MinnerInstant – A Minner rövid üzleti tartalmai, posztjai. Ha csak pár perced van

A Minner rövid posztjait, újdonságait láthatod itt. A MinnerInstantot fenn a menüből is eléred, vagy a Minner főoldalán keresztül is tudod olvasni.

A kiemelt rövid üzleti hírek, információk

További instant hírek

MinnerInstant

Naponta több, mint 400 000-en gyalogolnak, sétálnak a Time Square környékén, így természetes, hogy a hirdetők már több évtizede előszeretettel vesznek reklámhelyeket a téren (valójában Manhattan városrész egyik negyede). Összehasonlításképpen a West End bevásárlóközpontba naponta 50 000 ember látogat el (ezt egy régebbi cikkben olvastam, még keresem, hogy még mindig így van-e).

Egy 2012-es infografikát találtam arról, hogy mennyit is fizettek a cégek akkor, és ez az összeg nem is tér el 2020-ben, mivel az árak nem változtak, sőt a koronavírus miatt még lehet olcsóbbak is lettek.

MinnerInstant

2012-ben mindenki meglepődött Zuckerberg döntésén. 1 milliárd dollárt fizetett egy olyan cégért, aminek akkor alig 13 alkalmazottja volt és és 0 bevétele. Nos a Facebook profitra váltotta, 2019-ben 20 milliárd dollárt termelt a Facebooknak, ami a reklámbevételeinek 25%-át jelenti. Most a FB újdonsága, hogy beintegrálja a webáruházakat a FB-ba, a vásárlók már ott is tudnak majd fizeti. Magyarországra ez a funkció sokára ér ide, várhatóan 2021-2022-ben, attól függ lesz-e olyan pénzügyi szolgáltató akivel le tud szerződni a Facebook és elérhető itthon.

Fotó: Prateek Katyal / Unsplash

MinnerInstant

Annyira optimisták a politikusok. Mintha nem látnák a gazdasági összefüggéseket. Minden szép és jó lesz nemsokára, de több tízezer ember ment el ingyen ételért.
A képen:

1. hír. A nyáron talpra állhat a gazdaság, mondta az amerikai pénzügyminiszter. Forrás: HírTV

2. hír a képen: A texasi San Antonióban 10 ezer autó várakozott ingyen élelmiszerre a múlt héten, Floridában pedig több mint három kilométeres volt a sor. Ehhez cikk: G7.hu

A munkanélküliség az USA-ban 15-30% között is lehet a következő hónapokban.

Már érted, hogy miért is várunk még a tőzsdén is újabb zuhanást?
Ehhez podcast: A tőzsde újra zuhanhat a növekvő munkanélküliség miatt. Nem most kell Tesla részvényt venni…

MinnerInstant

Erről beszéltem! Ami most megy, arra akkora a kereslet, hogy nem nagyon kell megerőltetni magadat marketingben. Hajtani is kell a gazdaságot! Mi Minneresek ezt tesszük! Múlt héten bemutattam, hogyan tudod kideríteni mi kell most a piacnak. Mert ami most kell, az tényleg kell! Sokszor egyébként ez Google Trends-ben is látszik. Ilyen termék például az ózongenerátor. Otthonra is persze vehetik az emberek, de főleg szolgáltatásként veszik igénybe, ózonos fertőtlenítést kérnek. Autókat is szoktak vele fertőtleníteni, de lakásokat is. Most ebbe nem akarok mélyebben belemenni, de értelemszerűen most sokan keresik, aki sokat autózik szeretné fertőtleníteni autóját, otthon pedig még inkább nagyobb igény van rá.
Találj te is ilyen terméket / szolgáltatást! Itt a segítség (hanganyag is van a cikkben): Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]

MinnerInstant

A hitelszerződéssel rendelkező adósok 49 százaléka nem szeretne élni a moratórium lehetőségével – derül ki a Bank360.hu online felméréséből, melyet közel 1250 hitelszerződéssel rendelkező ügyfél bevonásával végeztek.  Forrás: Portfolio

MinnerInstant

Ha 2-3 héten belül osztod meg ugyanazt a linket, akkor a Facebook a második megosztásnál már kevesebb embernek fogja megmutatni. Például megosztod egyik terméked linkjét.

Erre az egyik megoldás, hogy a link mögé érsz például utm paramétereket. (Ez segíti például a Google Analytics-ben, hogy honnan jött a látogató). Ilyenkor másik linknek érzékeli a FB és több embernek megjelenítni. Apró trükk de hatásos. Érdemes minden megosztásnál egy picit mást írni a Campaign name -részt szoktam átírni a későbbi megosztásoknál. Nézd csak!

Itt szoktam hozzátenni ilyen kódot, hogy biztosan működjön is a link:

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

A share the generated campaign URL lesz az, amit megosztunk.

MinnerInstant

A koronavírus miatti stressz, aggódás az emberekből kihozza azt is, hogy érzékenyebben reagálnak egyes posztokra a közösségi médiában. Tehát egy-egy kommentnél vedd majd ezt figyelembe, főleg akkor ha reklámozol valamit a Facebookon, vagy éppen Youtube-ra tettél fel videót. Beleláthatnak egyes tartalmaidba, posztodba olyan dolgot is, ami nincs ott. Figyelj erre! Vedd figyelembe!

MinnerInstant

Itt van nekünk két vállalkozó, az egyik duplájára emelte a munkatársak fizetését, és a cége 3-szorosára nőtt. A másik egy joghurtüzemet húzott fel ott, ahol egy multi kudarcot vallott.

Duplájára emelte a dolgozói fizetését az önzetlen cégvezér, azóta szárnyal is a cége – Index
A tulajdonos Price alaposabban is tájékozódott a témámban, mielőtt belevágott. így talált meg egy olyan tanulmányt, amit Daniel Kahnemann és Angus Deaton jegyzett. A két Nobel-díjas közgazdász a cikkében úgy számolt, hogy az Egyesült Államokban nagyjából évi 75 ezer dolláros (közel 23 millió forintos) fizetés maximálja a dolgozók boldogságát, vagyis, ha ennél kevesebbet keresnek, akkor még van rajtuk pénzügyi nyomás, ennél többtől viszont már nem lesznek annyival boldogabbak. Dan gondolt egyet, számolgatott, és áprilisban bejelentette a dolgozóknak, hogy ha évi 75 ezres fizetést nem is tud kigazdálkodni, a céges minimálbért fokozatosan, három év alatt évi 70 ezer dollárra emelik.
A DOLGOZÓK SZÁMA A DUPLÁJÁRA NŐTT, A FORGALOM PEDIG A HÁROMSZOROSÁRA.

A kurd pásztorfiú, aki dollármilliárdos lett, és most újraírná, hogy miért is kellenek cégek – Index
Ami a nagy multinak nem ment, az egy bevándorlónak igen. Hamdi Ulukaya törökországi kurd kisebbségiként jutott el az Egyesült Államokba, ahol egyetlen dollár nélkül vágott bele szülei mesterségébe, a sajt- és joghurtkészítésbe. A Chobani tulajdonosa ma már dollármilliárdos joghurtkirály.
Ezt a cikket és a benne lévő videót ki ne hagyd! Van benne minden, új üzleti elvek, marketing ötletek, kitartás. 
A 2005-ös induláskor az amerikai joghurt-piacon 1 százalékot jelentettek csak a görög joghurtok, ma 50 százalékos a részesedésük, és Ulukaya cége adja el a legtöbbet.

MinnerInstant

A taxisok után a szépségiparban (műkörmös, fodrász, sminkes…), a fitnessz iparban és még hasonló iparágakban ad a kormány KATA mentességet.
A teáor kódok (akinek ez februárban már fel volt véve, őket érinti):

1. taxis személyszállítás (4932)
2. fodrászat, szépségápolás (9602)
3. festés, üvegezés (4334)
4. egyéb humán-eü. ellátás (8690)
5. villanyszerelés (4321)
6. fizikai közérzetet jav. szolg. (9604)
7. előadó-művészet (9001)
8. víz-, gáz-, fűtés-, légk.-szerelés (4322)
9. szakorvosi járóbeteg-ellátás (8622),
10. épületasztalos-szerk. szerelése (4332)
11. sport, szabadidős képzés (8551)
12. tetőfedés, tetőszerkezet-építés (4391)
13. általános járóbeteg-ellátás (8621)
14. padló-, falburkolás (4333)
15. fogorvosi járóbeteg-ellátás (8623)
16. előadó-művészetet kieg. tev. (9002)
17. egyéb sporttevékenység (9319)
18. fekvőbeteg-ellátás (8610)
19. konferencia, ker. bemutató szerv.(8230)
20. üdülési, egyéb sz.hely-szolg. (5520)
21. testedzési szolgáltatás (9313)
22. egyéb vendéglátás (5629)
23. egyéb szálláshely-szolgáltatás (5590)
24. szerencsejáték, fogadás (9200)
25. idősek, f. sz. ellátása b. (8810) és
26. szállodai szolgáltatás (5510).

MinnerInstant

A Magyar Telekom 20-30 százalék körüli adatforgalmi növekedést tapasztalt a hálózatán – és nemcsak többet netezünk, a telefonálással töltött idő is 50 százalékkal megnövekedett az elmúlt két héten. Volt olyan nap, amikor a telefonhálózat forgalma 30-35 százalékkal megugrott a csúcsidőszakban. Forrás: Index

MinnerInstant

Meddig számít valami új terméknek? Látod a képen az új feliratot? Tippelj, mióta vannak velünk ezek a mosókapszulák? Mióta van az ilyen dobozokon rajta az új?

2005-ben már piacra dobták, elsőre nem volt akkora sikere, majd 2012-ben, azaz 8 éve a Procter&Gamble ismét behozta a polcokra.

Új, new, újdonság

Ezek mind vonzzák a tekintetet. És ez a kapszulás mosószer is még sokaknak új, piackutatásokkal mérik ezt a nagy gyártók. És bizony még sokaknak új. Az emberek 63%-a keresi az új termékeket a vállalkozásoknál (PWC). Na itt folytasd: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]