Khaby Lame TikTok sikere. Mi is megy a TikTokon?

Biztosan te is észrevetted, hogy a TikTok még a Foci EB szponzorai között is feltűnt, sőt főszponzor. Közben itthon is óriási felhasználóbázist ér el, és a felhasználók átlagosan tovább használják egy nap, mint például a Facebookot. Sőt megtalálod rajta az igazán fizetőképes 25-35 év közöttieket is szép számban. Erről is fogunk szót ejteni, illetve arról is, hogy mit kell tudni a TikTok egyik szerethető, és eszméletlen sikeres karakteréről Khaby Lame-ról.

Khaby Lame és a rapid sebességű Tik Tok siker

Több követője van, mint a TikTok platform saját csatornájának. utóbbi 54 millióval rendelkezik, míg Khaby már 76 millióval. Sőt Instagramon már több a követője, mint Mark Zuckerbergnek. Ahogy írtam is a bevezető videóban, ennek egyik oka, mert olyan szerethető karakter, Zuckerberg pedig…

A szenegáli származású Olaszországban élő Khaby a koronavírus miatt elveszítette gyári állását, hazaköltözött. Majd tavaly márciustól fogva elkezdett TikTok videókat gyártani. Az ún. reakció videókat választotta. Kiindulási pontja mindig egy bonyolultnak látszó műveletnek az értelmetlen megoldása, majd ennek a józan paraszti ésszel elkészített változata. 1 év alatt érte el a több mint 75 millió követőt.

Például ez a videója. Egyszerűen imádom, nagy forma!

@khaby.lame

Why?!😭😭##LearnWithTikTok ##LearnFromKhabi ##ImparaConTikTok

♬ suono originale – Khabane lame

Vagy ez a pizzás! Ezt nézd meg!

@khaby.lame

##🇮🇹Perfavore non fare questo con la Pizza😭😭 ##🇺🇸Please don’t do that with Pizza 😭😭 ##LearnFromKhabi ##LearnWithTikTok ##ImparaConTikTok ##pizza

♬ suono originale – Khabane lame

Sikere annak is betudható, hogy szöveg, felirat, beszéd sem kell a videói megértéséhez, így szerte a világban értelmezni és követni tudják. Mint egy Mr. Bean típusú filmet, videót, ahol csak a cselekményt látod (erről lesz is lejjebb még szó). Mimikája már-már mém lett, és főleg a kézmozdulata, amit egyértelműen sokan küldözgetnek már egymásnak. Lásd alábbi képen:

Fotó: Khaby Lame Twitter

Ami a sikeréhez kellett még, az a józan paraszti ész, továbbá az, hogy hétköznapi dolgokat dolgoz fel. Könnyen beleillik a napi rutinunkba, helyzetek, szituációk. Utóbbiakról lesz szó még lejjebb, mert ez a TikTok igazi esszenciája. A másik pedig, hogy kitartóan, de nem fárasztóan, nem ellaposodva csinálja ezt. A célja, hogy megnevettessen minket. Sikerül!

Egyébként sejtheted, hogy már sokan azért is készítenek olyan videót, hogy hátha Khaby Lame felkapja az ő videójukat.

Miben más a TikTok, mint a Facebook, Instagram, Youtube

Nincs ma még egy olyan közösség média platform, ahol ilyen gyorsan sikereket lehet elérni, és több tízezres, akár milliós követőbázist elérni, mint a TikTok. Sőt ha nem az organikus (ingyenes) verziót választod, akkor hirdetőként is még olcsó megjelenéssel számolhatsz. De figyelem, utóbbi nem biztos, hogy azonnali sikert hoz, tesztelni kell, ahogy a marketingben mindent (ügyfeleinknek, Minner vállalkozóknak vegyes eredményeink voltak).

Márkaként hamar kivetnek a platformról, észre se fognak venni, ha erőlteted a promót. Picit át kell állítani az agyunkat.

Facebookon ha másolsz és kiderül, akkor elkapnak, lejáratnak, nem nézik jó szemmel a felhasználók. A TikTok maga a másolásra épül, vagyis az, hogy felülj egy trendre, te is csináld meg, picit talán tegyél hozzá.

Reagálni valakinek a posztjára, gondolatára? Ez sok helyen nem szokás, bár igaz Youtube-on mostanában sok reakció videó. A TikTok-on rövid videó műfajnak köszönhetően könnyen és gyorsan lehet ilyen videót csinálni, sőt sok esetben elég csak bambulni, vagy nevetni.

Instagramra az élményeidet töltöd fel, vagy azt is mondhatjuk, a jobbik feledet mutatod. Ha nagy tömegben nézzük a felhasználókat, és keressük az Instagram platformon a kitörés lehetőségét, akkor kijelenthetjük, ami egyben nyers is lesz:

Ha nincs élménydús életed, nincs több tízezres Instagram profilod.

Persze megvan az Instának is a funkciója, de nehéz mindenkinek sikert elérnie.

Persze a TikTok sem másabb, de lényegesen nagyobb a lehetőség a kitörésre, mert a tartalmak elkészítéséhez nem kell komolyabb felszerelés, helyszín, sőt gondolkodni a témán. Elég először annyi, hogy másolsz, felülsz trend videókra. Aztán a következő lépcső, amikor egy picit hozzáteszel, csak egy nagyon kicsit. Vagy kitalálsz egy konkrét stílust.

Ami érdekesség az egészben, a zene. Erős a gyanúm, hogy a TikTok sikere is betudható ennek. Sokszor már a rádiók is előszeretettel játszák a TikTok-on népszerű zenéket, mert az emberek felfigyelnek rá, igénylik, sőt én is elmosolyodok, amikor meghallok egy “TT zenét.” Ami itt egyébként még határeset, hogy márkaként ezeket a zenéket marketing céllal használod fel, még nem történt szerzői jogi vita ebből, de az is lehet, hogy ez hamarosan előkerül, hiszen egy promóciód alá zene kerül, amiért nem fizettél jogdíjat.

Élethelyzetek, szituációk, hétköznapi dolgok – Mr. Bean módszer

A TikTok egyik sikere abban kereshető, hogy a videók 80-90%-a olyan mindennapi élethelyzetekről készül, amivel könnyű azonosulni, van aha élmény, beleillik a fogyasztók rutinjába. És itt jön az, hogy bizony hat az érzelmekre.

Na, de mi is ez a Mr. Bean módszer?

Ez még 5-7 évvel ezelőtt volt, amikor egy ismeretterjesztő csatornán interjút adott Rowan Atkinson, azaz Mr Bean. Sok érdekességet mondott, de a legfontosabb információ akkor jött, amikor megkérdezte a riporter, amit természetesen mi is feltennénk: 

Hogyan találja ki ezt a sok poént?

Atkinson válasza:
,,Nem azon törjük a fejünket, hogy akkor most mi legyen a poén, hanem fogunk egy szituációt, helyzetet és azt mondjuk, na ebből milyen poénosat lehet kihozni. Így nem görcsölünk rá.” Hozott egy példát, hogy amikor az alábbi fodrászos részt csináltak, nem azon görcsöltek, hogy akkor most milyen poénok legyenek, hanem kitaláltak egy szituációt, sztorit és azon brainstormingoltak mi lenne vicces ebben. Ahogy ő fogalmazott, ilyenkor nagyon sok szituáció adja magát.

Utóbbi témáról itt olvashatsz bővebben: Tanultam valamit Mr. Beantől, amit az üzleti életben kamatoztathatok, de nem a humort, hanem…

TikTok siker az egyik Minner vállalkozónál

A Gardróbom startup idén indult és már több mint 40 000 felhasználójuk van a gardróbvásár piacterüknél. A TikTok volt mindennek a kiindulási pontja, sőt a marketingjük fő zászlóshajója is még mindig ez. Két tartalomban is feldolgoztam a sztorijukat:

És van még egy! A Forever Hands-es! TikTok influencerrel működtek együtt, lásd ebben a Minner Instant posztban: Néha érdemes a TikTok-ra is figyelni

Forrás: New York Times, Noizz, TikTok, Khaby Lame

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek