vasárnap, január 17, 2021

Ki kell írni a termék árát a weboldalra? Szolgáltatásnál is?

Örök kérdés az ár feltüntetése a honlapon. Kint legyen-e az ár a weboldalon? Lássák a vásárlók? Aztán jönnek a kifogások, hogy: de látja a konkurencia, az árérzékeny vevő egyből sarkon fordul, vagy mi egyedi terméket, szolgáltatást árulunk… és hasonló dolgok, érvek amellett, hogy miért is nincsen a weboldalon ár. És most jön majd a döbbenet, hogy ezt el kell felejtenünk. A cikk erről fog szólni.

Röviden: Írd ki a terméked, szolgáltatásod árát a weboldaladon! A bizalmát ezzel nyered el!

Mit mondanak az emberek erről?

3900 fős üzleti csoportunkban kitettem a kérdést. Nyáron, nagy melegben, vasárnap írtam ki a kérdést, és 24 óra alatt lett is 158 komment. Ami jelzi, foglalkozni kell a témával.

10-es skálán lehetett szavazni, 10-volt az, hogy ZAVAR, ha nincs kiírva az oldalon az ár. Nos az átlag valahol 15 körül volt. Igen jól olvasod, ennek fő oka, sokan írtak 11-100 között számot, mutatva, hogy bizony bármiről is legyen szó, még egyedi termékről is, őket bizony zavarja, sőt sokan írták, hogy azonnal mennek másik oldalra, ahol megkapják ezt az információt, vagy legalább tól-ig értéket.

A vásárló tudni akarja. Az egyik legfontosabb információ az ÁR

Egyszerűen a pénztárcád ellen mész, ha nem teszed ki az árat. És jöhet persze a kifogás: hogy az ár elrettenti a vásárlót, vagy az, hogy árajánlat kell, mert egyedi a termék (az ár), vagy az árajánlatkor tudod megmagyarázni, hogy miért is éppen annyi. Ha ezek a kifogások mind nálad felmerülnek, akkor nagy gond van a weboldaladon. Egyszerűen rosszul kommunikálsz, ha az ár miatt nem döntenek melletted. A vevő addig fogja keresni az árat, amíg meg nem találja, és nálad telefonálni kell, vagy emailben kérni árajánlatot?

Te jó ég mennyi vásárlótól esel el!

Miután látta az árat, akkor fog foglalkozni veled, sőt ebben te magad segíthetsz neki, hiszen te döntöd el, hogy jut el az árig a vevő. De ne az árajánlatkérés legyen az!

  • “De a konkurencia látja!” – És? Miért, szerinted nem tudja? Ajánlatkérés, aztán kideríti! Ne hülyéskedj!
  • “Nem tudom kiírni az árat, mert egyedi termékem van” – Dehogynem! Bevett szokás, hogy korábbi munkákat kitesznek, hogy legalább valami fogalma legyen az illetőnek mennyivel kell kalkulálnia. Vagy a másik megoldás a tól-ig ár alkalmazása, ami szintén segíti az embereket.
  • “Első látásra elrettenti az ár a vevőt, nálunk igen árérzékenyek” – Ezt minden piacon mondhatnánk, minden területen vannak árérzékeny vevők.

    Még egy csokinál is!

    Itt a feladatod, hogy kommunikáld az árat, kommunikáld az értékedet, az értékajánlatodat.

  • A világ legnagyobb piackutató cége a Nielsen is úgy látja, hogy minden esetben ki kell írnunk árat a weboldalunkra, máskülönben piacot vesztünk minden egyes nap, amikor nincs kint ár. Kutatásaikból kiderül, hogy az árak kiírásával szerzed meg elsőként az emberek bizalmát. 
  • Az emberek jó része úgy gondolja, hogy drága a terméked, ha nem írsz ki árat. Gondolj bele, ha olcsó, ugye egyértelműen kiírod, és ő ezért is sejtheti ezt.
  • Tudni akarják az emberek az árat! Ahogy már olvashattad az információt meg akarják valakitől szerezni. Na és képzeld el azt is, hogy sokan még csak érdeklődő fázisban vannak az oldaladon. Lehet, hogy később vásárolnak. Sőt látják nálad, hogy ennyi, meggyőző az oldalad, a terméked, a szolgáltatásod és bizony gyűjtenek, vagy pont amire szükségük lesz, már tudják, hozzád forduljanak. Főleg olyan piacon, ahol félnek kiírni az árat ott bizony ez előfordul.
  • Időt takarítsz meg magadnak. Persze jó dolog, hogy email címet szerzel, ha ajánlatot kér, de nem a 90-es években vagyunk, vagy 2000-ben! Nem kell árajánlatot írni, az embereket szűröd az árral, sőt ahogy itt látod, ezzel nyered el a bizalmukat (ezzel is).
  • Mennyit számít, ha kint van az ár? Erre jó példa a HubSpot esettanulmánya. Több cégnél is végeztek ilyen kutatást, amit az alábbi ábrán látsz és mindegyiknél az volt megfigyelhető, hogy nem csak a megkeresések száma nőtt, hanem a konverziós ráta is emelkedett. Az alábbi ábrán azt látod, hogy bevezették az árak kiírását a weboldalon egy fordítóirodának, sőt még a menübe is betették. Több mint 30%-kal nőtt az érdeklődők és a vásárlók száma.

Mit csinálj most? Ha van kint árad, ha nem:

Nézd át többször is a weboldaladat, hogy megfelelően tudod-e kommunikálni a munkádat, megértik-e mit csinálsz, miben jobb, több a te terméked, munkád, szolgáltatásod. És hogyan tudod még jobban leírni az árat, megmagyarázni. Ezekben segíthet az, hogy: sokan azért nem írnak ki árat, mert úgy érzik, élőben, telefonon sokkal jobban el tudják mondani, mit is csinálnak és akkor az ár nem lesz elrettentő.
Na! Ezt kell lemodellezned! És addig csűrni-csavarni, addig gondolkodni, hogy miként tudod ezt adaptálni a weboldaladra, beilleszteni oda, ameddig nem sikerül.

És természetesen a legfontosabb, legyen kint az ÁR!

Forrás: Hubspot, Nielsen
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek