Kínai és európai import elosztási lánca. A piaci szereplők

Dátum

Megosztás

Ebben az írásban az elosztási láncot vizsgáljuk meg, elsősorban a Kínában készült termékek útját a magyar fogyasztóig, de nagyon hasonló egy Európában készült termék útja is. Nézzük!

A cikk szerzője Csépe Gábor kínai import szakértő, aki aktívan importál termékeket (sőt gyárttat is), továbbá ő a MinnerAkadémia kínai import képzés oktatója.

  1. Természeti erőforrások – bármilyen meglepő, minden fizikai termék a természetből ered. Még a műanyag is! 🙂
  2. Alapanyag/nyersanyag nagyker, alkatrész gyárak: a természeti kincs általában nem közvetlen a készterméket elkészítő gyárba (akivel érdemben akár te is tudsz beszélni), hanem egy köztes állomásra kerül. Ez egy gyár, ahol alapanyagokat állítanak elő gigantikus mennyiségekben, és az összeszerelő üzemeket, az Alibaba-n is megtalálható Suppliereket szolgálják ki.
  3. Az előbbiek fényében tehát ‘A GYÁR’ is más gyárakból vásárolja a alapanyagokat, alkatrészeket, amiből itt elkészül a késztermék, csomagolást kap, engedélyeket szereznek be, és kezdetét veheti útja a fogyasztóig.
  4. Az összeszerelő üzemeknek egyre több esetben van már profi, angol nyelven beszélő sales csapata, akikkel felvehetjük a kapcsolatot, azonban még mindig léteznek olyan Trading Company-k vagy Ügynökök, akiken keresztül zajlik sok esetben a kapcsolattartás az importőr és a gyár között. Vannak ezekből hasznosak, akik szinte összeolvadtak gyárakkal, erről bővebben itt olvashatsz. Vannak a számunkra nem hasznosak, akik nem tesznek plusz szolgálatot, csupán őket találják meg sokan az interneten könnyű megoldásként a valódi gyár helyett.
  5. Az Importőr – Ő hozza be az árut az EU-ba. Van köztük árverseny, de van egy felépített márkanevük ideális esetben, ami véd az új belépők gyors térnyerésétől.
  6. Midman / köztes B2B “nagyker” – egyre kevesebb ilyen cég van, de még sokan tartják magukat, ráadásul kicsi a belépési küszöb. Ők különböző importőrök áruit összegyűjtve kínálnak nagy termékpalettával megoldásokat kiskereskedőknek. Nehéz dolguk van, mert mindig jön egy új Midman, aki alávág árban a másiknak, a kiskereskedők pedig elcsábulnak. Legtöbbször ők maguk egyben kiskereskedők is.
  7. Kiskereskedő – Kizárólag végfelhasználóknak értékesít online/offline, de a legjobb esetben mindkét csatornán!
  8. Végfogyasztó.

Így javíthatod a pozíciódat importnál

Nézzük most meg, hogyan javíthatsz a pozícióidon. A következőket kérdezd meg magadtól, ha importőr vagy:

– Van sajátmárkás termékem? (Ennek rengeteg előnye van, és ha már amúgy is rendelsz Kínából, akkor miért ne legyen a saját márkaneveddel? Márkaépítéssel kapcsolatban előadás link. Építs brandet!)
Cikkek ezzel kapcsolatban (utána olvasd el):

– Ügynökön keresztül szerzed be az árut, vagy közvetlen a Gyártótól? (Hogyha ügynökön keresztül, akkor nem biztos, hogy nála kéne hagynod azt az 5-10%-ot hosszú távon. Plusz javulna az információáramlás.)

– Biztos, hogy a számodra legjobb gyárból vásárolsz? Tökéletesen elégedett vagy a minőséggel, gyártási idővel?

– Biztos, hogy nem lehetne a termékedet 5-10%-al olcsóbban beszerezni, ugyan ebben vagy jobb minőségben?

– Mi alapján választottad ki a mostani beszállítód? Eleget versenyeztettél meg a kiválasztás előtt?

– Mikor voltál utoljára nagy nemzetközi kiállításon összehasonlítani a gyártók aktuális ajánlatait?

Amelyik válaszod saját magad felé nem megnyugtató, azon érdemes dolgoznod!

A következőket kérdezd meg magadtól, ha köztes B2B nagykereskedő, úgynevezett “Midman” vagy:

– Elég hasznom van a termékeken? Van válaszom a konkurencia árharcára?

Ha a válaszod nem, az teljesen normális, ugyanis ez a piac már csak ilyen. Jó szolgáltatással tudsz kitűnni a többiek közül. Abszolút nem vagy rossz pozícióban, sőt, van egy csomó partnered, akiket kiszolgálhatnál a saját import áruddal. Tehát a megoldás: lépj egy szintet! Szerezd be az árud közvetlen a gyárból! Ha ez Kínában van, akkor segítségedre lehet az online tanfolyamunk.

A következőket kérdezd meg magadtól, ha viszonteladó, kiskereskedő vagy:

 – Jók a beszerzési áraim? Közvetlen az importőrtől vásárolok vagy van köztünk még egy kereskedő?

Lépj szintet és vásárolj az importőrtől! Hagyd ki az előbb említett “Midman”-t a buliból! Egyre inkább az a trend, hogy az importőrök/ disztribútorok már közvetlen a kiskereskedőket is kiszolgálják, nyugodtan próbálkozhatsz kis rendelésekkel is. De mondok egy meglepőt: az importőrök nemhogy a Midman-t, de legújabban a kiskereskedőket is egyre jobban kihagyják a buliból. Legyen minden haszon náluk! Nos, ezt nem könnyű követni, hogy légy importőr és szolgáld ki a végfelhasználókat is egyben, de nem lehetetlen.

A bérgyártóknál egyre kisebb a belépési küszöb (nem muszáj kínai legyen), akár néhány százezer forintból is lehet sajátmárkás terméked. Hogy miért? Mert a gyárak/összeszerelő üzemek/termelők között is élesedik folyton a verseny és az egyik előny a jó árak mellett, amivel szolgálhatnak neked, az az alacsony MOQ (Minimum Order Quantity).

Nézzük, hogy néz ki napjaink elosztási lánc modellje, amit Neked is érdemes lehet követned!

A gondolat, amit vigyél magaddal: javíts a pozíciódon, ha az lehetne jobb is!

Merre tovább? Itt folytasd:

Sok sikert a sajátmárkás termékedhez!

Csépe Gábor, Minnerakadémia oktató, kínai import szakértő és aktív importáló.

Csépe Gábor
Csépe Gáborhttps://minnerakademia.hu/products/course/kinai-import-alibaba-online-tanfolyam
Csépe Gábor vagyok. Két kereskedelmi vállalkozásom van, mindkettő saját márkás Kínából importált termékek nagykereskedelmével foglalkozik. Mindig is érdekelt a beszerzési, termékfejlesztési folyamat, hogy valami értékeset, lehetőleg egyedit alkossunk és mutassunk a piacnak. Valószínűleg pont emiatt az érzelmi elköteleződés (és egy csipetnyi kalandvágy) miatt sikeresen alakultak a Távol-Keleti beszerzéseink, és mindvégig élveztem, élvezem ezzel foglalkozni. Ma már több cégnek is segítek az importálásban, továbbá itt a Minneren szakértősködök a témában.

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...