Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 4. rész: Fogkefe

Újabb őrült ötlet, hogy: Vajon mivel lehet feldobni egy elektromos fogkefe termékleírását, marketingjét, reklámszövegeit? Ez a cikksorozat amolyan minta, hogy miként tudjuk egyedivé és eredményessé tenni a szövegeinket. És ehhez csak annyit csinálunk, hogy megkeressük a vevők véleményeit, értékeléseit. A fogkefe azért is érdekes példa, mert: most őszintén mit is írnánk elsőre egy ilyen termékről? Hát nem sokat a gyártó szövegein kívül. Na de a fogyasztók segítségével!

Röviden a módszer: termékleírásokat, weboldal szövegeket készítünk a vásárlói vélemények, értékelések alapján. Legyen az a vélemény akár nálunk, akár a konkurenciánál, vagy más platformon (pl. árösszehasonlító oldalakon, fórumokon).
Nem csak webáruházakra vonatkozik ez, hanem bármilyen más cégre is. Csak meg kell találnunk a véleményeket, vagy bekérni vásárlóktól.

Termékleírás készítése: Példa – Elektromos fogkefe

Ha van kidolgozottabb termékleírásunk, a fogyasztó is hosszabb ideig marad nálunk, sokkal jobban elkapjuk a figyelmét. A termékleírás akkor jó, ha annak elemeit akár hirdetésen is külön tudjuk használni, emberi szövegezésű.

A most kiszemelt termék az árukeresőn a legnépszerűbb elektromos fogkefe: Oral-B PRO 750 Cross Action

  • Rengeteg viszonteladó értékesíti
  • több száz vélemény az árukeresőn
  • a legnépszerűbb ilyen termék a kategóriában
  • a webáruházak közül mégsem koncentrálnak rá az eladók, pongyola termékleírásokkal találkozunk
  • a termékoldalakon hiányzik az emberi arc, pedig az megfogná a tekintetet, és nem beszélve fogkeféről beszélünk, tehát arc, száj, sőt fogorvost oda lehetne biggyeszteni

Ha átkattintunk az árukeresőn a kisebb disztribútorok, viszonteladók oldalaira, akkor láthatjuk, hogy

A Digitalweb termékoldalánál például abba futottunk bele,

hogy még a termékleírás felett ajánlj másik termékeket is, egyébként még irreleváns is ebben az esetben. Természetesen rövid termékleírás.

A MarketWorld termékoldala már hosszabb, de még mindig látszik, hogy lehet benne potenciál:

Az Emag-on találkoztunk először részletesebb termékleírással, több képpel a szövegben, és hosszabb szövegezéssel is.

Itt jól használja a cég a képeket, kisebb illusztrációkat is. Alkalmas arra, hogy a látogatónak a tekintete megálljon, figyelmét jobban ráirányítsa a termékoldalra. Sőt, szerepelt emberi arc is a képeken, ami szintén javítja a konverziót, ahogy azt már láttátok korábbi kutatásban.

Az AVplanet termékoldalán már látszik, hogy a szöveget bőlére eresztették, de

hiányzik az ábra, kép, ami jobban megfogná a tekintetet.

A vevők véleményei, avagy a fogyasztó termékleírása

Most nézzük meg, hogy a hosszabb értékelést író emberek mennyivel jobbak a termékleírás készítésében! Az Árukereső oldalán találunk több mint 200 véleményt a termékkel kapcsolatban. Ezek közül 90%-uk persze rövid és felhasználhatatlan, de ott az a 10%. Ezek:

V. Norbi véleménye:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Már volt Oral-B elektromos fogkefém, a Vitality. Nagyon megvoltam elégedve vele, ezért úgy gondoltam kipróbálok egy 3D-s készüléket is. Számomra fontos kinézet, illetve elegendő tulajdonság és tudás alapján választottam ezt a készüléket. Nagyon megéri, már az alap készülék is szuper volt és elegendő, de ez még jobb.

Előnyök
Mutatós kinézet. Az akkumulátor valóban 20-22 óra alatt tölt fel első használat előtt. De utána már úgy is a töltőállomáson van a készülék és mindig teljesen feltöltött állapotban van a következő használatra. Erősebb a készülék motorja és jobban is tisztít mint az előző (Vitality) készülékem. Nagyon megvagyok vele elégedve.

Hátrányok
Nincs.

Bakfitty értékelése, hogy egy kicsit nevessünk is:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Mindenképp szerettem volna, hogy tiszták legyenek a fogaim. Eddig csiszolópapírral tisztítottam, de most hogy végre bevezették az áramot, úgy gondoltam miért ne legyen nekem is berregő fogkefém.

Előnyök
Ha ügyesen csinálom, megtisztítja a fogaimat.

Hátrányok
Sokkal jobb lenne, ha nem kellene fogni.

Dávid értékelése:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Kellett egy új, mert a réginek már gyengül az üzemideje (kb 4 éves). Eredetileg azért váltottam, mert sokszor vérzett az ínyem, azóta nem…

Előnyök
Csöndesebb a korábbinál
A tok nagyon-nagyon praktikus, kulturáltan és tisztán lehet szállítani. 2 fejet is be lehet tenni, ha ez vkinek fontos.

Anonymus értékelése:

A termék kiválasztásának fő szempontjai:
A rendes fogkefével a hátsó fogaimat csak hányingerrel küzdve sikerült mosni, nem sok sikerrel.
Mióta megvettem az elektromosat, semmi probléma.

Előnyök
Egyszerűen imádom. Ajánlom mindenkinek. Mivel fél percenként jelez, így kitartóbb vagyok a fogmosás során.

Hátrányok
Nincs. Imádom

Ömlesztve további vélemények, amit fel tudunk használni:

Olcsó, de szép kivitelezésű, jó a fogása, megbízhatóan működik (bár még csak pár napja használom). A mindennapos igényeknek tökéletesen megfelel. Praktikus és hasznos a hozzá járó útitok.

Idaig nem hasznaltam elektromos fogkefet, de most valtottam, eleinte furcsa, utana mar nagyon jo

Az interneten olvasott vélemények, értékelések alapján választottam a terméket, és nem bántam meg. Elégedett vagyok a termékkel! Azt kaptam tőle, amit vártam: alapos tisztítás, hasznos időmérő funkció.

Soha nem lesz elég alapos egy hagyományos fogmosás. Ha rendeltetés szerűen használja az ember (nem úgy kell, mint a hagyományosat) akkor ég és föld a különbség.

Eredmény, vevőcentrikus termékleírás 1.0 változat

Ott ülsz a fogorvosi székben és azt mondja a fogorvos, hogy használj elektromos fogkefét. Ajánlja az Oral-B-t, sőt több mint valószínű, hogy az Oral-B PRO 750 Cross Action fogkefét fogja. Miközben ezt már nem először hallod, hiszen lehet ismerőseidtől is hallottad már, azért belegondolsz:

Miért ajánlj egy fogorvos egyáltalán fogkefét? Hát a pénze ellensége?

De mégis kitől kérdeznéd meg, vagy kinek a véleményére hagyatkoznál, mint az ő véleményére, a hentestől mégsem kérdezheted meg. Az Oral-B a fogorvosok által világszerte ajánlott és használt fogkefemárka, még a termékértékelésekben is szoktak fogorvosok, vagy fogtechnikusos értékelést írni, ők is ezt veszik.

Hagyományos vs. elektromos fogkefe

Ez a meccs már úgy lefutott, mint a lovaskocsi vs autó. Az elektromos fogkefe sokkal jobban eltávolítja a lepedéket. Eleinte furcsa lesz, majd egy-két használat után belejössz és vissza sem akarsz váltani!

2 perc – Neked milyen az időérzéked?

Bármilyen fogkefét is használj, fontos a fogmosás időtartama. Az Oral-B Pro 750 méri a fogmosás idejét, így még alaposabban el tudod távolítani a lepedéket a fogaidról. Tapasztalat, hogy az emberek túlbecsülik a fogmosásra fordított időtartamukat. Az időmérő funkció a legtöbbször említett hasznos funkció ennél a terméknél. Még kitartóbb fogmosás vár rád!

Elérhetetlen hátsó fogak – Mindez addig tart, amíg kézbe nem veszed ezt

Sokan szenvednek azzal, hogy nehezen férnek hozzá hátsó fogaikhoz, amit esetleg csak kellemetlenségek mellett tudnak megtisztítani. Majd váltottak az Oral-B PRO 750 Cross Action fogkefére és megszűnt a kellemetlenség, és a fogak is tisztábbak lettek. De lehet eddig nem is foglalkoztál vele, végre egy eszköz aminél gondolkodnod sem kell azon hogyan férsz hozzá és már el is tűnt a lepedék.

Egy feltöltéssel egy hétig – akkumulátor idő

Bár a legtöbben folyamatosan töltőn tartják, de egy feltöltéssel napi 2-szeri használat mellett kibír egy hetet is. Ha nem bír ki, azt jelenti igazán alapos fogmosóval van dolgunk! Használd a mosolyod!

Beleillik a fürdőbe

Te is szereted szépítgetni a fürdőszobát? Sajnos a fogkefék higiéniai jellegük miatt is inkább eldugnivaló eszközök a fürdőben. Eddig! Izgalmas formavilágot hozott ez a termék az életünkbe, mutatós kinézet, jó kézbe fogni. Ez is ösztönözni fog, hogy még tovább használd.

Aztán jöhet persze bele a gyártótól származó bla bla bla, az is fontos, de most azzal nem foglalkoztunk, az adott!

HOPPÁ EZ A LEÍRÁS ALIG NÉHÁNY PERC ALATT KÉSZÜLT, KÉPZELD EL, HA VALAKI TÖBB IDŐT IS FOGLALKOZIK VELE!

Ötlet: naponta módosítsd a termékleírásokat 2-3 mondattal, ezzel nem csak eléred, hogy jobb legyen az oldalad konverziója, hanem még a Google is kedvelni fog. Utóbbi azt jelenti, hogy a keresőben előrébb kerülhetsz (keresőoptimalizálás), mert a Google díjazza a frissítéseket, új szövegek hozzáadását, érzékeli hogy a felhasználók is tovább maradnak az oldaladon…

+extra, amivel tovább növelhetjük az eladásokat, a konverziót. Bár fontos a hosszú, triggerpontokkal teletűzdelt termékleírás, vagy promóciós szöveg is, de még fontosabb lesz a közeljövőben, hogy mindezt ábrákkal, infografikákkal, kiemelésekkel is bővítsük. Mivel az emberek jobban megértik egy ábra alapján, mint szöveget olvasva. A fenti példákban az eMag-nál láttunk ilyen megoldást. Követendő! Itt van erről szó: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

Ez tetszett! Hol vannak a korábbi részek, példák?

Fotó: OralB/Facebook

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!