Itt megnézheted, mennyi a látogatottsága adott weboldalnak, blognak, webshopnak

Kíváncsi vagy, hogy mennyien nézik a konkurensed oldalát? Vagy megnéznéd, mennyi a látogatottsága adott blognak, webshopnak? Akkor ez a tartalom érdekelni fog.

Természetesen vannak különbségek az egyes mérésekben, de elég lesz, ha felszorzod 1,1-1,2-vel az értékeket, és akkor már megállják a helyüket a legtöbb esetben. Egyébként is, ha saját oldaladdal hasonlítod össze, akkor máris a te oldalad lesz a viszonyítási alap.

Similarweb.com – link (ingyenes)

Ezt az oldalt azért szeretem, mert azok a blog.hu -s blogok látogatottsági statisztikáját is látom (blognev.blog.hu -t kell beírnod a keresőbe), akik elrejtik a blogbejegyzés megtekintési számokat a látogatók elől. Természetesen a többi weboldal adatait is látjuk, de a legjobb statisztikákat akkor, ha havi 5000 feletti látogatószáma van adott oldalnak. Az ingyenes verzióban havonta frissíti az adatokat, az előző hónap friss adatait adott hónap 5-10. körül láthatod.

Friss 2018. június: Most egy olyat vezetett be a Similarweb, hogy a kisebb látogatottságú oldalakról már alig mutat statisztikát alapból, de az ingyenes regisztráció után már ezeket is látjuk, amiket mostanában elrejt, ha nem vagy bejelentkezve. Jó látni egyébként, hogy azóta több mint 1,5 szeresére nőtt a Minner látogatottsága, mióta megírtam ezt a cikket.

Az alábbi képen a Minner 2017. áprilisi statisztikáját látod. Itt is rá kell számolni minden értékre minimum 1,1-szeres értéket.
A “total visit” érték az egész hónapra vonatkozó látogatások számát jelöli. Míg a “pages per visit” egy látogató által egy adott munkamenet ideje alatt megnézett oldalak számát jelöli.

A cikk utolsó bekezdésében láthatod, mire tudod használni a statisztikákat.

weboldal_latogatottsag_statisztika1

Alexa – link – ingyenes, de a fizetős verziója a használhatóbb

Az ingyenes verziójában sok mindent nem látunk, maximum a weboldal ranglistán szereplő helyét, és az oldalon elöltött átlagidőt. De nagyon érdekes lehet még legalul az a rész, ahol kb. láthatod mikor, és ki nézi az oldalt, vagyis egy kis demográfiai adatot is ki tudsz szűrni. Nagy oldalaknál, webshopoknál még pontosabb értéket mutathat.
Valójában a Similarweb az, amit inkább ajánlok.

Mire használd ezeket a statisztikákat?

  • ezzel ki tudod szűrni, ki valójában a konkurensed (mennyire nézik a weboldalát)
  • milyen marketingcsatornákat használ – A similarweben láthatod a “Trafic Sources” résznél, hogy látogatók honnan érkeznek a weboldalra. Itt például a Minner adatait látod. Márciusban a forgalom 42% a Facebookról jött, 22% a Google-ból, 28% a látogatóknak bepötyögte, hogy Minner.hu, továbbá 7% a látogatóknak valamelyik másik oldalon szereplő linkről jött (az emailt/hírlevelet rosszul számolja – a látogatók 2%-a már onnan jön).
    Képernyőfelvétel (77)
  • marketingesként eldöntheted, hogy ténylegesen érdemes-e adott blogon, weboldalon reklámozni
  • blogok esetében, hogy mennyire népszerű az adott témájú blog
  • milyen keresőszavakra (Similarweb – search rész) jön a legtöbb látogató (SEO, keresőoptimalizálás miatt jó lehet, konkurenciafigyelésnél is)
  • tőzsdézhetsz!? – Tudtad, hogy én ezekkel az adatokkal még a tőzsdén is profitálni tudok? Erről itt írtam: Weboldal-látogatottság és a tőzsdehozam kapcsolata – #érdekes #hasznos
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el. Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Ez egy mindig érdekes és izgalmas téma, de akkor lesz igazán ütős, ha megfelelően van csomagolva-tálalva! Keress elő egy régi képet, ami akkor készült, amikor a céged alakult. Írd le, milyen idők jártak akkor, milyen nehézségekkel szembesültél, vagy bármilyen sztorit, ami izgalmasnak vagy szórakoztatónak hathat az olvasóid számára. Ezt megoszthatod a közösségi médiában (céges vagy akár személyes profilon), a weboldaladon, blogodban, podcastben, tehát nagyjából bárhol, akár később is.

