Kell-e neked üzleti tanácsadás? Be kell-e vonnod szakértőt? Mit érsz el vele?

Gondolnád, hogy egy randi oldalnak az a jó, ha a felhasználói később találnak párt? De akkor, hogy csinálja, hogy azt kommunikálja, hogy megtalálod a párod? Erről is lesz szó! De először: most hol állsz a vállalkozásoddal? Van működő céged? Vagy még vállalkozás indítás előtt állsz? Szerencse, hogy látod ezt cikket! Az alábbiak valamelyike igaz rád? Van egy új ötleted, de még mindig nem indítottad el a vállalkozásodat? Nincs meg az első vevőd? Úgy érzed, túl sok az információ, nehéz megtalálnod a fókuszt? Van már vállalkozásod, de jönnek az új ötletek és nem tudod, hogy állj neki? Vagy ismeretlen vizekre eveztél? Na nézzünk ezzel kapcsolatban néhány sztorit, tanácsadói konzultációimból példákat!

Természetesen az egész konzultációt nem írom le, csak egy-két részletet, de az is már elég lesz ahhoz, hogy lásd, mikor is van szükség egy tanácsadóra, vagyis rám.

Speciális webshop indítók – Van egy (kis) gond!

Néha nagy mellénnyel jöttök, ami egyébként nem baj! Hiszen, ha az ember benne van a saját ötletében, nehezen tudja kívülről reálisan nézni. Elvileg a saját projektet már kívülről fújjátok, aztán mindig kiderül, hogy sok dolgot nem vettetek számításba, figyelembe. De ez így van rendjén, pont ezért kerestek meg, amikor benne vagyunk egy projektben, nehéz mindent átrágni, valahogy meggátol minket, hogy a vállalkozásunkba beleszerelmesedünk. És a nagy mellényt nem is érezzük ilyenkor magunkon, vagy azt, hogy rossz irányban tapogatózunk.

Ez történt a mostani példában is azokkal, akik megkerestek egy speciális webshoppal. Csak vázlatosan írom le az ötletüket, bár nagyon védeni nem kell az ötletet, mert közben elvetettük azt, amivel jöttek, mást találtunk ki, más formában vágnak bele.

Egy olyan webshop ötlettel jött hozzám két informatikus, hogy ők leszerződnek webshopokkal, árulják az ő termékeiket, az ő webshopjukban fizetnek a vevők, de a partner webshop szállítja ki. Ők tehát eladnak jutalékért, a profit egy részéért, a pénz hozzájuk jön be, utána elszámolás. Jól is hangzik! Csak nem gondolták át a logisztikát. Pont ezzel ölik meg, hogy magas kosárérték legyen, mi van ha több webshop termékét vette meg a vevő, hogy szállítják ki…? És még sorolhatnám, mennyi mindenre nem gondoltak. Na de ez jó! Rájöttünk egy problémára, amit meg kell oldani, ha lehet. Csak egy baj volt még. Nem is számoltak azzal, hogy ez egy webshop, és bizony van marketing költsége, egy ilyen marketplace-szerűnek főleg. Nem is foglalkoztak még webshoppal, tehát nem volt nekik, nem ismerik egy webshop tulajdonos tényleges problémáját, napi rutinját, és úgy összességében a webshop piacot. Ez se lenne baj, de akkor nem ilyen horderejűbe kell belevágni. Hiszen még meg kell ismerniük. Sőt a webshop fejlesztésről nem is beszélve, vagy a végén a profit…, a matek, mi marad. És így végigbeszéltünk mindent, majd ezek alapján és hozzátéve a piac ismeretét, 2 olyan megoldást is találtunk, ami az eredeti céljukhoz illik, és a meglévő ismereteikkel könnyen elindítható. Kidolgoztuk a lépéseket, megérte eljönniük. Egyébként nem szeretek senkit lebeszélni, utálom, mert ezzel nem motivállak titeket, na de persze utána igen, amikor megtaláljuk a megoldást.

Randi oldal, társkereső biznisz

Na ez érdekes! Aki randi oldallal jön hozzám, mindig kiderül, hogy jelenleg piac ismeret nincsen, a piacra lépési terve nagyon hézagos. Pedig egy jó randi oldalt üzemeltetni nehéz. Ott például az algoritmuson áll vagy bukik a dolog. Ezt eddig senki nem ismerte. Ez nem csak a weblapot jelenti, hanem, hogy kinek mit (milyen partnert) ajánlj, mennyiszer, hogy éri el hogy, találjon is párt meg nem is. Tudod abból él egy randi oldal, hogy a felhasználók fizetnek! Na most ha gyorsan talál partnert, sokat nem fizetett. Bizony ez egy érdekes piac!

És akkor a marketing. Kedvencem, amikor mondjátok, lesz social marketing, meg sokan megosztják, meg… Aztán a piacra lépés, természetesen, amit soha nem terveztek meg úgy igazán! Hype kell, de úgy igazán! És tudod! Minél előbb piacra lépni, nem megvárni, míg elkészül minden. Erről már annyiszor írtam a Minneren, de szerencsére sokatok már így jön, felkészülve, hogy mivel tudja lebutítani, lecsupaszítani a vállalkozását. 

Több éve működő kvíz oldal – “Ha lenne programozónk, már milliomosok lennénk”

Szerencsére eljöttek hozzám tanácsért, ötletekért, és kidolgoztuk a továbblépésüket. Eljutottak egy szintre, ahol havi több százezer forint profitjuk volt Google hirdetésekből. De ezen kívül nem volt más az üzleti modellben. Továbbá egyre jobban félrecsúszott a célközönség, ami már nem piacképes. Először görcsösen ragaszkodtak, hogy nem akarnak dizájnt váltani, de sikerült rávennem őket. Ahogy sok vállalkozó, úgy ők is a biztonsági játékot szeretik, nincs bennük kockázatvállalási hajlandóság, hiába van vállalkozásuk. Például eddig nem foglalkoztak azzal, hogy a visszatérő látogatók játék kedvét maximalizálják. Tudod, hol volt eddig emiatt a hiba náluk? Az, hogy a Google hirdetésre koncentráltak és nem a felhasználóra. Végignéztük felhasználó szempontból az oldalaikat, megnéztük a lehetőségeket, és olyan tervet csináltunk, amivel nem csak a látogatottságukat növelik meg, de a bevételeiket is 5-10 szeresére tudjuk növelni. És itt volt egy nagyon jó elszólásuk a megbeszélés közben:  “Ha lenne programozónk, már milliomosok lennénk”
Ugye! Mindig tudjuk, mi az akadály, na erre is találtunk megoldást.

Gyere hozzám konzultációra! És segítek abban, hogy a vállalkozásod működését minden oldalról megvizsgáljuk. Ahol probléma van, megoldást találunk, ahol lehetőség, azt megfogjuk! Több száz tanácsadói munka, rengeteg terület, üzleti modell áll mögöttem, ami arra vár, hogy nálad alkalmazzuk!

Kattints ide! És foglald le a helyed a konzultációra!

Nincs kivel megbeszélned a vállalkozásodat? Ezek járhatnak most a fejedben!

Munkatársakkal egyértelműen nem akarsz minden későbbi részletet, gondolatot megosztani a vállalkozásoddal kapcsolatban. Hazavinni se akarod mindig a munkát, a barátok nem mindenbe tudnak belelátni. Na de akkor kivel is beszéld meg? És biztosan eredményt hoz? 

Egy tanácsadóval?
Lássuk, mi fogalmazódhat meg benned. 

És mi van, ha jó az ötletem, gondolatom és ellopja, elmondja másnak…? 
Ez a Minnernél így néz ki: nálunk a megbeszélésen elhangzottak nagyobb biztonságban vannak, mintha egy papnak meggyónnád. Ahogy a tanácsadásnál is írom, titoktartás van a konzultáción. Sőt, ha nagyon hasonló projekttel jön valaki, én el is utasítom. Millió ötlet, megoldás van a Minner tarsolyában, így nem a tiéd lesz az, ami felkerülne. Na meg a hitelesség megtartása miatt sem lenne értelme megosztani. Nem volt rá még példa, hogy az felkerüljön a Minner.hu -ra.  

Ha tanácsadóhoz megyek azt jelenti rossz vállalkozó vagyok?
Ez a Minnernél így néz ki: egyikünk se Don Quijote. Ahogy a Minner tartalmak is már valójában segítenek neked kívülről, csak nem olyan konkrétan, mint egy tanácsadás, úgy egy személyes, rád szabott konzultációra is szükséged lehet. Azt tudjuk, hogy az információ hatalom. Nos ezt meg kell szereznünk, sőt több szemszögből is megvizsgálni. 
Ahogyan te, úgy én is igénybe veszek külső segítséget, tanácsadók munkáját. Ezért tudok haladni! Haladj te is!  

A tanácsadó nem ismeri a területemet, nem tud érdemben hozzászólni. 
Ez a Minnernél így néz ki: 366 konzultáció alatt beedzettetek, mondhatni már mindent láttam, nehéz lenne meglepni. De még akkor is, van az úgynevezett felkészülési idő. A tanácsadói óra előtt beszélünk, kérek összefoglalót a cégről, projektről, tervekről, hogy én is felkészülhessek a területből. Kedvenc példám, amikor egy csavarkereskedő keresett meg. Kidolgoztam neki egy megoldást, új üzleti modellt (egyeztettünk milyen irányokba szeretne elmozdulni). Amikor részletesen átbeszéltük, akkor csapott a fejéhez, hogy ezt pont csinálja egy konkurenciája. Én ekkor örültem, mert akkor a piac validálta az ötletemet, és wow, kitaláltam egy dolgot, ami már működik (rosszul seo-zták) És még egy valami. Én szólok, hogy nem tudok segíteni. Én se szeretem a felesleges köröket. Eddig 1 esetben volt ilyen. Hiszen alapból tudjátok milyen dolgokkal kereshettek meg. Politikai párt alapításban nem tudok segíteni, de például egy acélgyár építését sem velem fogod elkezdeni.  

Nem volt értelme felkeresni a tanácsadót, elvész a befektetett pénz?
Ez a Minnernél így néz ki: egy biztos, amikor megkeresel engem, akkor változtatni, fejlődni akarsz, vagy valami problémával szembesülsz. Igaz? 
Mivel kétirányú a kommunikáció, ott vagy / vagytok velem szemben, ezért folyamatosan tudjuk úgy alakítani a konzultációt, hogy érdemi irányba tereljük, és rátaláljunk arra, hogy mi a következő lépés, lépések azzal kapcsolatban, amivel megkerestél.  

Egy sémát akar rám húzni a tanácsadó, mindenkinek ugyanazt a receptet adja el? 
Ez a Minnernél így néz ki: a Minner cikkekben is láthattad, hogy ezernyi megoldás, irány, üzleti információ van a Minner tarsolyában, és az üzleti konzultáció nyomása alatt ez bizony még jobban előtör. Minden projekt, vállalkozás más, így nehéz lenne ugyanazt mindenkire ráhúzni. És mivel szerteágazó dologgal kerestek meg nap mint nap, ez nem is lesz így. 
Az is lehet, hogy elutasítalak, hogy például ez ne is fordulhasson elő. Például most a Gardróbom-hoz hasonló projekt keresett meg, amit vissza kellett utasítanom, mert két ugyanolyan szereplőnek etikátlan lenne segíteni, főleg ilyen részterületen működők esetében.   

A tanácsadó jókat mond, de nem tudom implementálni a cégemben. Rám erőltetni valamit, amit én annyira nem akarok. 
Ez a Minnernél így néz ki: közben megkérdezlek, hogy ez az irány jó-e, mit gondolsz róla. Hiszen feleslegesen én sem akarom rossz irányba terelni a dolgot, főleg úgy, hogy azt meg sem akarod csinálni. De azt is tudnod kell, hogy pont azért keresel fel, mert fejlődni, változtatni akarsz. 
A legrosszabb az, amikor látom, hogy rájön a vállalkozó, cégvezető, projektvezető, hogy: “Ezzel melózni kell”
Pedig ez egyértelmű, hiszen minden változás munkával jár. Akkor keress meg, ha tudod is vállalni, hogy teszel a vállalkozásod sikeréért.  

Nincs még vállalkozásom, érdemes felkeresni? 
Ez a Minnernél így néz ki: A 366 üzleti konzultációból 93 teljesen kezdő vállalkozó volt. Még inkább igaz rátok, hogy nincs kivel megbeszélni a vállalkozás indítását, sőt annak létjogosultságát. Segítek mérlegelni akár több ötlet közül is, kiválasztani a jó irányt, és megtervezzük azt is, hogy milyen lépéseken kell keresztül menned ahhoz, hogy az ötletet sikerre tudd vinni. Ülj le velem a következő 1 hónapon belül!

1,5 órás személyes üzleti konzultáció

Először is az ára, mert úgyis az érdekel téged. 39 000 Ft-ba kerül, ami nem óradíj, hanem alkalom, tehet ennyit kell összesen fizetned, és 1,5 órás konzultációra kell számítanod.

Üzleti modell tanácsadó vagyok, plusz marketinges.

Az alábbi dolgokban tudok segíteni: 

  • Üzleti modelled átalakítása, kitalálása – termékek, szolgáltatások meghatározása, kitalálása, ezek összekapcsolása. A cél, hogy még nagyobb bevételed és profitod legyen.
  • Célcsoport meghatározása, kommunikációs terv
  • Marketing terv, kommunikáció, online marketing ötletek, tippek, ezen belül főleg Facebook marketing és a céged marketingjét alapjaiban tudom megváltoztatni.
  • Értek a webfejlesztéshez (PHP, WordPress,) és webes projektmenedzsmenthez, így tanácsot tudok adni, hogy online vállalkozás esetén merre indulj el, mikor, hogyan, mit fejlessz és természetesen, hogy ehhez kire van szükséged.
  • Segítek a vállalkozásod elindításában, vagy újragondolásában.

Vélemények, visszajelzések a Minner tanácsadásról:

Foglald le a helyed! Kattints ide!

Más dolog érdekel?

A videós képzést pont azért hoztuk létre, hogy ne kelljen utaznod egy üzleti tanfolyamra, hanem otthonról, kényelmesen szerezz tudást. Sőt olyan videó anyagokat találsz, amelyeknél a megszerzett tudást azonnal használni tudod, annyira gyakorlatiasak a videók. Néhány kapcsolódó üzleti kurzus:

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később