blank

Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába [kutatás]

Dátum

Megosztás

Te is már mindent megpróbáltál a marketingben? Tölcsérmarketinget, nyereményjátékok, aktív posztolás valamelyik social média oldalon. Persze ezek is hozhattak már eredményt, főleg egy tölcsérmarketinget, hogyha nézünk. Ezt még egészen biztosan nem próbáltad (így ebben a formában). A kampánymarketing új távlatokat nyit meg számodra, ahol nemcsak tervezettebb lesz a marketinged, hanem propaganda szerűen éred el, hogy a márkád piacot szerezzen. Nem beszélve arról, hogy könnyebben dolgozol együtt az ügynökségeddel (vagy szabadúszóddal), tartósabb és kiszámíthatóbb lesz a forgalmad. 8 kutatást hoztam a témában. Ahogy megszokhattad a Minnertől, mi nem csak a levegőbe beszélünk, a mélyére ásunk az adott témának, kutatással támasztjuk alá mondandónkat és példákat is hozunk. Itt most lubickolni fogunk az adatokban, több oldalról is megvizsgáltam.

A tölcsérmarketing is új neked, vagy nem ismered még milyen marketing stratégiák léteznek? Van egy gyűjtő cikkünk, ahol a hazai piacon legjobban működő marketingmegoldásokat gyűjtöttük össze. Itt éred el: Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve.

Mi a kampánymarketing?

A marketingstratégiád középpontjában 2-3 hónapon át tartó összefüggő marketingkampányok állnak. Egy téma, termék, kategória köré kampányolsz. A kampányüzeneteid már-már a legjobb propaganda szöveggel vetekedve ragadnak meg az emberek fejében.

Tudom mire gondolsz!

De nem fogják megúnni a marketingem, a kampányom?

A nagyok, ahol az igazi nagy pénzt keresik szintén ezt csinálják.

#kutatás:A McKinsey 15 éven át vizsgált 600 közepes és nagy részvénytársaságot. A hosszabb távú marketing stratégiát, kampányokat használó cégek 47%-kal nagyobb növekedést értek el és 36%-kal magasabb üzemi eredményt.

#kutatás:Hasonló eredményre jutott egy brit kutatás is, az Institute of Practitioners in Advertising (IPA) 20 éven át 500 marketing esettanulmányt vizsgálva arra jutott, hogy

a hosszú távú marketing kampányok háromszor hatékonyabbak a rövidebb kampányoknál.

Ahogy a kutatók megállapították: A rövid távú kampányok rövid eladási csúcsokat döntenek, majd elhalnak, míg a hosszú távú marketingkampányok eladás növekedést eredményeznek. (olvasd el ezt többször is)

Mi a kampány? Mondasz még több példát? Kampányszemléletről készítettünk egy videót: Ingyenes 25 perces videó vásárlás és regisztráció nélkül az új Kampánykészítés kurzusunk. Kattints ide és az intro utáni videót is el tudod indítani a videók listájánál.

Mit old meg a kampánymarketing? Így segíti a marketinged!

  • Legtöbbször alig néhány napig, vagy 1-2 hétig futtatunk csak egy kampányt, például Facebook-on. Ez kevés ahhoz, hogy megragadjon, megmaradjon az információ az emberekben. Ezzel szemben a több hónapos kampány elég időt ad arra, hogy benne maradjunk a vásárlók fejében, hogy a hirdetésünk amikor újra eléri a fogyasztót, akkor erősebben tudjon reagálni rá. Vagyis nagyobb eséllyel kerüljön vásárlási fázisba.
  • Gond szokott lenni, hogy túl kevés hirdetés fut egyszerre, és az túl kevés verzióban, formátumban. Értsd 10 hirdetésnél több kell fusson egyszerre, az is többfajta megközelítéssel, és formában (szöveg, kép, videó). A kampánymarketing esetében már a tervezés során felkészülsz, hogy több egybefüggő üzenet, több formában jusson el a fogyasztóhoz. És mindezt könnyen abszolválod, mert egy téma / termék / kategória köré csinálod a kommunikációt. 10+-nál több futó hirdetésednek kell lennie egy időben ahhoz, hogy legjobb eredményt érd el a marketingedben. Ez így általánosságban is igaz, kampánymarketing esetében pedig egyenesen kötelező. Ha már több hirdetést futtatsz, akkor azok 80%-a tartozzon egy kampány alá, hogy még jobb megtérülésed legyen! Ez például igaz Facebook hirdetés, Tiktok, Google Display hirdetés esetében is.

#kutatás:Az Adroll (hirdetési platform) 2017-es tanulmánya alapján a sikeres kereskedők 70%-a több mint 10 hirdetést futtat egyszerre, amivel magasabb konverziót érnek el. 

  • Előny még, hogy sokkal kiforrotabb marketingstratégiád lesz. Ez mindenkinek jó. Nemcsak ide-oda kapkod az ember, vagy éppen a marketing kivitelezőnk, hanem tűpontosan tudjuk mi miután következik. Sokkal jobban tervezhetőbb a kommunikációnk.
  • Könnyebben együtt tudsz működni marketingügynökséggel, szabadúszókkal, mert pont ezt várják tőled. A kampánytervezésed lesz a híd közted és a marketingkivitelező között és így a sikeres marketing között is. 
  • Szezonban is sokkal jobban tudod skálázni a forgalmad, nagyobb szeletet fogsz meg. Tudom mire gondolsz! Dehát szezonban egyébként is van kereslet. Nos igen, aztán mégis van olyan cég aki 10-szer, vagy 100-szor többet keres. Miért? Mert szezonban is beletapos a marketingbe!
  • Saját szezont is létre tudsz hozni. A kampánymarketing lehetőséget ad arra, hogy másolhatatlan legyen a kommunikációd, és létrehozz a kommunikációd által egy termékre, kategóriára egy nagyobb keresletet. Mi a Minnernél tavaly például szabadúszó szezont csinálunk.

#kutatás:Egy korábbi Minner cikk is rámutat arra, hogy vállalkozóként keveset ismétlünk a hirdetésekben és túl hamar lecsapjuk a kampányokat, főleg az összehangolt kampányok esetében. A legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj. 
Addig, amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből vajon mennyi lehet az, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott a hirdetésünkkel? Na az számít információ átadásnak! Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset. Na így már máris más! Igaz? A kampánymarketing segítségével nem kell majd kapkodnia a fejét a fogyasztónak, hogy:

Mit is akar ez a cég?

Az összefüggő üzenetek, képi világ, kampánytéma segíti, hogy a másodperc tört része alatt felfogja a fogyasztó, hogy miről is van szó, ki ez a cég, és mit is akar, miért is jó ez nekem.

#kutatás:A Lumen kutatócég tanulmánya szerint a hirdetések mindössze 9%-át nézik 1 másodpercnél tovább az emberek. A szakértők azt javasolják, hogy foglalkozzunk többet a figyelemmel. Ennek egyik megoldása a kampánymarketing. Azonos vagy összefüggő üzenetek, képi világ, ami megkönnyíti a felidézést. Kevesebb üzenet kell, de azt hosszabb ideig futtatni a hirdetésekben! 

#kutatás. Még több kutatás!Van még néhány statisztika, ami azt gondolom meggyőzhet téged:

  • A 60 napnál hosszabb időtartam a kampányok esetében átlagosan 20-30% -kal jobb konverziós arányt eredményeznek, összehasonlítva a rövidebb futású hirdetésekkel (Adespresso 2021)
  • A 90 napnál hosszabb ideig futott hirdetések átlagosan 50-70% -kal magasabb ROI-t eredményeznek a rövidebb hirdetéseknél (Wordstream, 2020.)
  • A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatási eredménye 2022-ben azt mutatta, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketing kampányok, marketinghatás hozta. (Európai adatok). Ezek az adatatok jól mutatják a kampánymarketing erősségét, hiszen főként ezek a hirdetéseket futtatod hosszabb ideig. 

Elég a statisztikákból! Az meggyőzött. Mondj példát!

Active Fiber Shake – Rostaktív kampánya

Kisvállalkozói példát hozok először. Az Active Fiber Shake néhány éve indult vállalkozás, ám már most megtalálhatóak a termékei a DM-ben, Rossmannban. Sőt több ezer értékeléssel büszkélkedik már a vállalkozás, igazán gyorsan berobbant a márka. Most indult el a rostaktív kampányuk.

Weboldal: https://activefibershake.com/

A központi téma legfrissebb kampányukban:

  • Vigyél be több rostot, ismerd meg miért fontos, csatlakozz a rostaktív programhoz.
  • Van külön ajánlatuk (kedvezményes) a témában.
  • E-bookkal erősítenek rá az edukációra. Nekik ebben a témakörben jelenlegi fázisukban az edukáció fontos kommunikációs eszköz, marketingstratégia része.
  • Külön hashtaget használnak, #rostaktivprogram – Tudni kell, hogy a vásárlóik egyébként is aktívan osztják meg azt, hogy fogyasztják a terméküket. Így nagy esély, hogy használják is majd a hashtaget, de ez a cégnek is segít, hogy megmutassa ez egy összefüggő kampány.

Néhány kép a kampányukról:

blank
blank
blank

Green Go – a zöld autómegosztó – OFFLINE példa is + médiamegjelenés

A budapesti autómegosztók közül a Green Go márkája alapból kitűnik, mivel ők a zöld autómegosztó cég, 100%-ban elektromos autóik vannak csak az utcán. Nekik van egy állandó kommunikációjuk a zöld téma köré, ezen belül pedig hozamosabb ideig futtatnak összefüggő kampányokat

A központi téma a legfrissebb kampányuk:

  • Vigyázzunk a madarakra, faültetés.
  • A példát azért is hoztam be, hogy nem csak online működik a kampányolás, hanem offline marketing megoldások is kapcsolhatóak hozzá. Akár a céged szórólap kampánnyal, vagy plakát kampánnyal erősíthet rá egy kampányra. A Green Go itt autóin viszi a hírét az aktuális kampányának.
  • Médiamegjelenéssel is ráerősít a kampányra a cég. Lásd cikk itt: welovebudapest.com
blank
blank

Maradt még kérdésed?

Egészen biztosan! Nem akarlak mindennel egyszerre lerohanni.

  1. Kampányszemléletről készítettünk egy videót: Ingyenes 25 perces videó vásárlás és regisztráció nélkül az új Kampánykészítés kurzusunk. Kattints ideés az intro utáni videót is el tudod indítani a videók listájánál.
  2. Gyere vissza a Minnerre, lesz még kampánymarketing témában cikk, példák, esettanulmányok.
  3. Folytasd ezzel a tartalommal:
    Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg
    Sikeres ügyfélszerzés blogmarketinggel: Ezzel szerezte meg a Netflixet ügyfelének ez a magyar cég
    – vagy ezzel: Mi kell most a sikeres online marketinghez Magyarországon? Ezt az alap marketinget kövesd! [podcast]

Forrás: McKinsey kutatás, adma.com.au
https://www.adroll.com/assets/pdf/guides-and-reports/adroll-state-of-performance-marketing-17.pdf
https://www.marketingdive.com/news/study-only-4-of-digital-ads-are-viewed-for-more-than-2-seconds/423433/
https://about.fb.com/wp-content/uploads/2022/07/The-short-and-long-term-impact-of-advertising.pptx.pdf

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Butul a ChatGPT – Az AirBnB marketing platform? – Vége az AI trendnek – Hírszemle

Hanyatlóban az AI mánia? A Hírszemle mai adásában sorra vesszük a mesterséges intelligencia trendet érintő újdonságokat. Például, hogy hiába vezette be az AI-t a...

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...