Jó az, amit kitaláltál, de a cégek mégsem állnak szóba veled?

Céges együttműködés hogyan
Céges együttműködés akadályai

Van egy korszakalkotó ötleted, ami megváltoztatja mondjuk a bankolást? Megkerestél több bankot is, de elhajtottak? Vagy egy újdonságot találtál ki az autókhoz, de szóba se állnak veled a gyártók? Vajon miért? Nem kell nekik a jó ötlet? Én elhiszem, hogy sokkal jobb lenne a termékük, sőt az emberek is jobban szeretnék! Érdemes belegondolni, hogy mi játszódik a túl oldalon azoknál, akik fogadják a te megkeresésedet. Legyél olyan mint Muhammad Ali! Játszd le fejben a meccset! Én hozom a segítséget és meglátod, úgy fogsz bejutni (átjutni) projektekkel a cégekhez, mint kés a vajon!

Mi történik, mikor megkeresel egy nagy céget az ötleteddel

Legyen az bármilyen ötlet is egy-egy újdonsággal nehéz bejutni a vállalatokhoz. Pedig, aki eljut már arra a szintre, hogy így elmerje mondani az ötletét, és nem fél a lenyúlástól már díjazni kellene. Van egy fő ok, amiért elutasítják az ilyen megkereséseket a vállalatok (ami valójában lehet nem is a cégek hibája): az innovációt (már, ha foglalkoznak vele) főleg belülről várják és nem kívülről. Több tényező is nehezíti a dolgodat, ezekre kell megoldást találnod!
A legnagyobb problémák, amik meggátolják az együttműködést:

  • Egy újdonsággal foglalkozniuk kell, kapacitást kell odacsoportosítani. Gondolj bele! Megjelenik az emberke előtt, hogy ezzel várhatóan heti 2-3 órát foglalkoznia kell majd. Inkább nem is támogatja, vagy nem szól a feletteseinek. Vagy éppen a vezetőség mondja azt, hogy van elég projektünk. Tehát már a megkereséskor is abba ütközhetünk, hogy egy emailtől nem fogják hanyatt dobni magukat, de még egy telefonhívástól sem! 
  • Emiatt költségeik merülnek fel, tehát mérlegelniük kell és legtöbbször inkább elvetik az egész projektet
  • Gondolj bele, így is munkaerőhiány van több szektorban is, nehéz odacsoportosítani egy komplett csapatot, hogy foglalkozzanak vele. A meglévőkkel is haladni kell.
  • Több ilyen megkeresés azért is bukik el, mert bár a feltalálóknak lehet hasznos az ötletük, de nem ismerik eléggé az adott szektor, vagy cég belső folyamatait (pl. munkafolyamatok), ami miatt maga az ötlet integrálhatósága is kérdéses.
  • Egy ötlet semmi, a megvalósítás minden. Ez itt is érvényes. Ha látják, azt hogy ez mennyi költségbe, milyen eredménnyel jár, és azt hogyan érhető el, akkor lesznek igazán lelkesek a cégek. Amíg ezt nem látják egyszerűen meggátolja őket az, hogy foglalkozzanak egy külsős dologgal.

Nehéz a feltalálók élete

Ötletek, amikkel nagyobb esélyed van bejutni

  • Építs kapcsolatokat, hogy legyen belsős embered – Kapcsolódó cikk: 50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé repít
  • Ismerd meg a belső folyamataikat – ezt akkor tudod jobban, ha az első pontban van bent egy embered.
  • Készíts tervet! Az ötleted is fontos, de még fontosabb az, hogy ők ezt hogyan tudják integrálni. Ha ezt látják maguk előtt, akkor sokkal könnyebben szóba állnak veled.
    • Készíts tervet arra vonatkozóan, hogy az ötleted mennyi idő – és munkaráfordítást igényel. Mi kell ahhoz, hogy integrálják?
    • Mennyibe kerülne, ha ők valósítanák meg úgy, hogy ott vagy, és mennyi akkor, ha te alvállalkozóként csinálod.
    • Azzal is készülj, hogy milyen feltételek kellenek, hozzá, hogy beépítsék. Igen ehhez ismernek kell a folyamataikat.
    • Készíts tervet arra, hogy mi az a minimális idő, amivel nekik foglalkozni kell a projekttel.
  • A sikerben tud neked segíteni a Minner alábbi képzései:

Hajrá!

Fotó: Envato License

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás