyengült a forint az utóbbi hetekben. Tavaly még 260 forint körül mozgott a dollár árfolyam, most ismét 300-on (legutóbb 2016-ban volt ennyi). Ez nem egy jó hír, viszont legalább a tőzsdei spekulációnkban még többet hoztak az amerikai részvény befektetéseink. Tudod, mikor amerikai részvényt veszel valójában dollárban veszed azt.

MinnerInstant

Már beszámoltam hasonlóról itt a Minner Instantban, most ismét megjelent egy beszámoló erről a fajta ingatlan trükkről.

  • Főleg 2016-2017 -től kezdődő újépítési lakásoknál figyelhető meg
  • Az építtető csak előszerződést köt az ingatlan vásárlókkal
  • Húzzák az időt, mert azóta feljebb mentek a négyzetméterárak és így drágábban el tudják adni a lakást (az építtetők).
  • Az eredeti vevők megkapják a már befizetett tőkét, de lakás nélkül maradnak.
  • Érdemes elolvasni ezt a friss index cikket.
MinnerInstant

Változás történt a Facebook főoldalán. Levették azt a szlogent, hogy: Ingyenes és az is marad. Helyette az került oda, hogy: Gyors és egyszerű.

Vajon mi lesz? Hirtelen úgy döntöttek, hogy mégsem marad ingyenes? Lesz prémium, vagy fizetős FB? Egyébként nem is lenne hülyeség. Itt köze is van a Libra-hoz is (FB kriptovalutája), illetve már vannak fizetős csoportok már, továbbá lehet FB oldalként is (nemzetközi) előfizetésért pénzt kérni. Meglátjuk! Én figyelem!

MinnerInstant

Több cikkben is említettem már, hogy az elkényelmesedés, a nagy erőforrások ellene vannak a még hatékonyabb fejlődésnek. A szűk erőforrások pedig valahogy rákényszerítenek minket az innovatív megoldásokra. Anno még néhány éve fel volt írva egy cetlire, és oda volt ragasztva az asztalomra, hogy: aki chaten ír:

  • attól mindig kérdezz
  • és küldj neki cikket, ami a beszélgetéshez kapcsolódik. Főleg utóbbi a lényeg, mert napi 5-6 nagyon releváns látogatót szereztem a cikkekre és a terjesztése a tartalmaknak is hatékony volt így. Na most ez nem az, amikor a kérdésére a válasz a cikkben van, hanem minden beszélgetésnél kellett plusz cikket küldenem. Bejött, na hát ezt utóbbi időben elhagytam. Pedig kell!