Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 4. rész: Fogkefe

Dátum

Megosztás

Újabb őrült ötlet, hogy: Vajon mivel lehet feldobni egy elektromos fogkefe termékleírását, marketingjét, reklámszövegeit? Ez a cikksorozat amolyan minta, hogy miként tudjuk egyedivé és eredményessé tenni a szövegeinket. És ehhez csak annyit csinálunk, hogy megkeressük a vevők véleményeit, értékeléseit. A fogkefe azért is érdekes példa, mert: most őszintén, mit is írnánk elsőre egy ilyen termékről? Hát nem sokat a gyártó szövegein kívül. Na de a fogyasztók segítségével!

Röviden a módszer: termékleírásokat, weboldal szövegeket készítünk a vásárlói vélemények, értékelések alapján. Legyen az a vélemény akár nálunk, akár a konkurenciánál, vagy más platformon (pl. árösszehasonlító oldalakon, fórumokon).
Nem csak webáruházakra vonatkozik ez, hanem bármilyen más cégre is. Csak meg kell találnunk a véleményeket, vagy bekérni vásárlóktól.

Termékleírás készítése: Példa – Elektromos fogkefe

Ha van kidolgozottabb termékleírásunk, a fogyasztó is hosszabb ideig marad nálunk, sokkal jobban elkapjuk a figyelmét. A termékleírás akkor jó, ha annak elemeit akár hirdetésen is külön tudjuk használni, emberi szövegezésű.

A most kiszemelt termék az árukeresőn a legnépszerűbb elektromos fogkefe: Oral-B PRO 750 Cross Action

  • Rengeteg viszonteladó értékesíti
  • több száz vélemény az árukeresőn
  • a legnépszerűbb ilyen termék a kategóriában
  • a webáruházak közül mégsem koncentrálnak rá az eladók, pongyola termékleírásokkal találkozunk
  • a termékoldalakon hiányzik az emberi arc, pedig az megfogná a tekintetet, és nem beszélve fogkeféről beszélünk, tehát arc, száj, sőt fogorvost oda lehetne biggyeszteni

Ha átkattintunk az árukeresőn a kisebb disztribútorok, viszonteladók oldalaira, akkor láthatjuk, hogy

A Digitalweb termékoldalánál például abba futottunk bele,

hogy még a termékleírás felett ajánlj másik termékeket is, egyébként még irreleváns is ebben az esetben. Természetesen rövid termékleírás.

A MarketWorld termékoldala már hosszabb, de még mindig látszik, hogy lehet benne potenciál:

Az Emag-on találkoztunk először részletesebb termékleírással, több képpel a szövegben, és hosszabb szövegezéssel is.

Itt jól használja a cég a képeket, kisebb illusztrációkat is. Alkalmas arra, hogy a látogatónak a tekintete megálljon, figyelmét jobban ráirányítsa a termékoldalra. Sőt, szerepelt emberi arc is a képeken, ami szintén javítja a konverziót, ahogy azt már láttátok korábbi kutatásban.

Az AVplanet termékoldalán már látszik, hogy a szöveget bő lére eresztették, de

hiányzik az ábra, kép, ami jobban megfogná a tekintetet.

A vevők véleményei, avagy a fogyasztó termékleírása

Most nézzük meg, hogy a hosszabb értékelést író emberek mennyivel jobbak a termékleírás készítésében! Az Árukereső oldalán találunk több mint 200 véleményt a termékkel kapcsolatban. Ezek közül 90%-uk persze rövid és felhasználhatatlan, de ott az a 10%. Ezek:

V. Norbi véleménye:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Már volt Oral-B elektromos fogkefém, a Vitality. Nagyon megvoltam elégedve vele, ezért úgy gondoltam kipróbálok egy 3D-s készüléket is. Számomra fontos kinézet, illetve elegendő tulajdonság és tudás alapján választottam ezt a készüléket. Nagyon megéri, már az alap készülék is szuper volt és elegendő, de ez még jobb.

Előnyök
Mutatós kinézet. Az akkumulátor valóban 20-22 óra alatt tölt fel első használat előtt. De utána már úgy is a töltőállomáson van a készülék és mindig teljesen feltöltött állapotban van a következő használatra. Erősebb a készülék motorja és jobban is tisztít mint az előző (Vitality) készülékem. Nagyon megvagyok vele elégedve.

Hátrányok
Nincs.

Bakfitty értékelése, hogy egy kicsit nevessünk is:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Mindenképp szerettem volna, hogy tiszták legyenek a fogaim. Eddig csiszolópapírral tisztítottam, de most hogy végre bevezették az áramot, úgy gondoltam miért ne legyen nekem is berregő fogkefém.

Előnyök
Ha ügyesen csinálom, megtisztítja a fogaimat.

Hátrányok
Sokkal jobb lenne, ha nem kellene fogni.

Dávid értékelése:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Kellett egy új, mert a réginek már gyengül az üzemideje (kb 4 éves). Eredetileg azért váltottam, mert sokszor vérzett az ínyem, azóta nem…

Előnyök
Csöndesebb a korábbinál
A tok nagyon-nagyon praktikus, kulturáltan és tisztán lehet szállítani. 2 fejet is be lehet tenni, ha ez vkinek fontos.

Anonymus értékelése:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
A rendes fogkefével a hátsó fogaimat csak hányingerrel küzdve sikerült mosni, nem sok sikerrel.
Mióta megvettem az elektromosat, semmi probléma.

