Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az utasok. Ezzel szemben Detroitba nem önvezető autóval, hanem a jogaik védelmével csábítja a munkaerőt és a cégeket Michigan állam izgalmas marketing kampánya. Vajon itthon is működhetne hasonló, jobban kéne marketingelni magukat a városoknak? Végül a WeWork közösségi irodák közelgő csődjéről beszélgettünk: jó ötlet, vagy szellemprojekt a coworking biznisz? A WeWork-ön mondjuk nem segített az alapítót övező botrány sem… A mikrofonok mögött Mándó Milán és Sólyom Eszter.
A podcast Youtube-on itt érehető el, Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
Önvezető autó, taxi engedély – Már az utcán vannak, élesben
Új hír az önvezető autók piacáról, hogy jóváhagyták két robotaxi-vállalatnak a folyamatos, éles működés San Francisco minden utcáján. A Waymo és a Cruise robotaxi-vállalatok kaptak engedélyt. A sofőröknek, a helyieknek nem lesz újdonság, mert tesztidőszak már több mint 1 éve tart, sokszor találkozhattak az önvezető taxikkal. Csakhogy lásd a piac gyorsulását, Kaliforniában több mint negyven vállalat teszteli az automatizált vezetés lehetőségeit. Apró érdekesség, hogy lényegében egymás mellett tűntettek a robot taxi hívei és ellenzői. Egyikük azért, mert még a hatóság nem hoz döntést könnyen, miközben több millió kilométer mért adatuk van már a cégeknek, másik oldalon természetesen a technológia ellenzői tűntetnek.
Hogyan hat ez a taxis szolgáltatásokra? Nos el lehet képzelni, hogy innentől sofőrökre nem lesz szükség. Ha a hazai piacot nézzük, akkor itthon az autómegosztó-szolgáltatók lesznek azok, akik legközelebb állnak, hogy ilyet bevezessenek, de a jogi kérdés itt is fennáll.
Forrás: totalcar.hu
A városoknak is kellene marketingezni?
Érdekes marketing kampányt hozott le a Kreatív: az USA-ban Michigan állam kezdte magát kampányolni más államokban azzal, hogy milyen jó náluk élni. A Michigan államot reklámozó kreatívok bátor módon az amerikai politika polarizálódására reflektálnak. A liberális-demokrata Michigan republikánus, konzervatív államokban promózza önmagát szabadságszeretettel olyan reklámszövegekkel, mint például: „Fedezd fel az előnyeit, hogy olyan államban élsz, amely megvédi a jogaid!”
A reklámokat a Michigani Gazdaságfejlesztési Vállalat (MEDC) finanszírozta, amiből jól látszik, hogy a kampány célja nem az abortusz vagy a melegjogok reklámozása, hanem hogy befektetőket és képzett munkaerőt csábítsanak az államba, ami igencsak ráfér például Detroit környékére.
Ami ebben izgalmas az szerintem nem is az amerikai belpolitika és kultúrharc, hanem hogy marketingről és reklámkampányokról általában csak cégek szintjén szoktunk beszélni, vagy esetleg állami szinten propagandáról és politikai hirdetésekről. De itt ez érdekes, hogy egy állam marketinggel csábítja oda a cégeket és a munkaerőt. Vajon ez hogy nézhetne ki Magyarországon? Képzeld el, hogy amikor vízkorlátozás van itt valahol Pest megyében, akkor kiplakátolna egy másik város hogy költözz ide, nálunk van víz a csapban, és az ingatlanárak is fele ekkorák…
Forrás: kreativ.hu
A WeWork közösségi iroda a csőd felé menetel
A közösségi iroda alap üzleti modellje hibás? A világ legnagyobb közösségi irodájának a vezetői a legutóbbi negyedéves jelentésében azt írták: „Súlyos kételyeink vannak afelől, hogy képesek leszünk-e folytatni az üzletet”
Csakhogy egyből a számokat mondjam egy negyedévben a bevétele a WeWorknek 800 millió dollár, a vesztesége pedig negyedévente 300 millió dollár. Már régen pénzt kellene termelnie. Két évvel ezelőtt több mint 40 országban még mintegy 800 helyiségben adott bérbe asztalokat, addig mára 30 országban 610 helyen ad ki asztalokat, irodarészeket. Egykor a világ egyik legértékesebb startup cégének számított a WeWork, a SoftBank 2019-ben 47 milliárd dollárra becsülte az értékét, ám a tőzsdei bevezetés körüli botrány azonnal lejjebb vitte az értékeléseket. Az alapító Adam Neumann igencsak kreatív eszközökkel szedett ki pénzt a cégből, menesztették a vizionárius vezetőt. Írtam erről a sztoriról a Minneren, és foglalkoztam már a coworking irodákkal, és az üzleti modelljével is.
A podcastban megemlítettük, hogy ott van a WeCrashed sorozat, amit a WeWork alapítójáról szól addig, amíg leváltják. A cég megszenvedte a nárcisztikus, egocentrikus vezetőt, ám másik oldalt kellett ő is ahhoz, hogy megnőjjön a vállalkozás. Az biztos, hogy az ilyen jellegű startup sorozatok megszaporodtak, Uber-ről a Super Pumped szól, és ott is az alapító van a film középpontjában, szintén nem pozitív szerepben. A Theranos-ról szóló sorozatról nem is beszélve (The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley).
Forrás: privatbankar.hu/
Korábbi hírszemlék
- ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél – 2023. 08. 24.
- Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle – 2023. 08. 21.
- A H&M is perli a Sheint – RTL vs TV2 stream háború – Eltörölt meetingek hatása – Hírszemle – 2023. 08. 17.
- Miért nincs minden étteremben QR kódos étlap? AutoWallis befektetési potenciál. Hírszemle – 2023. 08. 14.