Jó az, amit kitaláltál, de a cégek mégsem állnak szóba veled?

Céges együttműködés hogyan
Céges együttműködés akadályai

Van egy korszakalkotó ötleted, ami megváltoztatja mondjuk a bankolást? Megkerestél több bankot is, de elhajtottak? Vagy egy újdonságot találtál ki az autókhoz, de szóba se állnak veled a gyártók? Vajon miért? Nem kell nekik a jó ötlet? Én elhiszem, hogy sokkal jobb lenne a termékük, sőt az emberek is jobban szeretnék! Érdemes belegondolni, hogy mi játszódik a túloldalon azoknál, akik fogadják a te megkeresésedet. Legyél olyan mint Muhammad Ali! Játszd le fejben a meccset! Én hozom a segítséget és meglátod, úgy fogsz bejutni (átjutni) projektekkel a cégekhez, mint kés a vajon!

Plusz információ: A 2020-as koronavírus okozta gazdasági problémák miatt a cégek nyitottabbak lettek az együttműködésre. Sőt a nagy tanácsadó cégek is azt javasolják, hogy most érdemes együttműködéseket kötni. Igaz, ez főleg működő cégekre érvényes, tehát két cég kollaborációjára. Az alábbi információbázis segít megérteni, hogy a partner hogyan gondolkodik, mire figyelj.

Mi történik, mikor megkeresel egy nagy céget az ötleteddel

Legyen az bármilyen ötlet is, egy-egy újdonsággal nehéz bejutni a vállalatokhoz. Pedig, aki eljut már arra a szintre, hogy így el merje mondani az ötletét, és nem fél a lenyúlástól, már díjazni kellene. Van egy fő ok, amiért elutasítják az ilyen megkereséseket a vállalatok (ami valójában lehet nem is a cégek hibája): az innovációt (már, ha foglalkoznak vele) főleg belülről várják és nem kívülről. Több tényező is nehezíti a dolgodat, ezekre kell megoldást találnod!
A legnagyobb problémák, amik meggátolják az együttműködést:

  • Egy újdonsággal foglalkozniuk kell, kapacitást kell oda csoportosítani. Gondolj bele! Megjelenik az emberke előtt, hogy ezzel várhatóan heti 2-3 órát foglalkoznia kell majd. Inkább nem is támogatja, vagy nem szól a feletteseinek. Vagy éppen a vezetőség mondja azt, hogy van elég projektünk. Tehát már a megkereséskor is abba ütközhetünk, hogy egy emailtől nem fogják hanyatt dobni magukat, de még egy telefonhívástól sem! 
  • Emiatt költségeik merülnek fel, tehát mérlegelniük kell és legtöbbször inkább elvetik az egész projektet.
  • Gondolj bele, így is munkaerőhiány van több szektorban is, nehéz oda csoportosítani egy komplett csapatot, hogy foglalkozzanak vele. A meglévőkkel is haladni kell.
  • Több ilyen megkeresés azért is bukik el, mert bár a feltalálóknak lehet hasznos az ötletük, de nem ismerik eléggé az adott szektor, vagy cég belső folyamatait (pl. munkafolyamatok), ami miatt maga az ötlet integrálhatósága is kérdéses.
  • Egy ötlet semmi, a megvalósítás minden. Ez itt is érvényes. Ha látják azt, hogy ez mennyi költségbe kerül, milyen eredménnyel jár, és az hogyan érhető el, akkor lesznek igazán lelkesek a cégek. Amíg ezt nem látják, egyszerűen meggátolja őket az, hogy foglalkozzanak egy külsős dologgal.

Nehéz a feltalálók élete

Ötletek, amikkel nagyobb esélyed van bejutni

Hajrá!

Fotó: Envato License

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!