KATA változások 2021, lehetőségek kisadózóknak

SIRATÓÉNEK A KATA HALÁLÁRA (avagy nem könnyű már KATÁ-t táncba vinni). VÉSZHELYZETBEN A KATÁ-SOK. Nem elég, hogy gyengébb gazdasági kilátásokkal szembesültünk idén, most még ez is sújt több százezer hazai vállalkozót, akik a KATA adózást választották. A tartalmat vendégszerző, Csongár Gábor készítette az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft-től, hogy még hitelesebb információkat kapjatok a témában. Lássuk is, mi a változás, és mik a lehetőségeink!

Röviden:

  • Nettó 3 millió forintot meghaladó számlázásnál életbe lépő extra kötelezettség, a 40 százalékos „különadó”. A megbízó fizeti be az összeget.
  • Január 1-jétől megszűnik a lehetőség, hogy valaki több jogviszonyban is a kisadózást válassza.
  • Külföldi partner esetében  a bevétel 71,42 százaléka után kell 40 százalék adót fizetnie a kisadózónak.

SZIGORODIK 2021-TŐL A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ 2012. évi CXLVII. törvény

Mindenkit sokként ért már a hír tervezete is, amikor a vállalkozások érdekvédelméért felelős szervezet, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Parragh László úr bejelentette többek között a KATA adózás megszigorítását (gyakorlatilag ellehetetlenítését) 2021-től.

Hogy ezt a feladatot miért pont rá bízták, nem tudom, mindenesetre valakinek el kell vinni a balhét egy ilyen döntés után. Márpedig áll a bál, rendesen.

Még meg is lehet érteni a törvényhozók szándékát, hiszen mindannyian ismerünk olyan KATÁ-s vállalkozókat (nyilván nem magunkról beszélünk), akik most oda számláznak havi szinten komoly összegeket, ahol korábban – pl. a KATA megjelenését megelőzően – munkaviszonyban álltak.

A képlet egyszerű:

Aki eddig munkáltató volt, örült, hogy „kiszervezheti” a munkavállalóit KATÁ-ba, minden befogadott számlát elszámolhat költségként, és még ha olyan jófej is volt, hogy odaadta zsebbe a KATÁ-snak a havi tételes adót, még mindig kb. a felét megspórolta az addig fizetett munkavállalói és munkáltatói adóterheknek. (Mert ne legyenek illúzióink, a tipikus magyar munkáltató még a bruttó bérből levont munkavállalói terheket is sajnálta befizetni. Ez van. Zseniális nemzet vagyunk. Mindig kitaláltuk a csőbe a lukat.) Erre kiváló volt a KATA.

A munkavállaló is örült, mert egyrészt „megtarthatta az állását”, másrészt, ha még vállalkozói kedvvel is meg volt áldva, a korábbi munkahelye mellett másnak is dolgozhatott, teljesen legálisan, kiszámítható feltételekkel, viszonylag egyszerű adminisztrációval.

És örült az Adóhivatal is, hiszen a közel 400 000 (!) KATÁ-s adózó által havi szinten befizetett 25-50 vagy éppen 75 ezer forinttal könnyen lehetett kalkulálni. Ez egy fix bevétel volt a költségvetésnek.

Hiszen úgy lehetett vállalkozni, hogy a fenti tételes adók megfizetésével évi akár nettó 12 millió Ft árbevétel (arányosan havi 1 millió Ft) a vállalkozó zsebében maradt. Ezenkívül még meg kellett fizetni az évi 5000 Ft kamarai tagdíjat (cserébe jól képviselték a KATÁ-sok érdekeit, ugye?), illetve az iparűzési adót, ami akár évi 50 ezer forintból is megállhatott, ha csak egy címünk volt és ezt az iparűzési-adófizetési formát preferáltuk. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy évi 12 millió Ft-ig a KATÁ-soknak is ugyanúgy járt az alanyi adómentesség. Könnyű volt KATÁ-snak lenni, és nehéz volt kikerülni belőle (ahhoz már nagyon csúnya dolgoknak kellett történnie). Figyelni kellett, hogy a számlára ráírd „KISADÓZÓ” és, hogy dec. 31-én a nettó adótartozásod ne legyen több 100 ezer forintnál. Figyelned kellett arra, hogy kitől volt egy évben több mint 1 millió forint bevételed és a kifizetőnek is, hiszen ezt neki is jelentenie kellett a tárgyévet követő év március 31-ig. Csak figyelni kellett arra, hogy elhatárolódj a munkaviszonytól (ezt nagyon könnyen lehetett abszolválni, a 7 szempont közül elég volt 2 bizonyítása). Tudtad, hogy ha 12 millió Ft felett van a bevételed, akkor 40%-ot a különbözetre ráfizetsz (meg azt is, hogy ha több mint 12 milliót számlázol egy évben, akkor ugrik az ÁFA-mentességed), de ezekre odafigyeltél. (KATA tudnivalók ebben a cikkben)

Őszintén: akinek ez nem ért meg havi 25-50-75 ezer forintot, az menjen a csudába! Aki ennyi adót sem volt képes befizetni, az ne akarjon vállalkozni.

Természetesen a fenti példák nem mindenkire igazak, sőt, szinte senkire, hiszen a NAV közel 2200 jogkövetési vizsgálatot tartott, és egy esetben sem került megállapításra, hogy bújtatott munkaviszony keretében került sor a KATÁ-s „foglalkoztatására.” A KATÁ-sok bőven túlnyomó része egyszerűen csak örült, hogy van ez az adónem és egyszerűen tud vállalkozni, akár belföldre, akár külföldre.

Miért kellett tehát mindezt elvenni? Miért volt szükség erre az indokolatlan szigorításra?

Őszintén mondom: nem tudom. A kommunikációval ellentétben nem azok lesznek csak megszívatva, akiket színlelt szerződésekkel foglalkoztat a korábbi munkáltató, hanem sajnos mindenki, főleg azok, akik 1 partnernek dolgoznak (teljesen törvényesen, semmiféle munkaviszonyról nincs szó), illetve azok is, akik külföldre dolgoznak.

Mert ne legyenek illúzióink: aki nem akart munkavállalói és munkáltatói járulékot fizetni az alkalmazottja után, az nem akar majd 40%-ot sem fizetni, semmilyen összeg után. Más megoldást fog keresni. Az a munkavállaló, aki pedig függ a munkaadójától (megbízójától), mert abból él meg, bele fog menni mindenbe. Ez a szigorítás ezekben az esetekben egyenes út lesz a „feketézéshez”, a számla nélküli munkavégzéshez. Így mindenki pénzénél marad. Igaz, a költségvetésbe kevesebb adó folyik be, kisebb lesz a kifizetett munkabérek nagyságrendje is (hiszen nem fogják visszavenni az ex-KATÁ-st munkaviszonyba), emiatt – hivatalosan – kevesebbet költünk fogyasztásra, ami negatív hatással van az inflációra. Így egy ilyen döntésnek álláspontom szerint makrogazdasági hatásai is vannak.

Nézzük, mi van benne az elfogadott T/10856. sz. törvényjavaslatban:

  • 84. § „A magánszemély egyetlen jogviszonyával összefüggésben jelenthető be kisadózóként.” Többes jogviszony esetén 2021.01.01-ével az elsőként bejelentett marad érvényes, a többit hivatalból törlik (88. §.).
  • 85. § „Ha az Art. szerinti kifizető olyan kisadózó vállalkozásnak juttat bevételt, amellyel kapcsolt vállalkozási viszonyban áll, e juttatás után a juttatás hónapját követő 12. napjáig 40% mértékű adót állapít meg, vall be és fizet meg.” Ha nem kapcsolt a jogviszony, akkor viszont a 3 millió Ft-ot meghaladó rész után fizet 40% mértékű adót (kivéve néhány esetet, ami nem számít bele az adó alapjába: Egészségbiztosítási Alap finanszírozása egészségügyi szolgáltatóknak, jogszabályban meghatározott díjfizetés, költségvetési szerv kifizetése). Az adóalapba nyilván nem számít bele az az összeg, ami után már megfizették a kapcsoltsági jogviszony miatti 40% mértékű adót.
  • „Ha a kisadózó vállalkozás olyan, külföldi illetőségű jogi személytől, egyéb szervezettől (továbbiakban: külföldi kifizető) szerez bevételt, amellyel kapcsolat vállalkozási viszonyban áll, e bevétel után az annak megszerzése hónapját követő hó 12. napjáig 40% mértékű adót fizet.” Ha nincs kapcsolt jogviszony, akkor viszont az ugyanazon külföldi kifizetőtől származó 3 millió Ft-ot meghaladó bevétel után, a 3 millió Ft feletti részre fizet 40% mértékű adót maga a kisadózó vállalkozás. Az adóalapba itt sem számít bele az az összeg, ami után már megfizették a kapcsoltsági jogviszony miatti 40% mértékű adót.
  • „A kisadózónak be kell jelentenie a tárgyhónapot követő hó 12-ig, ha a szünetelés alatt a kisadózóként folytatott tevékenységébe tartozó munkát végez.”
  • 87. § „A kifizetővel szerződéses jogviszonyba lépő adózó a szerződés megkötésekor írásban tájékoztatja a kifizetőt arról, hogy kisadózó vállalkozásnak minősül. Az adózó a változást megelőzően – a változás kezdő időpontjának megjelölésével – tájékoztatja a vele szerződéses jogviszonyban álló kifizetőt a kisadózó vállalkozás jogállása megszűnéséről vagy újrakeletkezéséről.”

Röviden összefoglalva a lényeg:

  • egyszerűen nem fogod tudni megoldani, hogy Te több vállalkozásban is kisadózó legyél, megtöbbszörözve ezzel a kereted,
  • ha kapcsolt vállalkozástól szerzel bevételt, akkor a
  • aa) a belföldi kifizető a teljes összeg után fizet 40% adót.
  • ab) ha külföldi kifizetőtől szerzel bevételt, akkor Te fizeted a 40% adót.
  • ha nem kapcsolt vállalkozástól szerzed  a bevételeid, akkor a
  • ba) a belföldi kifizető a 3 millió Ft-ot meghaladó összegű juttatás után fizet 40% adót,
  • bb) ha külföldi kifizetőtől szerzel bevételt, akkor Te fizeted a 3 millió Ft-ot meghaladó bevétel után a 40% adót.
  • ha viszont 3 millió Ft feletti bevételed van költségvetési szervtől (értsd: Állam), senki nem fizet semmit!
  • de ugyanúgy megmarad a 12 millió Ft-ot meghaladó rész utáni 40% adó!
  • eddig lehetőséged volt elkerülni, hogy az arányos rész feletti bevételre meg kelljen fizetned a 40% adót, ha szüneteltetés alatt keletkezett bevételed (pl. évi 6 hónap aktív KATA, évi 6 hónap szüneteltetés: keletkezik 8 millió bevételed, akkor mivel csak 6 hónapra fizettél KATÁ-t, csak 6 millióig – havi 1 millió – tudtad volna le az adót a tételes havi adó megfizetésével, a különbözet 2 millióra meg fizethettél volna 40%-ot!), utólag a szüneteltetett hónapok törlésével kitoltad a bevétel-kereted is. Itt szerintem ez a kiskapu most megszűnik, mivel jelentened kell a tárgyhót követő 12-ig, hogy végeztél KATÁ-s tevékenységet. (Igaz, nem tér ki arra, hogy volt-e belőle bevételed, de szerintem akkor is így kell értelmezni).
  • Bárkivel, akivel szerződéses jogviszonyt akarsz létesíteni, dolgozni vele, közölnöd kell, hogy KATÁ-s vagy! nyilván. Ki akarna ezek után egy KATÁ-ssal dolgoztatni.

VAN EGY NAGYON „SZÉP” ANOMÁLIA:

A 12 millió Ft esetén „meghaladó rész”-t ír: ugye itt tudjuk, hogy az a feletti különbözetről van szó.

DE a változtatásnál „3 m Ft-ot meghaladó összegű juttatásról/-bevételről” ír! Itt mi a helyzet? Mert pl. 4 millió Ft bevétel esetén a különbözet csak 1 millió Ft lenne, de ugye a 4 millió Ft az „3 m Ft-ot meghaladó összeg”. Bevallom őszintén, elolvastam az indoklást is, de nem lettem okosabb. Reméljük a különbözetre gondoltak és nem a teljes összegre, ami akár 1 Ft-tal is nagyobb, mint a 3 millió. Áder János köztársasági elnök kinyilatkoztatta, hogy csak a 3 m Ft feletti rész után kell fizetni!

Szinte ijesztő, hogy az eredeti kamarai tervek szerint ezekre a plusz 40% adókra nem 3 milliós határt gondoltak, hanem csak 1 milliót. Ráadásul 6 millió Ft feletti bevétel esetén a havi 50 ezres tételes adót felemelték volna 65 ezerre!

Mik a KATA adózók lehetőségei 2021-is változások esetén?

Először is meg kell gondolni a szolgáltatásaink szétbontását és részenként történő számlázását! Így lehetne többfelé, havi max. 250 ezer forintonként számlázni. Kérdés, hogy a számlabefogadó, mondjuk ezeket továbbszámlázhatja-e (akár közvetített szolgáltatásként) olyannak, aki szintén befogad számlát a KATÁ-stól.

KATÁ-s EV kültag lesz egy KATÁ-s Bt.-ben munkaszerződéssel (ahol a Bt.-ben a beltag a kisadózó, akár folytat személyesen tevékenységet, akár nem), pont annyi munkaidővel, ami a tevékenység ellátásához életszerűen elegendő. Csak hangosan gondolkodom, de ha történetesen a beltagunk közeli hozzátartozónk, akkor a neki kifizetett bevételt bármikor ajándékba (!) adhatja a kültagnak, azaz nekünk.

Egy biztos, a nemrég elfogadott 2021-es szabályok teljesen kontraproduktívak. Volt egy viszonylag könnyen átlátható, választható adózási formánk, amit elvettek tőlünk. Hogyan akarják, hogy a fiatalok vállalkozási kedve nőjön, miközben olyan átalakítást eszközölnek, amitől elmegy az ember (élet)kedve is. A fehérítés helyett ez a fekete irányba fogja lökni a gazdaságot.

Bár magam mindig azt mondtam, hogy kell könyvelő a KATÁ-snak, mert számtalan buktatója van, nem örülök annak, hogy ezt most be is bizonyították. Bár a pénztárcám ellen beszélek, hisz akik kilépnek a KATÁ-ból és egy másik adózásban lelik meg a helyüket, nyilván többet fognak fizetni a könyvelésért, mint most egy „sima” KATÁ-s vállalkozó, de rengeteg ember vállalkozását lehetetlenítették el a jogalkotók.

Most, hogy maga a könyvelés és automatizálódik, a folyamatok felgyorsulnak, sokkal nagyobb teret kap az adótanácsadás, adótervezés. Mivel minden egyes esetnek más és más az adójogi vonzata, azt javaslom, kérdéseitekkel forduljatok szakemberhez:

Köszönöm a figyelmetek! Kitartást és sok sikert kívánok!

Csongár Gábor
Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft – weboldal.
Ha kérdésed van: info@konyveles-palyazatiras.hu vagy +36704433345

fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek