Khaby Lame TikTok sikere. Mi is megy a TikTokon?

Dátum

Megosztás

Biztosan te is észrevetted, hogy a TikTok még a Foci EB szponzorai között is feltűnt, sőt főszponzor. Közben itthon is óriási felhasználóbázist ér el, és a felhasználók átlagosan tovább használják egy nap, mint például a Facebookot. Sőt megtalálod rajta az igazán fizetőképes 25-35 év közöttieket is szép számban. Erről is fogunk szót ejteni, illetve arról is, hogy mit kell tudni a TikTok egyik szerethető, és eszméletlen sikeres karakteréről Khaby Lame-ról.

Khaby Lame és a rapid sebességű Tik Tok siker

Több követője van, mint a TikTok platform saját csatornájának. utóbbi 54 millióval rendelkezik, míg Khaby már 76 millióval. Sőt Instagramon már több a követője, mint Mark Zuckerbergnek. Ahogy írtam is a bevezető videóban, ennek egyik oka, mert olyan szerethető karakter, Zuckerberg pedig…

A szenegáli származású Olaszországban élő Khaby a koronavírus miatt elveszítette gyári állását, hazaköltözött. Majd tavaly márciustól fogva elkezdett TikTok videókat gyártani. Az ún. reakció videókat választotta. Kiindulási pontja mindig egy bonyolultnak látszó műveletnek az értelmetlen megoldása, majd ennek a józan paraszti ésszel elkészített változata. 1 év alatt érte el a több mint 75 millió követőt.

Például ez a videója. Egyszerűen imádom, nagy forma!

@khaby.lame

Why?!😭😭##LearnWithTikTok ##LearnFromKhabi ##ImparaConTikTok

♬ suono originale – Khabane lame

Vagy ez a pizzás! Ezt nézd meg!

@khaby.lame

##🇮🇹Perfavore non fare questo con la Pizza😭😭 ##🇺🇸Please don’t do that with Pizza 😭😭 ##LearnFromKhabi ##LearnWithTikTok ##ImparaConTikTok ##pizza

♬ suono originale – Khabane lame

Sikere annak is betudható, hogy szöveg, felirat, beszéd sem kell a videói megértéséhez, így szerte a világban értelmezni és követni tudják. Mint egy Mr. Bean típusú filmet, videót, ahol csak a cselekményt látod (erről lesz is lejjebb még szó). Mimikája már-már mém lett, és főleg a kézmozdulata, amit egyértelműen sokan küldözgetnek már egymásnak. Lásd alábbi képen:

Fotó: Khaby Lame Twitter

Ami a sikeréhez kellett még, az a józan paraszti ész, továbbá az, hogy hétköznapi dolgokat dolgoz fel. Könnyen beleillik a napi rutinunkba, helyzetek, szituációk. Utóbbiakról lesz szó még lejjebb, mert ez a TikTok igazi esszenciája. A másik pedig, hogy kitartóan, de nem fárasztóan, nem ellaposodva csinálja ezt. A célja, hogy megnevettessen minket. Sikerül!

Egyébként sejtheted, hogy már sokan azért is készítenek olyan videót, hogy hátha Khaby Lame felkapja az ő videójukat.

Miben más a TikTok, mint a Facebook, Instagram, Youtube

Nincs ma még egy olyan közösség média platform, ahol ilyen gyorsan sikereket lehet elérni, és több tízezres, akár milliós követőbázist elérni, mint a TikTok. Sőt ha nem az organikus (ingyenes) verziót választod, akkor hirdetőként is még olcsó megjelenéssel számolhatsz. De figyelem, utóbbi nem biztos, hogy azonnali sikert hoz, tesztelni kell, ahogy a marketingben mindent (ügyfeleinknek, Minner vállalkozóknak vegyes eredményeink voltak).

Márkaként hamar kivetnek a platformról, észre se fognak venni, ha erőlteted a promót. Picit át kell állítani az agyunkat.

Facebookon ha másolsz és kiderül, akkor elkapnak, lejáratnak, nem nézik jó szemmel a felhasználók. A TikTok maga a másolásra épül, vagyis az, hogy felülj egy trendre, te is csináld meg, picit talán tegyél hozzá.

Reagálni valakinek a posztjára, gondolatára? Ez sok helyen nem szokás, bár igaz Youtube-on mostanában sok reakció videó. A TikTok-on rövid videó műfajnak köszönhetően könnyen és gyorsan lehet ilyen videót csinálni, sőt sok esetben elég csak bambulni, vagy nevetni.

Instagramra az élményeidet töltöd fel, vagy azt is mondhatjuk, a jobbik feledet mutatod. Ha nagy tömegben nézzük a felhasználókat, és keressük az Instagram platformon a kitörés lehetőségét, akkor kijelenthetjük, ami egyben nyers is lesz:

Ha nincs élménydús életed, nincs több tízezres Instagram profilod.

Persze megvan az Instának is a funkciója, de nehéz mindenkinek sikert elérnie.

Persze a TikTok sem másabb, de lényegesen nagyobb a lehetőség a kitörésre, mert a tartalmak elkészítéséhez nem kell komolyabb felszerelés, helyszín, sőt gondolkodni a témán. Elég először annyi, hogy másolsz, felülsz trend videókra. Aztán a következő lépcső, amikor egy picit hozzáteszel, csak egy nagyon kicsit. Vagy kitalálsz egy konkrét stílust.

Ami érdekesség az egészben, a zene. Erős a gyanúm, hogy a TikTok sikere is betudható ennek. Sokszor már a rádiók is előszeretettel játszák a TikTok-on népszerű zenéket, mert az emberek felfigyelnek rá, igénylik, sőt én is elmosolyodok, amikor meghallok egy „TT zenét.” Ami itt egyébként még határeset, hogy márkaként ezeket a zenéket marketing céllal használod fel, még nem történt szerzői jogi vita ebből, de az is lehet, hogy ez hamarosan előkerül, hiszen egy promóciód alá zene kerül, amiért nem fizettél jogdíjat.

Élethelyzetek, szituációk, hétköznapi dolgok – Mr. Bean módszer

A TikTok egyik sikere abban kereshető, hogy a videók 80-90%-a olyan mindennapi élethelyzetekről készül, amivel könnyű azonosulni, van aha élmény, beleillik a fogyasztók rutinjába. És itt jön az, hogy bizony hat az érzelmekre.

Na, de mi is ez a Mr. Bean módszer?

Ez még 5-7 évvel ezelőtt volt, amikor egy ismeretterjesztő csatornán interjút adott Rowan Atkinson, azaz Mr Bean. Sok érdekességet mondott, de a legfontosabb információ akkor jött, amikor megkérdezte a riporter, amit természetesen mi is feltennénk: 

Hogyan találja ki ezt a sok poént?

Atkinson válasza:
,,Nem azon törjük a fejünket, hogy akkor most mi legyen a poén, hanem fogunk egy szituációt, helyzetet és azt mondjuk, na ebből milyen poénosat lehet kihozni. Így nem görcsölünk rá.” Hozott egy példát, hogy amikor az alábbi fodrászos részt csináltak, nem azon görcsöltek, hogy akkor most milyen poénok legyenek, hanem kitaláltak egy szituációt, sztorit és azon brainstormingoltak mi lenne vicces ebben. Ahogy ő fogalmazott, ilyenkor nagyon sok szituáció adja magát.

Utóbbi témáról itt olvashatsz bővebben: Tanultam valamit Mr. Beantől, amit az üzleti életben kamatoztathatok, de nem a humort, hanem…

TikTok siker az egyik Minner vállalkozónál

A Gardróbom startup idén indult és már több mint 40 000 felhasználójuk van a gardróbvásár piacterüknél. A TikTok volt mindennek a kiindulási pontja, sőt a marketingjük fő zászlóshajója is még mindig ez. Két tartalomban is feldolgoztam a sztorijukat:

És van még egy! A Forever Hands-es! TikTok influencerrel működtek együtt, lásd ebben a Minner Instant posztban: Néha érdemes a TikTok-ra is figyelni

Forrás: New York Times, Noizz, TikTok, Khaby Lame

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!