Kínai import a gyakorlatban, példákkal, érthetően. Beszélgetés egy szakértővel – podcast

Csépe Gáborral (ő van a képen) beszélgettünk a kínai import lehetőségekről, nehézségekről. Ő már több mint 6 éve foglalkozik kínai importtal, vagyis Kínában gyártott termékek behozatalával. Sőt, sajátmárkás termékeket gyártat az ázsiai országban (például a képen látható emoji párna), és itthon, továbbá Európában értékesíti. Tudod, a Minneren olyan szakértők vannak, akik nap mint nap csinálják is azt, amiről beszélnek! Most is ilyen szakértőtől hallhatsz fontos információkat a kínai importtal kapcsolatban. Érdekes téma lesz 39 percben (rövid leírás a podcast alatt)!

A hanganyag / podcast: 

A podcast leirata (röviden):

Csépe Gábor több évvel ezelőtt elektronikai termékek kereskedelmével foglalkozott. Hazai és európai gyártók termékét értékesítette, de a haszonkulcs csak 10%-volt rajta. Ekkor gondolt egyet, hogy megnézi a kínai gyártókat, és saját márkanév alatt elkezdett műszaki cikkeket behozni, értékesíteni. Először egy olyan terméket hoztak be, ami nem drága, néhány millió forint első rendeléssel meg tudják oldani. Antenna-műholdvevő fejeket hoztak be, amin a haszon máris 30-50% haszon volt. Ez szépen beindult, sőt a mai napig rengeteg saját márkás műszaki cikkük van.

Aztán jött az emoji párnás ötletük. Egy barátjával közös üzlet. Egy kis baráti összejövetelen ötleteltek, hogy mit lehetne így Kínából behozni, és akkor a barátja mutatta neki, hogy az USA-ban nagyon megy az emoji (pl. smile, nevető arc) párna üzlet. Találtak egy olyan céget, akik plüss állatokat gyártanak. Megtervezték a mintákat, az anyagokat, és a saját márkát is belevarrták, külön címkét tettek rá. Ez a Happy Face.

Néhány termék a Happy Face kínálatából:

A fő kérdései az embereknek a kínai importtal kapcsolatban

Érdekes, hogy a többséget a szállítás és a vám érdekli. Gábor elmondta, hogy azt egyszer kell megérteni és utána rutin munka. Ami a legfontosabb a termékek megfelelő megtalálása, vagyis előtte a gyártót is meg kell találnunk. A párnáknál ők is úgy csinálták, hogy egy meglévő terméket kerestek, amit ők alakítottak át. Persze itt fontos volt, hogy ők maguk jól átadják az ötletüket. Gábor szerint középfokú angol nyelvhasználat elég. Sőt azt mondta, hogy főleg leveleznek, email illetve először ilyen közvetítő oldalak felületén keresztül beszélgetnek. Tehát főleg írásban. A másik érdekes dolog, amiről Csépe Gábor beszélt az, amikor az a problémád, hogy nagyon beindult a biznisz. Erre fel kell készülni, mert azelőtt kell rendelned, mielőtt még eladtad az előző terméket (megrendelt mennyiséget). Amit tapasztaltak, hogy ez az a dolog, ami bár furcsán hangzik, hogy ez probléma, de többször is szembesültek vele. Továbbá a raktározás kérdése, mert átszámolva egy nagyobb megrendelés nagy raktárhelyiséget igényel.

Nos, erről beszélgetünk, hagytam plusz extra információt is, hogy érdemes legyen meghallgatnod a podcastot. Első 10 perc vázlata látható itt, még érdemes meghallgatni végig! Lesz még szó, hogy:

  • milyen terméket hozz be Kínából,
  • milyen egy kínai kiállítás (Mennyibe kerül kijutni Kínába egy esemény, melyek ezek),
  • hogyan old meg a finanszírozást,
  • viszonteladók, disztribúció…
  • Szóval görgess vissza és hallgasd meg az adást!

Az podcastban említett kínai import képzés linkje. 

Kapcsolódó cikkek:

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás