Jobb a terméked vagy a szolgáltatásod, mégsem akar váltani a vevő? Miért?

Dátum

Megosztás

Tudod te is, hogy a vevő sokkal jobban járna a termékeddel? Jobb is a termék, ár-érték arány is jobb, de mégsem jött el az áttörés? Nem vált! Egyszerűen a régi megszokott márkáról, beszállítóról, szolgáltatóról nem akarnak váltani az emberek, még akkor sem, ha valaki jobb ajánlattal jön? Mi ez? Márkahűség? Nem! Többségében lustaság. És mi kell, hogy váltsanak? Először is jó kedv! Megleptelek a kijelentésekkel? Izgalmas cikk következik!

A B2B International  kutatásaiból kiderül, hogy a márkahűség mellett az ügyfél / vevő lustasága, nemtörődömsége is okozhatja az, hogy nem akar váltani. Hoznak is egy példát, amikor egy beszállító megkérdezte a cégvezetőt, hogy elégedett-e a termékével, szolgáltatásaival. A vezető annyit mondott, hogy amíg nem csörren meg a telefonja, hogy baj van, addig minden oké. Már pedig az apró problémák nem mindig jutnak el a vezetőséghez. A többségnek a meglévő partner még kisebb hibákkal is biztonságosabb, mint egy új. Ezt egy Stephen King idézet jól szemlélteti:

A ördög, akit ismersz, még mindig jobb annál az ördögnél, akiről fogalmad sincs. 

/Stephen King/

Tehát a márkahűség csalóka lehet! A fogyasztói piacon (B2C) könnyebb elérni a márkaváltást, de a B2B piacon a statisztikájuk szerint 5 éven belül csak a cégek 50%-a vált új beszállítót.

Ez egyébként több mint pozitív, hiszen tudjuk már, hogy nem is annyira márkahűek, inkább nehezen váltanak és ennek fő oka a “lustaság”. Ha a másik oldalt nézzük, akkor a cégek 80%-a hiszi azt, hogy elképesztő ügyfélélményt nyújt (az emberek imádják a termékét…), holott a vevők csak 8%-a ért ezzel egyet (Forrás: MShep Hyken/Shepard Presentations).

Mivel segíthetünk rá a váltásra?

Az első dolgon meg fogsz lepődni! Az emberek akkor váltanak nagyobb valószínűséggel és próbálnak ki új dolgokat, termékeket, ha jó hangulatban vannak. Ha szomorúak, vagy borús a hangulatuk, akkor sokkal jobban ragaszkodnak a megszokotthoz (Forrás: Marieke De Vries/Radboud Egyetem – Hollandia). Marieke egy korábbi kutatásából pedig az derült ki, hogy videókkal is el tudod érni a jó hangulatot! Ezt majd ne felejtsd el, hogy érdemes használni a marketingedben!

Bizalom. Nem mondok újat azzal, hogy a döntéshez el kell nyerned a vevő bizalmát. A bizalom kialakításánál mindig vedd figyelembe, hogy általában a kevés információ okozza azt, hogy valamiben nem bízunk. Előző cikkben pont arról volt szó, hogy átlagosan 10 információ kell ahhoz, hogy valakiben elinduljon a vásárlási hajlandóság.

Értékajánlat: a másik fontos dolog, hogy eléggé nagy-e az értékajánlatod. Láthattad fent, hogy néha lustaságból nem váltanak. Ennek egyik előidézője az is, hogy nem érzik sokszor a különbséget az emberek, miért jobb a te terméked, szolgáltatásod. És bizony, ha kicsit jobb csak, nem biztos, hogy váltanak.

Lépj tovább! Ez a két cikk is segít még, itt a folytatása:

Forrás: B2BInternational,
Shep Hyken/Shepard Presentations – Forbes
Marieke De Vries/Radboud Egyetem – Hollandia
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...