Előnyök
Egyszerűen imádom. Ajánlom mindenkinek. Mivel fél percenként jelez, így kitartóbb vagyok a fogmosás során.

Hátrányok
Nincs. Imádom

Ömlesztve további vélemények, amit fel tudunk használni:

Olcsó, de szép kivitelezésű, jó a fogása, megbízhatóan működik (bár még csak pár napja használom). A mindennapos igényeknek tökéletesen megfelel. Praktikus és hasznos a hozzá járó útitok.

Idaig nem hasznaltam elektromos fogkefet, de most valtottam, eleinte furcsa, utana mar nagyon jo

Az interneten olvasott vélemények, értékelések alapján választottam a terméket, és nem bántam meg. Elégedett vagyok a termékkel! Azt kaptam tőle, amit vártam: alapos tisztítás, hasznos időmérő funkció.

Soha nem lesz elég alapos egy hagyományos fogmosás. Ha rendeltetés szerűen használja az ember (nem úgy kell, mint a hagyományosat) akkor ég és föld a különbség.

Eredmény, vevőcentrikus termékleírás 1.0 változat

Ott ülsz a fogorvosi székben és azt mondja a fogorvos, hogy használj elektromos fogkefét. Ajánlja az Oral-B-t, sőt több mint valószínű, hogy az Oral-B PRO 750 Cross Action fogkefét fogja. Miközben ezt már nem először hallod, hiszen lehet ismerőseidtől is hallottad már, azért belegondolsz:

Miért ajánljon egy fogorvos egyáltalán fogkefét? Hát a pénze ellensége?

De mégis kitől kérdeznéd meg, vagy kinek a véleményére hagyatkoznál, mint az ő véleményére, a hentestől mégsem kérdezheted meg. Az Oral-B a fogorvosok által világszerte ajánlott és használt fogkefemárka, még a termékértékelésekben is szoktak fogorvosok, vagy fogtechnikusos értékelést írni, ők is ezt veszik.

Hagyományos vs. elektromos fogkefe

Ez a meccs már úgy lefutott, mint a lovaskocsi vs autó. Az elektromos fogkefe sokkal jobban eltávolítja a lepedéket. Eleinte furcsa lesz, majd egy-két használat után belejössz és vissza sem akarsz váltani!

2 perc – Neked milyen az időérzéked?

Bármilyen fogkefét is használj, fontos a fogmosás időtartama. Az Oral-B Pro 750 méri a fogmosás idejét, így még alaposabban el tudod távolítani a lepedéket a fogaidról. Tapasztalat, hogy az emberek túlbecsülik a fogmosásra fordított időtartamukat. Az időmérő funkció a legtöbbször említett hasznos funkció ennél a terméknél. Még kitartóbb fogmosás vár rád!

Elérhetetlen hátsó fogak – Mindez addig tart, amíg kézbe nem veszed ezt

Sokan szenvednek azzal, hogy nehezen férnek hozzá hátsó fogaikhoz, amit esetleg csak kellemetlenségek mellett tudnak megtisztítani. Majd váltottak az Oral-B PRO 750 Cross Action fogkefére és megszűnt a kellemetlenség, és a fogak is tisztábbak lettek. De lehet eddig nem is foglalkoztál vele, végre egy eszköz aminél gondolkodnod sem kell azon hogyan férsz hozzá és már el is tűnt a lepedék.

Egy feltöltéssel egy hétig – akkumulátor idő

Bár a legtöbben folyamatosan töltőn tartják, de egy feltöltéssel napi 2-szeri használat mellett kibír egy hetet is. Ha nem bír ki, azt jelenti igazán alapos fogmosóval van dolgunk! Használd a mosolyod!

Beleillik a fürdőbe

Te is szereted szépítgetni a fürdőszobát? Sajnos a fogkefék higiéniai jellegük miatt is inkább eldugnivaló eszközök a fürdőben. Eddig! Izgalmas formavilágot hozott ez a termék az életünkbe, mutatós kinézet, jó kézbe fogni. Ez is ösztönözni fog, hogy még tovább használd.

Aztán jöhet persze bele a gyártótól származó bla bla bla, az is fontos, de most azzal nem foglalkoztunk, az adott!

HOPPÁ EZ A LEÍRÁS ALIG NÉHÁNY PERC ALATT KÉSZÜLT, KÉPZELD EL, HA VALAKI TÖBB IDŐT IS FOGLALKOZIK VELE!

Ötlet: naponta módosítsd a termékleírásokat 2-3 mondattal, ezzel nem csak eléred, hogy jobb legyen az oldalad konverziója, hanem még a Google is kedvelni fog. Utóbbi azt jelenti, hogy a keresőben előrébb kerülhetsz (keresőoptimalizálás), mert a Google díjazza a frissítéseket, új szövegek hozzáadását, érzékeli hogy a felhasználók is tovább maradnak az oldaladon…

+extra, amivel tovább növelhetjük az eladásokat, a konverziót. Bár fontos a hosszú, triggerpontokkal teletűzdelt termékleírás, vagy promóciós szöveg is, de még fontosabb lesz a közeljövőben, hogy mindezt ábrákkal, infografikákkal, kiemelésekkel is bővítsük. Mivel az emberek jobban megértik egy ábra alapján, mint szöveget olvasva. A fenti példákban az eMag-nál láttunk ilyen megoldást. Követendő! Itt van erről szó: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

Ez tetszett! Hol vannak a korábbi részek, példák?

Fotó: OralB/Facebook

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!