Pár instant tipp:

  • Legyen a történet egyszerű, könnyen értelmezhető és befogadható!
  • Hass az olvasóid érzelmeire, törekedj arra, hogy azonosulni tudjanak a helyzettel!
  • Használj jelen időt!
  • Szépíthetsz, ha a történet ezáltal kicsit színesebb lesz, de a hazugságot mindenképp kerüld el!

Milán egyik sztorija így néz ki:

“Anno az egyetemen vadul írtam a tudományos diákköri dolgozatokat (4-et is írtam), mert kiderült, hogy megajánlott jegyeket lehet szerezni több tárgyból is. Egyik dolgozatomnál elég száraz témát választottam, neurális háló tőzsdei elemzése (picit MI-hoz van köze). Akkor már formálódott az írási stílusom, így lett egy könnyen olvasható szakmai anyag. Jöttek is az értékelések. 90-95%os értékelések, és hogy de jó olvasni.

Aztán az egyik értékelő, aki valamelyik egyetem dékánja volt, ezt írta a dolgozatomra: A téma felvetés jó, a kidolgozás jó. Az írás nem egy tudományos anyagba való, annak inkább egy blogban a helye. Majd adott rá 15 körüli pontot a 100-ból. Budapestről mentünk vissza Zalaegerszegre és mutatom a tanárnőmnek. Mert az ő előzetes értékelése is ott volt, és ő azt írta: olvasmányos, könnyen érthető, ezért adott majdnem 100 pontot.

Közben utánanéztem, mi az a blog, volt fogalmam róla, de jobban belemélyedtem. Megkérdeztem a tanárnőmet, hogy akkor ezt olvasnák az emberek? Azt mondta igen! Ekkor indultam el ezen az úton. Először volt egy tőzsdés blogom, majd brókercégek blogját, hírlevelét írtam külsősként, aztán jött a Minner.

Köszönöm a pocsék értékelést! A 95/100 pontos lehet nem indított volna el ezen az úton, és akkor most ez a poszt nem jött volna létre!”

MinnerInstant

A csomagajánlatok mindig jobban megérik! Neked azért, mert magasabb bevételre tehetsz szert, a vásárlóknak pedig azért, mert úgy érzik, többet kapnak a pénzükért.

A mögöttes pszichológia abban rejlik, hogy sok kisebb dologért nem szeretünk külön-külön pénzt adni, kevésbé „fáj” kiadni egy jó ajánlattal megspékelt csomagért, amiben több termék vagy szolgáltatás rejlik.

Érdemes a csomagok között > érzékelhető < különbséget felállítani, hiszen ha az ügyfél úgy érzi, hogy a magasabb árral rendelkező csomagok nem érik meg, akkor vagy a legolcsóbb csomagot választja, vagy egyáltalán nem is vásárol az emiatt kialakult bizalmatlanság miatt. Ezért mindenképp érdemes piackutatást is végezni a csomagajánlatok kialakítása és beárazása előtt, valamint ajánlott ezeket folyamatosan tesztelni.

A csomagajánlat további előnye, hogyha csak ezeket hirdeted, a látogatók utánanéznek a „csomagok” tartalmának is, ezáltal több időt töltenek az oldaladon, ami vásárlási fázisba ringathatja őket, tehát az utánajárásuk végül nagyobb eséllyel végződik vásárlással.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek