Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak érdekből hívod őket? Gyakorlati lépésekben segít ez a cikk, hogy úgy bővíthesd a kapcsolati hálód, hogy az senkinek nem kellemetlen, és egyik résztvevő fél sem érzi magát kihasználva. Nem kell azonnal üzletelni, mégis segíteni fog a sikereidben a networking. A módszer mindenkinek hasznos, aki a kapcsolati hálóját bővítené, akár mint marketing stratégiát bevezetné a mindennapjaiba: szabadúszóknak akiknek az ajánlás a fő ügyfélszerző módszer lehet, cégvezetőknek akik új lehetőségeket használhatnak ki általa, de akár vezetőknek toborzásra vagy személyes márka kiépítésére is. Vágjunk bele!
4,57 embernyire vagy bárkitől a világon
Mit jelent ez? Átlagosan egy személynek alig 4 másik emberrel kell találkoznia, hogy például rajtuk keresztül oda kerüljön Elon Muskhoz, vagy egy bangladesi halászfiú például elérjen hozzám. Ezt a Facebook mérte le még 2015 környékén.
Én már több mint 7 éve építem tudatosan a kapcsolati tőkémet. Ennek az értékét egy klasszikus példával szoktam megmagyarázni:
Tegyük fel, hogy neked éppen akkor kellene jó kapcsolati tőke, amikor piacra dobod az új terméked/szolgáltatásod. Lenne abban a pillanatban olyan, akiket azonnal riadóztatni tudnál?
LENNE KIT FELHÍVNOD, HOGY “SZIA, TIBI ÚGY TUDOM, TE ISMERED A …”
Nem is kell hozzá sok ember, hogy kiterjedt és hasznos kapcsolati tőkéd legyen. Annyira megfoghatatlan, igaz? De mégis működik. Majd figyeld meg! Az, hogy a jó embereket ismerjük, hogy van kihez fordulnunk, véletlenszerűnek tűnhet, pedig tudatos kapcsolatépítéssel lehet fejleszteni.
Bejelentkezés után már olvashatod is:
- mi a különbség a baráti és üzleti kapcsolatok között
- hol szerezhetsz üzleti kapcsolatokat, hogyan ismerkedj
- mi történik egy üzleti, kapcsolatépítős találkozón
- hogy építsd fel, mi legyen egy meeting menete
- mit csinálj miután megismertél valakit, hogyan ápold a networköd
- hogyan készülj networking eseményekre és hogy ne érezd magad kellemetlenül
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Ez jó volt! Merre tovább?
- Böngéssz az összes Előny cikk közül ide kattintva
- Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai
- Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
- Kevés pénzből marketing? Így szerezz vevőket pénztárcakímélő módon
Kiemelt kép: Canva