Itt megnézheted, mennyi a látogatottsága adott weboldalnak, blognak, webshopnak

Dátum

Megosztás

Kíváncsi vagy, hogy mennyien nézik a konkurensed oldalát? Vagy megnéznéd, mennyi a látogatottsága adott blognak, webshopnak? Akkor ez a tartalom érdekelni fog.

Természetesen vannak különbségek az egyes mérésekben, de elég lesz, ha felszorzod 1,1-1,2-vel az értékeket, és akkor már megállják a helyüket a legtöbb esetben. Egyébként is, ha saját oldaladdal hasonlítod össze, akkor máris a te oldalad lesz a viszonyítási alap.

Similarweb.com – link (ingyenes)

Ezt az oldalt azért szeretem, mert azok a blog.hu -s blogok látogatottsági statisztikáját is látom (blognev.blog.hu -t kell beírnod a keresőbe), akik elrejtik a blogbejegyzés megtekintési számokat a látogatók elől. Természetesen a többi weboldal adatait is látjuk, de a legjobb statisztikákat akkor, ha havi 5000 feletti látogatószáma van adott oldalnak. Az ingyenes verzióban havonta frissíti az adatokat, az előző hónap friss adatait adott hónap 5-10. körül láthatod.

Friss 2018. június: Most egy olyat vezetett be a Similarweb, hogy a kisebb látogatottságú oldalakról már alig mutat statisztikát alapból, de az ingyenes regisztráció után már ezeket is látjuk, amiket mostanában elrejt, ha nem vagy bejelentkezve. Jó látni egyébként, hogy azóta több mint 1,5 szeresére nőtt a Minner látogatottsága, mióta megírtam ezt a cikket.

Az alábbi képen a Minner 2017. áprilisi statisztikáját látod. Itt is rá kell számolni minden értékre minimum 1,1-szeres értéket.
A „total visit” érték az egész hónapra vonatkozó látogatások számát jelöli. Míg a „pages per visit” egy látogató által egy adott munkamenet ideje alatt megnézett oldalak számát jelöli.

A cikk utolsó bekezdésében láthatod, mire tudod használni a statisztikákat.

weboldal_latogatottsag_statisztika1

 

Alexa – link – ingyenes, de a fizetős verziója a használhatóbb

Az ingyenes verziójában sok mindent nem látunk, maximum a weboldal ranglistán szereplő helyét, és az oldalon elöltött átlagidőt. De nagyon érdekes lehet még legalul az a rész, ahol kb. láthatod mikor, és ki nézi az oldalt, vagyis egy kis demográfiai adatot is ki tudsz szűrni. Nagy oldalaknál, webshopoknál még pontosabb értéket mutathat.
Valójában a Similarweb az, amit inkább ajánlok.

Mire használd ezeket a statisztikákat?

  • ezzel ki tudod szűrni, ki valójában a konkurensed (mennyire nézik a weboldalát)
  • milyen marketingcsatornákat használ – A similarweben láthatod a „Trafic Sources” résznél, hogy látogatók honnan érkeznek a weboldalra. Itt például a Minner adatait látod. Márciusban a forgalom 42% a Facebookról jött, 22% a Google-ból, 28% a látogatóknak bepötyögte, hogy Minner.hu, továbbá 7% a látogatóknak valamelyik másik oldalon szereplő linkről jött (az emailt/hírlevelet rosszul számolja – a látogatók 2%-a már onnan jön).
    Képernyőfelvétel (77)
  • marketingesként eldöntheted, hogy ténylegesen érdemes-e adott blogon, weboldalon reklámozni
  • blogok esetében, hogy mennyire népszerű az adott témájú blog
  • milyen keresőszavakra (Similarweb – search rész) jön a legtöbb látogató (SEO, keresőoptimalizálás miatt jó lehet, konkurenciafigyelésnél is)
  • tőzsdézhetsz!? – Tudtad, hogy én ezekkel az adatokkal még a tőzsdén is profitálni tudok? Erről itt írtam: Weboldal-látogatottság és a tőzsdehozam kapcsolata – #érdekes #hasznos
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....