Jobb a terméked vagy a szolgáltatásod, mégsem akar váltani a vevő? Miért?

Dátum

Megosztás

Tudod te is, hogy a vevő sokkal jobban járna a termékeddel? Jobb is a termék, ár-érték arány is jobb, de mégsem jött el az áttörés? Nem vált! Egyszerűen a régi megszokott márkáról, beszállítóról, szolgáltatóról nem akarnak váltani az emberek, még akkor sem, ha valaki jobb ajánlattal jön? Mi ez? Márkahűség? Nem! Többségében lustaság. És mi kell, hogy váltsanak? Először is jó kedv! Megleptelek a kijelentésekkel? Izgalmas cikk következik!

A B2B International  kutatásaiból kiderül, hogy a márkahűség mellett az ügyfél / vevő lustasága, nemtörődömsége is okozhatja az, hogy nem akar váltani. Hoznak is egy példát, amikor egy beszállító megkérdezte a cégvezetőt, hogy elégedett-e a termékével, szolgáltatásaival. A vezető annyit mondott, hogy amíg nem csörren meg a telefonja, hogy baj van, addig minden oké. Már pedig az apró problémák nem mindig jutnak el a vezetőséghez. A többségnek a meglévő partner még kisebb hibákkal is biztonságosabb, mint egy új. Ezt egy Stephen King idézet jól szemlélteti:

A ördög, akit ismersz, még mindig jobb annál az ördögnél, akiről fogalmad sincs. 

/Stephen King/

Tehát a márkahűség csalóka lehet! A fogyasztói piacon (B2C) könnyebb elérni a márkaváltást, de a B2B piacon a statisztikájuk szerint 5 éven belül csak a cégek 50%-a vált új beszállítót.

Ez egyébként több mint pozitív, hiszen tudjuk már, hogy nem is annyira márkahűek, inkább nehezen váltanak és ennek fő oka a „lustaság”. Ha a másik oldalt nézzük, akkor a cégek 80%-a hiszi azt, hogy elképesztő ügyfélélményt nyújt (az emberek imádják a termékét…), holott a vevők csak 8%-a ért ezzel egyet (Forrás: MShep Hyken/Shepard Presentations).

Mivel segíthetünk rá a váltásra?

Az első dolgon meg fogsz lepődni! Az emberek akkor váltanak nagyobb valószínűséggel és próbálnak ki új dolgokat, termékeket, ha jó hangulatban vannak. Ha szomorúak, vagy borús a hangulatuk, akkor sokkal jobban ragaszkodnak a megszokotthoz (Forrás: Marieke De Vries/Radboud Egyetem – Hollandia). Marieke egy korábbi kutatásából pedig az derült ki, hogy videókkal is el tudod érni a jó hangulatot! Ezt majd ne felejtsd el, hogy érdemes használni a marketingedben!

Bizalom. Nem mondok újat azzal, hogy a döntéshez el kell nyerned a vevő bizalmát. A bizalom kialakításánál mindig vedd figyelembe, hogy általában a kevés információ okozza azt, hogy valamiben nem bízunk. Előző cikkben pont arról volt szó, hogy átlagosan 10 információ kell ahhoz, hogy valakiben elinduljon a vásárlási hajlandóság.

Értékajánlat: a másik fontos dolog, hogy eléggé nagy-e az értékajánlatod. Láthattad fent, hogy néha lustaságból nem váltanak. Ennek egyik előidézője az is, hogy nem érzik sokszor a különbséget az emberek, miért jobb a te terméked, szolgáltatásod. És bizony, ha kicsit jobb csak, nem biztos, hogy váltanak.

Lépj tovább! Ez a két cikk is segít még, itt a folytatása:

Forrás: B2BInternational,
Shep Hyken/Shepard Presentations – Forbes
Marieke De Vries/Radboud Egyetem – Hollandia
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...