Gondolnád, hogy egy randi oldalnak az a jó, ha a felhasználói később találnak párt? De akkor, hogy csinálja, hogy azt kommunikálja, hogy megtalálod a párod? Erről is lesz szó! De először: most hol állsz a vállalkozásoddal? Van működő céged? Vagy még vállalkozás indítás előtt állsz? Szerencse, hogy látod ezt cikket! Az alábbiak valamelyike igaz rád? Van egy új ötleted, de még mindig nem indítottad el a vállalkozásodat? Nincs meg az első vevőd? Úgy érzed, túl sok az információ, nehéz megtalálnod a fókuszt? Van már vállalkozásod, de jönnek az új ötletek és nem tudod, hogy állj neki? Vagy ismeretlen vizekre eveztél? Na nézzünk ezzel kapcsolatban néhány sztorit, tanácsadói konzultációimból példákat!
Természetesen az egész konzultációt nem írom le, csak egy-két részletet, de az is már elég lesz ahhoz, hogy lásd, mikor is van szükség egy tanácsadóra, vagyis rám.
Tervezel eleget?
Kutatásokból tudjuk, hogy egy sikeres cégvezető, menedzser munkaidejének 32%-át cégstratégiával, vállalkozásfejlesztéssel tölti – azaz tervez, elemez, növekedésen gondolkodik (The Alternative Board). De persze átérzem azt is, hogy a gyakorlatban ezt milyen nehéz megoldani a napi rutinfeladatok mellett, vagy két tűzoltás között.
Ezért a Minner személyes tanácsadást úgy terveztem, hogy annak során egy alkalommal letudhatod a nagy részét a 32%-nak: a személyes üzleti konzultáción együtt ellenőrizzük, jó irányba halad-e a vállalkozásod, és feltérképezzük, milyen új, kiaknázatlan lehetőségek állnak még előtted.
Speciális webshop indítók – Van egy (kis) gond!
Néha nagy mellénnyel jöttök, ami egyébként nem baj! Hiszen, ha az ember benne van a saját ötletében, nehezen tudja kívülről reálisan nézni. Elvileg a saját projektet már kívülről fújjátok, aztán mindig kiderül, hogy sok dolgot nem vettetek számításba, figyelembe. De ez így van rendjén, pont ezért kerestek meg, amikor benne vagyunk egy projektben, nehéz mindent átrágni, valahogy meggátol minket, hogy a vállalkozásunkba beleszerelmesedünk. És a nagy mellényt nem is érezzük ilyenkor magunkon, vagy azt, hogy rossz irányban tapogatózunk.
Ez történt a mostani példában is azokkal, akik megkerestek egy speciális webshoppal. Csak vázlatosan írom le az ötletüket, bár nagyon védeni nem kell az ötletet, mert közben elvetettük azt, amivel jöttek, mást találtunk ki, más formában vágnak bele.
Egy olyan webshop ötlettel jött hozzám két informatikus, hogy ők leszerződnek webshopokkal, árulják az ő termékeiket, az ő webshopjukban fizetnek a vevők, de a partner webshop szállítja ki. Ők tehát eladnak jutalékért, a profit egy részéért, a pénz hozzájuk jön be, utána elszámolás. Jól is hangzik! Csak nem gondolták át a logisztikát. Pont ezzel ölik meg, hogy magas kosárérték legyen, mi van ha több webshop termékét vette meg a vevő, hogy szállítják ki…? És még sorolhatnám, mennyi mindenre nem gondoltak. Na de ez jó! Rájöttünk egy problémára, amit meg kell oldani, ha lehet. Csak egy baj volt még. Nem is számoltak azzal, hogy ez egy webshop, és bizony van marketing költsége, egy ilyen marketplace-szerűnek főleg.
Nem is foglalkoztak még webshoppal, tehát nem volt nekik, nem ismerik egy webshop tulajdonos tényleges problémáját, napi rutinját, és úgy összességében a webshop piacot. Ez se lenne baj, de akkor nem ilyen horderejűbe kell belevágni. Hiszen még meg kell ismerniük. Sőt a webshop fejlesztésről nem is beszélve, vagy a végén a profit…, a matek, mi marad. És így végigbeszéltünk mindent, majd ezek alapján és hozzátéve a piac ismeretét, 2 olyan megoldást is találtunk, ami az eredeti céljukhoz illik, és a meglévő ismereteikkel könnyen elindítható. Kidolgoztuk a lépéseket, megérte eljönniük. Egyébként nem szeretek senkit lebeszélni, utálom, mert ezzel nem motivállak titeket, na de persze utána igen, amikor megtaláljuk a megoldást.
Napi 1000 csomagot rendelést adnak fel
Egyik friss tanácsadáson az ügyfél már egy sikeres céget tud felmutatni, több milliárd forint forgalom, napi 1000 csomag, rendelés. Gratuláltam is neki, mert ez a hazai piacon e-kereskedelemben már szemmel látható piaci részesedés is. Amivel megkerestek, hogy úgy érzik többet kellene fordítani a márkaépítésre. Biztos ez kell neki? Tettem fel a kérdést magamban.
Miért is érezték ezt? A tanácsadás előtti felmérésből is kiderült, hogy a legnagyobb fájdalom pontjuk, hogy minden egyes vevőért fizetniük kell, óriási magas a PPC költségük (pl. Facebook hirdetés). A cég profitos, de jelenleg Zuckerberg és a Google zsebébe landol a pénzük egy része.
Végigvettük azokat a megoldásokat, amivel javíthatnak ezen, vagyis nemcsak vásárló számban tudnak még ennél is feljebb menni, de a marketing kiadásuk is csökkeni tud. Kereskedőcég, szóval akciók, kedvezmények náluk is vannak. Olyan stratégia alapjait fektettük le, amivel nem a saját zsebükből veszik ki a kedvezményt. Természetesen, ahogy mostanában mindenki, a Tiktok, reels, vagyis rövid videókkal kapcsolatban is érdeklődtek. Itt kérdés lehet, hogy saját belsős ember csinálja, vagy kiszervezés, mi szerepeljen a videóban, organikus videóstratégia vagy fizetett legyen….?
Egy fontos dolgot kiemelnék, képzeld több mint 70 futó hirdetésük van csupán Facebookon. Tehát most ennyi aktív hirdetésükkel találkozhat egy magyar felhasználó.
Több éve működő kvíz oldal – „Ha lenne programozónk, már milliomosok lennénk”
Szerencsére eljöttek hozzám tanácsért, ötletekért, és kidolgoztuk a továbblépésüket. Eljutottak egy szintre, ahol havi több százezer forint profitjuk volt Google hirdetésekből. De ezen kívül nem volt más az üzleti modellben. Továbbá egyre jobban félrecsúszott a célközönség, ami már nem piacképes. Először görcsösen ragaszkodtak, hogy nem akarnak dizájnt váltani, de sikerült rávennem őket. Ahogy sok vállalkozó, úgy ők is a biztonsági játékot szeretik, nincs bennük kockázatvállalási hajlandóság, hiába van vállalkozásuk. Például eddig nem foglalkoztak azzal, hogy a visszatérő látogatók játék kedvét maximalizálják.
Tudod, hol volt eddig emiatt a hiba náluk? Az, hogy a Google hirdetésre koncentráltak és nem a felhasználóra. Végignéztük felhasználó szempontból az oldalaikat, megnéztük a lehetőségeket, és olyan tervet csináltunk, amivel nem csak a látogatottságukat növelik meg, de a bevételeiket is 5-10 szeresére tudjuk növelni. És itt volt egy nagyon jó elszólásuk a megbeszélés közben: „Ha lenne programozónk, már milliomosok lennénk”
Ugye! Mindig tudjuk, mi az akadály, na erre is találtunk megoldást.
Legutóbbi ügyfelek ezekkel kerestek meg:
A fenti példák alapján láthatod, hogy sokrétű megkeresések, sokszínű vállalkozói réteg keres meg minket. Már 800 cégvezető, vállalkozás volt nálunk, így óriási tapasztalatunk is van az üzleti problémamegoldásokban.
- A recesszió miatt most jobban oda kell figyelniük a marketing kiadásaikra. Marketing tervet, koncepciót készítünk
- Új üzleti ötletüket szeretnék átbeszélni olyan emberrel, aki már sok ilyet látott. Szeretnék felmérni a lehetőségeket, kockázatokat, letisztázni a projektet.
- Szeretnék még inkább kihasználni a digitalizációt, és átbeszéljük a lehetőségeket, megvitatjuk, hogy az ő cégüknél mi a legjobb megoldás. Árazási, pozícionálási problémájuk van. Nem jön ki a matek, szeretnének profitot találni.
- Ötletért jönnek. Régóta olvassák a Minnert, és szeretnék, hogy átnézve a vállalkozásukat javaslatokat tennék akár több területre is.
- Saját konkrét üzleti kérdésekkel jönnek. (szeretem, mikor listába is szeditek)
Gyere hozzám konzultációra! És segítek abban, hogy a vállalkozásod működését minden oldalról megvizsgáljuk. Ahol probléma van, megoldást találunk, ahol lehetőség, azt megfogjuk! Több száz tanácsadói munka, rengeteg terület, üzleti modell áll mögöttem, ami arra vár, hogy nálad alkalmazzuk!
Kattints ide! És foglald le a helyed a konzultációra!
Nincs kivel megbeszélned a vállalkozásodat? Ezek járhatnak most a fejedben!
Munkatársakkal egyértelműen nem akarsz minden későbbi részletet, gondolatot megosztani a vállalkozásoddal kapcsolatban. Hazavinni se akarod mindig a munkát, a barátok nem mindenbe tudnak belelátni. Na de akkor kivel is beszéld meg? És biztosan eredményt hoz?
Egy tanácsadóval?
Lássuk, mi fogalmazódhat meg benned.
És mi van, ha jó az ötletem, gondolatom és ellopja, elmondja másnak…?
Ez a Minnernél így néz ki: Nálunk a megbeszélésen elhangzottak nagyobb biztonságban vannak, mintha egy papnak gyónnád meg. Ahogy a tanácsadásnál is írom, titoktartás van a konzultáción. Sőt, ha nagyon hasonló projekttel jön valaki, én el is utasítom. Millió ötlet, megoldás van a Minner tarsolyában, így nem a tiéd lesz az, ami felkerülne. Na meg a hitelesség megtartása miatt sem lenne értelme megosztani. Nem volt rá még példa, hogy egy konzultációról vett ötlet felkerüljön a Minner.hu-ra.
A tanácsadó nem ismeri a területemet, nem tud érdemben hozzászólni.
Ez a Minnernél így néz ki: 500+ konzultáció alatt megedzettetek (friss információ, már 652. tanácsadás zajlott le éppen), mondhatni már mindent láttam, nehéz lenne meglepni. Még ha nagyon niche piacon mozogsz is, komolyan veszem a felkészülési időt. A tanácsadói óra előtt beszélünk, kérek összefoglalót a cégről, projektről, tervekről, hogy felkészülhessek a területből.
Kedvenc példám, amikor egy csavarkereskedő keresett meg. Kidolgoztam neki egy megoldást, új üzleti modellt (egyeztettünk milyen irányokba szeretne elmozdulni). Amikor részletesen átbeszéltük, akkor csapott a fejéhez, hogy ezt pont csinálja egy konkurenciája. Én ekkor örültem, mert akkor a piac validálta az ötletemet, és wow, kitaláltam egy dolgot, ami már működik (rosszul seo-zták).
Ha mégis úgy alakul, akkor pedig szólok, hogy nem tudok segíteni. Én sem szeretem a felesleges köröket. Politikai párt alapításban nem tudok segíteni, de például acélgyár építését sem velem fogod elkezdeni. (Eddig egy esetben volt ilyen – hiszen legtöbbször tudjátok milyen dolgokkal érdemes megkeresnetek.)
Nem volt értelme felkeresni a tanácsadót, elvész a befektetett pénz?
Ez a Minnernél így néz ki: Biztos vagyok abban, hogy amikor megkeresel engem, akkor változtatni, fejlődni akarsz, vagy valami problémával szembesülsz. Igaz?
Mivel kétirányú a kommunikáció, ott vagy / vagytok velem szemben, ezért folyamatosan tudjuk úgy alakítani a konzultációt, hogy érdemi irányba tereljük, és rátaláljunk arra, hogy mi a következő lépés, lépések azzal kapcsolatban, amivel megkerestél.
A tanácsadó jókat mond, de nem tudom implementálni a cégemben. Rám akar erőltetni valamit, amit én annyira nem akarok.
Ez a Minnernél így néz ki: A konzultáció közben megkérdezlek, hogy az adott irány jó-e, mit gondolsz róla. Hiszen feleslegesen én sem akarom rossz irányba terelni a dolgot, főleg úgy, hogy azt meg sem akarod csinálni. De azt is tudnod kell, hogy pont azért keresel fel, mert fejlődni, változtatni akarsz. A legrosszabb az, amikor látom, hogy rájön a vállalkozó, cégvezető, projektvezető, hogy: „Ezzel melózni kell”.
Pedig ez egyértelmű, hiszen minden változás munkával jár. Akkor keress meg, ha tudod is vállalni, hogy teszel a vállalkozásod sikeréért!
Nincs még vállalkozásom, érdemes felkeresni?
Ez a Minnernél így néz ki: A 500+ üzleti konzultációból 106 teljesen kezdő vállalkozó volt. Még inkább igaz rátok, hogy nincs kivel megbeszélni a vállalkozás indítását, sőt annak létjogosultságát. Segítek mérlegelni akár több ötlet közül is, kiválasztani a jó irányt, és megtervezzük azt is, hogy milyen lépéseken kell keresztül menned ahhoz, hogy az ötletet sikerre tudd vinni.
A Minner személyes üzleti konzultáció
3 órás üzleti tanácsadás:
Ezt azoknak ajánlom, akik átfogobban szeretnék átbeszélni a vállalkozásukat, több területről is szó lenne. Itt jobban tudok foglalkozni azzal is, hogy üzleti szemléletben fejlesszelek a 2 órás személyes megbeszélés alatt (1 óra itt az ajánlatban fixen el van különítve felkészülésre – lásd alul). Az érintett problémákra, kérdéseidre több megoldáson is dolgozunk, hogy igazán körbe járjuk az üzleti lehetőségeidet, és megfelelő döntéseket tudj hozni.
Lesz min dolgozni a következő félévben, bizony annyi mindennel távozol, hogy legalább 6 hónap mire mindent beépítesz a cégbe.
Erről részletesebben:
Egyedülálló üzleti tanácsadáson vehetsz részt, ha engem, Mándó Milánt választasz.
Mit takar a tanácsadás? Mit kell tudni róla?
- Időtartam:
- 1 óra felkészülési idő, amikor csak a te cégeddel foglalkozik a Minner csapata (reálisan több időt töltünk vele, de csak az 1 óra van felszámolva). Itt megnézzük a konkurenciát, készülünk olyan témákkal is, amire nem kérdeztél rá, de tudjuk szükséges a te piacodon is.
- + 2 óra a személyes tanácsadás időtartama, amikor is átbeszéljük a kérdéseket, stratégiai lépéseket, és persze ötleteket. Tehát a fenti díjért cserébe kapsz a Minnerből fixen 3 órát, amikor a te cégeddel, a problémáddal foglalkozom.
- Felkészülés: Úgy fogunk már találkozni, hogy én felkészültem a témádban. Alámerültem a piacodnak, és természetesen a kérdéseidnek.
- Garancia: A cél, hogy segítsek a vállalkozásodban. Ha úgy látod ez nem történt meg, akkor kérd vissza a pénzt – természetesen én vissza is adom!
- Személyesen vagy online is lehetséges megtartani a konzultációt.
- Azt is mondhatjuk, hogy: Személyre szóló „cikket írok” neked a vállalkozásodról, amit csak te olvashatsz el. Benne javaslatokkal, piacismerettel, kreatív megoldásokkal, amelyek természetesen profitot is hoznak. Természetesen ezt a konzultáció formájában, élőben átbeszélve, de lesz írásos anyag is róla.
Minél előbb jelentkezel, annál előbb tudjuk elkezdeni a közös munkát!
A következő lépések:
- Foglald le a helyed
- Miután megtetted hívlak és időpontot egyeztetünk
A konzultáción elhangzott megbeszélés szigorúan bizalmas. Soha egyetlen egy információ sem szivárgott még ki onnan. Erre nagyon figyelünk: óvunk téged, az ötletedet, a piacodat, és a vállalkozásodat is.
A tanácsadás díja: 93 700 Ft + áfa – Többszörös megtérüléssel dolgozunk
Elmúlt években több mint 750 fő, cég, cégvezető volt nálunk tanácsadáson. Minden percben arra törekszünk, hogy az ittléted megtérüljön. Idén még tovább fejlesztettük a tanácsadás menetetét, hogy emeljük a hatékonyságát és természetesen a megtérülését.
Mivel a fenti összeg nem kevés, így természetesen bátran keress és egyeztessünk róla. +36703684026 számon elérsz, vagy a hello@minner.hu -ra írj e-mailt.
Üzleti modell tanácsadó vagyok, plusz marketinges.
Az alábbi dolgokban tudok segíteni:
- Üzleti modelled átalakítása, kitalálása – termékek, szolgáltatások meghatározása, kitalálása, ezek összekapcsolása. A cél, hogy még nagyobb bevételed és profitod legyen.
- Célcsoport meghatározása, kommunikációs terv
- Marketing terv, kommunikáció, online marketing ötletek, tippek, ezen belül főleg Facebook marketing és a céged marketingjét alapjaiban tudom megváltoztatni.
- Értek a webfejlesztéshez (PHP, WordPress,) és webes projektmenedzsmenthez, így tanácsot tudok adni, hogy online vállalkozás esetén merre indulj el, mikor, hogyan, mit fejlessz és természetesen, hogy ehhez kire van szükséged.
- Segítek a vállalkozásod elindításában, vagy újragondolásában.
Vélemények, visszajelzések a Minner tanácsadásról:
Foglald le a helyed! Kattints ide!
Más dolog érdekel?
A videós képzést pont azért hoztuk létre, hogy ne kelljen utaznod egy üzleti tanfolyamra, hanem otthonról, kényelmesen szerezz tudást. Sőt olyan videó anyagokat találsz, amelyeknél a megszerzett tudást azonnal használni tudod, annyira gyakorlatiasak a videók. Néhány kapcsolódó üzleti kurzus: