Jó az, amit kitaláltál, de a cégek mégsem állnak szóba veled?

Céges együttműködés hogyan
Céges együttműködés akadályai

Van egy korszakalkotó ötleted, ami megváltoztatja mondjuk a bankolást? Megkerestél több bankot is, de elhajtottak? Vagy egy újdonságot találtál ki az autókhoz, de szóba se állnak veled a gyártók? Vajon miért? Nem kell nekik a jó ötlet? Én elhiszem, hogy sokkal jobb lenne a termékük, sőt az emberek is jobban szeretnék! Érdemes belegondolni, hogy mi játszódik a túloldalon azoknál, akik fogadják a te megkeresésedet. Legyél olyan mint Muhammad Ali! Játszd le fejben a meccset! Én hozom a segítséget és meglátod, úgy fogsz bejutni (átjutni) projektekkel a cégekhez, mint kés a vajon!

Plusz információ: A 2020-as koronavírus okozta gazdasági problémák miatt a cégek nyitottabbak lettek az együttműködésre. Sőt a nagy tanácsadó cégek is azt javasolják, hogy most érdemes együttműködéseket kötni. Igaz, ez főleg működő cégekre érvényes, tehát két cég kollaborációjára. Az alábbi információbázis segít megérteni, hogy a partner hogyan gondolkodik, mire figyelj.

Mi történik, mikor megkeresel egy nagy céget az ötleteddel

Legyen az bármilyen ötlet is, egy-egy újdonsággal nehéz bejutni a vállalatokhoz. Pedig, aki eljut már arra a szintre, hogy így el merje mondani az ötletét, és nem fél a lenyúlástól, már díjazni kellene. Van egy fő ok, amiért elutasítják az ilyen megkereséseket a vállalatok (ami valójában lehet nem is a cégek hibája): az innovációt (már, ha foglalkoznak vele) főleg belülről várják és nem kívülről. Több tényező is nehezíti a dolgodat, ezekre kell megoldást találnod!
A legnagyobb problémák, amik meggátolják az együttműködést:

  • Egy újdonsággal foglalkozniuk kell, kapacitást kell oda csoportosítani. Gondolj bele! Megjelenik az emberke előtt, hogy ezzel várhatóan heti 2-3 órát foglalkoznia kell majd. Inkább nem is támogatja, vagy nem szól a feletteseinek. Vagy éppen a vezetőség mondja azt, hogy van elég projektünk. Tehát már a megkereséskor is abba ütközhetünk, hogy egy emailtől nem fogják hanyatt dobni magukat, de még egy telefonhívástól sem! 
  • Emiatt költségeik merülnek fel, tehát mérlegelniük kell és legtöbbször inkább elvetik az egész projektet.
  • Gondolj bele, így is munkaerőhiány van több szektorban is, nehéz oda csoportosítani egy komplett csapatot, hogy foglalkozzanak vele. A meglévőkkel is haladni kell.
  • Több ilyen megkeresés azért is bukik el, mert bár a feltalálóknak lehet hasznos az ötletük, de nem ismerik eléggé az adott szektor, vagy cég belső folyamatait (pl. munkafolyamatok), ami miatt maga az ötlet integrálhatósága is kérdéses.
  • Egy ötlet semmi, a megvalósítás minden. Ez itt is érvényes. Ha látják azt, hogy ez mennyi költségbe kerül, milyen eredménnyel jár, és az hogyan érhető el, akkor lesznek igazán lelkesek a cégek. Amíg ezt nem látják, egyszerűen meggátolja őket az, hogy foglalkozzanak egy külsős dologgal.

Nehéz a feltalálók élete

Ötletek, amikkel nagyobb esélyed van bejutni

Hajrá!

Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!