Tudod te is, hogy a vevő sokkal jobban járna a termékeddel? Jobb is a termék, ár-érték arány is jobb, de mégsem jött el az áttörés? Nem vált! Egyszerűen a régi megszokott márkáról, beszállítóról, szolgáltatóról nem akarnak váltani az emberek, még akkor sem, ha valaki jobb ajánlattal jön? Mi ez? Márkahűség? Nem! Többségében lustaság. És mi kell, hogy váltsanak? Először is jó kedv! Megleptelek a kijelentésekkel? Izgalmas cikk következik!
A B2B International kutatásaiból kiderül, hogy a márkahűség mellett az ügyfél / vevő lustasága, nemtörődömsége is okozhatja az, hogy nem akar váltani. Hoznak is egy példát, amikor egy beszállító megkérdezte a cégvezetőt, hogy elégedett-e a termékével, szolgáltatásaival. A vezető annyit mondott, hogy amíg nem csörren meg a telefonja, hogy baj van, addig minden oké. Már pedig az apró problémák nem mindig jutnak el a vezetőséghez. A többségnek a meglévő partner még kisebb hibákkal is biztonságosabb, mint egy új. Ezt egy Stephen King idézet jól szemlélteti:
A ördög, akit ismersz, még mindig jobb annál az ördögnél, akiről fogalmad sincs.
/Stephen King/
Tehát a márkahűség csalóka lehet! A fogyasztói piacon (B2C) könnyebb elérni a márkaváltást, de a B2B piacon a statisztikájuk szerint 5 éven belül csak a cégek 50%-a vált új beszállítót.
Ez egyébként több mint pozitív, hiszen tudjuk már, hogy nem is annyira márkahűek, inkább nehezen váltanak és ennek fő oka a „lustaság”. Ha a másik oldalt nézzük, akkor a cégek 80%-a hiszi azt, hogy elképesztő ügyfélélményt nyújt (az emberek imádják a termékét…), holott a vevők csak 8%-a ért ezzel egyet (Forrás: MShep Hyken/Shepard Presentations).
Ezt fogjuk most megoldani a cikkben!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Lépj tovább! Ez a két cikk is segít még, itt a folytatása:
- 10 -szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás
- Ügyfélszerző stratégiák B2B piacra (+pdf + videó) – Előny előfizetőknek
Forrás: B2BInternational,
Shep Hyken/Shepard Presentations – Forbes
Marieke De Vries/Radboud Egyetem – Hollandia
Fotó: Envato License