Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Dátum

Megosztás

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba a hibába esel, hogy nyomsz egy hirdetést mondjuk 10-30 000 forinttal Facebookon vagy egyéb platfomon majd leállítod mondjuk 2 hét után. Vagy érezted már azt, hogy túl sok a hirdetésed és emiatt szünetet tartottál? Vagy leállítod a hétvégén a hirdetést, mondván akkor nem is vásárolnak? Lehet, hogy hiba! Kezdjük először a kutatással, majd haladjunk végig azon hogyan is tudod használni ezt a marketingedben. Nem, nem akarom, hogy őrjítő sok pénzt adj ezeknek a nagy techóriásoknak! Én azt akarom, hogy legyen vevőd, és lehet most fogsz rájönni miért is égetted a pénzt eddig.

Jobb a kedved … vásárolj egyet!

Jöjjenek a #kutatások! Richard Shotton viselkedés kutató 2035 fővel végzett kutatásában arra volt kíváncsi, hogy a hangulatunktól függően mennyire tetszett az embereknek adott hirdetés. Azok akik adott pillanatban boldognak ítélték állapotukat 21%-ban tetszettek a hirdetések, amelyeket eléjük tettek (azért gondolj bele, többségében nem szeretjük a hirdetéseket), ezzel szemben azok akik a felmérés közben kedvetlen kategóriába sorolódtak 13%-ban kötötték csak le a figyelmüket az eléjük kerülő reklámok. 62%-os kilengésről beszélünk, amivel már foglalkozni kell!

Lefordítva: Ha rossz a kedve az embernek a hátára is kívánja a hirdetésedet, nemhogy nem talál be. Ezt egyébként én is éreztem már. Te?

#kutatás: Ugyanerre jutott a Yahoo is, aki 600 felnőtt hangulatingadozása függvényében vizsgálta a hirdetések befogadásának arányát. Ebben az esetben arra jutottak, hogy 24%-kal nőtt a nyitottság a tartalmak, hirdetések befogadására, amikor boldogabb időszakuk volt a fogyasztóknak.

Kezded megérteni, hogy miért is reklámoznak a nagy cégek sporteseményeken, szórakoztató eseményeken? Na most nem erről van szó, de ez is érdekes része lehet. Haladjunk tovább!

#kutatás: Az IPA TouchPoints (Institute of Practitioners in Advertising) 5000 fős tágabb kutatásban arra a következtetésre jutott, hogy hétvégén az emberek 40%-kal jobb hangulatban vannak.

#kutatás: Jeff Jenkins a Brigham Young Egyetemen pedig 271 fő egérmozgását figyelte egy kutatás során szintén figyelembe véve a résztvevők hangulatát. Ebből az derült ki, hogy az e-kereskedelmi oldalakon a rossz hangulatban lévők egérmozgása szaggatottabbá vált, és hirtelenebbek voltak.

Több kutatás, vizsgálat is hasonlóra jutott. Például ha valaki szomorú, kedvetlen, akkor egy energikus reklám nemhogy kihozza ebből, még rövidebb ideig is tud figyelni.

Hiába brillírozol a reklámnál, kevesebb az esély, hogy hatást érj el egy kedvetlen ember esetében.

„Csak akkor reklámozzak, amikor boldog? Az lehetetlen!”

Vagy másik is felmerülhet benned, hogy csak hétvégén? Nem, nem ez a mondanivalója a cikknek. Akkor is kell reklámozni, amikor szomorú, akkor is, amikor közömbös, és akkor is, amikor boldog. De akkor mit változtassak?

A tapasztalatunk alapján a cégek hamar lecsapják a marketingkampányaikat, hirdetéseiket, és a kifutásukban nem kalkulálnak azzal, hogy a vásárló nem dönt azonnal. Hangulata, elfoglaltsága, motiváció sok minden befolyásolja.

Az alábbi ábrán azt látod, hogy például egy 2 hónapos időintervallumban, amikor éppen látja a hirdetésed, reklámod a vevő, akkor a hangulata is befolyásolhatja miként áll hozzá a hirdetésedhez. Sarkos az ábra, ahogy fenti kutatásban láthattad, azért nem kell ennyire szigorúan nézni, de így a legjobb szemléltetni.

Mit tudunk leszűrni ebből?

Tételezzük fel, hogy alig 2 hétig futtatsz 2-3 hirdetést Facebookon, mondjuk 20-50 000 forint közötti összeggel. Leállítod, miközben

  • pont azok akik már rajta lettek volna a vásárláson nem kapják meg a hirdetésedet, pedig lehet éppen egyrészt jobb hangulatba is kerül, amikor befogadná jobban újra az üzenetedet.
  • Mivel nincs folyamatos hirdetésed a ciklus mindig előröl indul több hét kihagyás után, és akiket te már meggyőztél azt lehet pont a konkurenciád aratja le. Nem hatékony!

Ez olyan, mintha befektettél volna, de elvágod akkor, amikor termőre váltana.

  • Sokan kikapcsolják a hétvégi hirdetéseket, mondván akkor úgy sincs konverzió. Igen ám, de az értékesítéshez az is hozzátartozik, hogy ő jókedvében kattint a hirdetésre, majd kerülnél, de lehet csak hétköznap vásárol. De mivel utóbbi kimarad, mert leállítod a hirdetést, így nem került bele ebbe a flowba.

„Milán ez szuper! Mit vigyek el ebből?”

Ahogy kiemeltem a cikk célja nem az, hogy most akkor mindig csak akkor reklámozzunk, amikor jó kedvében van az ember, vagy mondjuk csak hétvégén.

Így használd fel a cikk mondanivalóját:

  • Gondolkodj vásárlói útvonalakban! Például éppen videónézős fázisban van és betalálod a reklámoddal tudsz rá hatással lenni. Vagy éppen kutatófázisban van és a szolgáltatás leírásodban is el tud mélyedni, add meg neki!
  • Legyen több féle kreatívod, hirdetésed, akár egyszerre 10-nél is több.
  • Hirdess hétvégén is! Tudod először vetni kell, hogy arathass! De ne csak hétvégén vess!
  • Adj időt annak, amíg kifut egy kampány. Egy akciózós kampánynál lehet 1 hét is a kampány, de minden más esetben jobban megtérül a folyamatos hirdetés. Csak, hogy lásd:
    • #kutatás: A McKinsey 15 éven át vizsgált 600 közepes és nagy részvénytársaságot. A hosszabb távú marketing stratégiát, kampányokat használó cégek 47%-kal nagyobb növekedést értek el és 36%-kal magasabb üzemi eredményt.
    • #kutatásHasonló eredményre jutott egy brit kutatás is, az Institute of Practitioners in Advertising (IPA) 20 éven át 500 marketing esettanulmányt vizsgálva arra jutott, hogy
    • Ahogy a kutatók megállapították: A rövid távú kampányok rövid eladási csúcsokat döntenek, majd elhalnak, míg a hosszú távú marketingkampányok eladás növekedést eredményeznek. (olvasd el ezt többször is)

Hol tudok erről még olvasni, vagy tanulni?

Forrás: Inferring Negative Emotion from Mouse Cursor Movements – 2016
The Choice Factory – Richard Shotton – 2018 – Magyarul Döntésgyár
https://ipa.co.uk/
Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!